Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van krakkie op ma 13 nov - 17:55

Smul ze!! en fijn dat de "oude" turk weer terug is! Ik vond het al jammer dat je bezoekjes aan hen ophielden. Ik mag dan altijd lopen kwijlen over wat jij daar allemaal heel goedkoop op de kop tikt, maar tegelijk is het altijd heerlijk om te lezen ;-)) 

yes koffie

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op di 14 nov - 0:37

Ik mag van Zman niet lang bij de Turk kijken want we parkeren daar altijd illegaal. Ik heb er gauw 2 blikken feta weggeratst. Feta hebben ze in alle prijsklassen. Ik neem altijd de op een na goedkoopste, 2 euro per blik van 800 gr netto. Komt helemaal niet uit Turkije maar uit Duitsland. Voor op brood vind ik hem niet zo geschikt maar om in de sla of de gebakken aardappelen te doen is hij goed genoeg.
Ik snap nog steeds niet waarom deze Turk veel goedkoper is dan andere Turkse winkels.
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van ietwat op di 14 nov - 10:04

Fijn dat die winkel weer aangenaam is.

Wij bezorgen eens in de zoveel weken de reclame van het Stoepje. Maar ik heb er nog nooit wat gekocht, ik ga sowieso bijna nooit naar de markt.
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op wo 15 nov - 23:49

Gisteravond laat een hoop bonkende en rommelende geluiden op straat. Zman ging uit het raam kijken maar zag niks, Vanmorgen bleek ons dat ze de kist met mhr. Prins in zijn huis hadden gebracht zodat de familie hem vanmorgen voor het laatst kon zien. De uitvaart was om 10 uur maar wij gingen heel vroeg van huis want ik had een pot witte orchideeën voor hem gekocht en ik wilde daar geen opzien mee baren in de kerk omdat ik al van de begrafenisondernemer had gehoord dat de familie eigenlijk geen bloemen wilde Die man vond dat ik het wel kon doen maar er zou maar een ander bloemstuk zijn, van ons blok.

Toen wij ons huis uit kwamen stond de familie op het trottoir en werd net de kist naar buiten gebracht en in de lijkwagen gezet. Daarna kwam een stoet auto's op gang waarbij wij ons aansloten. Al om kwart over negen waren we in de kerk en gaf ik de orchideeën aan een medewerkster. Bij het begin van de dienst werd de kist binnen gebracht en op het hoofdeinde waren mijn bloemen neergezet. Het stond prachtig en ik was erg blij dat ik ze gekocht had.

De dienst duurde lang en het is maar een klein kerkje waar schat ik 200 mensen in kunnen en dat voor de helft gevuld was. Ik weet niet of het aan de bedompte lucht lag maar ik werd tegen elven niet goed. Het zweet brak me aan alle kanten uit en ik kreeg een gevoel dat ik moest overgeven dus zei ik tegen Zman dat ik eruit moest. Hij bracht me naar de hal en een medewerkster wees me de toiletten. Ik ben daar weer op verhaal gekomen. Hoefde gelukkig niet te spugen. 

We zijn niet meer in de kerk terug gegaan maar bleven in de hal waar schalen heerlijke koek klaar stonden en ik een kop thee kreeg. Ik knapte goed op dus zijn we om 12 uur ook in de colonne naar het kerkhof gereden. De kist werd op een wagentje naar het graf gereden, een heel eind lopen, maar ik mocht in een elektrisch karretje zitten. Bij het graf weer toespraken en daarna zijn we allemaal langs het graf gelopen om mhr Prins een laatste groet te brengen. Iedereen werd nog uitgenodigd om naar een nabij gelegen restaurant te komen voor koffie en broodjes maar ik vond het welletjes. Het was ondertussen al een uur geworden dus gingen wij weg,
zondag

Bericht van ietwat op do 16 nov - 9:28

Gelukkig dat je niet hoefde te spugen en dat het weer wegtrok.

Begrafenissen kunnen lang duren, nah meestal doen ze dat tenminste die paar die ik heb meegemaakt.
ietwat

Bericht van krakkie op do 16 nov - 12:16

Ik ben ooit maar op 1 begrafenis geweest, die van mijn Opa. Die duurde ook lang. Maar wel mooi. 

Blij dat je niet hoefde spugen! dat zou toch wat zijn, als dat tijdens de dienst gebeurt... OEF. 

En fijn voor jou dat je opknapte... ik kan me voorstellen dat het na zoveel uur welletjes was!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 17 nov - 0:39

Kreeg van de penningmeester van ons blok per e-mail een reprimande dat ik de servicekosten deze maand niet betaald heb. Klopt, vergeten, dus nu meteen een overschrijving voor november en ook maar meteen december gemaakt. Zelf heeft hij ook een administratieve fout gemaakt en beweert dat ik september ook niet betaald heb. Helemaal niet waar dus heb hem dat gemaild met de gegevens erbij. 

Maar wat ik niet snap is dat het mij nu blijkt dat ik vanaf de 5-de niet in dat e-mail programma heb gekeken. Wat heb ik hier dan 16 avonden achter mijn pc uitgevoerd vraag ik me af. Dat programma staat niet op mijn tablet. Kan niet zei mijn ex altijd. Moet het toch eens navragen of dat echt waar is want op mijn tablet doe ik veel meer dan op de pc.

Laatst aangepast door zondag op vr 17 nov - 16:38; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Bericht van ietwat op vr 17 nov - 11:15

Hopelijk overtuigen de gegevens hem. Financiele zaken kunnen zo'n vervelende sfeer geven als men het niet eens is.
ietwat

Bericht van zondag op vr 17 nov - 11:45

Ik heb hem een lijstje gestuurd met de data van dit hele jaar waarop ik welke maanden heb betaald en september staat daar ook bij. Duidelijk genoeg zou ik zeggen.
zondag

Bericht van ietwat op vr 17 nov - 14:25

Anders een copy van je bankafschrift met de betreffende betaling. Wel even de zaken zwart maken waar hij niets mee te maken heeft.

Maar met de data die jij gegeven hebt zou hij het zelf in zijn bankzaken moeten kunnen zien.
ietwat

Bericht van zondag op vr 17 nov - 15:06

Ja dat komt wel goed. Vanavond zal ik kijken of hij me geantwoord heeft.
zondag

Bericht van zondag op vr 17 nov - 17:03

Wat ik jullie ook nog wilde vertellen over die begrafenis is dat dat een heel mooi en groot kerkhof is. Er staan veel loofbomen gemengd met naaldbomen, rhododendrons en ander groen. Al die gele en oranje bladeren van de loofbomen tegen het groen van de rest, prachtig! Ik heb er erg van genoten.

Kom jij wel eens buiten de stad Krak? Iet jij wel hè.

Toen wij weer thuis kwamen waren al die auto's van de familie op de parkeerplaatsen dus weg. De lelijke achterkant van een blok garages van de volgende straat was nu goed te zien. Ik heb daar langs die muur verleden jaar stokrozen gezaaid en ik dacht dat er maar 2 opgekomen waren. Maar nu zag ik dat er een hele rij staat. Èèn plant heeft nog bloemen. Ik heb van de bloei weinig gezien want wij waren toen in Bulgarije, maar ik ben hartstikke blij dat er nu zo'n hele rij stokrozen blijkt te staan en dat de gemeente ze met rust heeft gelaten. 

Naast mijn voordeur groeit een muurleeuwenbek. Elke keer halen ze die weg als ze het onkruid in de straat komen verwijderen, vorige maand weer. Ik heb wel met krijt op het trottoir geschreven dat ze die plant moeten laten staan, naar ik denk dat die taakgestraften nog niet eens kunnen lezen. Die plant laat zich gelukkig niet uitroeien en begint gewoon opnieuw, nu ook weer. flower 5
zondag

Bericht van ietwat op vr 17 nov - 18:41

Heerlijk hè dat sterke groen tussen de stenen. Ik woon in een dorpje dus ben veel buiten de stad hahaha. Maar we gaan ook vaak wandelen in de bossen. Al dan niet in de buurt soms wel een uur rijden. Maar het is leuk niet altijd in het bekende bos te wandelen.
ietwat

Bericht van krakkie op vr 17 nov - 21:14

Emmen is supergroen, en de dure villa straat met de grote prachtige oude eiken loopt precies achter ons en wij delen die bomen. Zo heerlijk! En dan nog dichterbij de grote kastanje en een stuk of drie lindebomen. en voor hebben ze ook weer bomen geplant. die zijn nog wat jonger, aan de kant van de school, maar elk jaar worden ze mooier. 

Ik kom alleen in en rond emmen eigenlijk.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 17 nov - 23:17

Je ziet die prachtige gouden herfstkleuren dus ook. Ik word er weemoedig van. Zit ook nog steeds aan mhr. Prins te denken. En draai vandaag veel kerkslavische muziek op YouTube. Hier is een stukje.

Deze cd heb ik zelf ook maar op YT gaat het luisteren veel gemakkelijker.

Na die begrafenis zijn we ook eindelijk naar BCC gegaan voor een koelkast en vrieskast. Die plank tussen beide ruimtes gaan zij er niet uithalen. Daar zou ik zelf voor moeten zorgen. Maar omdat ik niet weet of het weghalen afbreuk zou doen aan de keuken én omdat ik niemand heb die die plank eventueel weg kan halen laat ik het mooi zoals het nu is. BCC komt de 21-e de maten nemen en de 24-e is het Black Friday dus dan probeer ik korting te krijgen. Ik moest €50 betalen voor het meten maar dat wordt afgetrokken als ik de apparaten bij hun koop. Liebherr is inderdaad het beste merk zeiden ze.
zondag

Bericht van ietwat op za 18 nov - 11:15

Dat is niet echt mijn soort muziek maar fijn als het jou bijstaat. Afscheid nemen van iemand duurt wel iets langer als een begrafenis.

Wij hebben ook een liebherr vriezer.
ietwat

Bericht van zondag op ma 20 nov - 23:03

Van een van de platforms waar ik op zit ken ik een Nederlandse schrijfster die in Turkije woont. We mailen af en toe met elkaar. Zij heeft me zo nu en dan een aantal van haar verhaaltjes en columns gestuurd. Die over haar leven daar gaan vind ik wel aardig want ik ben gewoon benieuwd hoe een expat het eraf brengt in zo'n land. Maar de andere verhalen vind ik eerlijk gezegd geen klap aan. Kan natuurlijk aan mij liggen en niet aan haar.

Gisteren kreeg ik een mailtje dat ze aan vrienden en bekenden heeft gestuurd met de vraag of men een spoedig uit te komen boek van haar wil kopen. De prijs stond er niet bij. Het zijn 12 korte verhalen, een genre waar ik niet zo van houd. Ze is ook met een roman bezig en krijgen we dan weer die vraag als het boek uitkomt.

Eerst dacht ik het te kopen om haar een plezier te doen want ik heb een beetje medelijden met haar. Maar nu denk ik: waarom zou ik een boek kopen dat me helemaal niet aanspreekt? Haar verhalen gaan vaak over een liefde die hopeloos lijkt maar uiteindelijk goed komt. Een beetje op een hoger plan dan de Boeket reeks, maar toch niet mijn genre.

Wat vinden jullie? Stel ik schrijf een boek, zou je het dan kopen omdat je mij kent? Of zou je ook zeggen: nee dat trekt mij niet?
zondag

Bericht van krakkie op di 21 nov - 9:44

hihi, dat hangt inderdaad af van waar het over gaat. als het me niet boeit, koop ik het niet. Tenzij ik rijk genoeg ben en die paar tientjes me niet kunnen schelen. Want dan vind ik jou belangrijker dan het boek.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op di 21 nov - 11:10

Dat hangt helemaal van de prijs af. Is het wat duurder dan kijk ik echt wel of het me ook leuk lijkt, zo niet dan koop ik het niet
Lijkt me vervelend moeten leuren met je boek bij je vrienden en kennissen. Dan zal ook de schrijver nooit zeker zijn waarom bet boek gekocht is. En je wilt eigenlijk dat een creatie gewaardeerd wordt om de creatie niet om de maker.

Dus uit respect voor de schrijver zou je het alleen moeten kopen als het je wat lijkt.
ietwat

Bericht van zondag op di 21 nov - 12:49

Het lijkt me echt niks. Ik zou het niet kopen om haar prestatie maar om haarzelf. Ze heeft me, omdat ik het vroeg, eens verteld dat ze al 3 boeken gepubliceerd heeft. Ik heb zelfs nooit geprobeerd die te vinden. Haar schrijfstijl is wel goed maar de onderwerpen vind ik niks aan. Zij beschrijft uitgebreid wat de hoofdpersoon denkt naar aanleiding van de gebeurtenissen in het verhaal en wat hij (altijd een man) dan doet. 

Vanmorgen is er een man van BCC geweest om de maten van de koelkast en de vriezer op te nemen. In de winkel hadden ze mij gezegd dat ik 's morgens om 7 uur zou worden gebeld om te vernemen hoe laat ze zouden komen. Ik zei toen dat ik daar niet blij mee was en dat ze maar een e-mail moesten sturen. De man zei toen dat die om 3 uur 's nachts zou komen. Geen probleem voor mij want ik ben vaak tot 4 uur wakker. 
Had je Zman gisteren moeten horen! Die ging weer vreselijk tekeer en kwam weer met het gebruikelijke "Wat als...?" Ik snap echt niet waar hij zich altijd druk over maakt en tegen mij moet schreeuwen. De mail kwam om 2 uur en daar stond in dat ze tussen 9.30 en 11.30 zouden komen. Een nette tijd toch? Maar ze belden mij ook nog eens om 7 uur om dat door te geven (grrr!!!). Ik ben dus vanaf die tijd op. Het motregent al de hele dag dus vanmiddag slapen.
zondag

Bericht van krakkie op di 21 nov - 14:06

Hier ook regen. Ik hoop dat ze de juiste maat genomen hebben... Ik zou denk ik mijn foon uitgezet hebben, tot ik weer wakker was, als ik vermoedde dat ze om zeven uur gingen bellen!! 

Ik heb net mijn b12 prik weer gehad, deze keer door de goeie prikster, Melissa. Ze komt tot januari vaker. daarna is ze met verlof. 

Hopelijk kan frits straks nog even in droog weer boodschappen doen. De leverworst is op. En de pizza. en de snoepbananaantjes, en de wiet.  hiha

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 21 nov - 16:43

Ik had niet verwacht dat ze zouden bellen want ik had toch een e-mail afgesproken?! 

Zman is net als de kat. Ze willen allebei het liefst dat ik in hun buurt blijf. Ben nog steeds niet gaan slapen want ik houd Zman gezelschap bij het maken van zuurkoolstamppot op zijn eigen onsamenhangende en onnavolgbare manier. Hij vind zichzelf een ontzettend goeie kok en alhoewel hij inderdaad sommige gerechten lekker kan maken is het resultaat van zijn kunsten vaak maar zo zo la la. 

Hij heeft de aardappelen geschild en gekookt. Volgens hem is een pak zuurkool niet genoeg dus nam hij er twee en ik zag nog net dat hij daar de spekjes bij gooide. Dat geheel is hij nu aan het koken. Ik zeg maar niks want ik ga over eten geen ruzie maken. Heb alleen voorgesteld er ook jus bij te maken en dat voorstel is in genade aangenomen. 

Er zijn ongetwijfeld veel manieren om zuurkoolstamppot te maken. Ik persoonlijk zou de zuurkool op de aardappelen hebben gelegd en samen gekookt. En de spekjes zou ik in de koekenpan hebben gebakken. Ik ben bang dat zijn manier ons een vreselijk zure stamppot gaat opleveren. Nou vooruit dan maar weer.
zondag

Bericht van ietwat op di 21 nov - 17:44

En was die zuur?
Ik gooi meestal het zure vocht weg en kook de zuurkool in water. De spekjes zou ik ook bakken niet koken.

Ik eet pizza vandaag, lekker makkelijk. Ik gooi wel altijd wat extra beleg op de pizza. Olijven en tomaatjes dit keer en wat extra kaas.
ietwat

Bericht van zondag op di 21 nov - 18:07

Hartstikke zuur ondanks de jus. Aan het einde van de maaltijd vertelde ik hem mijn manier van zuurkool koken. Ik gooi ook het zure afkooksel weg als de boel gaar is, net als jij.

Hij is nu woest en voelt zich diep beledigd. Hij denkt dat ik eis dat hij de zuurkool maakt zoals ik het zou doen. Dat is helemaal niet het geval. Ik vertelde hem alleen een andere manier van klaarmaken. Hij loopt nu scheldend door het huis. De kat heeft zich verstopt.
zondag

Bericht van ietwat op wo 22 nov - 11:29

Brrr hele zure zuurkool daar houd ik niet van.

Och och arme kat. Geef hem maar een extra knuffel.
ietwat

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: