Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van ietwat op wo 22 aug - 14:31

Waarom schrijf je een paar stukken 2x en een nieuw stuk ertussen?

Fijn dat je weer beter kunt horen. Lekker zo net voor de vakantie
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op wo 22 aug - 14:42

Omdat de pc van slag is. Ik zal het dubbele later weghalen en jullie over vandaag vertellen. Maar nu ga ik eerst rusten na mijn vechten met Schoonenberg, de bagage en ook meteen tussendoor een hoop heb opgeruimd. Tot later.
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van ietwat op wo 22 aug - 14:44

Tot later
ietwat

Bericht van zondag op wo 22 aug - 19:27

Zo, ik heb al het dubbele gewist. De pc begint een probleem te worden. Ik had hem een paar jaar geleden voor 50 euro bij de kringloop gekocht dus wat wil je. Het duurt steeds langer tot hij opstart en afsluit. Die notificaties van 'Hoe was je dag vandaag' krijg ik niet meer. Vaak wil hij de zoekbalk van Google niet openen en meer van die ongein. De kringloop heeft geen afdeling computers meer en ik geloof niet dat hier in de stad verder een winkel voor tweedehands pc's is. Volgend jaar misschien een nieuwe kopen maar dan heb ik geen Windows 7 meer en dat zou me toch zeer spijten.

VANDAAG: 

Na het wegbrengen van de kat gingen we naar Schoonenberg. Ik hoorde met de nieuwe apparaten in de kat weer miauwen en ook hoe zij verwoed de kranten in haar draagmand ging verscheuren. Ook hoor ik nu in de wc dat het waterreservoir zich weer vult na doortrekken.

De man, ene Ruben, die ik bij Schoonenberg sprak zei dat ik geen recht op een vergoeding van de verzekering heb met deze nieuwe apparaten en een verzoek om ze aan te schaffen kan hij ook niet doen. Ik had eerst apparaten uit de categorie 4-5 maar nu 6-7 en dat digitale aanvraagformulier kan die categorie niet verwerken, gewoon omdat het daar niet voor ontworpen is. Apparaten uit deze categorie moeten cliënten ALTIJD zelf betalen, punt uit. Ik vroeg of ze dan geen betere apparaten uit de categorie 4-5 voor mij hebben. Nee, die categorieën zijn wettelijk vastgesteld en ik kan wel een ander merk apparaten krijgen uit 4-5 maar dat zal dan even slecht zijn als wat ik al van Specksavers had. 

Hij zei dat Astrid maar contact moest opnemen met Schoonenberg, met hem dus. Dan zou hij het haar ook nog eens uitleggen. Ik belde dus naar Univé maar zij was in gesprek dus zou mij later terugbellen. Twee uur later belde ik nog maar een keer. Zij was weer in gesprek maar belde mij een paar minuten later. Toen ik haar mijn verhaal had gedaan ging zij zelf Schoonenberg bellen. Een poosje later belde zij mij weer en zei dat zij met Schoonenberg en ook met het hoofdkantoor van Univé gaat uitzoeken hoe ze dit varkentje zo goed mogelijk ten gunste van mij kunnen wassen. Als Dr. Richard niets onder die gehoorgrafiek had geschreven en mij zeer streng had verboden iets te betalen voor ik met Univé had gesproken had ik dat kunnen vergeten. 

Astrid zei ook dat ik me geen zorgen over die grote som geld moet maken. Ik hoef niet op 25 september, de dag dat ik bij Schoonenberg ja of nee tegen deze apparaten moet zeggen, ineens 2600 euro op tafel te leggen. Astrid kan niks garanderen maar zei dat als Univé besluit een deel te vergoeden zij eerst de hele rekening aan Schoonenberg betalen en mij dan later mijn deel in rekening brengen. 

God zij geloofd en geprezen dat er zulke mensen als Dr. Richard en Astrid zijn.
zondag

Bericht van ietwat op wo 22 aug - 19:57

Dat klinkt goed zeg. En wat heerlijk dat je al die geluiden weer kunt horen.
Nog een spannende tijd.
ietwat

Bericht van krakkie op wo 22 aug - 20:03

Wat fijn dat Dr Richard en Astrid je helpen hier mee! 
Ow die formuliertjes... je zou ze wat doen he?! Het staat niet in de pc dus kan het niet... ZUCHT. 
Maar hopelijk komt het dus goed. 
En SUPERfijn dat je weer wat kan horen. 
Alhoewel je Zman nu ook beter hoort neem ik aan... (half en half een grapje)

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op do 23 aug - 19:35

Potverdrie! Steeds denk ik dat ik klaar ben met inpakken en dan kom ik weer wat tegen dat ook mee moet, bv nu weer mijn speciale ketoconazol shampoo en ook wasknijpers. Ik ben het zat!

Wat ik nog moet doen is de planten in kuipen met water zetten en de brokkelig geworden nagellak weghalen. Opnieuw lakken doe ik wel in Bulgarije want dat werkje kost mij heel veel tijd. We moeten om 6 uur opstaan.

PS., de pc was weer lekker bezig. Ik had hem aan laten staan toen ik 2 uurtjes ging slapen. Toen ik weer wakker was zei hij steeds dat hij geen besturingssysteem had en dus geen wifi. Dat is toch om je hoektand in de commode te rammen zeg! Net die ellende op de laatste dag. 

Na hem een paar keer helemaal uit en weer aan te hebben gedaan besloot ik dan maar systeemherstel te doen tot de datum van vandaag (vanmorgen vroeg). Dat bleek ook niet te helpen. Weer 2 keer uit en aan en net toen ik besloten had nog een keer systeemherstel te doen maar dan naar een eerdere datum en hem daarvoor weer startte deed hij het ineens weer goed. Het hoefde dus niet, maar hij is echt niet meer goed.
zondag

Bericht van krakkie op do 23 aug - 22:34

dat klinkt alsof er iets los zit op het moederbord of zo... niet goed. 

Toch veel plezier op je vakantie meis! Ik hoop dat je Bulgaarse lekkernijen je wat opvrolijken! Maak je een paar foto's van die lekkere dingen?  roosje

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op vr 24 aug - 11:38

Ik heb helemaal geen verstand van computers maar als ik je zo hoor denk ik snel alles wat je wilt houden safen op een stickje, voordat hij het helemaal begeeft.
ietwat

Bericht van zondag op vr 24 aug - 16:36

Nou dat was me weer wat hoor. Ik werd om 4 uur wakker en kon niet meer slapen. We zouden om half 8 opgehaald worden. Om kwart voor 8 nog steeds geen taxi dus ging ik bellen. Zegt mhr. Youri dat we helemaal geen taxi besteld hebben. Ik ging hem haarfijn vertellen hoe mijn gesprek gisteren met een mevrouw van Valys verlopen was. Helaas weet ik haar naam niet. Daar moet ik voortaan wel degelijk nota van nemen. 

Enfin, Youri ging een taxi voor me bestellen want we stonden echt niet in het systeem. Kwam hij me vertellen dat er over een uur een taxi zou komen maar ik zei dat ik dan te laat op Schiphol zou zijn dus hij een ander taxibedrijf gebeld. Na 10 minuten kwam er toen inderdaad een taxi. Die firma werkt niet graag met Valys en de rekening voor Valys is 152 euro geworden. Lekker, dat zal ze leren taxibestellingen niet te registreren of te vergeten.

We zijn aangekomen. Ik heb op het vliegveld geld gepind en we zitten nu in ons hotel. Het is 28 graden. Zman haalt bloemen voor mevrouw Joneva en die geven we haar dan straks met die verjaardagskaart.

Mijn linker gehoorapparaat hield er in het vliegtuig mee op. Ik balen want ik wist dat de batterij niet leeg was. Kreeg hem in de lucht niet meer aan de praat. In de taxi naar ons hotel weer een paar keer geprobeerd en ineens doet hij het weer. Pak van mijn hart.
zondag

Bericht van ietwat op vr 24 aug - 18:09

Ik heb een app op mijn telefoon die alle gesprekken opneemt. Heerlijk.
Gelukkig kwam alles goed en zitten jullie lekker in het hotel. Hopelijk houdt het gehoorapparaat het de hele vakantie.
ietwat

Bericht van krakkie op vr 24 aug - 19:09

Wauw, valys weer door de bocht. Ik ben zo blij dat ik nu individueel vervoer heb! pff. 

En dat gehoor apparaatje... voor die prijs mag je toch verwachten dat ie het blijft doen he?! Jemig!! 

28 graden, dan is het heel wat warmer dan hier. het is hier op dit moment 15,4 graden in emmen. En ik vind het heerlijk koel! zalig zalig zalig! 

Een app die alles opneemt lijkt mij ook fijn, maar mijn phone is nog niet smart. Hopelijk binnenkort een keer een nieuwe.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 24 aug - 19:19

Maar jij hebt een smartphone en ik heb een zeer slecht werkende dect telefoon thuis.

Toen we hier de vorige keer waren gingen we bij een taartjes en bonbons winkeltje lekkere koffie drinken voor maar 50 stotinki. Het winkeltje is er nog en de koffie kost er nog steeds 50 st. Maar nu verkopen ze ook broodjes en pannekoeken. Dus hebben we daar wat gegeten als avondmaal. Ik ben vanaf 4 uur op dus bekaf. Ik ga gauw naar bed.
zondag

Bericht van krakkie op vr 24 aug - 21:11

Slaap lekker meis!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op za 25 aug - 7:30

Dat winkeltje waar ik het gisteren over had is op de boulevard en dichtbij ons hotel en straks gaan we daar weer koffie drinken natuurlijk. Zman nodigde mij gisteren uit om binnen naar de taartjes te gaan kijken en dan wat uit te kiezen maar dat heb ik maar niet gedaan na daar 2 soortement tosti's te hebben gegeten. Ik wil mijn snoeplust bewaren tot we in de Sofia Mall zijn en ik bij '100 grama'  weer een chocoladetaartje van 100 gram kan eten. Ik neem altijd datzelfde taartje want dat is zó lekker dat ik nooit aan het proberen van de andere gebakjes toe kom.

Maar goed, dat zaakje wordt gerund door twee gezusters, een dikke en een slanke en de naam is veranderd van 'Zoet en Zout'  in 'Top Chef', echt een naam van niks vind ik. Ze hebben nu ook visitekaartjes en de eigenaar blijkt ene Abu Ali te zijn. Ja ik lees nu eenmaal alles en mijn curiosity did not jet kill me. Abu Ali dus, en dat is beslist geen Bulgaarse naam. Om Zman,die een verschrikkelijke hekel aan Turken en Arabieren heeft, te pesten zei ik tegen hem dat de baas vast een Turk is, maar dat Abu is geen Turks, Ali wel. We vroegen het dus. Ja hij is een Turkse Arabier en getrouwd met de slanke zus. De de dikke zei dat hij een heel knappe man is. O, la la! Zou zij ook verliefd op hem zijn?

Ze hebben 2 tafeltjes en 4 stoelen buiten op het trottoir staan. De winkel zelf is daar te smal voor. Je zit dus buiten waar het verkeer langs raast en je uitlaatgassen inademt. Het lawaai is oorverdovend met de vele auto's, motoren en rammelende trams, maar ja, je moet wat over hebben voor lekkere en spotgoedkope koffie.

Ik wil wel weer eens een keer bij T&D gaan eten wat nog een halve kilometer verderop is. Wij kwamen daar tot verleden jaar heel veel. T&D is op dezelfde boulevard maar je zit daar onder dikke bomen met tafels en banken in het gras, dus net iets verder weg van de verkeersherrie. Verleden jaar heeft Zman daar in onze eerste vakantie  ruzie gekregen met de seveerster die ons belachelijk lang liet wachten. De eigenaars waren toen een weekendje afwezig. Na die ruzie gingen wij er niet meer naartoe. We kwamen op het eind van die vakantie de eigenaresse op straat tegen en Zman spuide vol verontwaardiging zijn gram over die serveerster. Die mevrouw antwoordde dat ze die dame al ontslagen hebben en wij gerust weer konden komen. Zman wilde dat niet meer wat ik raar vind als de steen des aanstoots er niet meer is. De tweede vakantie gingen we er dus ook niet meer heen. Maar nu wil ik daar dus wel weer eens zitten.

Zman zei kwaad dat ik daar rustig wat mag gaan eten maar hij neemt daar dan niks want misschien wordt hij dan vergiftigd. Volgens hem gebeurt dat heel vaak in Bulgarije. Waar hij die onzin vandaan heeft weet ik echt niet. Hij is ook altijd heel wantrouwig over het kopen van een homp sirene, feta dus, omdat die volgens hem niet deugt en je daar ziek van kan worden. Ik heb daar eergisteren toevallig een artikel over gelezen in een Bulgaarse krant van april die ik nog heb liggen. De krant haalt uit naar de vervaardiging van feta waar soms of vaak, dat weet ik niet, mee geknoeid wordt. Ze gebruiken dan niet het volle pond melk die nodig is maar vervangen een gedeelte van de melk door palmolie wat dan natuurlijk veel goedkoper is. Het is dus niet zo dat je daar ziek van wordt maar wel een soort van nepkaas.

Maar ik ga toch een keer naar T&D, nu of als we weet hier terugkomen uit Troyan. Zman wil eten bij het Servische zaakje dat ik, blinde koe, verleden vakantie ook op diezelfde boulevard ontdekt heb. Ik lees nu eenmaal alle opschriften en borden. Zman leest nooit wat. We hebben daar al twee keer gegeten maar het is eigenlijk een take away zaak en je zit daar ontzettend rot op veel te hoge krukken. Het eten is er wel goed dus vooruit, dat doen we een keer. 

Maar vanmiddag gaan we denk ik eten in een door mij op internet ontdekt Joods restaurant, het enige Joodse restaurant dat Sofia  rijk is. Het is dichtbij de prachtige synagoge en heet Jeruzalem. Schijnt nogal chique te zijn, de prijzen zijn er in ieder geval tamelijk  hoog volgens de commentaren die ik gelezen heb. Toch maar eens proberen.
zondag

Bericht van zondag op za 25 aug - 11:08

We hebben mevr Joneva gisteren de bloemen en de muziekale verjaardagskaart gegeven. Ze vond het erg leuk en vindt ook dat ik heel mooi schrijf. Zman heeft later van haar gehoord dat zulke kaarten met muziek in Bulgarije niet bestaan. Die zijn dan ook veel te duur voor de overwegend arme Bulgaren. Zman had de kaart betaald, €9,95, dus ik de bloemen, 20 leva. We zijn dus weer quitte. Zij heeft ons vandaag een bak zelf gebakken cupcakes gegeven en die blijken heel erg lekker.

Zman heeft buskaartjes voor maandag gehaald. Omdat het weer erg heet wordt had ik besloten de ochtendbus in plaats van de voor ons gebruikelijke middagbus te nemen. Die gaat om half negen, een uur vroeger dan we gedacht hadden, dus dat wordt weer heel vroeg opstaan.

-------
edit van krakkie: 
Dit topic zit vol en het forum heeft vanzelf weer een nieuwe gemaakt met dezelfde titel, die heb ik hernoemd naar deel 5! Ik kan deze deel 4 echter niet sluiten. geen idee waarom. 
Hier is de link naar de andere zondags belevenissen: 
http://prettiggestoord.actieforum.com/viewtopic.forum?t=94
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40