Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van krakkie op di 31 okt - 21:04

wij ook. Trouwens, muts  moet kunnen zien dat jij het niet bent. Als ze moderator of eigenaar van dat forum is, kan ze gewoon zien wiens IP adres het is. En ongeveer waar dat adres zit. 

Als ze niet weet hoe, is dat haar eigen stommiteit. Het staat met koeienletters in het achterpanel. (wel, bij ons)
ik heb er de laatste jaren niet meer naar omgekeken, en al helemaal niet meer sinds we dicht zitten. Lekker veilig zo.

ook acties van leden staan daar meestal wel vermeld. alhoewel topics verwijderen en leegmaken misschien niet geregistreerd wordt, dan kan ze het inderdaad niet zien, wat jij doet.  LOL

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op di 31 okt - 21:17

Ik ben slim Krak ook al weet ik er technisch gezien geen bal van. Ik was wel zo wijs om niet al mijn berichten te wissen. Het gelul over boodschappen, reclames, sites met handige huishoudelijke tips en onbelangrijke prietpraat van mij liet ik gewoon staan zodat het niet opviel dat ik een hoop wiste. Alle verhalen over mijn vakanties en over Zman heb ik wel weggehaald en dat is misschien nooit ontdekt.
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van krakkie op di 31 okt - 21:20

slim gedaan meis. En als wij ooit ruzie krijgen beloof ik dat je nog steeds alles mag verwijderen.  ;-)  red

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 31 okt - 21:41

Wanneer is iets hulpvaardigheid en wanneer bemoeizucht?

Gisteravond weer een grote aanvaring met Zman. Hij keek naar 'De Wereld Draait Door'. Best een leuk programma maar ik kijk tegenwoordig nog nauwelijks tv. Heb het veel te druk met de krant, de fora en spelletjes op de tablet en mijn boeken.
Zman wilde dat ik ook kwam kijken want er was volgens hem iets over gehoorapparaten dat ik beslist moest zien. Bij DWDD maken ze alleen maar lol over dingen of mensen die in het nieuws zijn en zetten muziekgroepen in het zonnetje, dus ik geloofde het niet en kwam niet want ik kan dat ook wel eens een keer op Uitzending Gemist kijken. Hij was woest; schelden, schelden!!! De kat sloeg op de vlucht. Hij had het toch zo goed met mij voor en nu wilde ik niet meewerken.

Ik werd uiteraard ook woest want ik zie het als bemoeizucht en niet als hulpvaardigheid omdat hij mij probeert te dwingen in plaats van mij uit te nodigen te komen kijken. In de nacht heb ik even Uitzending Gemist op mijn tablet gedownload en die uitzending bekeken. Ik had natuurlijk gelijk. Dat stukje uitzending ging over een muzikant die doof is geworden en nu een boek over geluiden heeft geschreven. Hij schrijft daarin aan welke geluiden hij gehecht was toen hij ze nog kon horen. Wat kan mij dat ver***me schelen? Ik heb genoeg aan mijn eigen doofheidsproblemen en wil niet ook nog geconfronteerd worden met die van een ander. Vanmorgen heb ik hem nog eens even flink de mantel uitgeveegd want van zulke 'hulpvaardigheid' ben ik niet gediend.
Hij vindt mij koud en hard. Dat heeft hij goed gezien want dat ben ik inderdaad tegen hem. Maar als het hem niet aanstaat krast hij maar op. Ik zou er niet rouwig om zijn al zou alles veel moeilijker zijn en zou ik mijn leven heel anders moeten organiseren. Nu wordt ik natuurlijk erg in de watten gelegd met alles wat hij voor me doet. Dat waardeer ik wel maar dankbaar ben ik er niet voor. Ik vind dat het de prijs is die hij te betalen heeft voor het dak boven zijn hoofd en het eten dat ik hem verschaf. Gisteren ben ik wel in de lach geschoten toen hij me verweet dat hij hier al 19 jaar honger lijdt. Ja hoor, honger! Daarom weegt hij 'maar' 86 kg. LOL

Laatst aangepast door zondag op di 31 okt - 21:58; in totaal 2 keer bewerkt
zondag

Bericht van zondag op di 31 okt - 21:45

PS Nu je dit allemaal over mijn wedervaren met Babbels weet weet je meteen ook met wie je te doen hebt mochten wij ooit ruzie krijgen. Ik laat niemand de vloer met mij aanvegen. Ik ben agressief en wraaklustig maar heel lief als men mij niet tergt.

Ik ben wel wraaklustig maar het is me teveel moeite ook echt wraak te nemen want dan moet je dat heel sluw doen en voorzichtig te werk gaan. Het dagdromen over wraak vind ik echter erg leuk en bevredigend.
Eigenaardig is dat, alhoewel half Nederland met zijn buren in de clinch ligt, ik op een buur na nog nooit ruzie met de buren heb gehad. Dus ben ik toch best tamelijk vredelievend vinden jullie ook niet? Maar niet wat Zman betreft. Hij irriteert me mateloos en als ik kwaad word verkoop ik hem een klap of dreig daarmee.
Van de week las ik dat vrouwen de partner kiezen die op hun vader lijkt en mannen de partner die op hun moeder lijkt. Zman lijkt in de verste verte niet op mijn vader. Dat was een rustige en stille man die altijd met zijn boeken bezig was, artikelen voor kranten schreef en onderzoeken in archieven deed. Misschien lijk ik op Zman zijn moeder want volgens zijn verhalen was zij streng en kreeg hij klappen van haar. Hij vind een pets om zijn oren dus heel gewoon want geestelijk is hij nog steeds 5 jaar.

Laatst aangepast door zondag op di 31 okt - 22:20; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Bericht van krakkie op di 31 okt - 21:45

Das nou niet echt een reden om zo te gaan schelden nee..... maar of hij het DEED uit hulpvaardigheid kan ik niet beoordelen. Kan zijn dat Zman het zo bedoelt, maar als het voor jou voelt als bemoeizucht....tja, dan is het dat ook wel. 

t zou mij ook niet kunnen schelen nee, als iemand over crohn babbelt... waarover dan ook. Ik ben vaak niet als andere lotgenoten, en daarom alleen al wil ik dingen niet zien. Ik hoor t wel van mn arts als er betere medicijnen beschikbaar zijn.

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op di 31 okt - 21:47

en ps: ik ben een beetje als jij. Alhoewel ik niet echt super wraaklustig ben, kan ik wel heel agressief zijn, en soms vind ik een stevig ruzie debat helemaal niet erg, zolang we aan het eind weer terug keren naar respect voor elkaar. een beetje gekibbel kan echt geen kwaad.... maar de meeste mensen maken er meteen een wereldoorlog van of zo... zucht. 

Waar is het goeie ouwe debat gebleven? daar vlogen toch ook wel eens de vonken vanaf? 

maar als je me echt tergt....mjah, dan ben ik uiteindelijk wel in staat om te bijten ja...

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 1 nov - 10:11

Ik kan dat niet, zodra het een beetje feller debat wordt ren ik weg. Ik kan niet met ruzie overweg, wij hebben thuis dan ook nooit ruzie ook geen stevig meningsverschil. Het is hier heel harmonieus want mijn man is daarin net als ik.
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op wo 1 nov - 11:13

Hier wordt geschreeuwd. Voor onszelf vind ik dat niet erg maar het is zo sneu voor de kat. Zij wordt er bang van en slaat op de vlucht. Na een tijdje keert hier de rust en vrede vanzelf terug want je moet samen plannen maken voor het eten en de boodschappen of het nakomen van afspraken.

Respect is er van mijn kant voor Zman ver te zoeken en dat komt ook nooit meer terug. Er zijn namelijk een aantal dingen die ik jullie niet vertel maar die mijn respect totaal de nek omgedraaid hebben.
zondag

Bericht van krakkie op wo 1 nov - 13:11

Ik had dat met mijn vader. Respect compleet weg. Nu hij overleden is, is dat in feite nog erger geworden. Ik werd nog eerlijker naar mezelf toe... wat hij deed kon echt niet. 

Met frits heb ik HEEL af en toe ruzie, maar dat is dan omdat we allebei doodmoe zijn en eigenlijk niet meer echt goed kunnen communiceren. Dan gaat t wel eens mis. 

Meestal na uurtje of wat weer over. Echt ruzie die blijft hebben we nooit en over het algemeen is het hier super rustig en harmonieus. 

Iet, daar kan je trots op zijn hoor, dat jullie familie zo samen, lekker rustig is. Toppie!

Laatst aangepast door krakkie op wo 1 nov - 17:20; in totaal 1 keer bewerkt

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 1 nov - 14:37

Trots ben ik er niet op maar ik ben er wel erg blij mee
ietwat

Bericht van zondag op wo 1 nov - 18:31

Zman weer woest op mij. Hij wilde mij een vest cadeau doen dat ik bij de kringloop kocht, maar hij verspilt zijn weinige geld vind ik. Ik zei dat hij dat moet bewaren voor eventuele mankementen aan de auto. Nou toen had ik het weer gedaan hoor. Ik mag dat niet zeggen want dan breng ik zijn gedachten op ongelukken of autopech. Hij vind zo'n opmerking bijzonder negatief. Maar een auto onderdeel kan toch verslijten? Bij Zman niet.

Hij was zo kwaad dat hij schreeuwde dat hij zijn paspoort voor het gemeentehuis zal verscheuren en dan het land uitgaan. Jullie zullen je wel afvragen waar dat in vredesnaam op slaat. Dat werd hem ingegeven doordat hij gisteravond buiten met een bovenbuurman heeft staan praten en die gaat naar Canada emigreren. Ik merkte nuchter op dat als hij, Zman dus, geen paspoort meer heeft hij ook geen ander land binnen kan komen.

Wat de kringloop betreft, hij heeft daar voor zichzelf een werkelijk prachtige donkerrode trui gekocht met heel mooie ingebreide motieven op de borst. Normaal ben ik ertegen dat hij de zoveelste trui koopt. Hij heeft al 2 bananendozen vol. Maar deze is zo mooi dat ik er grif mee instemde. Ik denk dat die trui spiksplinternieuw is en ik geloofde mijn ogen niet toen ik de ingenaaide labels bekeek. 'Made in Bulgaria' was er een van. Ik heb nog nooit eerder kleren uit Bulgarije hier gezien en ik vind de kleren als ik daar ben ook niet uitzonderlijk mooi. Zman denkt dat daar kleren gemaakt worden die alleen voor de export bestemd zijn en dat acht ik niet onmogelijk.
Zelf kocht ik dus dat dikke donkerblauwe vest. Ik heb natuurlijk vesten maar niet in het  blauw en dat is nou juist onze lievelingskleur, de zijne ook. En weer 3 boeken. En een rieten mandje voor mijn wasknijpers, 20 cent.

We gingen ook voor de griepprik naar de huisarts. Stel je voor, de assistente met hoofddoek om die Zman een prik moet geven. Ik was benieuwd wat er zou gebeuren, maar hij hield zich koest en zei er daarna ook niks over. Zij is een bijzonder lief meisje, altijd even vriendelijk en ik heb haar daar nu een compliment over gemaakt.

Muts heeft mij er inderdaad uit geknikkerd meiden. Ik kan niet meer inloggen.
zondag

Bericht van krakkie op wo 1 nov - 23:40

Goed gezien van dat paspoort...  bwaha

maar jeeee wat een zielige bedoening zeg, die muts. Een echte muts. 

Ben blij dat je hiet hier nog steeds leuk vind! 

sorry voor korte reactie.  heb mep met houten hamer gehad of zo.... alhoewel... t kan ook een sloophamer zijn geweest... 

Die vesten van jou klinken ook prettig. ;-)

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op do 2 nov - 16:56

Klinkt mooi die trui. Ik ben ook een echt vesten mens, die moet je in meerdere kleuren hebben. Het liefst ook veel verschillende stylen. Vandaag draag ik mijn rode vest.

Volgens mij is het zwaar werk een paspoort verscheuren. Was het maar zo dat auto's nooit stuk gaan. Dan konden we de anwb wel opzeggen.
ietwat

Bericht van zondag op do 2 nov - 19:31

Nog even een aanvulling op het verscheuren van het paspoort. Die buur die naar Canada gaat emigreren doet dat omdat hij het hier in Nederland zat is. Dat is natuurlijk koren op de molen van Zman. Die zit ook altijd over alles en iedereen te kankeren, en zeker op de regering.

Vesten heb ik in vele kleuren, dunne en dikke. Dit is een echt dik wintervest. Zman heeft al gezegd dat ik dit in april mee moet nemen naar Bulgarije want hij vindt het erg mooi en hij gaat zijn nieuwe trui ook meenemen. Het kan in april nog aardig koud zijn in de bergen dus ik denk dat ik niet dit van acryl maar een rood mohair vest mee ga nemen.
zondag

Bericht van ietwat op vr 3 nov - 11:19

Elk land heeft zijn voor- en nadelen. Volgens mij moet je niet weggaan omdat je ergens weg wil maar omdat je ergens naar toe wilt. Een positieve actie ipv een negatieve.
Behalve als de situatie gevaarlijk of zeer ongezond is en je nog niet weet waar je naar toe wilt maar je toch zsm weg moet.

Er zijn altijd uitzonderingen hahaha
ietwat

Bericht van krakkie op vr 3 nov - 11:50

Ik ben wat dat betreft hartstikke blij met Nederland. Het kan echt heel veel slechter. Alleen de psychische zorg...die kan nog heel veel beter. Daar moeten ze leren van de ziekenhuizen in maleisie.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 3 nov - 12:53

Natuurlijk is hier in Nederland genoeg om lekker over te zeiken, maar toch ben ik blij dat ik in Nederland woon.

Vertel eens wat van de psychische zorg in Maleisie Krak. Daar heb ik nog nooit iets over gehoord.

Ik ben na de vakantie begonnen met bezoeken aan de psycholoog. Het is een aardige en opgewekte man met warrig blond haar en ik mag iedere drie weken daar even komen praten. Ik vind het prettig maar het zal wel niet zo lang duren. Daar duidt hij nu al op. Nou goed, andere mensen met problemen moeten ook een kans krijgen, maar als het kort duurt, wat heb ik er dan aan?

zondag

Bericht van krakkie op vr 3 nov - 14:21

Heb eens een documentaire gezien over de ziekenhuiszorg in maleisie, en daar werd enorm veel extra aandacht besteed aan de psychische kant van een opname. Alles kon...  praten, massage krijgen steeds als je je ellendig voelde, geknipt en gekapt, nagels verzorgd, speciaal eten als je dat wilde, bezoek altijd, huisdier vaak toegestaan, (niet altijd natuurlijk, maar meestal wel) en over het algemeen zoveel positiever dan we hier gewend zijn, inclusief langduriger nazorg, dat het hier ineens rampzalig leek. 

Vond het ZO mooi wat ik daar zag. Zal echt niet overal zijn, maar ben het nooit vergeten. En dan waren de kosten ongeveer nog een vijfde minder dan hier.  red

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op vr 3 nov - 14:34

Ik denk dat als je zo vertroeteld wordt je sneller geneest. En elke dag dat je een bed bezet is veel duurder dan een massage, de kapster of psycholoog.

Slim bekeken van Maleisie

Ze zijn al wel ver gekomen hier. Als ik het nieuwe ziekenhuis in Uden zie (en helaas doe ik dat) dat is zo mooi. Prachtige natuurfoto's als behang en veel natuurlijk licht.

Maar het kan nog altijd beter
ietwat

Bericht van krakkie op vr 3 nov - 18:59

Dat is waar, Zeist had ook van dat mooie natuurbehang....zonnige bossen en zo... grote vijver met rododendron struiken erachter... allerlei prachtig behang. 

De emotionele zorg hier echter... tja. In sommige van die aziatische landen is het veel normaler om verdriet of andere emoties te uiten, en elkaar "normaal" aan te raken. Veel meer dan we hier gewend zijn. Soms denk ik wel eens dat we echt veel kunnen leren van anderen landen, maar tegelijk is het ook cultureel gezien niet zomaar invoerbaar wat zij doen.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 3 nov - 23:54

Zman weer over de rooie. Wat is het toch een rare kwast. Een echte zenuwpees. Toen ik gisteravond in mijn slaapkamer kwam stond mijn dect telefoon daar gek te doen. Het licht van het display was aan en dat hoort alleen maar te gebeuren als je hem uit zijn standaard haalt. Ik deed dat en toen begon hij rare riedeltjes af te spelen die ik nog nooit gehoord had. Hij wilde me duidelijk wat vertellen, maar wat?

Zman meteen in paniek. Waarom in vredesnaam? Als een apparaat het niet goed doet hoef je toch niet in paniek te raken? Hij wel. Ik bracht de telefoon tot zwijgen en zette hem weer in de standaard. Het licht ging uit en het display ging op leeg. Nou dan is het toch duidelijk? Dan is de batterij dus leeg.

Zman wilde meteen actie en begon tegen mij te schreeuwen omdat ik daar geen zin in had. Ik ga echt niet 's avonds laat aan een dect telefoon klooien hoor. Vandaag dus een batterij oplader opgezocht. Ik zag wel dat die lader de batterijen van deze telefoon eigenlijk niet helemaal aankon maar ik deed ze er toch maar in op hoop van zegen. Zes uur opgeladen en klaar. De telefoon doet het weer. Zman schaamde zich wel een beetje over de heisa die hij gemaakt had en ik kreeg een kus om het weer goed te maken. Hij heeft de ballen verstand van techniek. Ik ook niet maar ik gebruik gewoon mijn verstand.
zondag

Bericht van ietwat op za 4 nov - 11:11

Een kus om het goed te maken klinkt als een paar weesgegroetjes om het weer goed te maken.

Toch fijn als de sfeer tussen jullie weer goed is. En dat alles over een lege batterij. Sommige geluiden leer je niet kennen omdat ze gewoon te weing voorkomen.
ietwat

Bericht van zondag op za 4 nov - 11:52

We hebben die telefoon vanaf april en ik had dat geluid nog nooit gehoord. Er zullen nog wel heel wat meer geluiden in zitten die ik nog nooit gehoord heb want met driekwart van de functies die hij heeft ben ik niet bekend. Ik kan een nummer intoetsen en ik kan 'opnemen' als iemand mij belt en ik kan ook nog de speaker inschakelen  maar daar houdt mijn kennis van het ding dan ook mee op. Mij is het genoeg. Hier niks telefoonboek opslaan, nummerherhaling, ruggespraak en weet ik veel wat voor ongein nog meer.

Wat ik wel raar vind is dat Zman die telefoon zo belangrijk vindt. We bellen haast nooit en worden ook zelden gebeld en bovendien hebben we allebei een mobiel, die we ook zelden gebruiken. Ik weet niet eens hoeveel beltegoed ik nog heb. O jee, dat kan wel eens nul zijn want nu herinner ik me dat ik Zman de laatste keer dat ik in het ziekenhuis was niet kon bellen om mij op te halen. Of was dat nou omdat de batterij leeg was? Straks even kijken.

Die kus van hem was uit pure opluchting dat ik de klus weer geklaard had. En ook uit schaamte.
zondag

Bericht van ietwat op zo 5 nov - 10:11

Blijft jou beltegoed wel lang geldig? Dat van mij vroeger een half jaar na het laatste telefoontje.
Gelukkig heb ik nu een abonnement maar ik gebruik hem dan ook veel voor mijn werk. Dus is een abonnement wel nodig.
ietwat

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: