Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van zondag op zo 5 nov - 16:05

Eerlijk gezegd weet ik het niet. Bij mij was het ook een half jaar geldig (KPN) maar daar heb ik het laatste jaar helemaal niet meer aan gedacht want een enkele keer bel ik Zman vanaf het ziekenhuis en tot nu toe is me geen beltegoed ontnomen. Moet het nagaan.
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van krakkie op zo 5 nov - 20:48

ik heb ook een abbo. Maar wel een super goedkope. Iets van zeven euro per maand. En dan bel ik na de eerste tien minuten gratis, en ik kan sms-en wat ik wil. Beide doe ik zelden, maar zeven euro per maand om te KUNNEN bellen en gebeld worden... prima zo. 

tis ook geen smartfoon dus ook geen internet. Scheelt weer geld.

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op ma 6 nov - 19:13

Vanmiddag kwam ik langs de winkel van KPN. Meteen maar even gevraagd hoe het zit met prepaid beltegoed. Is inderdaad maar een half jaar geldig. Je moet tenminste 1 keer bellen en zelf bijhouden wanneer je dat hebt gedaan. Lastig.

Ik heb de gehoorapparaten teruggegeven en de oude weer ingedaan Ik hoor geen verschil met die dure. De audicien wil me nog een ander merk apparaten laten proberen maar die moet hij eerst bestellen dus moet ik 30 nov. terug komen.

We gingen weer boerenkoolstamppot met rookworst in de HEMA eten. Lekker maar ik kon het niet op. Maar Zman werkte zonder mankeren die halve portie ook nog naar binnen.
zondag

Bericht van ietwat op di 7 nov - 11:17

Ik ben benieuwd of dat andere merk wel wat voor je kan betekenen
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van krakkie op di 7 nov - 23:36

Je zou toch verwachten dat een zo dure het veel beter moet doen.... Maar blijkbaar is de goedkopere dus net zo goed. (op dit moment)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 8 nov - 0:28

Ja ik ben daar ook stomverbaasd over. Deze oude hebben 3 programma's en je kan ze uitzetten. Die dure proefdingen hadden ook nog de mogelijkheid om ze harder en zachter te zetten. Nou daar ga ik geen 3000 euro voor betalen hoor. Ben benieuwd naar wat de audicien mij nog kan voorleggen en anders sukkel ik nog 3 jaar door met deze voor ik weer recht op iets heb met vergoeding. Echt raar dat er geen verschil in het geluid is met die dure. Je wordt belazerd waar je zelf bij staat geloof ik.
zondag

Bericht van zondag op do 9 nov - 11:34

Zman kwam daarnet briesend bij mij de slaapkamer instormen. De kat moet weg want zij maakt alles kapot, nu de televisie weer, was de boodschap. Ik moest zelf maar komen kijken! Nou MIJN kat wordt niet afgedankt hoor, wat ze ook kapot maakt.
Ik kwam uit bed om te kijken. Ze had het glasvezelkastje dat bij de tv staat op de grond gegooid en daar was de scartstekker uit gevallen. Big deal hoor. Ik deed hem er weer in en de tv begon weer te spelen. Zonder ook maar één woord te zeggen ben ik weer vertrokken. De kat is nu bij mij.
Van elke mug maakt Zman een olifant. Het punt met de kat is dat zij zich te pletter verveelt. Muizen en ballen zwiept ze meteen onder de kasten. Met een hengeltje speelt ze graag maar dat wat eraan hangt moet ik dan slepen of bewegen. Dat plastic circuit met dat balletje keurt ze geen blik meer waardig. Proppen papier mag ik van Zman niet meer gooien. Zij scheurt graag iets kapot maar hij verbiedt het gooien van proppen omdat hij dan later de snippers op moet ruimen, erg hoor.
zondag

Bericht van krakkie op do 9 nov - 13:02

Ik denk dat ik toch regelmatig iets hoor van "Zman moet weg, want hij maakt alles kapot".... 

hiha

Poes mag blijven.  red

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 9 nov - 13:04

yes LOL
zondag

Bericht van ietwat op do 9 nov - 16:11

Hahaha

Arme kat je zou bijna een levende muis voor haar kopen. Kan ze daar achteraan jagen. Maar o jee die knaagt ook alles kapot. Haha

Wie zou de wedstrijd winnen in dingen kapot maken zman of de kat.
ietwat

Bericht van krakkie op do 9 nov - 20:04

Ik gok Zman.  Laughing

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 9 nov - 20:25

Zman wint die wedstrijd met gemak.  roll eyes TAAL

De kat breekt nooit wat terwijl ze 's nachts in de kasten klimt en tussen bloempotten en vazen rondsluipt. Wel heeft ze met omhoog klimmen wat schade aan de ruggen van boeken toegebracht. Ook overdag is ze bezig. Gaat op de boeken op de een of andere plank liggen of verstopt zich achter de stereo installatie. Als je haar dan roept houdt ze zich stil en mijn ene muur van 8 meter is louter boekenkast, gedeeltelijk tot aan het plafond. Rara waar zit dat beest nou weer?  cat hug  Doe je de balkondeur open dan schiet ze meteen tevoorschijn.

Daarstraks is de zoon van de buurman komen zeggen dat zijn vader vanmiddag overleden is. Hij was 87 jaar, een mooie leeftijd, maar ik vind het spijtig want ik kon goed met hem opschieten. Maar zien wat we nou voor buren zullen krijgen.
zondag

Bericht van krakkie op do 9 nov - 22:20

Hahaha, die kat van ons is ook zo goed in verdwijnen waar je bij zit. als ie op de was ligt die nog niet gevouwen is, dan zie je hem dus absoluut niet... (niet dat ie daar mag liggen,...maar ja, soms ligt ie daar dus toch.) 
en achter het gordijn is een favoriet plekje, en onder het bed natuurlijk.... maar, meestal vinden we hem door te luisteren en dan horen we hem snurken. Echt, hij snurkt luid! roooor,, fwieeeee, rooorrrrr, fwieeeeee.....

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 9 nov - 22:26

redcat Sleep
zondag

Bericht van zondag op do 9 nov - 23:57

Hahaha, ik wilde nu ik het station in Troyan heb ontdekt ook eens met het treintje naar de enige plaats waar hij naartoe gaat, het stadje Levski. Nu heb ik op Google maps zitten kijken. Het blijkt een Godvergeten lelijke plaats en het centrum ligt minstens een kilometer van het station, dus daar wordt ik ook niet blij van. Maar misschien is de rit leuk, tenminste, in het begin want Troyan ligt in de bergen en Levski ligt in de vlakte. Er is daar helemaal niks te zien. Ik weet niet of dat treintje voor Levski nog in dorpen stopt. Het zou misschien raadzaam zijn de trein eerder te verlaten en dan met een bus terug te gaan. Ik zeg niks over mijn bevindingen tegen Zman maar mijn animo voor dat treintje is al 50% afgenomen. ik kan het plan geloof ik beter laten schieten want de mooiste landschappen fotografeer ik steeds vanuit de bus van Sofia naar Troyan.
zondag

Bericht van ietwat op vr 10 nov - 11:12

Haha die katten toch.

Gelukkig heb je het op tijd ontdekt beter dan de trein nemen en er dan achter komen dat het een lelijke plaats is en het centrum ook nog eens ver lopen is.
Hoevaak gaat het treintje, kun je een beetje snel weer terug of zit je er een dag vast?
ietwat

Bericht van krakkie op vr 10 nov - 12:18

Slimme jij!  Handig he, google maps!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 10 nov - 13:25

Ja die maps zijn handig. Ik heb er veel aan.

Iet je bracht me op het idee om even in de dienstregeling te kijken. Er gaan 3 treinen per dag, 2 's morgens en een aan het eind van de middag. Maar toen wij er waren moeten dat er meer zijn geweest want we waren om een uur of 2 op dat stationnetje en toen bleek er net een trein aan te komen en na 20 minuten terug te sukkelen. Zomerdienstregeling zeker. Sukkelen zeg ik omdat die trein 1 uur en 53 minuten blijkt te doen over een afstand van ca. 70 km. Whaaah! Zullen we ernaast gaan lopen? Maar je krijgt dus wel waar voor je geld want een kaartje kost 2 leva = 1 euro. Bulgarije is net een speelgoedland voor mij.

Nu moet ik nog harder lachen. Ook nog even gekeken naar Levski - Troyan. Dat arme treintje doet er dan nog 12 minuten langer over. Ja, dan moet hij tegen de berg op, de stakker.
zondag

Bericht van krakkie op vr 10 nov - 15:02

bwaha bigsmile

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op za 11 nov - 11:20

Kan je gebeuren dat je in de trein zit en naar buiten kijkt en dat je dan ingehaald wordt door een wielrenner hahaha
ietwat

Bericht van zondag op za 11 nov - 13:18

Toen ik nog met mijn ex de Balkan rond trok is hij eens ergens uitgestapt en een eind naast de trein gaan lopen. Het was snikheet binnen. Ik durf zulke dingen nooit. 
Ook stapte hij eens uit en ging de trein ineens rijden. Daar zat ik met onze hele zooi. Maar hij had het gezien en kwam ineens weer opdagen. Hij was in een andere wagon gestapt die hem voorbij reed.

Toen het oosten nog wild was en ik studeerde heb ik eens bij Beograd in de buurt 10 uur in de stilstaande trein gezeten. Er zaten iets van 1000 mensen in terwijl er plaats was voor 600 en er was een moord gepleegd. Ik kwam daardoor 2 dagen te laat op college.

Ja die goeie ouwe tijd, wat was die toch heerlijk, hahaha! bigsmile

Laatst aangepast door zondag op za 11 nov - 18:11; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Bericht van ietwat op za 11 nov - 15:30

O jee een moord nogwel, dan wordt het wel heel spannend. Ik heb gelukkig nog nooit iets met dood (alleen wat verder van me afstond) of moord meegemaakt. De eerste zal wel komen maar moord hoop ik zo te houden.
ietwat

Bericht van zondag op ma 13 nov - 12:05

Toen ik nog op een ander adres hier in Amersfoort woonde heeft de buurman van 2 deuren verderop zijn vriendin daar vermoord. Ook niet leuk.

Weer een storm in de kiem gesmoord. Ik kreeg vorige week een mailtje dat ik de groene kaart voor de auto kon uitprinten. Met die laserprinter ga ik dat liever niet proberen dus gingen we langs het verzekeringskantoor om te vragen of zij dat voor ons konden doen. Kon wel maar zij voelden er ook weinig voor dus stuurden ze ons verzoek door naar het hoofdkantoor. Vrijdag kregen we de kaart. Die loopt tot 1 jan a.s. Ja hè hè, die hebben we natuurlijk al. Ik moest dus bellen voor eentje voor volgend jaar. En Zman zag dat die kaart op mijn naam staat. Nou dat staat hij al jaren want ik betaal alle verzekeringen in december en hij geeft me dan het geld voor de WA verzekering terug. Nee die kaart moest en zou op zijn naam komen te staan. Een fikse ruzie was alweer in de maak aan de toon te horen. Ik word dan ook pissig want dat tomeloze gezeik van hem altijd irriteert mij mateloos.

Maar goed, ik moest nu toch bellen dus meteen gevraagd of die verzekering op zijn naam kon komen te staan. Kan wel zei die medewerkster, maar dan kost het hem wel meer dan 400 euro meer. Dus ik besloot op eigen gezag dat de zaak maar zo moest blijven als hij al was. 

Nou hij klom meteen in de gordijnen natuurlijk. Ik zei dat als hij het veranderd wil zien hij zelf maar naar het kantoor moet gaan. Ik ga niet mee. Heb hem nog eens vijf keer uitgelegd dat het niks uitmaakt dat die verzekering op mijn naam staat omdat bij de Univé geregistreerd staat dat HIJ de chauffeur is (en de eigenaar van de auto, zei ik er maar bij). De orkaan ging liggen toen hij het eindelijk snapte.

Vorige week is onze goeie ouwe buurman overleden en woensdag wordt hij begraven. Ik wilde een bloemetje voor de man en ging zaterdag bij een bloemenwinkel langs. Het goedkoopste bloemstukje is 50 euro plus 5 euro bezorgkosten. Dat wordt hem dus niet. Ik heb net de begrafenisondernemer gebeld en die zei dat de familie liever geen bloemen heeft. Maar als naaste buurvrouw wil ik toch iets en neem dan gewoon een klein bosje tulpen van de Aldi mee naar de uitvaartdienst. Kaartje eraan met een paar afscheidswoorden en klaar. Ik zal die ouwe wel missen hoor. Het was een fijne man.
zondag

Bericht van ietwat op ma 13 nov - 13:35

Zo dat is lekker verdienen 400 euro voor het op een andere naam zetten.

Altijd jammer als er iemand wegvalt die je wel mocht. Laat toch een beetje een leegte achter. Ik hoop dat het een mooie uitvaart wordt.
ietwat

Bericht van zondag op ma 13 nov - 15:02

Zaterdag zijn we eindelijk weer eens naar de Turk geweest, die goedkope winkel dus. We hadden van de zomer gehoord dat die winkel verkocht was en zijn er sindsdien nog maar 1  keer geweest. De mensen die er toen werkten deden erg onverschillig, bleven bij de kassa met elkaar doorpraten terwijl ik aan het afrekenen was. Behoorlijk irritant dus. 

We waren stomverbaasd en ook blij dat we nu 'onze' Turkse familie daar weer aantroffen. Het blijkt dat ze die winkel in beheer (franchise) hadden gegeven aan Azerbejdzjanen of zoiets en de klanten bleven toen weg. Ja wij dus ook. Ze hebben die lui er toen uitgegooid en zijn de boel zelf weer gaan runnen. Had ik dat maar eerder geweten. Zij wonen in Utrecht en hebben daar ook een winkel volgens Zman. Alles is weer bij het oude. Pa vol met grapjes, ma altijd met hoofddoek en erg vriendelijk, dochter en zoon altijd druk in de weer met hun smartphones en geen oog voor de klanten.

We hebben zaterdag ook aardbeien gekocht, niet bij de Turk maar op de markt. Drie doosjes voor 3 euro. Dat is toch te gek in november? Ook 2 stollen bij de kraam van Het Stoepje voor 1 euro per stuk. Dat vind ik ook te gek. Die zijn hartstikke lekker.
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: