Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van krakkie op zo 19 aug - 12:32

Klik op welkom zondag rechtsbovenin
klik mijn profiel bewerken
klik notificaties
klik "een nieuw bericht in een bekeken onderwerp" Het vakje er achter van email aanvinken

Klik erboven ook even de tab "voorkeuren" aan en daar moet je "breng mij standaard op de hoogte van reacties"  ja aanvinken.

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op zo 19 aug - 13:50

Ik snap dat allemaal en die vinkjes die ik zou moeten zetten bij "een nieuw bericht in een bekeken onderwerp" en  "breng mij standaard op de hoogte van reacties" staan er al, maar notificaties krijg ik dus niet van "Hoe was je dag vandaag?" huilen

En mijn dag is vandaag klote want niemand feliciteert mij met mijn verjaardag.  huilen huilen huilen nein nein nein huh huh huh gaah gaah gaah bam bam bam snif snif snif grrpc grrpc grrpc tantrum tantrum tantrum
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van zondag op zo 19 aug - 14:32

Dit wil ik toch ook even met jullie delen. 

Op 14-07-18 schreef ik naar de rubriek 'joostmagtweten@persgroep.nl' in  het AD:

Beste Mijnheer Joost,

Wij wonen op de begane grond in een appartementencomplex en hebben een inpandig balkon plus een terras. Dwars op ons blok staat een ander complex dat nog iets luxer is en tegenover ons staat een gehele rij huizen. Allen hebben dus goed zicht op ons terras. De huizen en appartementen zijn hier allemaal koop. Dat vermeld ik niet om op te scheppen maar om U een beeld te geven van deze wijk.
Nu het steeds heet is loopt mijn man graag de hele dag in een zwembroek op ons eigen terrein. Je ziet geen enkele van de buren dat doen en ik vind ook dat het in deze gegoede wijk met over het algemeen hoger opgeleiden 'not done' is.  
Mijn man komt uit een arbeidersgezin en vindt deze outfit volkomen normaal, want dat deden zoveel mannen daar in zijn buurt. Ik kom uit een hoger opgeleid milieu en mijn vader noch broers hebben er zo bijgelopen in onze tuin.
Ik gun mijn man van harte in de zon te liggen bakken in zijn zwembroek maar als hij iets op ons terras gaat doen of als de zon al weg is zou ik graag zien dat hij iets meer kleren aantrok, bij voorbeeld een mouwloos hemd en korte broek.
Hij vindt het nergens voor nodig. Wat vind U? 
-------------------------------------------------------
In het AD van 11-08-18 kreeg ik dit antwoord:

De buren vinden het gek als mijn man altijd in zijn zwembroek loopt
LEVENSLESWijsheid komt met de jaren. Omdat acteur Joost Prinsen (75) een eind op weg is, beantwoordt hij uw vragen.

Joost Prinsen 11-08-18, 19:00 

Vraag: Wij wonen op de begane grond in een appartementencomplex met een inpandig balkon plus terras. Iedereen heeft goed zicht op ons. Nu het heet is loopt mijn man graag de hele dag in een zwembroek. Dat doet niemand in onze wijk. Mijn man komt uit een arbeidersgezin en vindt de outfit normaal. Laat ik hem?

Antwoord: ‘Ze moeten me maar nemen zoals ik ben.’ Is dat misschien het motto van uw man? Treurige slogan, want dat betekent dat er niets aan te doen is. Toch heb ik veel sympathie voor uw echtgenoot want qua kleding of gebrek daaraan voel ik me sterk met hem verwant. Het is nog niet zo heel lang geleden dat een of ander blad me uitriep tot ‘slechtst geklede man van het jaar’. Ook wil ik nog weleens bloot door het huis lopen, wat volgens mijn vrouw vanaf de overkant met een verrekijker gezien schijnt te kunnen worden.
U wilt niet bekend staan als de vrouw van de man met de zwembroek
Maar ondanks dit alles sta ik in deze kwestie aan uw kant, mevrouw. U hebt misschien meer dan hij contact met de buurt. Via slager, bakker en supermarkt. Via buurvrouwen bij wie u weleens een kop koffie drinkt. En u wilt niet bekend staan als de vrouw van de man met de zwembroek. Zwijg ik over de eventuele bierbuik die er bovenuit zwabbert. Begrijpelijk allemaal.
Helpt dit antwoord u? Nee helaas. Want uw man lijkt me zo iemand die zegt: ‘Wat heb ik met die babbels van Prinsen te maken?’
En weer begrijp ik ook hem maar al te goed.

Speelt er iets tussen u en uw kinderen, familie, vrienden, buren of collega’s?  Leg de kwestie voor aan Joost Prinsen. Mail uw vraag naar joostmagtweten@persgroep.nl
-----------------------------------------------------------------------------------
Het valt me weer op dat als je naar de kranten schrijft ze er altijd aan knoeien of er een andere draai aan geven. Het zal mij een zorg zijn als Zman in huis in een zwembroek loopt want je kunt bij ons nauwelijks binnen kijken. Maar ik zou het liever niet op ons terras zien. Ik zeg er echter niks van want dat zou de zoveelste ruzie veroorzaken en daar zit ik niet op te wachten. Ik zeg er wél wat van als hij met z'n oude zwembroek met hoog opgesneden pijpen (geen pijpen dus) op ons terras gaat. Dat model legt teveel de nadruk op de geslachtsdelen en is geen mode meer. Gelukkig trekt hij die zwembroek tegenwoordig tenminste niet vaak meer aan. Nu zijn het modellen met rechte pijpen.
zondag

Bericht van krakkie op zo 19 aug - 18:19

ah sjit, het spijt me meis. de hele week dacht ik elke dag, ik moet op zondag onze Zondag even feliciteren en nu het zondag is vergeet ik het! getverrrrdrieieieieie. 
Het spijt me meis. 
Alsnog van harte!!! Ik geef echt om je en ik schaam mij. 

(je lange post hier moet ik nog even lezen. heb zojuist mn tand afgebroken en ben even van slag)

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op zo 19 aug - 18:41

Grappig dat je naar joost prinsen had geschreven in t AD. Ik lees dat vaak! maar deze had ik gemist. 

En ze geven er inderdaad maar een draai aan. (en flink ingekort)  In dit geval twee kanten uit.... erg bruikbaar hoor.... niet. Maar wel leuk dat ze jouw stukje gekozen hebben natuurlijk! 

Alsjeblieft een heerlijk groot stuk taart voor jou!  feli

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 19 aug - 22:19

Ha, die grote chocoladetaart, lekker! Ik had helemaal geen taart of koekjes gekocht, maar wel een grote bak tiramisu. We gingen eerst gebakken aardappelen en een heleboel spareribs eten. Zo'n groot pak had ik nog nooit gekocht en het bleek eigenlijk teveel. En na een pauze om het eten te laten zakken aten we de helft van de tiramisu op, morgen weer. Zo meteen dan nog maar een portie watermeloen.

Het is overigens helemaal geen leuke dag geweest. De hele dag was het zwaar bewolkt, Zman was niet aardig, zoals gewoonlijk. Ik heb een was gedraaid, opgehangen, afgehaald en opgevouwen, heb een bak riemen uitgezocht,  gepast en op kleur gesorteerd en ook nog wat dingen voor de vakantie opgezocht. Helemaal geen verjaardagssfeer dus. 

Zman viel me weer aan en snauwde me af omdat ik met Marlies (de nieuwe buurvrouw) heb gepraat over het aanleggen van een buitenkraan. Dat wil Zman ook wel maar niet gehinderd door enige kennis wil hij bepalen hoe die aanleg moet worden. Van wie is dit appartement eigenlijk, van hem of van mij? De aanleg van die kraan gaat ongeveer 250 kosten.
Ook kwam hij met de vraag of we over hem gepraat hebben. Dat doet hij altijd als ik een gesprek met iemand heb gevoerd. Hij is alleen maar vol van zichzelf.

Marlies vertelde me dat ze hun oude huis met 22.000 winst boven de vraagprijs in een week hebben verkocht maar voor dit appartement moesten ze 15.000 extra betalen. Ze hebben het hele huis laten stucken en dat kostte 17.000, 17,50 per m2. Het ziet er prachtig uit vind ik en ik heb haar nog eens een compliment gegeven over hun inrichting. 
Ik heb al een paar keer gezegd dat het bij mij een zooi is en zij gaf me het advies alles wat overbodig is weg te doen. Wegdoen is niet zo'n grote hobby van mij. Marlies heeft al haar pannen en aardewerk dat te veel was weggedaan en hun boeken ook. Ik vind een huis zonder boeken getuigen van niet intellectuele mensen. Dat hield ik natuurlijk voor me en dat is maar een idee van mij. Mijn vader had ook kasten vol boeken dus ik ben ermee opgegroeid. Ik heb dit jaar met pijn in het hart al bakken vol krantenknipsels weggegooid. Die had mijn vader trouwens ook. Ik aard naar hem.

Ik vind het leuk zo vrij met Marlies te praten en dat zij gewoon vertelt wat dingen kosten. Zman was van de week weer woest op hun omdat ze de bloembakken teveel tegen het gaas drukken. Ik heb Marlies gewoon op een vriendelijke manier gevraagd dat niet te doen met het argument dat de kat dan naar hun toe klimt en zij houden niet van katten. Ze zal het tegen Fred zeggen.

Een tand afgebroken? Gats, moet je nu weer naar de tandarts?
zondag

Bericht van krakkie op zo 19 aug - 22:33

Ach meis wat een vervelende verjaardag. 
Dat is helemaal niet leuk. Knuffel knufz van mij voor jou! 

Wat leuk dat marlies zo aardig is en prettig in de omgang. 

Morgenochtend om 8 uur hangt frits aan de telefoon voor mij om de afspraak te maken. Ik ben een emotioneel wrak nu. Altijd als er iets aan mn tanden moet gebeuren. Het blijkt trouwens een kies te zijn. de buitenkant, (de tand zelf dus) is afgebroken en de vulling hangt er nog... maar zo bang als ik ben... ik kan hier niet mee blijven lopen. Ik zou nog een hartaanval krijgen van de stress. 

En het is scherp, wat er nu nog zit. Ik zal zo blij zijn als morgen weer voor bij is.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 19 aug - 22:51

Sterkte morgen, veel sterkte zelfs! Ik weet hoe naar het is als er iets met je tanden niet in orde is. Is bij mij ook zo. Ik denk er maar liever niet aan, maar als er in Bulgarije wat mis gaat ben ik de klos. 

Ik moet morgen om 11 uur bij Schoonenberg zijn en krijg dan nieuwe gehoorapparaten op proef. Als ik het op kan brengen ga ik 's middags naar de info over electronica in de bibliotheek, mijn laatste kans voor de vakantie. Daar kan je vragen stellen over je tablet of smartphone en vragen heb ik genoeg. Maar of ik de fut zal hebben is nog maar de vraag.
zondag

Bericht van krakkie op zo 19 aug - 22:54

Dankje! 
Ik wens je een hele berg fut! ;-) 

Hoe je dan notificaties moet krijgen weet ik ook niet, voor dit topic. Maar je moet het toch ook kunnen zien als je hier op de site komt aan het gele eendje dat er iets nieuws gepost is.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 19 aug - 22:58

Dat is zo maar daar kijk ik niet zo vaak. Ik klik altijd op de link in de e-mail. Ik zal vaker naar de homepage gaan. 

Nogmaals sterkte morgen. Ik hoop dat ze je meteen weer oplappen.
zondag

Bericht van krakkie op ma 20 aug - 8:26

tien over negen afspraak. over vijf minuten de taxi. er had iemand afgebeld en ik ben meteen aan de beurt. godzijdank want ik ben een bibberend wrak.

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op ma 20 aug - 9:37

Nou, dat ging snel. Ik was er om twintig voor negen, ik ging zitten, snoot mijn neus, en was vervolgens meteen aan de beurt! Vijf voor negen zat ik weer op de terug taxi te wachten. En nu twintig over negen was ik weer thuis. 

Ben compleet kapot van de stress. Maar het is gerepareerd met een minimale verdoving. (die natuurlijk nu pas goed begint te werken... net als de oxazepam die ik geslikt had tegen de stress....  roll eyes ) 
maar ik vind het niet zo erg. klaar weer. pff. 
Rest van de dag... tot rust komen.  Nu mis ik mn wiet wel. (en toch ook niet.)

zen2

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 20 aug - 10:22

Zo, daar ben je goed vanaf gekomen. It's your lucky day. Nu maar even uitblazen en weer op je pootjes terecht komen.

Ik ga zo voor mijn gehoorapparaten en smeek alle heiligen dat ze apparaten hebben waarmee ik beter hoor. Doof zijn is echt een kwelling dus vind ik het heel spannend om naar Schoonenberg te gaan. Ben echt uit m'n doen.
zondag

Bericht van ietwat op ma 20 aug - 10:30

Sorry veel te laat maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van ietwat op ma 20 aug - 10:37

Fijn dat het weer voorbij is Krakkie.
Naar de krant schrijven over hoe je man erbij loopt, hmmm ach je hebt wat te doen he. Ik zou het in ieder geval nooit doen. Je ziet maar weer, je weet nooit wat ze ervan maken.
Wel leuk dat je contact legt met de buurvrouw. Klinkt als een aardig mens.

Hopelijk kunnen ze bij schoonenberg wat voor je betekenen.
ietwat

Bericht van krakkie op ma 20 aug - 12:14

Ik duim voor je dat schoonenberg betere voor je heeft!!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 21 aug - 1:04

Hufpuf! Wat een dag. Ik was dus echt van slag wat eigenlijk niks voor mij is. Bij het opstaan gauw even mijn haren gewassen. Wilde daarna mijn Ketoconazol crème (tegen psoriasis) opdoen maar daar was geen tijd meer voor dus deed ik dat in de auto. Maar daar dacht ik dat ik per ongeluk een andere crème had meegenomen en veegde het weer af. Die tube is bijna leeg en opgerold dus kan je niet lezen wat je zit te smeren dus heb hem weer afgerold om te zien waar ik nu eigenlijk mee bezig was. Bleek het toch goed dus maar weer een nieuwe laag opgesmeerd.

Voor koffie hadden we ook geen tijd meer gevonden maar dachten bij Schoonenberg wel een bakje te krijgen. Daar bleek het apparaat defect. Wat een tegenvaller! 's Morgens wil je gewoon een bak.

Ik ben 70 minuten bij Schoonenberg geweest en nu heb ik mijn nieuwe apparaten op proef. Die rechter wilde maar niet goed zitten wat ze er ook aan deden en uiteindelijk ging die mevrouw die mij hielp de 2 gehoorstukjes vergelijken. Toen zag zij zelf dat dat rechter gehoorstukje niet helemaal overeen kwam met het linker (in spiegelbeeld uiteraard). Ze heeft toen een nieuwe oor-afdruk gemaakt maar dat gehoorstukje krijg ik pas na de vakantie. Ze heeft het gehoorstukje van mijn oude rechter apparaat nu tijdelijk op dat nieuwe apparaat aangesloten. 

Het geheel kost 2599 euro. Ik kreeg eerst een nota van 2999 gepresenteerd maar daar stond ook een verzekering voor 5 jaar op die ik helemaal niet wil. Dus die heb ik er af laten halen. Ik vind het knap brutaal om je automatisch te willen verzekeren, maar gelukkig lette ik goed op. Het lijkt mij dat ze eerst aan mij behoren te vragen of ik een verzekering wens. Het is evengoed ontzettend veel geld maar ik kan niet nog langer anderhalf jaar zo doorlopen.

Ik heb natuurlijk nog weinig situaties kunnen testen maar heb het idee dat ik Zman, YT op de pc en ook de radio nu beter versta. 

Morgen ga ik op aanraden van de KNO arts mevr Richard naar de verzekering om te proberen ze over te halen mij wat compensatie te geven alhoewel ik daar geen recht op heb.

Vanmiddag met 3 tablets naar het 'Digitale hulpplein' in de bibliotheek. De man die mij ging helpen bleek eigenlijk weinig méér van tablets te weten als ik zelf en bovendien was hij ook hartstikke slechtziend. Ik moest geregeld voorlezen waar we op de tablet verzeild waren geraakt. Het probleem met de Samsung Tab A hebben we uiteindelijk terzijde gelegd. Ik dacht dat ik wel een keer een e-mail met mijn vraag naar Samsung kon sturen of naar Seniorweb waar ik lid van ben.

Dan de 2 kleine tablets waar ik er maar niet in geslaagd was Hotmal aan de praat te krijgen. Dat lukte die man ook niet dus schakelde hij een tweede man in. Die riep weer een derde man en samen kwamen ze tot de conclusie dat de app van Hotmail die de fabriek al op de Empire tablet had gezet niet deugt en hij maakte daarom een verbinding met Hotmail als favoriet via Chrome. Daar kan ik mee leven maar het is wel vervelend dat je alleen via die omweg in je Postvak IN kunt komen. 

Bij de Arnova tablet hetzelfde verhaal maar daar kon die favoriet er zelfs niet meer bij want het arme tabletje bleek vol. Geen probleem. Ik weet nu wat mij te doen staat nl een heleboel apps die ik nooit gebruik weggooien om plaats te maken, zowel op de Empire als op de Arnova. Ik heb hier thuis ook nog de Cherry tablet liggen en daar zal het ook wel moeten om Hotmail te laten werken. Maar dat stoeien met die 3 kleine tablets komt na de vakantie. Ik houd ervan aan tablets te prutsen en ben er ook best goed in al zeg ik het zelf. Die derde man heeft trouwens tussen neus en lippen door ook mijn probleem met de Samsung Tab A opgelost.

We zijn met die tablets 2 uur in de bibliotheek bezig geweest en gingen daarna boodschappen doen bij AH die naast de bibliotheek is. Bekaf kwam ik thuis en voelde me nogal beroerd. Moest echt gauw wat eten om niet helemaal af te glijden. Dat hielp en daarna ben ik op bed gaan liggen. Zman ging terwijl ik at ineens het gaas tussen ons en de nieuwe buren verhogen met een nieuwe rol gaas. Nu is de afscheiding bijna 2 meter hoog geworden. Ik vind het teveel en hijzelf eigenlijk ook dus wil hij die binnenkort weer wat verlagen. In ieder geval kan de kat er nu niet meer over.
zondag

Bericht van krakkie op di 21 aug - 8:46

Meid! Wat een dag! 
Ik heb ook een tabletje, (weet t merk even niet) maar dat ding is veeeel te klein voor mij. ik kan er niet mee overweg. En dan kan ik nog gewoon zien. Wat een prutsding is dat zeg. Ik krijg er bijvoorbeeld geen internetadres ingetoetst.... en dan kom je nergens. zucht. ik heb t opgegeven om er mee te werken. 

En wel fijn dat je nu beter hoort! Toch nog gelukt. Maar jemig wat een bak met geld... autsj.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 21 aug - 11:58

Tja je vertelde toen je jouw tabletje pas had al dat je er niet mee overweg kon. Is niet belangrijk want jij zit niet 2 maanden per jaar in het buitenland, maar ik wel. Ik zou me doodongelukkig voelen zonder tablet. Maar een 7 inch tabletje is inderdaad niet zo fijn want is gewoon te klein. 

Ik heb 2 grote en 3 kleine. Mijn favoriet is de Samsung Galaxy Tab A. De Samsung Galaxy 10.1 Tab was ook fijn maar is totaal verouderd omdat hij Android 4 heeft terwijl ze nu al bij 8 zijn. Er zijn veel dingen die hij daarom niet meer kan omdat sites, programma's of apps voor hem te modern zijn geworden. 
Tab A heeft Android 7.1 dus daar kan ik nog even mee vooruit. Die kleine tablets gebruik ik eigenlijk allang niet meer maar vind het zonde om ze af te danken. Dat gisteren was dus een poging om ze toch nog een beetje up to date te houden. Het minste wat ze moeten kunnen is mails van Hotmail en Gmail ontvangen.

Ik ga me aankleden om naar de verzekering te gaan, lopend, zucht. Duim voor me dat ze een beetje coulant zijn.
zondag

Bericht van krakkie op di 21 aug - 13:31

Ik duim voor je! 

En al ga ik niet op vakantie, ik moet binnenkort wel het ziekenhuis in.... dat zou perfect zijn zo'n tablet, maar idd, te klein. Frits overweegt een smartphone.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op di 21 aug - 16:03

Ik zou niet meer zonder kunnen. Even onderweg iets opzoeken of foto's maken. Ik moest hem voor mijn werk maar nu gebruik ik hem prive haast nog meer.
En natuurlijk whatsapp, zo handig.

Wel een duur ding hoor maar leuk speelgoed.
ietwat

Bericht van zondag op wo 22 aug - 1:20

Haha, een smartphone is toch ook klein. Nou ja die is dan ook voor Frits en niet voor jou. Ik zou absoluut niet meer zonder tablet kunnen, vooral niet op reis. Twee maanden per jaar in Bulgarije zonder de tablet, ik moet er gewoon niet aan denken.

Weer een voor mij zware dag achter de rug. Vanmiddag naar Univé Daar naartoe lopen kost mij veel moeite en ik doe 3 kwartier over die 2 kilometer. Ik heb daar aan Astrid uitgelegd dat ik weliswaar geen recht op vergoeding heb maar dat het nu al aanschaffen van nieuwe gehoorapparaten gewoonweg een noodgeval is. Zij kent dokter Richard, de KNO arts (die de absolute noodzaak van nieuwe apparaten onder de grafiek die ze in het ziekenhuis gemaakt hadden had geschreven) zelf ook, dus dat hielp extra. 

Astrid ging het hoofdkantoor bellen en omdat ik de nieuwe apparaten zo hard nodig heb zijn ze wel bereid mij een vergoeding te geven en waarschijnlijk niet zo'n kleintje ook. Astrid had het over 1800 euro. Als dat eens waar zou zijn zo ik dus een enorme bofkont zijn. Echter is er een kink in de kabel want Schoonenberg heeft verzuimd om toestemming voor nieuwe apparaten aan Univé te vragen en zonder die toestemming kan ik gedag zeggen tegen welke vergoeding dan ook. Ik moest er meteen achteraan gaan zei Astrid. Ik deed dat natuurlijk toen we weer thuis waren maar Schoonenberg was al dicht. We zijn eerst nog naar de HEMA voor koffie en taartjes geweest en naar de bank  om briefjes van 10 op te nemen. Ik wil voor nood altijd 100 euro in die coupure bij me hebben op reis.

Morgen brengen we de kat naar het pension en ik vroeg Zman daarna even langs Schoonenberg te rijden om de kwestie aanhangig te maken. Hij werd meteen hysterisch want o zijn parkeerplaats nu net voor de vakantie! Net of een half uur later terug komen wat uitmaakt. Hij komt in deze 2 laatste dagen heus wel op tijd op ZIJN plek met de auto. Het werd weer een over en weer schreeuwen en ik ging naar de slaapkamer om uit te rusten van de tocht. Toen ik weer opstond bood Zman zijn excuses aan en morgen gaan we dus ook even naar Schoonenberg.
zondag

Bericht van krakkie op wo 22 aug - 10:56

Wat een hysterische flapdrol. 1800 euro is niet niks! Ik hoop dat het je lukt meis! 

Alvast goeie reis gewenst!

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 22 aug - 13:56

Zo dat scheelt een slok op een borrel. Moet schoonenberg maar snel toestemming vragen.

Altijd handig cash op zak te hebben. Wij doen dat in engeland ook maar we komen met de meeste ponden weer thuis. En dan is het duur wisselen.

Ook namens mij een fijne reis gewensd.
ietwat

Bericht van zondag op wo 22 aug - 14:25

HET ONDERSTAANDE SCHREEF IK GISTERAVOND:

We zijn eerst nog naar een Russische winkel geweest waar ik tot mijn stomme verbazing potten Bulgaarse kjopol vond. Gekocht natuurlijk. Kjopol is een moes van geroosterde aubergines, knoflook en wat azijn, heerlijk. Vraagt die gek thuis gekomen of we die pot mee gaan nemen naar Bulgarije. Nee natuurlijk niet! Je gaat toch geen uilen naar Athene dragen?! 
Ik kocht ook nog een potje ljutenitsa uit de Oekraïne. Zoek al jaren naar de goede smaak daarvan van uit de tijd dat ik in Bulgarije studeerde. Die Russische winkel heeft heel veel verschillende soorten dus die ga ik allemaal proberen tot ik 'mijn' smaak gevonden heb. In Bulgarije zelf kan ik die niet meer vinden. Alle soorten ljutenitsa zijn tegenwoordig te flauw en te zoet. Ljutenitsa is een soort van tomaten- en paprika puree, lekker op brood en op vlees. Ljut betekent 'heet' of 'scherp'.

Met de nieuwe apparaten in heb ik mezelf vandaag horen lopen, heel bijzonder.

Laatst aangepast door zondag op wo 22 aug - 18:44; in totaal 2 keer bewerkt
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven