Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van krakkie op do 2 aug - 16:51

We weten het. 
die van ons zijn "normaler"  We hebben mazzel met die van ons. 
Wat dat betreft ben ik blij hoor, dat die van mij niet schreeuwt en scheldt en lelijk en gestoord doet. 

En inderdaad, een "normaal" mens heb ik ook nog nooit ontmoet. 
Alhoewel.... de enige die normaal is ben IKKE  bwaha

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op do 2 aug - 22:04

We hebben vanmiddag lopend boodschappen gedaan. Eerst gingen we naar Primera voor een verjaardagskaart. Die is voor mevrouw Joneva in het easyHotel in Sofia. Zij is de cheffin en matst ons altijd. Ons vliegtuig terug naar Nederland gaat altijd 's avonds laat dus hoeven we pas 's middags naar het vliegveld. Van Joneva mogen wij dan zonder bij te betalen die dag nog op onze kamer zitten en worden niet al om 11 uur 's morgens op straat gezet,

Joneva wordt 50 jaar dus wil Zman haar een verjaardagskaart met muziek geven. In 2010 heeft hij mij zo'n kaart voor mijn verjaardag gegeven. Die was belachelijk duur, vond ik toen. Maar die muziek 'Happy birthday to you' doet het nog steeds als je de kaart open klapt. Hij wilde er dus ook zo een voor Joneva. 

Een kaart met muziek hadden ze bij Primera wel maar niet met welk standaard verjaardagsliedje dan ook. Zman kocht een kaart met een ontzettend lelijk popmuziekje maar wel geinig met een grote glinsterende 50 erop die met blauw licht ging knipperen als je de kaart open deed.

Maar toen we bij AH koffie zaten te drinken vond hij die kaart ineens niks dus gingen we hem na de boodschappen bij Appie terug brengen. Gelukkig namen ze hem terug wat weer 4,95 scheelt. Nu moeten we maar in de stad kijken of ze een kaart hebben die in Zmans smaak valt.
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van ietwat op vr 3 aug - 10:49

De afwijking die zman heeft is een tamelíjk onaangename. Ik zou er niet mee kunnen leven.
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op vr 3 aug - 11:04

Sorry, maar ik moest hard lachen toen ik jouw 'tamelijk onaangename' las. Dat 'tamelijk' kun je er gerust af laten. Maar nu de goede kanten van Zman. Hij is de meest behulpzame en verzorgende man die ik ooit heb gehad of zelfs maar heb gezien. Dat gaat zelfs zo ver dat het me irriteert en ik steeds moet zeggen dat ik het zelf wel kan of wil doen.
zondag

Bericht van zondag op ma 6 aug - 11:21

Wat is onze kat toch een leukie. Zman staat 's morgens als eerste op en maakt dan ontbijt klaar. Bij dit hete weer zet hij eerst de balkondeur open. De kat schiet dus meteen naar buiten. Ik lig op bed de krant te lezen maar ontbijt daar niet meer bij. We zijn tot een iets normaler leven over gegaan.

De kat komt al gauw terug om mij te roepen en gaat weer naar buiten. Een paar minuten later komt ze terug met een ongeduldig "Kom je nou?" Ik kan dus niet anders doen dan opstaan. Ik ga dan met mijn ontbijt achter mijn pc,  die bij de balkondeur staat, zitten en dan komt ze een paar keer kijken of ik daar nog ben. 

Het liefst wil ze dat ik in het balkon ga zitten  maar daar heb ik 's morgens nog geen zin in. Zij wil de hele dag buiten zijn maar ik moet wat haar betreft wel dichtbij zijn. Om een uur of 10 's avonds gaat de balkondeur dicht. Zman roept eerst de kat en dan komt ze onmiddellijk binnen. Zij is meer een klein kind dan een dier.
zondag

Bericht van ietwat op ma 6 aug - 16:10

Wat een schatje dat ze jou zo in de gaten houdt.
ietwat

Bericht van zondag op ma 6 aug - 20:05

Ze houdt heel erg veel contact met mij. Komt steeds even kijken en geeft een kopje om daarna weer weg te huppelen.
zondag

Bericht van krakkie op ma 6 aug - 22:26

wat ontzettend lief. Die van mij is niet echt aanhankelijk. Alleen als de ramen open staan komt ie op mijn voeteneind liggen. (en op mn voet)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 6 aug - 23:04

Ik heb ook katten gehad die wel lief waren maar meer hun eigen gang gingen. Deze is toch wel een uitzondering. Ze is totaal op mij gericht. Ligt zich nu in haar mand naast mij te wassen en als ik mijn hand uitsteek likt ze mij ook even. Als ik 's avonds naar bed ga zeg ik tegen haar "Ga je mee?" en dan staat ze meteen op en gaat naar de slaapkamer. Ze slaapt op het voeteneinde maar ook een deel van de nacht bovenop mij. Deze kat is een van de weinige vreugdes in mijn leven.
zondag

Bericht van krakkie op di 7 aug - 0:28

Zo lief!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 7 aug - 5:16

Ik ben nu wakker omdat ze weer bovenop mij klom. Ze wil constant geknuffeld worden.

Had vandaag weer grote bonje met Zman, bonje in vervolgafleveringen. 

Eerst 2 weken geleden: Hij heeft een donkerblauw t-shirt van H&M. Ik had dat gewassen maar hij vond dat er een witte waas was hier en daar. Nauwelijks te zien maar hij is een echte zeikerd. 

Ik zei dat dat waas dan van het waspoeder kwam en dat ik het ook wel met vloeibaar spul voor donkere kleren wil wassen. Daar werd helemaal niet naar geluisterd. 

Zman hoort alleen zichzelf graag praten en naar anderen luistert hij niet en gaat ook niet in op wat zij zeggen. De praatjes die wij zo af en toe maken met buurtbewoners ontwikkelen zich dan ook altijd nogal vreemd, maar dit terzijde.

Hij ging dat shirt zelf met de hand wassen. Over waas hoorde ik hem niet meer. Hij ging dat shirt weer dragen, maar kwam vandaag vertellen dat dat gele streepje op de vouw van de kraag dat hij me ook had laten zien toen hij over dat waas zeurde er niet uit was en wat nu.

Ik begon al pissig te worden want dat geel is huidvet en dat komt doordat hij zijn shirts veel te lang draagt en ze ongewassen terug in zijn kast flikkert en daarna weer opnieuw draagt en terugflikkert. Zijn kast is één grote bende van opgefrommelde shirts en na vergeefse pogingen van mij om de shirts daar netjes en opgevouwen in te laten liggen heb ik mijn handen daar van afgetrokken.  Bij donkerblauw zie je nauwelijks dat het vuil is maar je kan het wél ruiken.

Ik had hem 2 weken terug al gezegd dat dat geel huidvet is maar zijn manier van iets wassen is een sopje maken en een kledingstuk daarin op en neer halen. Ja zo wordt het natuurlijk niet schoon.

Ik nam nu een pot groene zeep, smeerde die kraag daarmee in en zette dat shirt in een bak water. Na een kwartier heb ik die kraag flink over elkaar gewreven dus die werd mooi schoon. 

Einde verhaal zou je zeggen, maar nee. Een poosje later kwam hij met een ander donkerblauw shirt van Terranova. Zelfde verhaal, vet in de nek. Ik was op de pc met mijn community bezig en wilde niet gestoord worden. Zei dat hij dat shirt maar bij het vuile wasgoed moest leggen en dat ik niet eerder ga wassen dan een week voor de vakantie. Want ik ken hem. Hij komt steeds met weer andere kledingstukken die hij dan stante pede gewassen wil hebben. 

Hij eiste inderdaad dat dat shirt nu ook meteen gewassen werd en als ik het niet deed deed hij het wel zelf. Bij het eerste shirt had hij steeds toe zitten kijken dus hij wist nu hoe het moest, dacht ik. Waar was de zeep? Ook al had ik daar met een pot groene zeep gezeten, dat was dus totaal niet tot hem doorgedrongen. Ik zei dat de pot groene zeep in de witte plastic box stond en een groene deksel heeft. Bracht hij me een geel bakje. WIT zei ik toch! Bracht hij me een fles vloeibaar wasmiddel met een blauwe dop. WITTTTT! Bracht hij me een groen flesje vlekkenverwijderaar met een rode dop. Ik greep toen dus zelf de witte box en pakte de groene zeep, smeet het shirt naar hem toe en beval hem het zelf maar te doen. Niks meer van gehoord. Weet niet of hij dat shirt nu gewassen heeft of dat het bij de vuile was ligt. Maar hij is me nog wel 3 keer komen storen met 3 verschillende korte broeken, eerst met de vraag welke hij op vakantie mee moet nemen en daarna of ze gewassen moeten worden. 

Donder toch alles gewoon in de was, dan is het weer lekker fris of het nu gewassen móét worden of niet. Het punt is dat hij mij voortdurend van de pc weg wil halen. Ik vind wassen leuk maar ga niet eerder aan de slag dan wanneer IK vind dat ik er tijd voor heb.
zondag

Bericht van ietwat op di 7 aug - 9:28

Na zo'n verhaal over wassen realiseer ik me dat ik nodig de was moet gaan doen. Mijn man gooit gedragen shirts namelijk wel gelijk in de was. Zeker met dit weer was ik elke dag.
ietwat

Bericht van krakkie op di 7 aug - 11:28

Hemeltjelief wat een gedonder meis! 

Je zou HEM insmeren met groene zeep! 

Frits heeft gisteren vier wassen gedraaid want vandaag met die hitte zag hij dat niet zitten. Vooral handdoeken, lakens en ondergoed. Ik draag bijna geen kleren want ik lig toch in mn blootje op bed. Schone lakens echter.... dát is wel heel fijn. ;-) 
Ook frits zit vaak in zn blote bast. Trekt soms even een shirtje aan als ie de container moet halen of de deur open moet doen. Verder loopt hij ook graag in zn onderbroek met deze warmte.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 7 aug - 12:52

In het weekend heb ik 2 wassen gedraaid. Dat doe ik trouwens de meeste weekends. Een was met kleren van mij. Er was precies één onderbroek van Zman bij. Hij wast immers het meeste zelf met de hand. Fris wordt het dan wel, maar schoon? 

Ik draag mijn kleren nu niet langer dan 2 dagen maar als we niet weg hoeven loop ik thuis in een onderhemd en onderbroek of soms ook zonder hemd maar naakt of in een bh. Zman loopt thuis steeds zonder hemd en in een zwembroek. Daar heeft hij er veel van.  De andere was die ik draaide waren handdoeken en lakens.

Hoe die kat het uithoudt in haar bontjas is me een raadsel. Maar ze ziet er altijd even leuk en elegant uit.
zondag

Bericht van ietwat op di 7 aug - 16:40

Ik loop er altijd min of meer netjes bij. Ik kan zo de deur open doen. Je kijkt bij ons van de stoep via de keuken zo de kamer in. Geen prive ruimte dus altijd kleren aan.
Zelfs mijn man die zich niet veel gelegen laat aan sociale conventies heeft toch eigenlijk altijd een overhemd aan of anders een t shirt.
Met deze warmte een dun overhemd met korte mouw en een lange broek. Omdat hij geen lekker zittende korte broeken heeft, ik moet oude broeken nog verbouwen tot korte broek.
ietwat

Bericht van zondag op di 7 aug - 17:09

Hellup!!! Het is hier nu 36 graden. Tot nu toe was 34 het hoogste.

Bij ons kan je niet veel binnen kijken. De slaapkamers zitten aan de straatkant en aan de terraskant beneemt de vlinderstruik de gluurders grotendeels het zicht. 

De voordeur hoef ik zeer zelden voor iemand open te doen want wij hebben de bel haast altijd uit staan. Dat is een wens van paranoïde Zman, maar ik vind het wel lekker. Toen de schilders hier waren hadden we de bel aan en meteen zo'n bezorger van pakketten aan de deur met de vraag of wij pakjes voor bovenburen konden aannemen. Ik peins er niet over. Vroeger deed ik het wel maar je moest die buren met hun spullen achterna lopen. Zelf bij ons ophalen ho maar! Sinds er een pakket voor mijn overleden buurman is zoekgeraakt neem ik geen pakketten meer aan, temeer daar ik zelf ook geen pakketten ontvang die bij onze afwezigheid door een ander in ontvangst moeten worden genomen. 

Maar het allermeest omdat ik mensen haat en er hier vlakbij een Primera is waar ze hun pakket naartoe kunnen laten sturen. Zou ik zelf ook doen als ik iets online zou bestellen, wat ik dus niet doe.

Ik ben daarstraks gebeld door de apotheek. Ik moet mijn Valsartan tabletten inleveren. Die blijken vervuild en daar kun je kanker van krijgen. Ik had er zelf al naar gekeken toen dat bericht in de krant kwam en toen viel ik niet in de prijzen maar de nieuwe lading had ik nog niet gecontroleerd en de apotheek zegt dat die lijst is herzien en ik nu wel in de prijzen val.

Krak jij schreef dat Frits zo winderig werd van Metformine. Ik heb er geen last van.
zondag

Bericht van krakkie op di 7 aug - 18:33

Dat is wel fijn, dat je geen gas krijgt van de metformine. Maar vervuilde medicijnen, jeetje! 
Wij zijn hier trouwens ook de pakjes-deur voor de hele straat, omdat wij altijd thuis zijn, en de postbodes weten dat intussen. Meestal nemen we ze wel aan. Het geeft ons ook een "voor wat hoort wat" gevoel, zodat we in een noodgeval ook bij hen aan kunnen kloppen voor iets. Alleen de laatste keer was wel vervelend. Buurtjes op de camping, pakket vrij groot, en dat bleef hier dus bijna twee weken staan. Dat vonden we niet zo leuk want t stond in de weg. 

34.3 graden hier buiten. Binnen 25.5 in het midden van de kamer. De kat ligt achter het gordijn, de gek. Aan de zonkant! 
alles zit hier potdicht, al vanaf 8 uur vanochtend, en pas om kwart over negen vanavond gaat alles weer open. Ben wel blij dat ons huisje zich zo koel weet te houden tot nu toe, zolang de nachten maar koel zijn. (gelukkig hou ik van slapen met open ramen. Frits niet, die kan daar niet tegen, zelfs niet met deze hitte. Frits slaapt boven, ik beneden in de huiskamer. Dus hij komt hier elke ochtend in een koele kamer met een graad of 21.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 7 aug - 18:44

wij slapen niet met open ramen want boven een van de ramen in elk vertrek zit een rooster om frisse lucht binnen te laten en dat kan je aan een koord open en dicht trekken. wij hebben die roosters permanent open staan, ook als het -10 is. Kan me niet heugen wanneer we voor de laatste keer aan die koorden hebben getrokken en of die kleppen nog werken.
zondag

Bericht van zondag op do 9 aug - 15:50

Het regent pijpenstelen hallelujah!

We waren al weken niet meer bij de kringloop geweest maar gisteren gingen we dan met 2 grote zakken troep en kleren. Natuurlijk ook koffie drinken. Vanuit het café had ik zicht op de koffers en zag een roomwitte ouderwetse (kunst)leren koffer staan. Een lekker opvallende kleur en dat is wel handig want bij de bagageband heeft Zman meestal str... in zijn ogen. Ik ben haast altijd degene die onze koffers ziet. Deze koffer zag er erg mooi uit en was dan ook duurder dan wat er verder stond. 

Wij hebben al heel veel koffers en het wordt tijd dat ik er eens een paar terugbreng naar de kringloop. Ik heb deze gekocht voor Zman. En weet je wat hij thuis zei? Hij neemt hem niet mee op vakantie want 2 jaar geleden hebben ze bij de bagageafhandeling mijn koffer kapot gegooid. Dat was overigens zo'n hardschalige en niet een die bij het smijten een beetje mee veert. Whahhh!!! Waar koop ik nou een koffer voor? Om hem thuis te laten dus.  bwaha

Zman zag een erg mooie zandkleurige broek maar de pijpen waren veel te lang. Toch heeft hij hem gekocht en is er nu ondanks dat het stortregent mee naar de Vietnamese kleermaker. Hij heeft een beige spijkerbroek die erg mooi valt, maar die is van C&A en van dikke spijkerstof terwijl deze Bugatti van dunne zomerstof is. Zman heeft geen zin om die broek bij de kleermaker even aan te trekken zodat die hem kan afspelden, dus nam hij de beige broek mee als voorbeeld. Ik vond het een dom plan want ander merk, andere snit, andere stof, maar hij moet het zelf maar weten. Bugatti broeken koste ca. 100 euro zag ik op internet dus het is wel een koopje voor 5 euro.

Maar ik voorspel deze broek overigens geen lang gebruik door Zman want thuis gekomen vroeg hij al of ik denk dat de kleermaker hem 1 centimeter wijder kan maken. Nee dat denk ik niet. Bij het passen klemde hij dus al en terwijl Zman hem draagt zal dat erger worden weet ik uit ervaring met mijn riemen die soms net iets te krap zijn. Na een paar uurtjes moeten die af.

Ikzelf vond een mooi shirt met driekwart mouwen, ondergrond wit met kleine en grote bloemen in heel veel kleuren, vooral blauw. Heb niet verder gekeken want ik werd daar in die stikhete fabriekshallen helemaal niet goed. Durfde het niet tegen Zman te zeggen want ik krijg sowieso al de hik van die overbezorgdheid en de daarmee gepaard gaande voortdurende controle van hem. Ik zei dat ik heel erg moe was dus gingen we naar huis.

Daarstraks toen het nog droog was gingen we naar AH. Buiten troffen we de nieuwe buren. De buurman is heel mooie bloembakken aan het zagen. De buurvrouw heeft ons uitgenodigd morgenavond koffie te komen drinken om dan nader kennis te maken. Zman zei mij later dat hij niet gaat want hij mag ze niet, zonder reden of het moest zijn dat ze in het begin stug leken. Van mij mag hij gerust thuis blijven. Ik heb een zakje kersenbonbons als presentje voor de buren gekocht. Het lijken mij wel aardige mensen.
zondag

Bericht van ietwat op do 9 aug - 16:34

Ik hoop dat het gezellig wordt bij de buren.
Ja die kringloophallen kunnen flink onaangenaam worden bij hitte.

Vandaag viel tijdens mijn werk de regen even met bakken tegelijk uit de lucht. Ik heb wel staan schuilen maar genoot er ook van. Het onweer dat er ook bijkwam vond ik iets minder, maar het heeft me niet geraakt dus alles oke.

Onze dochter heeft vanmiddag de katjes opgehaald. O ze zijn nog zo klein en schattig, alles aan het onderzoeken. Ze houdt ze tot de verhuizing op haar kamer omdat een zwager van mij allergisch is voor dieren met haren of veren of wat dan ook. En hij komt met enige regelmaat langs met mijn schoonzusje. Als bijna enige van de familie. Nou ja mijn ouders komen nog vaker langs, maar verder komt er eigenlijk geen familie. Mijn broers zouden wel komen als ik ze zou uitnodigen. Als het nieuwe huis klaar is nodig ik ze wel uit, apart niet allemaal tegelijk.
ietwat

Bericht van zondag op do 9 aug - 17:14

Ha katjes. Kun je een foto sturen?

Fijn dat het bij jullie ook heeft geregend. De planten snakken naar water. Mijn kat zegt dat ze er niks aan vindt. Ze is er wel even in geweest en sprong daarna met haar kletsnatte poten op mijn mooie blauwe rok. Dank U!
zondag

Bericht van ietwat op vr 10 aug - 9:05

Ik zal even zien of ik een foto kan maken. Aangezien ze op mijn dochters kamer zitten kan het even duren.
ietwat

Bericht van zondag op vr 10 aug - 19:42

Zman zou toch niet meegaan naar de buren? Hij heeft zich geschoren en is de hele middag al bezig met zijn kleren. Wat moet hij aan, zijn blauwe korte broek of de geruite bermuda, het t-shirt met geel-grijs-witte strepen of dat met roze-grijs-witte. Het lijkt hier wel een modeshow. We worden over 20 minuten verwacht en nu is hij weer op zoek naar een rood shirt bij zijn blauwe korte broek. Ik krijg er een staart van, en de kat heeft er al een!
zondag

Bericht van krakkie op vr 10 aug - 21:12

Hahahaha, ik krijg er een staart van... die kende ik nog niet  LOL

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op za 11 aug - 9:50

Hoe was het bezoek bij de buren?
Wij hebben vanavond een borrel bij de buren, alleen zijn dat al bekenden. En ze gaan ook meeverhuizen naar de nieuwe wijk.
ietwat

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: