Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van krakkie op vr 13 okt - 0:05

ik heb wel paypal ja. al een aantal jaren. Ik gebruik t niet heel vaak, maar soms kan het wel heel erg handig zijn. Ook via paypal toen hulp gehad uit amerika voor de nieuwe matras. 

Whoohoo, sokken! We zullen de postbode beloeren... (sorry iet, hihi) 

Knijntje, je hebt t druk gehad! Wat een reis, op één dag zeg. (voor mij, in elk geval!)

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op vr 13 okt - 0:43

Ja ik vond het ook heel veel wat we moesten doen maar zo zijn die tochten van ons heel vaak omdat we maar weinig naar de binnenstad gaan. We wonen aan de rand van het centrum en sparen de dingen die we alleen in de binnenstad kunnen doen op. Pakjes versturen via TNT kunnen we wel vanaf hier doen en we hebben hier 3 supermarkten, maar voor de bank, de verzekering, de HEMA, de Action, de schoenmaker en de kleermaker moeten we naar de binnenstad.

De Nike broek is heel goed geworden, lekker voor de volgende vakantie. Dat naaiwerk kostte 8 euro. De kleermaker had 10 gezegd, maar Zman heeft afgepingeld. Het is nl een Vietnamees die beter Russisch dan Nederlands kent en Zman kent ook Russisch dus tussen hun is dat de voertaal.

Het eten bij de HEMA was veel te zout, jammer.

Ik moest een PayPal account openen omdat een onderzoeksbureau ertoe over is gegaan om alleen nog maar via PayPal uit te betalen en ik daar 30 euro van verwacht.

Ik zie altijd vreselijk tegen dat soort nieuwe dingen op maar het is wel goed dat je er soms toe gedwongen wordt. Anders raak je hopeloos achter. Ik ben met van alles en nog wat al achter en daar ben ik me ook wel van bewust, maar ik kan een aantal dingen niet beter doen dan ik al doe en dat achter zijn is ook nog niet echt hopeloos. Ik red me nog wel.

Een voorbeeld: zowel bij mijn oude als bij mijn nieuwe dect telefoons weet ik niet hoe ik door mij veel gebruikte tel nummers in het geheugen moet opslaan. En als ik in gesprek krijg en een tel nr wil herhalen moet ik dat weer helemaal intikken. Ik wéét dat er een manier moet zijn om dat in 1 klik te doen maar ik kan die niet vinden en via de gebruiksaanwijzing kom ik er ook niet achter. 

Van mijn magnetron snap ik ook maar de helft van zijn mogelijkheden om van de pc en de tablet maar niet te spreken.

Van die dingen dus die je aan niemand kan vragen.
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van krakkie op vr 13 okt - 10:53

Ik ken het... ik snap onze magnetron ook niet, de oven gelukkig wel, maar ook mijn telefoontje is maar een simpel ding, en dat is al ingewikkeld genoeg. Met het minitabletje kan ik niet overweg, en met de laptop met windows 8.1 ook niet... daar moet een windows 7 of 10 op, voor ik het snap. 

Je bent niet de enige hoor meis, en dan ben ik 42, en frits 39. Die snapt er zo nu en dan ook de ballen niet van..... om het maar even cru te zeggen hahahaha ;-)) 

Wel fijn dat je onderzoeksburo via paypal gaat betalen. Op zich een prima manier. Je kan online ook zo'n beetje alles betalen met paypal, en als hij aan je normale bankrekening gekoppeld is, dan maakt het ook geen bal uit of er geld op staat, want het missende bedrag pakt ie dan van je bankrekening. 

Ik ben in elk geval heel blij met paypal, zelfs als ik het maar twee keer per jaar gebruik.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 13 okt - 15:29

Het goede is dat ik de belangrijkste dingen van die apparaten weet. Ik kan met de decttelefoon bellen en de luidspreker aanzetten. Meer hoeft van mij ook eigenlijk niet. Met de magnetron kan ik koken maar er zitten een aantal voorgeprogrammeerde gerechten in en misschien kan je met die knoppen ook bakken want daar staat ook kip en vlees bij.

Omdat ik het niet snap blijf ik eraf want ik heb in mijn oude magnetron door mijn onkunde 2 keer brand gehad en dat was in zijn eerste jaar bij mij.
Ik heb hem nog steeds en als we vlees in de magnetron willen braden of broodjes willen bakken doen we dat in die oude. Ze staan naast elkaar en bovenop de oude staat ook nog zo'n klein oventje dat Zman eens van vrienden voor zijn verjaardag had gekregen. Ik gebruik dat ding nooit, maar het is hier net een witgoedwinkel. bigsmile Zman bakt in dat kleine oventje met kerstmis en Pasen Bulgaarse banitsa, dat is opgerold bladerdeeg gevuld met sirene (feta) en ei. In Bulgarije eten we dat voor ontbijt een paar keer per week, soms ook met feta en spinazie erin, erg lekker.

Maar om op de zaak terug te komen, ik heb steeds het gevoel dat ik door de voortschrijdende techniek offside word geschoven en daar maak ik me zorgen over. Over een paar jaar weet ik niks meer over de apparaten die ik dan zal hebben. En hoe moet dat dan?

Verleden jaar hebben we een slimmere elektriciteitsmeter gekregen (Geen Toon). Daar hoef je weliswaar niet aan te knoeien maar van het display snap ik geen moer. En omdat ik er geen moer van snap weet ik ook niet of wij naar een andere energiemaatschappij moeten overstappen.

Paar jaar geleden een digitaal fotoapparaat gekocht. Ik kan er niet mee overweg en probeer het ook niet meer.

Paar jaar geleden moest ik een nieuwe verwarmingsketel hebben. Nou die hangt er dus. Met de oude kon ik goed overweg en als die haperde kreeg ik hem weer aan de gang. Deze is veel te moeilijk voor mij en de thermostaat die we toen ook nieuw namen kan ik, met veel hoofdbrekens, nog net zelf programmeren. Zman snapt niks dus laat het aan mij over.

Ik heb een nieuwe koelvriezer nodig maar zie er tegenop om die uit te gaan zoeken.

Al máánden geleden hebben we een airfryer gekocht. Hij staat hier nog steeds onuitgepakt want als ik hem uitpak moet ik weer van alles gaan leren en dat met mijn geheugen als een vergiet, zeef, afvoerputje.

Gisteren de nieuwe gehoorapparaten op proef gekregen. Met de linker kies ik uit 3 programma's en helemaal uit. Met de rechter kan ik de sterkte van het geluid regelen. Goed onthouden Liska.

'Schadenfreude ist die beste Freude' nietwaar. Toen ik nog met mijn ex omging wist hij altijd alles over computers maar verleden jaar kwam er bij hem ook een begin van de klad in en moest hij bekennen dat hij het ook allemaal niet meer zo goed weet. Eerlijk gezegd had ik daar wel leedvermaak over want volgens hem was ik alleen maar een 'stom wijf' en dat zei hij dan steeds tegen mij.
O, Windows 8.1 heb ik ook een blauwe maandag gehad op aanraden van mijn ex. Dat programma is absoluut een nationale of liever een internationale ramp.
zondag

Bericht van krakkie op vr 13 okt - 16:38

Wereldwijde ramp ... je hebt helemaal gelijk!  hiha

Een digitale camera wil ik ooit nog eens kopen, en tegen de slimme meter hebben we nee gezegd, we hebben gestaan op een normale, oude analoge meter, die niks gedigitaliseerd heeft. Heerlijk! tik, ......tik...... tik...... ouderwets het gas horen tikken, hahahaha. 

Ik kijk ook al met grote zorgen naar alles wat ik nu al mis/niet weet.... dingen als swipen, .... ik heb nergens een touch screen, dus nog nooit gedaan haha. contactloos betalen? hmz... ik ben pin gewend. pas er in, pincode, ok... pas er uit. maar das niet meer hoe het gaat volgens frits. Zucht. Ik MIS de gouwe ouwe guldens. En de telefoon die nergens heen kon. 

ik word oud ....  LOL bwaha

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op vr 13 okt - 16:42

Een koelvriezer uitzoeken is inderdaad kutwerk, excuseer mijn taal.... 

Er zijn ZO veel soorten! 

Al zijn wij wel redelijk merkvast. Al jaren en jaren en jaren tevreden over onze koelkast EN onze vriezer, (bij ons twee even grote apparaten) van LIEBHERR. 

Frits zegt: Liebherr is een van de meest betrouwbare merken, (toen ik twaalf jaar geleden de boel onderzocht) en aangezien alles het nog steeds doet.... 

Duss, zijn advies is een Liebherr. 

Ik ben het wel met hem eens, al heeft de vriezer af en toe kuren nu hij heeft wel al een aantal verhuizingen overleefd ook.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 13 okt - 19:30

Contactloos betalen vind ik wél fijn en doe het zoveel mogelijk. Is toch lekker makkelijk? Je houdt je pas met de chip tegen de zijkant van het betaalapparaat en klaar. Boven de 25 euro moet je wel je pincode intoetsen.

Liebherr is inderdaad een heel goed merk voor koelkasten en vriezers. Ik wil ze bij BCC kopen maar dan moeten ze hier eerst de maten komen opnemen en moet ik kijken wat in mijn keuken past. Bruynzeel heeft hier destijds 2 aparte hokken boven elkaar voor vriezer en koelkast gemaakt. Misschien kan die tussenplank weg. De deuren moeten trouwens ook van rechts naar links draaien.

Over touchscreen gesproken, ik heb een ouderwetse Samsung mobiel die je kan inklappen. Omdat ik aan de tablet gewend ben zit ik altijd dat schermpje van die mobiel aan te raken als ik naar de een of andere rubriek wil maar dat moet met de fysieke knoppen, dus gebeurt er niks tot dat tot me doordringt.
zondag

Bericht van zondag op ma 16 okt - 0:09

Jullie zullen het wel geschift vinden wat we nu weer gedaan hebben. 

Direct nadat we van vakantie terug waren begon Zman te zeuren dat ik op internet bij Transavia moest kijken wat de tickets volgend jaar kosten. Ik had daar helemaal geen puf in want je moet eindeloos datums in blijven voeren tot je een goedkope reis vindt. Gisteren had hij me toch zo ver.

Ik zei wel meteen dat ik in april wil gaan en maar 3 weken. Dan is het nog wel koud in Troyan maar dan lopen we ook niet de kans dat onze terrasplanten weer naar de maan gaan zoals dit jaar is gebeurd door die hittegolf in mei.
Eerst zei Zman dat ik dan steeds in de hotelkamer zit als het koud is. Ik lachte hem uit want als het bloedheet is zoals het in augustus was zit ik ook de hele tijd in de hotelkamer. Ja dat kon hij niet ontkennen.

Na veel gepuzzel met allerlei data proberen besloot ik dat 23-4 weg en 16-5 terug het voordeligst is. Het is 3 weken en 2 dagen.  
De 2de vakantie moest ik van Zman ook meteen uitzoeken. Nou vooruit dan maar nu ik toch bezig was. 

Die vakantie mag van mij wél een maand zijn want ik verwacht niet dat er eind augustus en in september nog een hittegolf komt en omdat het naar de herfst toe gaat zullen de planten er mijns inziens minder onder lijden als het toch gebeurt dan dat dat in de lente het geval is. Ik wil echter niet meer naar die jaarmarkt van 15 augustus in Oreshak voor die stomme zeep van Zman en daar heeft hij zich bij neergelegd. Ik kwam uit op 24-8 tot 21-9.

Ik besprak alles met Zman en hij keurde het goed. Maar we waren er nog niet. Hij wilde meteen vliegtickets gaan kopen. Ik vond het rijkelijk vroeg maar ik ben toch gezwicht omdat er maar 2 mogelijkheden zijn om vanaf Schiphol rechtstreeks naar Sofia te vliegen nl de goedkope Transavia en de dure Bulgaria Air en er is een run op die rechtstreekse vluchten. Je moet dus ver van tevoren plaatsen kopen. 

En er is nog een andere reden het zo vroeg te regelen. Als ik de kat in het dierenpension wil krijgen moet ik dat al in januari reserveren. Daar loopt het nl ook storm en ik wil het niet nóg een keer meemaken dat ze geen plaars voor haar hebben zoals 2 jaar geleden..

We zijn dus vandaag met de Valystaxi naar Schiphol gegaan om de tickets te kopen. Ze waren zelfs een stuk voordeliger dan ik had berekend want ik was uitgegaan van het hoogste tarief dat ze voor koffers hanteren. Een mooie meevaller van 112 euro.

Zman kan zijn geluk niet op want hij wil altijd alles wat in de toekomst gaat gebeuren alvast beheren. Zijn "Wat als..." bleef deze keer op de achtergrond en dat mag een wonder heten want er kan natuurlijk nog van alles gebeuren waardoor deze 2 vakanties niet door kunnen gaan. De biljetten kunnen niet geannuleerd worden dus op hoop van zegen, toi, toi, toi!
zondag

Bericht van ietwat op ma 16 okt - 11:02

Spannend, zover vooruit en niet te annuleren.  Maar toch ook fijn alvast het zoekwerk gedaan te hebben en de tickets gekocht. 
Ik weet nog  niet of we volgend jaar ergens heen gaan, ligt er een beetje aan hoe snel de bouw gaat denk ik. Of ze komend winter lekker door kunnen bouwen of niet.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van krakkie op ma 16 okt - 11:33

Jeetje! dat is inderdaad vroeg! Maar ook fijn dat het allemaal al geregeld is.

Ik ben echter benieuwd hoe vaak Zman nog gaat zeuren over dat ie toch liever ergens anders heen wil, niet wil gaan, of op een andere datum of zo... pint
Dat ie boos wordt omdat er niet geannuleerd kan worden....

Anyway, op tijd reserveren voor Roemen is ook wel tof natuurlijk. Zeker omdat ze die plek goed kent, dan valt de stress toch een beetje mee hoop ik.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 16 okt - 14:42

O, dat Zman in zijn woede de komende maanden tig keer gaat schreeuwen dat hij deze vakanties niet wil, daar ben ik me terdege van bewust. Ik heb hem al 2 keer streng gewaarschuwd dat ik die komende films niet pik en dat hij dan de tickets moet betalen want ik geef geen €480 voor de kat haar dinges uit. Hij was degene die deze vakanties nu al wilde regelen en niet ik dus dan betaalt hij de schade ook maar zelf.

Ik vind het zelf nog steeds gekkenwerk dat ik een vakantie voor eind april en vooral een voor eind augustus in oktober daaraan voorafgaand al moet regelen. Januari of februari zou mij vroeg genoeg zijn geweest. Maar Zman is niet te houden. Hij zit nu te plannen wanneer we precies naar Troyan gaan en wil als hij dat uitgevogeld heeft het hotel deze week  opbellen om de kamer te reserveren. Je moet maar gek wezen! Natuurlijk belooft hij steeds dat hij de komende maanden geen stennis gaat maken, maar dat geloof ik uiteraard niet.

Meiden het is vandaag fantastisch weer. Ik heb een zomerjurk die ik in Troyan heb gekocht aangetrokken en die Zman nog niet had gezien. Die was in de opruiming van de opruiming (van de 2de hands winkel) en kostte me 50 cent. Zman vindt hem hartstikke leuk, ikzelf ook. yes
zondag

Bericht van krakkie op ma 16 okt - 15:34

ghehe, wat heerlijk meis! Ik lig half bloot op bed met de ramen open.... heerlijk heerlijk zomerwindje wat binnenwaait, en nu ik vanmiddag nog wat heb kunnen slapen voel ik me nu een stuk beter dan vanmorgen. wat een pijn had ik weer.

Ik vind het wel slim van je dat Zman dan de tickets moet betalen als ie ineens niet meer wil ;-)))
Maak een foto in de spiegel meis! Kwil je jurkje graaag zien hoor!  red  
of staan er tien dozen en koffers voor de spiegel...?  proest

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 16 okt - 15:49

"of staan er tien dozen en koffers voor de spiegel...?" LOL Het huis mag dan vol zijn, Zman zorgt er wel voor dat er tenminste één grote spiegel vrij blijft. Geen grotere ijdeltuit dan hij en hij kijkt tig keer per dag in die spiegel. Veel en veel meer dan ikzelf. Ik weet niet of mezelf fotograferen goed gaat. Een selfie wel maar als ik mezelf in de spiegel fotografeer heb ik dus een bord voor mijn kop (de tablet). bwaha
zondag

Bericht van krakkie op ma 16 okt - 19:08

hiha  bwaha

Da geeft nie meis! T gaat om je jurkje toch?!  red

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op di 17 okt - 9:42

Hahaha, die is leuk. Heerlijk he nog even zomer.
Grappig dat zman zo'n ijdeltuit is dat lijkt zo tegengesteld aan zijn woedeuitbarstingen.
ietwat

Bericht van krakkie op di 17 okt - 11:27

De sokken zijn aangekomen! Blije frits! Ze knellen NIET. 

Dankjewel Lief Knijntje!!  fallingheart multi Hug!

En wat een mooi kaartje had je er bij gedaan, fleurt mn ochtend helemaal op  red

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 17 okt - 11:48

Ha mooi dat de sokken frits bereikt hebben. Wij vinden het ook zo prettig dat ze niet knellen.

Zmans ijdeltuiterij is ongelofelijk. Hij valt over het kleinste vlekje op zijn kleren of schoenen. Soms verkleedt hij zich zonder ook maar een enkele reden 3 keer achter elkaar voor hij tevreden is over het resultaat in de spiegel. Van schoenen wisselt hij ook voortdurend.

Als we met vakantie gaan neemt hij steevast behalve sandalen en leren slippers ook 2 paar veterschoenen mee, een paar glanzende leren en een paar suède. En de laatste keer ook nog een paar sneakers, zucht.

Ik heb niks tegen suède schoenen voor mannen maar dat paar dat hij steeds uitkiest vindt hij kennelijk erg mooi terwijl ik het echte bordeelsluipers vind. Dat houd ik natuurlijk voor me anders is het huis weer te klein.

En zeg nou zelf, als je naar een land gaat waar de temperatuur steeds tenminste boven de 30 graden is dan weet je al van tevoren dat je geen veterschoenen zult dragen. Hij zou beter een extra paar sandalen mee kunnen nemen in plaats van de bordeelsluipers, maar hij heeft zoveel paren schoenen dat ik niet eens weet of hij die wel heeft.
zondag

Bericht van krakkie op di 17 okt - 12:14

bordeelsluipers.... die term kende ik nog niet.  LOL hiha bwaha

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op di 17 okt - 17:58

De schoenen stapelen vanzelf op als je wel koopt maar niet weggooit. hoe meer schoenen je hebt hoe minder snel ze slijten. Ik merk het bij mijzelf ook dat de schoenen mand achter mij stoel steeds voller wordt. 

ah bordeelsluipers hebben 1 voordeel, ze maken geen herrie. 
Kleedt zman zich op vakantie ook zo vaak om?
ietwat

Bericht van zondag op di 17 okt - 18:22

Ja hoor. Niets houdt hem tegen. Hij probeert 3 korte broeken en 3 t-shirts per kleedmoment. roll eyes
zondag

Bericht van ietwat op wo 18 okt - 10:56

Ik trek niet eens elke dag andere kleren aan. Zolang die niet vies is kan een broek best een paar dagen mee. Met dat warme weer trek ik wel elke dag een schoon t shirt of hemd aan, maar anders om de dag.
ietwat

Bericht van zondag op wo 18 okt - 11:13

Zo doe ik het ook Iet. Ik kijk/ruik of mijn kleren vuil zijn en niet stinken onder de oksels. En dat is nou juist het idiote bij Zman. Na een dag een shirt te hebben gedragen stinkt het geheid onder de oksels, maar als het er niet vuil uitziet gooit hij het weer in de kast.
zondag

Bericht van krakkie op wo 18 okt - 11:23

yuck. 

ik draag vaak alleen ondergoed, omdat ik zoveel in bed lig. wel twee keer per dag schoon, maar dat moet ook voor mij. 
broek en bovenkleding kan langer mee, mits t inderdaad fris ruikt.  Ik gooi t hoogstends over mn stoel en zéker niet terug in de kast. Alhoewel ik dat als kind vroeger wel deed hahaha

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 18 okt - 14:15

'S nachts ligt mijn kleding op de stoel of als die vol is op de grond ernaast. Als ik iets anders ga aantrekken gooi ik het vorige in de was. Op de stoel ligt vaak nog een vest dat ik s avonds draag als we gaan tv kijken. Dan zit ik zo stil dat ik het zonder vest koud krijg. En kleding van mijn man uiteraard die ligt ook op de stoel.

In het nieuwe huis wil ik 2 stoelen in de slaapkamer zodat het iets minder een bende is als we naar bed gaan.
ietwat

Bericht van krakkie op wo 18 okt - 15:29

Ik vind het wel grappig hoe iedereen iets heeft als "de stoel".   yes

Hier is de stoel ook een bende. broek, hemd, schone sokken, handdoek, en toevallig ook nog een deel van de gordijnen... hahahaha

roosje
krakkie

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven