Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van krakkie op wo 13 sep - 12:43

En als dat misgaat, kan je altijd nog chinees bestellen? Maar het klinkt heerlijk, op de knofsaus na... maar ik heb een glutenvrije knofsaus die knalt je door het plafond van de knof. 

Eet smakelijk straks!

Het waait hier ook harstikke hard. wind1

De kastanje en lindebomen achter ons huisje maken een hoop lawaai! Ik ben blij dat het blad er nog niet echt af waait. Die waren gewoon nog groen, dus die zitten nog goed vast. (t meeste in elk geval)

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op do 14 sep - 19:58

Gisteren aten we het maandmenu van de chinees en de helft bleef dus over en zouden we vandaag eten maar dat wordt morgen. Want vanmiddag hebben we andijviestamppot bij de HEMA gegeten. Die is eigenlijk met een gehaktbal maar ik wilde hem met rookworst omdat ik dat op een plaatje boven de balie zag. De jongen die mij hielp zei dat rookworst niet kon maar hij was zo lief om voor mij naar beneden te gaan en 2 halve rookworsten op te halen. Er was nog maar weinig van de stamppot over en die was heel compact dus goot hij er een glas heet water bij en roerde dat er goed door zodat de stamppot lekker smeuïg werd. Vervolgens liet hij een bord vallen toen hij wilde gaan opscheppen maar dat liep goed af alhoewel we allebei schrokken. Het bord was niet gebroken en zowel stamppot als rookworst waren heerlijk. Tot slot trakteerde Zman op koffie met een chocoladetaartje, helaas zou ik haast zeggen want ik wil na al die vakantietaartjes wel weer eens een keer afvallen. Maar dat is natuurlijk no way als je een chocoladetaartje voor mijn neus zet. Dat gaat er wel in.

Vanmorgen had ik het eerste gesprek met de psycholoog. Bleek een aardige man die de echtgenoot van dr. Koning blijkt te zijn. Ik heb het gesprek stiekem opgenomen door de tablet gewoon op zijn bureau te leggen nadat ik de opname had gestart en het display opgedragen had na 15 seconden uit te gaan. Je kan dan dus niet zien dat hij zit op te nemen. Over 3 weken het tweede gesprek.
Ik moest ook naar de audicien. Vanmorgen scheen de zon maar zodra we lopend op weg gingen naar de audicien begon het te gieten en dat is de hele middag doorgegaan.

De audicien heeft mijn gehoorapparaten wat harder gezet en in oktober gaan we kijken naar de allerduurste apparaten, de beste die er op het ogenblik zijn. Ze kosten 3000 euro, eigenlijk 6000 maar nu 2 voor de prijs van 1 apparaat. Dat is veel natuurlijk maar als ik niks doe moet ik nog 3 jaar wachten voor het wettelijk gezien weer kan.

Van de audicien naar de schoenmaker omdat de sluiting van mijn lievelingshandtas kapot ging. Je kan daar je hele hebben en houwen in kwijt, zelfs de grote tablet. Ik ben opgelucht dat die sluiting nog gemaakt kan. Niks mis met die magneetjes maar het leer van de tas waar ze zitten begon in te scheuren. Morgen klaar.

Dan door de regen naar de Univé gesjokt voor de uitleg die jij al gaf Krak. Zman begint het eindelijk te geloven dat hij niet getild wordt door de verzekering, maar hij wil het thuis nog narekenen.
Van de Univé naar de Action. Daar vind ik altijd wat voor een paar centen. Ik kocht een oortelefoontje voor de tablet, 2 verschillende kleine touchscreen pennetjes en een verlengsnoertje voor dat oortelefoontje.
Ik was al dat gesop door de regen bij elkaar genomen zo zat dat ik voorstelde bij de HEMA te gaan eten en dat wilde Zman wel. Nog even gekeken of de AH in de binnenstad er nog was maar die is al opgegoekt. Daar komt nu de Coop. Hebben jullie ervaring met die supermarkt?Bekaf thuis.
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van krakkie op vr 15 sep - 9:28

Meid wat een dag! 

Ik heb geen ervaring met de coop, maar de folders zien er altijd wel interessant uit voor zover ik mij herinner. 

Toch fijn dat de schoenmaker nog bestaat, die een handtas weet te repareren! 
En die stamppot klinkt heerlijk. Wij moeten ook weer eens stampot maken. 

Wij hadden van de week glutenvrije saucijzenbroodjes besteld, (jézus wat duur!!) 4,80 voor drie keer een 60 gram broodje. AU. 
maar goed, twee keer per jaar heb ik ineens behoefte aan een saucijsje. T bestáát tenminste ;-))) 

Blij dat ik t goed had, met de univé nota.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op vr 15 sep - 9:55

Wij hebben een coop in het dorp. Best leuke winkel maar wat duurder dan de jumbo, maar ze hebben wel allerlei buitenlandse producten. ( of moet allerlei met ij, goh wat mis ik spellingscontrolle op dit ding).
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op vr 15 sep - 10:24

Zman is naar Utrecht dus kon ik mooi even het gesprek met de psycholoog terugluisteren. Jij zegt vaak dat ik zo leuk schrijf Krak, iets wat ik zelf helemaal niet zie en dat zeg ik niet uit valse bescheidenheid maar omdat ik als ik mijn kletspraatjes terug lees er niks bijzonders aan ontdekken kan. 

Maar goed, voor jou is mijn gewauwel dus leuk; de psycholoog zei dat mijn verhaal zo interessant is en ik heel boeiend vertel. Hij is benieuwd naar het vervolg. Is misschien beroepsmatige blabla maar ik vond het toch leuk om te horen. Die vorige psycholoog die mij destijds moest dumpen omdat hij minder ging werken zei trouwens hetzelfde als deze over mijn praatjes. Ikke blij.

Als Zman straks terug is moeten we naar AH en omdat je daar kan koffie drinken, bovendien nog gratis ook, is dat voor mij een uitje. Ik vind het ontzettend leuk Zman aan die koffietafel te parkeren en dan met het rolmandje achter me aan sleurend door de winkel te zwerven om mijn boodschappen te verzamelen.

PS., je hebt allerlei goed geschreven Iet. Wat bedoel je met 'dit ding' ? Is dat een pc, laptop of tablet zonder spellingscontrole? Mijn tablet heeft die ook niet en ik mis die daarop ontzettend, temeer daar ik eigenlijk een taalfreak ben. Ik erger me heel erg aan mijn eigen fouten en nog erger misschien aan die van anderen.
zondag

Bericht van krakkie op vr 15 sep - 12:21

Het is ook je woordkeuze denk ik... je kan HOREN dat je met je ogen rolt roll eyes  of één wenkbrauw optrekt, huh (mentaal in elk geval) als je het woord gewauwel gebruikt....  hiha

en dat maakt mij aan het lachen. En dat maakt het leuk om te lezen. Je zinsbouw en hoe je vertelt over dingen, laten je emoties doorschemeren, en dat maakt het zo leuk.  bearhug

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op vr 15 sep - 17:20

Dat ding is mijn telefoon, een tablet heb ik niet dus soos ik meestal beneden aan tafel op mijn telefoon. Ik word steeds beter in het typen op die kleine toetsjes.

Lijkt me ideaal dat je zo'n gesprek terug kunt luisteren. Aan het eind van een gesprek met mijn psych ben ik vaak de helft vergeten.
ietwat

Bericht van zondag op vr 15 sep - 19:59

Ik zit de boel nu op te nemen omdat mijn geheugenzeef steeds groter wordt. Ik moet niet alleen weten wat een dokter of psych heeft gezegd maar ook wat ik zelf heb gezegd.

Weer lekker geshopt bij AH. We kennen een man die een beetje simpel is. Wat hem precies mankeert weet ik niet maar in ieder geval werkt hij niet. We komen hem vaak tegen in de AH of in de kringloop. Ik praat altijd met hem, lees hem dingen uit de reclamefolder voor of uit het AD die daar ook vaak in de AH ligt. Vanmiddag heb ik geprobeerd hem bij te brengen dat je niet de producten moet kopen die op ooghoogte staan maar die op de onderste plank staan. Ik hoop dat hij het begrepen heeft en onthoudt. Zman baalt ervan als ik met Henk bezig ben. Beetje jaloers.
zondag

Bericht van ietwat op za 16 sep - 16:00

Ach dat is toch lief.. jaloers. Als hij er tenminste geen woedeaanval van krijgt.
ietwat

Bericht van zondag op ma 18 sep - 11:26

Gisteren was het burendag en het weer was ook niet ál te slecht, maar ik had geen zin om te gaan. Inplaats daarvan heb ik 2 enorme wassen gedraaid.

Zman moet iets aangetekend versturen. Dat kon tot nu toe vanuit een kantoorboekhandel vlakbij ons. Maar die doen dat niet meer. We kregen te horen dat er nog maar 1 plek in onze stad is waar vandaan dat kan. En die plek is 1,5 km bij ons vandaan, heel vervelend. Is het nou niet een beetje raar dat het verder nergens meer kan bij die postagentschappen?
zondag

Bericht van ietwat op ma 18 sep - 20:00

Ja raar slechte service, waarschijnlijk gewoon wegbezuinigd. Soms ben ik helemaal niet trots op postnl.
ietwat

Bericht van zondag op ma 18 sep - 21:51

Amersfoort is toch niet bepaald een klein stadje dus ik vind het raar.

Hotmail ligt plat dus kon ik hier eerst niet meer komen. Eindelijk de http gevonden. Als je Prettig Gestoord googelt kom je hier niet. Het staat gewoon niet in de lijsten. Maar ik herinnerde me eindelijk dat ik wel wat tot nu toe in 'Postvak In' staat kon zien dus zo vond ik jullie weer door dat over te typen. Selecteren gaat niet, raar.
Ik zal maar eens beginnen alle http adressen van mijn meest bezochte sites in mijn blauwe boekje te schrijven. Met gebruikersnamen en wachtwoorden ben je er nog niet als er iets mis is zoals nu met Hotmail. Misschien ook nuttig voor jullie om te noteren.
zondag

Bericht van ietwat op di 19 sep - 11:20

Als je op actie forum prettig gestoord zoekt kom je er wel
ietwat

Bericht van krakkie op di 19 sep - 13:56

We zijn onvindbaar omdat we dicht zitten voor google en nieuwe leden. Dan wordt je ook niet meer geindexeerd. Nou ja, de banner wel, en het adres, maar verder niet ;-) 

Opschrijven is dan wel verstandig als je niet aan symbaloo kan wennen. Dat is dus waarom ik symbaloo gebruik. 
Die browser startpagina onthoudt voor mij alle website adressen online. en als dus  mijn pc crasht of ik log in vanaf een ander apparaat, dan hoef ik alleen symbaloo in te loggen, en die geeft me dan alle websites die ik had opgeslagen.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op di 19 sep - 16:43

da's ook wel handig. yes
ietwat

Bericht van zondag op di 19 sep - 17:38

ietwat schreef:Als je op actie forum prettig gestoord zoekt kom je er wel

Ja dat zal best Iet maar KÓM d'r maar eens op!!! Je denkt toch niet dat ik van al mijn fora weet hoe die precies heten of wat hun eerste woord is? Zelfs als mijn geheugen nog normaal zou functioneren zou ik dat niet weten.

Ik heb een paar dagen geleden mijn koffer uitgepakt en de sokken voor Frits gevonden Krak. Ze moeten nu nog ingepakt en verstuurd worden. Ze komen hoor maar je moet nog een beetje geduld hebben. Alles gebeurt hier honderd jaar later. roll eyes
zondag

Bericht van krakkie op di 19 sep - 19:55

das prima meis! ik was t alweer vergeten ook. wij hebben hier weer eens een ziek week. We zijn toch al chronisch ziek maar nu ist weer raak raak. 

god wat zijn we ellendig! pff. en wat er nou exaxct is? geen idee. doodmoe, alles doet pijn, ernstig gedeprimeerd, ....lijkt wel een glutenfout, maar we kunnen niks fouts ontdekken in ons eten.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 19 sep - 20:40

Dat is dus weer knap vervelend. Blijf maar lekker in bed. Beterschap!
zondag

Bericht van ietwat op wo 20 sep - 10:37

Gluten kun je ook aan je handen krijgen door iets aan te pakken van iemand die net brood ofzo heeft gegeten. Hierdoor zijn 'fouten' eigenlijk onvermijdelijk.
Een kindje dat met een broodje in de hand door de winkel loopt en van alles onder de gluten smeert

Sterkte met het weer opklimmen voor jullie allebei.
ietwat

Bericht van krakkie op wo 20 sep - 12:55

Dankje!  We zijn extreem voorzichtig, na elke keer boodschappen doen was fitsie zijn handen met sterilium, maar ja,... je weet t nooit.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 20 sep - 13:15

Hoe sterieler jullie alles maken des te vatbaarder jullie zijn voor infecties.
zondag

Bericht van krakkie op wo 20 sep - 16:07

vandaag voelt je opmerking als een pijnsteek. Het is ZO makkelijk gezegd. maar intussen heb ik wel een DOOR MEDICIJNEN ONDERDRUKT IMMUUNSYSTEEM ja?!   

sorry als ik even krabbig klink,  maar dit doet pijn.  

Ik heb niet uit keuze een immuunsysteem wat niet werkt. ik heb een KUTlijf. en ik wordt hoe dan ook al ziek van alles.  

Dat heeft niks meer te maken met weerbaarheid tegen infecties als je troep maar gewoon op je handen laat komen.  als het een kwestie was van "gewoon onder de mensen komen", dan had ik geen probleem, wel? 

grom. bijt. waf. woef. hap. 

huilen je treft me ook wel even op een zwarte dag. Gisteren was nog zwarter, maar het is even zo zwaar allemaal. Kwil gewoon even niet meer leven. Echt, letterlijk, laat mij maar dood gaan. Zie even nergens t plezier van in, en alles doet altijd alleen maar pijn. Elke fucking dag. één dag naar zwolle geweest een tijdje terug en dat was het dan wel voor dit jaar. Ik kan er gewoon even niet mee overweg. 

Ik geniet altijd van je verhalen, tot een dag als vandaag. en dan ben ik alleen nog maar jaloers op het feit dat je bijna alles nog zelf kan/doet. Ik kan me niet eens wassen. ik heb al in geen twee weken gedoucht omdat frits ook ziek is. En een vreemde aan mijn lijf wil ik niet. dan stink ik maar. Maar het helpt allemaal niet mee.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 20 sep - 17:44

Ik kan me goed voorstellen dat het dan allemaal even niet meer hoeft, dat je er geen zin meer in hebt.

Van mij een dikke knuffel

Wat voor jullie imuunsysteem goed zou kunnen zijn is meer geld. Zo krap leven dat kost je je gezondheid, het is te stressvol niets te kunnen. Nog geen kapotte kleding te kunnen vervangen.

Ik kan me jullie leven niet voorstellen maar ik weet wel dat ik respect voor jullie heb, hoe jullie ermee omgaan.
ietwat

Bericht van krakkie op wo 20 sep - 20:15

Dank je Iet.  bearhug

Vandaag gewoon jankdag. Tis even niet anders. En met de pgb er bij moet het toch wel iets gaan opknappen en zelfs frits gaat vast een nieuw shirtje kopen binnekort. Hij had zelfs al gezien waar. (werkkleding outlet. €5 per shirt. tot 5xxl.  

We plannen een badkuip. Hopen maar dat t doorgaat. Want t is niet alleen de kuip. Afvoerset, avoerpijp, stuk tuinslang, koppelingen, heet water naar achter laten leggen, kraan monteren, etc etc. badmat, douchegordijn, doucheset, . alles bij elkaar toch wel weer veel, dus iedere keer iets, en dan weer wachten. geeft op zich niet maar op dit soort dagen... 

ik heb WEER friet gegeten want iets anders maken lukt fitsie gewoon niet. even niet. 
en ik kan t niet over mn hart verkrijgen daar over te klagen.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op do 21 sep - 10:06

Wat zul je daar van genieten, een bad. Gaan jullie die laten aanleggen of doen jullie het zelf?

Klagen zou geen zin hebben denk ik als hij de ruimte had iets anders te maken zou hij het doen.
ietwat

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: