Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van zondag op di 24 okt - 14:22

Ik ook want dat zelf beseffen lijkt me vreselijk. Dat ervoer ik in die droom al.

Je brein borduurt inderdaad voort op dingen waar je mee bezig bent of was. Ik won de hoofdprijs met de musjesfoto en ben ook bang om dement te worden. Maar dat stuk over die drukke kinderen en dat rare mobieltje en dat ik steeds zat te huilen, iets dat ik zelden doe, snap ik niet.

Zondag weer een rel met Zman. Hij wilde het hotel in Troyan reserveren en ik moest hem het telefoonnummer geven. Áltijd haalt hij mij van dat waar ik mee bezig ben af, en dat niet één keer per dag maar minstens 5 keer. Ik werd hartstikke kwaad want die film hebben we al eerder gehad en ik heb hem toen een foldertje van het hotel gegeven waar alles op staat. Nu weet hij natuurlijk weer niet waar hij dat gelaten heeft.

Ik werd bovendien ook nog giftig omdat hij me stoorde op het moment dat ik een scherm kreeg van Microsoft dat ik 3 virussen had, dus of ik maar even een en ander wilde doorgeven. Het zag er heel echt uit maar ik geloofde er niks van, alhoewel ik de hele middag in Balkan sites had zitten grasduinen, dus het zou kunnen. huilen

In Windows 7 zit een beveiliging maar voor alle zekerheid heb ik ook even AVG gedownload en die laten scannen. Geen virussen dus pleurde ik die nepsite meteen weg.

Zman vraagt nooit of iets mij gelegen komt en altijd naar de bekende weg. Ik heb zelf ook zo'n foldertje van Troyan Plaza maar om hem terug te pesten zei ik dat ik dat ook kwijt ben en dat hij zelf maar op internet moest kijken, 1-0 dus, want dat kan hij niet.

Gisteren gaf ik hem dat foldertje pas en vandaag heeft hij gereserveerd en nu zeurt hij over het kattenpension reserveren.
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van krakkie op di 24 okt - 21:21

lalala  <--- Knijntje

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op di 24 okt - 21:49

Hahaha, mijn naam is haas. albino hiha
zondag

Bericht van ietwat op wo 25 okt - 9:45

Wel bijzonder dat je die droom zo onthouden hebt ik vergeet mijn dromen altijd direkt.
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op wo 25 okt - 10:03

Ik vergeet mijn dromen ook 9,5 van de 10 keer meteen, maar deze heeft veel indruk op me gemaakt en een aantal beelden daaruit zie ik steeds weer voor me.
zondag

Bericht van krakkie op wo 25 okt - 15:08

Zo heb ik een droom gehad toen ik zes of zeven was...die nu nog steeds blijft hangen. Zo gek! Ik droomde dat we met de trein zouden gaan, en dat we op het station moesten zoeken naar een wc want ik moest plassen... en toen durfde ik dus niet,want dat hokje was veel te donker... en toen reed de trein voor ons neus weg... maar t was echt maar een droom.. en in die droom had ik een rode maillot aan... en een of ander jurkje... 

I mean... WTF?! En nu droom ik dat heel af en toe nog steeds wel eens. Zo gek. 
IETS zal toen ik klein was toch indruk gemaakt hebben of zo.... ?

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 25 okt - 15:17

Dat denk ik ook. Heb jij ook dat je tamelijk vaak over hetzelfde onderwerp droomt?

Ik droom regelmatig dat ik zak voor mijn eindexamen middelbare school, of dat ik de bus mis, of dat ik van een grote hoogte moet springen, of dat ik geen sleutel heb. Heel vervelend allemaal. Een fijne droom heb ik nooit, ook geen nachtmerries. Ze zijn of naar, of neutraal van inhoud.
zondag

Bericht van zondag op wo 25 okt - 15:58

Krak ik vroeg jou laatst geloof ik waar mijn tablet nou zo vol van kan raken terwijl ik nog nauwelijks foto's toevoeg en helemaal geen documenten. Ik ben er vanmorgen achter gekomen. Het komt van geluidsopnames.
zondag

Bericht van krakkie op do 26 okt - 1:03

Heb je ze kunnen wissen of verplaatsen? dat moet wel schelen dan. 

ik droom levendig, soms neutraal, soms leuk, een enkele keer naar, maar dat is meestal als ik het te heet heb. daar ga ik echt nachtmerries van krijgen, als ik te warm lig.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 26 okt - 1:36

Ik gooide 2 opnames van meer dan een uur weg en dat bleek ineens stukken te schelen. Ik weet niet waarom maar opnames die ik vorig jaar heb gemaakt toen we de dj voor het eerst ontmoetten staan op 3 plaatsen, een en dezelfde opnames bedoel ik, en dat wist ik al een hele tijd. Maar ik wist niet dat geluid zoveel plaats inneemt. Ik zal eens kijken of ik er 2 kan opdoeken zonder de derde ook weg te gooien
zondag

Bericht van ietwat op do 26 okt - 9:47

Ja dat heb ik ook nachtmerries als ik het te warm heb. Maar ook als ik het te koud heb, dan is de sfeer in de droom ook heel koud gevoelloos. Die vind ik nog enger dan de nachtmerries die komen door te warm zijn.
ietwat

Bericht van krakkie op do 26 okt - 12:09

Oh, wat naar! Nee dat heb ik dan weer niet, bij te koud... dan wordt ik wakker en zoek ik de dikke deken er bij. Kou wordt ik echt wakker van. Te veel kou dan, want ik hou niet van warm slapen, dus bij mij staat zoveel mogelijk t raam nog op de knip. ;-) 

Fijn dat de audio opschonen ruimte maakte!! Als je tablet die audio in goeie kwaliteit opneemt, ja dan kost dat wel ruimte ja... ik had alleen niet gedacht dat een tablet dat zo goed zou doen ;-)

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op do 26 okt - 16:31

Wij hebben ook altijd het raam op kiepstand anders wordt het veel te muf, dan is zo'n kamer voor twee man veel te klein.
ietwat

Bericht van zondag op vr 27 okt - 0:51

Wij hebben boven het slaapkamerraam een rechthoek met gaatjes. Die 'schuif' kan je met een koord open en dicht trekken. Raam zelf open, ook al kan dat niet ver, zou ik nooit doen. Is te gevaarlijk.

Over veiligheid gesproken. Er is verleden jaar bij de buren ingebroken omdat ze de voordeur op een kier hadden staan. Er is toen een insluiper geweest zonder dat ze het merkten, Die voordeur is aan de korte kant van ons blok. De terrassen zijn aan de lange kant dus voor hun om de hoek. Ze hadden die deur op een kier omdat ze met een tuinslang de planten water aan het geven waren. Het was nu toch een paar dagen droog? Zman zag bij hun zondag weer hetzelfde: voordeur op een kier, tuinslang naar het terras.

A. Die mensen leren het ook nooit. B. Welke idioot gaat in deze tijd van het jaar zijn terrasplanten water geven? Ook al is het eens een paar dagen droog, het regent genoeg. C. Die tuinslang kan ook van de keuken door de huiskamer naar het terras, maar nee hoor!

Nou even over toeval. Verleden week heb ik een heel mooi vest zonder knopen bij de kringloop gekocht. Het is heel lang, korenbloemblauw en in mooie, elkaar afwisselende banen en steken gebreid. Vandaag deed ik het voor het eerst aan. Bij het dragen bleek me dat die voorpanden steeds erg terugwijken tot naar mijn zijden en op het laatst valt het vest bijna van je schouders als je dat niet steeds corrigeert door het vest weer om je heen te trekken.

Nu gingen we weer naar de kringloop en ik ging kijken of ze broches hadden die ik kon opspelden om de panden bij elkaar te houden. Ik heb zelf geen broches maar vond een mooie bolle ovale zilverkleurige broche die ik kocht voor 50 cent. Heb hem thuis opgespeld en Zman vond het hartstikke mooi staan. Is dat toeval of niet? Het is een gek idee maar ik denk altijd dat ik een soort van engelbewaarder heb die mij niet alleen beschermt maar ook van alles voor mij regelt of in ieder geval mogelijk maakt als ik maar zelf toehap. Dus die engel legt niet allerlei boeken over de Balkan voor mijn neus maar wekt zo nu en dan mijn verlangen om in de kringloop bij de boeken te gaan kijken en dan vind ik soms zo'n boek maar moet daar dus zelf moeite voor doen. Nu weer een reisgids van Macedonië gevonden waar ik het bestaan wel van kende via Bol.Com maar te duur vond om daar te kopen. Mijn engel geeft mij alleen een seintje dat ik naar de boekenafdeling moet. Het werk moet ik zelf doen.

Ander voorbeeld. Ik heb al 6 kaarten met AH plaatjes voor albums. Die wil ik weggeven. Eerst had ik het AD waarin een rubriek 'lezers helpen lezers' staat en daar vragen ze vaak van dat soort plaatjes in. Ik heb die krant opgezegd en wist het e-mailadres voor die rubriek nu dus niet. Gisteren trok ik een willekeurige krant uit een stapel nog te lezen kranten en dat bleek een AD, dus nu heb ik het e-mail adres. Ik wist zelfs niet dat ik nog een AD had liggen en dacht dat de hele stapel Volkskranten waren.
Maar nog toevalliger: ik zocht daarna mijn nietmachine en vond toen in een laatje dat ik, sinds ik de nieuwe kast heb, niet meer heb open gedaan nog meer van die AH plaatjeskaarten voor albums. Als ik eraan begin heb ik dus een waslijst aan nummers van plaatjes waarmee ik mensen blij kan maken.

Bestaat toeval nou wel of niet?
zondag

Bericht van krakkie op vr 27 okt - 13:55

yes  Vast wel!  Voor jou, speciaal gemaakt door je engelbewaarder. 

Ik moest wel even heel hard lachen... ik las: 

Mijn egelbewaarder...en mijn egel.....  proest  ik denk dat ik een beeeetje te snel lees soms.

Ik heb 1x echt een engel op mn schouder gehad... rende als kind de straat over zonder te kijken... auto tegen mn benen! ... maar stopte nét op tijd! ... daar zat er echt eentje op mn schouder. (of die van de bestuurder, dat kan ook, haha)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 27 okt - 14:19

bwaha egelbewaarder hiha

Ik kampeerde eens met mijn Amerikaan in Frankrijk. 's Nachts hoorden we iets in de voortent en ik dacht dat het een rat was. Maar het bleek een egeltje, (nee Krak geen engeltje, een egeltje). Die kwam wat eten. Elke nacht kwam hij terug. Op het laatst zat ik klaar met een bord met een beetje melk en dat hield ik dan schuin van me af zodat hij kon drinken. Die beesten zien hartstikke slecht dus zag hij mij nooit. Maar op een nacht zag hij mij ineens wel en schrok zich het apenlazerus. Hij rende de tent uit en meteen rechtsaf de hoek om. Daar waren allemaal scheerlijnen waar hij over struikelde maar hij bleef maar rechtdoor rennen en viel over de ene na de andere scheerlijn. Ik was hem gevolgd en moest er erg om lachen.
De volgende ochtend heb ik hem nog een keer gezien. Onze tent was de laatste op het terrein en stond naast de gazen omheining. Ons egeltje verdween daar door een gat in de mazen naar de andere kant waar een ander egeltje op hem wachtte. Die twee samen weg. Hij is nooit meer terug gekomen.
zondag

Bericht van krakkie op vr 27 okt - 15:53

maar goed ook.... melk is echt super slecht voor egeltjes! Gaan ze van aan de diarree. 
maar wel grappig natuurlijk...ren ren..flop.....ren ren...flop....ren ren...flop... 

bwaha

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 27 okt - 16:58

Dat van die melk weet ik wel maar ca. 30 jaar geleden niet.
zondag

Bericht van zondag op zo 29 okt - 2:33

Curiosity killed the cat. grrpc

Ik zit altijd overal aan te prutsen op mijn pc en tablet, gewoon uit pure nieuwsgierigheid. Ik had 2 dagen geleden ontdekt waar ik het lettertype in Google Chrome kan veranderen. Er zijn 4 rubrieken of afdelingen zeg maar waarin dat kan dus ik meteen alles op Ariel gezet. Dat vind ik altijd het mooiste en duidelijkste lettertype. Maar ik had de hele zaak ook iets vergroot. Mooi, alle sites waren ineens beter leesbaar, tot ik in Hotmail keek.

Alle mappen die links staan waren weg. Die waren er nog wel maar de woorden stonden er niet meer, alleen een paar puntjes. Ik kon daar wel op klikken en dan kwam zo'n map ook wel tevoorschijn met zijn inhoud, maar zo was alles wel verhipte lastig geworden want ik kon dus op het eerste gezicht niet meer zien of ik nieuwe mail had en als ik een map wilde gebruiken moest ik gokken waar die ongeveer zou zitten in de rij.

Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik het lettertype veranderd had, maar waar hij oorspronkelijk op gestaan had wist ik niet want daar had ik niet op gelet toen ik ging knoeien. Maar ga maar eens al die lettertypes uitproberen. Dat zijn er heel veel.

Ik heb de zaak maar verder met rust gelaten om er een nachtje over te slapen. Vanavond dacht ik ineens dat het lettertype er misschien niet toe deed maar de grootte van de letters  wel. Die heb ik dus terug gebracht en voilà, mijn mappen zijn terug, maar de sites zijn nu helaas weer net als voor mijn experiment, dus niet zo duidelijk als ik zou willen. Wat ik niet snap is dat mijn ex om de dingen op het scherm wat groter te maken altijd met de resolutie zat te goochelen. Dat is dus helemaal niet nodig. Haha wat een sufkop!bigsmile  

ik had ook de tegels op mijn Google startscherm verpest door de verkeerde te wissen maar daar kwamen toen tegels tevoorschijn die ik eigenlijk veel liever heb, dus dat is een meevaller. Het is jammer dat ik maar 8 tegels daar heb staan. Kan je dat aantal eigenlijk verhogen Krak?

Eigenlijk moet ik gewoon overal afblijven maar ik wil altijd weten wat er achter de knoppen zit als men erop klikt.

Ik deed ook een proef met de laserprinter en ben erin geslaagd een artikel dat ik op internet zag dubbelzijdig af te drukken. Ook is het me met behulp van een GV'er gelukt de spellingscontrole ook voor Bulgaars in te schakelen. Tot nu toe had ik die alleen voor Nederlands en Engels.

Aan je pc prutsen, heerlijk! Tenminste, als wat je wilt bereiken ook lukt. proest Mijn pc is een tweedehands met eigen kuren. Als ik te lang niks doe valt de wifi uit en ook als ik hem in de slaapstand zet. Mijn ex destijds had al tegen mij gezegd dat ik dat laatste niet moest doen, maar gisteren deed ik het toch. Niet alleen viel de wifi toen uit maar ik kreeg ook een blue screen. Ook zelf weer opgelost.

O en ook nog dit. Zman was vrijdag weg om de auto APK te laten keuren. Ik ben de oickup gaan afstoffen en weerr aansluiten om die platen die ik cadeau gekregen heb af te luisteren. Ik heb die hele installatie van die stereotoren en pickup minstens 10 jaar niet meer gebruikt en moest nu bedenken hoe alles ook alweer werkte.

Zman de deur uit en de kat ook weggestuurd naar het terras. Die is net als Zman en bemoeit zich overal tegenaan. Maar nu kon ik rustig denken en in mijn geheugen graven. Ik heb die zaak met niet eens al te veel moeite aan het draaien gekregen, maar wat een lelijke muziek zeg! Echt in het kader van 'Dit wil oik nooit meer horen'.

Al met al ben ik best tevreden over mijn kunsten van de laatste dagen.
zondag

Bericht van krakkie op zo 29 okt - 11:05

Wat fijn dat je er zo handig mee wordt meis. Nog even en ik kan jou om hulp vragen want ik ben allang niet meer op de hoogte van hoe alles werkt. Ik vind het lief dat je het vraagt hoe dat zit met die tegels, maar jij gebruikt geen symbaloo, en verder heb ik geen idee wat voor tegels je het over hebt. 
Als jouw besturingssysteem nieuwer is dan XP of windows 7, dan weet ik er werkelijk niets meer van. Ik heb een laptop met windows 8.1 er op, en die krijg ik na het aanzetten niet eens weer uit...... tja. 
Windows 10 schijnt wel te doen te zijn, maar ook daar weet ik niks van want nog nooit gezien of mee gewerkt. 

Wat jammer dat de muziek zo tergend slecht was! Maaaarrrr! je pickup doet t weer! :-)))

Mijn computer is aan vervanging toe. Ik hou mn hart vast... hoop echt dat hij t nog even uit houdt, .... maar heb nu zo'n beetje om de dag een blue screen of death. Tot nu toe lost opnieuw opstarten het probleem wel op, maar het is niet goed natuurlijk... 
Het voelt alsof ie dalijk gewoon dood gaat. en dat vind ik vreselijk. ALLES zit in de pc voor mij... mijn contacten met jullie, mijn fora... mijn informatie, mijn leven. Alles. 
Als ik geen pc meer heb, en geen laptop waar ik mee overweg kan... (echt, ik kan NIETS met dat ding, zolang er geen duidelijker besturingssysteem op staat dan win 8.1) dan ga ik even een beetje dood. Ik duim maar dat ie nog even goed blijft. Heb net pas de nota van t bad betaald.
Frits is bezig die te installeren, en dat kost ook even tijd. Plafond platen installeren, randlatjes er tegen, afkitten, muren witten, balk aan muur voor bad, bad neergezet, poten stellen, afvoer in elkaar knutselen (nu mee bezig) en ombouw maken voor extra steun en anti kiep bad. 
Tis nog niet klaar, maar ik hoop voor dinsdag er in te liggen weken.

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op zo 29 okt - 11:11

oh, en handgrepen monteren, want zonder die veiligheid wordt t niks. ;-)))

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 29 okt - 12:01

Hahaha, kind ik ben een digibeet! Maar ik kan Zman's problemen op zijn pc nog steeds aan en mijn eigen problemen op mijn pc moet ik nu noodgedwongen aankunnen nu mijn ex mij in april dood heeft verklaard. Tot nu toe red ik me hardstikke goed. Mijn pc is wel heel traag. Ik moet CCleaner er weer eens op loslaten.

Ik heb gelukkig Windows 7 op de pc. Als ik de pc heb gestart en hij ermee klaar is alles neer te zetten in de taakbalk klik ik op chrome. Dan komt er een site met in koeienletters GOOGLE en een zoekvenster. Onder dat zoekvenster staan 8 tegels van sites die ik vaak of zo nu en dan bezoek. Ik zou daar bij voorbeeld Prettig Gestoord ook als tegel willen zien maar die geeft hij niet.

Windows 8.1 vond ik een verschrikking. Met Windows 10 had ik geen problemen. Die zit op mijn laptop die ik niet meer gebruik sinds ik die tweedehands pc heb. De grote updates van Windows 10 heb ik daarom nog steeds niet.

Ik had een vraag over de Bulgaarse spellingscontrole op GV gezet. Eerst kreeg ik 2 tegenstrijdige antwoorden. Ik gaf zelf ook commentaar en het werd een grote puinhoop daar. Ik kon er echt geen touw meer aan vastknopen en zij zelf ook niet. Eerst trok een man zijn beweringen terug terwijl uiteindelijk is gebleken dat hij het bij het goede eind had. De andere man heeft toen om deze puinhoop op te ruimen zijn antwoord verwijderd en een nieuw neergezet. Die info om de spellingscontrole in te stellen bleek simple com bonjour en toen ik die had ingesteld dacht ik dat ik die truc ook op andere onderdelen van chrome kon uithalen en kon toen knoeien aan het lettertype en de grootte van de letters.

Je typt als je aan chrome wilt sleutelen in de adresbalk bij voorbeeld:

chrome://settings/languages/ of
chrome://settings/lettertypes/

Ik denk dat je na het woord settings ieder onderdeel van chrome waar je aan wilt knoeien kunt noemen.
zondag

Bericht van zondag op zo 29 okt - 12:07

Een nieuwe pc of laptop? Vergeet het maar als je Windows 10 niet wilt. Het zal voor Windows 7 wel een tweedehandsie moeten worden. Bij de kringloop heb ik de mijne voor 50 euro gekocht. Maar Windows 10 vond ik toen ik de laptop nog gebruikte niet moeilijk. Hij leek toen, voor de updates die ik nog steeds niet heb, erg op Windows 7, vond ik.

Als ik geen pc of tablet heb (en wifi natuurlijk) ga ik ook een beetje dood. Ik denk nu nog met afschuw aan de dagen die we in mei in Teteven vrijwel zonder wifi hebben doorgebracht. Die dagen waren echt heel erg.

Hopelijk heb je dinsdag je bad. Wat fijn dat je zo'n handige man hebt. De mijne heeft 2 linker handen.

Ik moet een nieuwe koelvriezer maar de fut ontbreekt me om me daarmee bezig te gaan houden. Er moet eerst iemand de maten komen nemen en ik weet niet of ik daarvoor de koelkast moet ontruimen. Voor ik dit huis betrok heb ik gezien dat er een ingewikkelde elektrische constructie in de muur zit om dat soort apparaten aan te sluiten. Ik was in die tijd heel depressief en vond het heel moeilijk me met dat soort dingen bezig te houden. Kan me niet herinneren wat voor instructies ik over de keuken aan Bruynzeel heb gegeven en weet zelfs het merk van de 2 apparaten niet. Ze hebben een kast met 2 afzonderlijke ruimtes gemaakt en daar zaten de koelkast en de vriezer dus al in toen ik hier ging wonen. Ik weet niet of die plank tussen de 2 apparaten weg kan en ik dan een koelvriezer kan laten plaatsen.
zondag

Bericht van ietwat op ma 30 okt - 16:53

Je zou denken dat anderen in het gebouw dezelfde keuken hebben. Misschien weten die meer.

Hopelijk kun je straks lekker in bad krak

Jammer dat de muziek zo erg was maar je weet het nu tenminste.
ietwat

Bericht van zondag op ma 30 okt - 17:22

Nee Iet het gebouw werd in principe leeg opgeleverd, wel met leidingen natuurlijk. Iedereen mocht zijn eigen keuken uitzoeken en hoe de boel geplaatst moest worden en of je een muur tot aan het plafond wilde of niet. Ik koos voor die muur en het gas en water op de standaard plaatsen. De hoekappartementen hebben een andere indeling. Alleen mijn buurman van 85 heeft ongeveer zo'n keuken als ik en die mensen recht boven ons dus ook. Het is voor mij ook niet zo belangrijk hoe het zit met de elektrische voorzieningen achter de koelkast en de vriezer. Daar moet de winkel van de nieuwe apparaten maar naar kijken.
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: