Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van zondag op za 11 aug - 12:37

Het was gezellig. Ik was van plan om om 10 uur naar huis te gaan maar het werd kwart over 11. een groepsgesprek is voor mij heel moeilijk geworden dus grotendeels heb ik alleen met de man gepraat waarnaast ik zat. Hij heet Fred en wordt in september 71 en zij heet Marlies en is 62. 

Zman kwam goed op dreef en ging zelfs de rakija thuis halen. Maar hij is toch echt een kind in zijn doen en laten, vind ik. Hij haalde ook die felicitatiekaarten met muziek waarover ik het al eerder heb gehad, om te laten zien en horen. Dat vond ik nogal raar. 

De man is amateur kunstschilder en overal hangen zijn schilderijen. Ze hebben het huis mooi en smaakvol ingericht en hebben heel weinig spullen en ook weinig opgeslagen eten. Marlies deed alle keukenkasten voor mij open. Ze hebben zelfs geen bovenkastjes in de keuken. Moet je onze zooi zien en kasten vol met blikken en potten, pannen en schalen, pakken en doosjes! 

De schilderijen stralen net als de inrichting van de huiskamer rust uit. Het zijn heel gewone onderwerpen; ik herinner me een bos klaprozen en verscheidene landschappen met in de verte een huisje. Het is geen kitsch en ook geen kunst maar net er tussenin. Gewoon prettig om naar te kijken en rustgevend. Een smaakvol geheel, met ook mooie lampen.

Het stimuleert mij om ook eens meer op te ruimen maar wat er hier de laatste tijd al weg gaat in plastic zakken is weliswaar mooi meegenomen maar een druppel op een gloeiende plaat. Stof afnemen moet ik ook eens doen.

Laatst aangepast door zondag op ma 13 aug - 16:02; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van krakkie op za 11 aug - 12:43

Wat leuk dat het zo gezellig was. Toch prettig als je de buren een klein beetje leert kennen. 

Wij zijn nog steeds bezig met opruimen en verbeteren. Wij hebben gisteren onze kleine koelkast verkocht, en die dus vervangen door een iets grotere met eigen vriesvak, voor naast mij. Nu kan ik zelf mn ijsblokjes pakken en in mn drinken doen, zonder dat ik steeds frits' hulp nodig heb. 
en toch weer wat geld in de kluis.

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op za 11 aug - 13:11

Goed zo Krak! Als Zman hier niet woonde zouden overtollige spullen hier zeker gauwer het pand verlaten. We deden donderdag 2 grote zakken troep naar de kringloop en Zman vroeg voor het wegbrengen weer of ik niks moois had weggedaan. Gelukkig ging hij deze keer niet in die zak met spullen zitten graven en hij heeft de zak met kleding ook met rust gelaten.
zondag

Bericht van ietwat op za 11 aug - 15:07

fijn dat het gezellig was. stof afnemen heb ik toevallig vanochtend nog gedaan. Niet super goed maar wel de belangrijkste vlakken, de luxaflex doe ik altijd apart.
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van krakkie op zo 12 aug - 1:17

Hihihi, onze luxaflex is al in geen twee jaar gepoetst... het stofzuigen gaat wel een stuk beter sinds we de nieuwe hebben. (de oude viel uit elkaar, letterlijk, ook al meer dan 12 jaar oud) 
oh, nu ik het zeg, frits heeft laatst één van de luxaflexen wel gezogen, .... 80% minder stof op die, dat wel. 
maar stof AFNEMEN.... meh, neuh. 
ramen wassen ook niet. het is niet zo schoon hier. (de wc overigens wel...crohnpatient he...) Bedden en kleding ook. En wijzelf. 
stof... meh.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op zo 12 aug - 11:06

Voor sommige klusjes heb ik vaste dagen
Woensdag strijk ik
Donderdag de badkamer
Zaterdag stofzuigen en evt stof afnemen en opruimen vd kamer.

Die dagen doe ik ook wel andere dingen zoals de was maar het werkt lekker om sommige klusjes vast te hebben liggen.
ietwat

Bericht van zondag op zo 12 aug - 11:24

In mijn leven zit geen structuur meer sinds Zman hier is. Vroeger had ik die wel. Alleen de was doe ik altijd in het weekend want dan heb ik goedkopere stroom.

Omdat ik depressief ben heb ik ook geen fut meer om de noodzakelijke dingen te doen en structuur af te dwingen aan Zman. Hij is een figuur die een  bijzonder destructieve invloed op mijn leven heeft.
zondag

Bericht van ietwat op ma 13 aug - 12:03

Lijkt me moeilijk, je ziet jezelf afglijden en je weet wat de oorzaak is maar je kunt/wilt er niets aan doen. Je gaat ten onder aan je eigen goedheid.
ietwat

Bericht van zondag op ma 13 aug - 14:01

Iet vandaag staat er in een artikel in het AD o.a. " In Nederland praten we niet over geestesziekte: schaamte en onwetendheid overheersen en vaak leeft ten onrechte het idee van ‘eigen schuld’, zowel bij degene die depressief is, als bij zijn omgeving (‘joh, denk gewoon aan leuke dingen!’). Een cultuur die depressie heimelijk veroordeelt, veroorzaakt zomaar meer depressie."

Ik heb reden genoeg om niet meer te proberen van Zman af te komen. Overigens zou ik hem niet tegen houden als hij zelf weg zou willen gaan. En mijn goedheid is helemaal geen goedheid maar berekening.
zondag

Bericht van ietwat op ma 13 aug - 15:53

Oh oke. Ik dacht dat je gewoon zo'n groot hart had.

Ik veroordeel depressie niet maar heb wel het idee dat zman het niet makkelijker maakt voor jou.

Ik had het verkeerd verwoord de oorzaak moet een oorzaak zijn. Maar goed depressie ik weet dat het geen eigen schuld is, geen gewoon even anders denken en het is over. Anders hoefde ik niet zoveel medicijnen te slikken. Ha maar die helpen wel echt goed. Al zeg ik niet dat nou alle depressieven aan de medicijnen moeten, ze helpen mij gewoon goed. Ieder zijn eigen weg.
ietwat

Bericht van zondag op ma 13 aug - 22:56

Zman maakt met zijn gekke wanen mijn leven inderdaad moeilijker, maar daar staat vooral de laatste tijd ook veel tegenover.

De afspraken met de KNO arts en de diabetesverpleegkundige waren verzet en vandaag moest ik naar beiden toe. In het ziekenhuis eerst een gehoortest en daarna 35 minuten later dan mijn afspraak was eindelijk de arts zelf. Erg vervelend die vertraging want ik voelde me weer niet zo lekker. De arts, mevr. Richard, was gelukkig gauw met mij klaar. Mijn gehoor is enorm achteruit gegaan dus ze raadde me aan te proberen of de verzekering iets wil vergoeden aan nieuwe apparaten alhoewel ik daar eigenlijk nog geen recht op heb. 

Daarna gingen we in het restaurant van het ziekenhuis koffie drinken om energie op te doen om terug te wandelen. We zijn naar huis gaan lopen omdat het goed weer was en we geen zin hadden minstens een uur op een Regiotaxi te moeten wachten. Het is 1,7 km wat ik best ver vond maar het was een lekkere wandeling. Ik heb onderweg weer een stel eikels opgeraapt want er zijn veel bomen in mijn bakken dood dus moet er weer wat nieuws groeien.

De verpleegkundige was ook gauw met me klaar want ze keek alleen naar de glucose en die was nu 9.4 terwijl het in juli 11.0 was. Thuis gekomen had ik zo'n zin in chocolade dat ik met een melkchoc tablet in bed ben gekropen.
zondag

Bericht van krakkie op di 14 aug - 1:03

Blij dat je suiker wat lager was meid! En een fijne wandeling op de koop toe. Ik haal dat niet meer, bijna twee kilometer. 

Ik heb vandaag met een grote boog alles weer uitgespuugd en mijn buik wil maar niet stil zijn vandaag. super veel lucht. En dan heb ik al 90 % van de suiker uit mn dieet gehaald. zucht. ik weet het ook niet meer.

het enige wat leuk was vandaag: ik heb ijsjes ingevroren. zelf gemaakt. Ik had van die siliconen calippo houders gekocht. 

en die heb ik dus vandaag gevuld en ingevroren. Gevuld met een lichte appeldiksap met een beetje frambozensiroop. (allebei natuurwinkel) 

morgen...test test. Maar ze hebben leuke kleurtjes, en ik ben een sucker voor leuke kleurtjes.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 14 aug - 10:01

Mooie kleurtjes, vooral die blauwe. Ik ken dit soort dingen niet. Hoe krijg je je ijsjes uit die houders en heb je wel iets om ze in je hand vast te houden, een houtje of zo?

Ik wil nog iets toelichten over 'berekening'. Ik heb in het verleden heel veel voor Zman gedaan en natuurlijk doe ik nog best dingen voor hem. Hij heeft een dak boven zijn hoofd, zijn natje en droogje gratis, zijn was wordt gedaan, ik doe alle administratie en regel de afspraken. 

Hij rijdt mij overal heen en betaalt de benzine en het onderhoud van de auto zelf. Hij sjouwt de boodschappen en doet het meest van ons tweeën aan huishoudelijk werk.

Maar vroeger deed ik mijn portie werk vanuit mijn hart en nu uit plichtsgevoel. De ene hand wast de andere. Als ik hem het hierboven beschrevene bied dan krijg ik dus zijn hulpverlening terug en daarom noem ik het berekening. Ik ben nu harder en onverbiddelijker tegen hem maar dat heeft zijn voordelen want nu is hij soms verplicht dingen die hij eerst aan mij overliet zelf te doen. Hij leert dus wat.

Off topic: Waar ik doodmoe van word is dat eeuwige gevraag. Hij komt elk kledingstuk of paar schoenen eerst aan mij laten zien en dan moet ik beslissen wat hij aantrekt. Hij komt zelfs steevast de overgebleven portie eten voor de volgende dag aan mij laten zien als hij voor 2 dagen gekookt heeft. Waarom??? Hij komt mij voortdurend storen. Ik vind het het gedrag van een klein kind. "Mamma kijk eens!" Of zie ik dat verkeerd?
zondag

Bericht van ietwat op di 14 aug - 13:36

Het lijkt zoals je het beschrijft inderdaad gewoon aandacht en vooral bevestiging vragen.

Die ijsjes duw je van onder naar boven door in dd houder te knijpen. Geen stokje nodig.

Zat ik er toch mooi naast, ik dacht dat de ruzies het vermoeiendst waren, en het niets mogen.
ietwat

Bericht van zondag op di 14 aug - 14:04

Daar word ik inderdaad ook doodmoe van, vooral van dat geschreeuw. Dan begin ik soms klappen uit te delen. Heb hem net met een natte korte broek geslagen die ik uit de zojuist gewassen kleren pakte. Met natte kleren of doeken slaan vind ik uiterst bevredigend. Nooit geen spijt van.  ;-)
zondag

Bericht van krakkie op di 14 aug - 23:15

Dat ijsje is inderdaad al in de houder. Het is een siliconen rubber houder/ holle koker, die je vult met limonade en dan de dop er op in invriezen. als ie klaar is haal je hem er uit, dop er af en de houder even beetje opwarmen in je hand, en dan schuift t ijsje zo omhoog bij een beetje knijpen onderaan. En zo duw je hem een steeds een stukje hoger. Als ie leeg is, afwassen en opnieuw vullen.  koffie

Waar het Zman betreft, je hebt gewoon gelijk denk ik, erg kinds gedrag. Ik zou daar ook erg moe van worden. "beslis het zelf maar" wordt dan mijn mantra denk ik. (al helpt dat vermoedelijk niet?) die natte zweep werkt beter denk ik... voor JOU in elk geval  proest

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op vr 17 aug - 13:36

ietwat

Bericht van zondag op vr 17 aug - 14:32

Ik sla nooit met iets erg hards behalve op straat. Als hij daar maar doorgaat met schreeuwen en zieken geef ik hem een optater met mijn wandelstok. Eigen schuld dikke bult! Hij liep gisteren weer te schreeuwen dat hij zijn paspoort gaat verscheuren. Deed hij het maar, dan ging ik lekker alleen op vakantie, maar zonder hem zou het in Troyan toch wel erg saai zijn.Het stadje is te klein om het op je eentje lang naar je zin te hebben. In Sofia zou dat wel gaan en dan zou ik zelfs meer beleven dan ik daar nu doe, maar daar is de lucht niet zo schoon.

Tot in januari 2015 ging ik heel vaak alleen op vakantie. Behalve die laatste keer naar Antalya steeds naar Marmaris. Zman haat Turkije dus wilde vaak niet mee. Marmaris is ook maar een klein stadje, maar daar kan je de hele dag over de zee uitkijken en talloze schepen en bootjes zien varen. Mijn hotel (net als in Troyan altijd hetzelfde) lag niet ver daar vandaan en had ook een groot zwembad met ligbedden, dus in Marmaris was het nooit vervelend. Temeer omdat je er eindeloos kan shoppen.

In Troyan valt er niet zoveel te shoppen maar dat hoeft van mij ook niet meer. Ik heb alles al en van dat 'alles' eigenlijk teveel. In Troyan is het eindeloos op een terrasje koffie leuten en mensen kijken. Is ook leuk.
zondag

Bericht van zondag op za 18 aug - 15:11

Mijn kleren en sandalen zijn ingepakt en ik heb apart gelegd wat ik onderweg zal dragen. Nu de rest van de reutemeteut nog en die rest is altijd heel veel. Alle toiletspullen, keukenspullen, computerspullen, medische spullen en zo voort. 

Eergisteren zat Zman weer zó te zaniken. Ik moest en ik zou de schandalig dure verjaardagskaart die hij voor mevr. Joneva van easyHotel heeft gekocht beschrijven in mijn mooiste Bulgaarse schrijfschrift. Ik ben daar wel goed in maar moet dat per se nu al? Ja! Dus vooruit dan maar weer. Nou, het is inderdaad goed uitgevallen. Ook in het Bulgaars schrijf ik heel mooi. 

Verbeeld je, toen ik begon met mijn studie Bulgaars kwam ik in een klas te zitten met 1 Chileen, 2 Mongolen, 1 Egyptenaar en 1 Arabier. De Chileen en de Egyptenaar waren leuke mensen, de Mongolen waren niet goed snik maar je had er geen last van. De Arabier was een daar ter plekke bekende schrijver waar ik nog nooit van gehoord heb en zijn naam ook vergeten ben. 

Die idioot kon Bulgaars schrijfschrift niet lezen maar onze lerares mevr. Antonova schreef natuurlijk in schrijfschrift op het bord. Ik zou hem helpen met schrijfschrift te leren en ging dus naar zijn kamer. Deed die gek de deur meteen achter mij op slot toen ik binnen kwam. Ik draaide hem natuurlijk meteen weer open en weg was ik. Omdat hij niet mee kon komen moest hij na verloop van tijd naar een andere groep en daar hadden ze eigenlijk veel te lang mee gewacht omdat ze zo tegen hem opkeken. Ik vond hem een flapdrol.
zondag

Bericht van ietwat op za 18 aug - 15:18

Een miniklasje. Ik ken van het studeren alleen van die mega klassen. O nee de cursus logica bij filosofie was wel een klein groepje, dat was fijn. Ik hield niet van die mega hoorcolleges.
ietwat

Bericht van krakkie op za 18 aug - 22:05

Ik heb na de lagere school ook altijd alleen in grote klassen gezeten... vond het helemaal niks!

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op za 18 aug - 22:07

Ik hoop dat je niet met zeventien koffers op stap hoeft? met al die spullen?

roosje
krakkie

Bericht van zondag op za 18 aug - 22:56

Zman weer lekker bezig. De nieuwe broek die hij heeft laten verkorten gaat dus niet mee want toch wel te nauw. Dat zei ik al in de winkel. 

Ik moest vanmiddag zijn koffer inpakken. Hij heeft 7 t-shirts, 2 overhemden  met korte mouwen, 2 mouwloze hemden, 3 korte broeken en 1 spijkerbroek uitgezocht. Al met al vind ik dat al teveel maar laat maar want hij koopt niet zoveel nieuwe kleren als ik. 

Maar de klap op de vuurpijl is dat hij 4 paar schoenen mee neemt. Een paar zwarte instappers waarmee hij de reis maakt, een paar grijze suède veterschoenen bij die lichte spijkerbroek, een paar blauwe sneakers met veters en een paar sandalen. Ik werd boos want die zwarte schoenen zal hij verder niet dragen, die suède alleen als we ergens chique gaan eten (ik heb een restaurant op het oog waar we nog nooit geweest zijn), die sneakers misschien en de meeste tijd zal hij op zijn sandalen lopen want het is daar snikheet, steeds 30 graden of meer. De prognose voor de dag dat wij daar aankomen is 33 graden. Die schoenen waren hem echter niet uit zijn hoofd te praten.

Krak ik krijg sinds 7 aug geen notificaties meer van de rubriek Hoe was je dag vandaag. Hoe moet ik dat ook al weer herstellen? Heb al opal die knoppen bovenaan geklikt maar ik kan het niet vinden.

Ik had dus de katjes van jouw dochter gemist Iet. Wat een schatjes. Die beesten zijn kleuters of peuters en zullen voorlopig wel blijven ravotten in de nacht. Je dochter kan beter even moven. Maar mijn kat is 4 en klimt 's nachts ook een paar keer op mij en gaat ook op mij liggen slapen. Ik wordt er lang niet altijd wakker van. Dus of dat geklim en geren over gaat is de vraag. 

En de foto's van de bouw zie ik nu ook pas voor het eerst. Wat gaat het ineens hard. Met die wanden lijkt het ineens heel wat. Fijn hoor.

Krak jouw gekrakeel met de gemeente las ik nu dus ook voor het eerst. Hopelijk hoor je nu gauw wat. 200 euro minder is veel. Die Kayleigh plakken we achter het behang, alhoewel een klap met een natte vaatdoek op 3 september ook heel opluchtend kan zijn. bam
zondag

Bericht van ietwat op zo 19 aug - 11:26

Ik ga meestal via de mail naar het forum en dan kijk ik bij beide rubrieken even of er nieuwe berichten zijn.
ietwat

Bericht van ietwat op zo 19 aug - 11:58

Oef dat is heet. En net nou het hier weer lekker afgekoeld is.
ietwat

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: