Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van krakkie op do 21 jul - 18:02

Heb je toevallig zo'n lekker ouderwetse mattenklopper bij je stoel staan?  bwaha

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van ietwat op za 23 jul - 10:12

of een pollepel

inderdaad prachtige kat, hij houd je goed in de gaten, mooi is dat.
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op ma 25 jul - 23:05

Mattenklopper heb ik. hiha En verscheidene pollepels ook. LOL In huis geef ik hem soms een draai om zijn oren als hij het te bont maakt. Maar buiten op straat geef ik hem gewoon een lel met mijn stok (wat wel zeer doet), want ik laat me op straat niet afblaffen. bam
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van zondag op di 26 jul - 1:28

En oja, nog vergeten: we gaan dinsdag heel vroeg weg. We zouden in principe de kat op maandag in het dierenpension kunnen afgeven maar dat wil Zman niet omdat hij weer zit te zeuren over het parkeren als we terug komen van dat pension. Goed, daar heb ik nog wel begrip voor want op de laatste dag hebben we wel wat beters te doen dan dat hij uren voor het slaapkamerraam op de loer ligt voor een parkeerplek pal voor ons huis. 

Zondags kan je daar geen dier afgeven of ophalen. We hebben dus met het pension afgesproken dat we de kat zaterdag brengen. Zman vanmiddag weer helemaal hysterisch dat hij dan bij terugkomst ook geen parkeerplaats vindt, want het is weekend en dan komt er visite in de flat en bovendien allerlei lui die hier gratis parkeren om boodschappen op het plein te gaan doen. 

Ja daahaag! Daar heb ik echt geen boodschap aan want hij heeft dus 3 dagen om "zijn" plek te krijgen en ook al krijgen sommige flatbewoners gasten, andere zullen juist weg gaan. Per 1 oktober komt hier vergunning-parkeren en hij stelt zich daar wonderwat van voor; ik niet. Want ik geloof niet dat parkeerbeheer telkens als iemand hier illegaal zal parkeren een takelwagen stuurt om hem weg te slepen. Je mag blij zijn als er bekeuringen uitgedeeld gaan worden.

Ook zat hij vanmiddag weer tomeloos te zeiken dat Bulgarije zo gevaarlijk is. Ik werd zo kwaad dat ik hem de waarheid over de aan onze straat grenzende wijk, die ik altijd voor me heb gehouden, onthulde. Het wemelt daar van de hangjongeren, Marokkanen uiteraard, die de straten onveilig maken, mensen lastig vallen, brand stichten en overal inbreken. Hij leest nooit plaatselijk nieuws en ik hield altijd mijn mond over de toestanden in die wijk omdat hem dat nog meer angstig en paranoïde maakt dan hij al is. Hij denkt dat hier geen arme mensen zijn omdat op het oog alles er netjes uitziet in Nederland. In die wijk wonen echter veel arme mensen. Daar is dan ook de voedselbank en nu gaan ze ook een punt openen waar arme mensen gratis een lang houdbaar product mogen afhalen dat door beter gesitueerden is ingeleverd. In die wijk wilden ze ook geen vergunning-parkeren toen dat werd voorgesteld want daar hebben veel mensen niet eens een auto was de redenering van de bewoners.

Wat krijg je dus vanaf 1 okt ? De mensen die hier eerst gratis parkeerden maar hier niet wonen gaan 1 straat opschuiven zodat ze daar ook al snel om parkeerpasjes zullen gaan vragen. De hele redenering van die wijk was natuurlijk kletskoek want als je geen auto hebt hoef je ook geen pasje aan te vragen à €77 per jaar. Enfin, het is niet mijn probleem; ze doen maar.

Nog een vraag van Zman: waarom ik hier dan ben gaan wonen als het gevaarlijke gebied 1 straat verderop begint. Wel, omdat dat 18 jaar geleden helemaal geen gevaarlijk gebied was. Dingen veranderen nu eenmaal en een wijk kan verpauperen. Overigens is het in onze straat nog steeds rustig. Bij onze buren is een paar jaar geleden ingebroken en ook is er eens een autoruit ingeslagen maar verder is hier alles nog netjes en rustig. Tot wanneer?
zondag

Bericht van krakkie op di 26 jul - 14:45

T gaat m vast wel lukken met de auto. 

Ik wens je in elk geval een heerlijke vakantie meis! 

Hier in de wijk hetzelfde trouwens... overal om ons heen toch wat problemen, maar hier tot nu toe lekker rustig gebleven.... we zitten hier op zich goed.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 26 jul - 15:15

We hebben nog een week hier te gaan. Ik heb daarnet Zman z'n koffer ingepakt en hij heeft gelukkig mijn raad opgevolgd en niet zo belachelijk veel uitgezocht als andere jaren. In Bulgarije zal het waarschijnlijk opruiming zijn waar hij zich lam koopt en ook op de enkele dagen durende jaarmarkt waar we weer heen gaan zal hij zich niet onbetuigd laten, denk ik. Ik herinner hem nu steeds aan de plekken waar we zo lekker hebben gegeten en leuke kleren hebben gekocht zodat hij minder aan 'het grote gevaar' denkt.
zondag

Bericht van ietwat op di 26 jul - 17:30

slimme truc

veel winkel plezier daar in Bulgarije en nu al de voorpret van ruimte laten in de koffers.

Ik ga straks wonen in de armste wijk van het dorp, maar het dorp is dan ook belachelijk duur.
gelukkig valt het met zo'n klein dorp wel mee, in de stad is een arme wijk een heel ander verhaal.
ietwat

Bericht van krakkie op di 26 jul - 18:39

Als ietje er eenmaal woont, fleurt de hele wijk ervan op  red

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 26 jul - 22:17

Ja dan wordt het meteen een wijk voor de beter gesitueerden. bwaha

Nog wat over gisteren: ik schreef al dat ik een hommel op mijn vlinderstruikbloemen zag en daar een vergrote foto van maakte. Ik wees Zman dat beest aan omdat ik die dieren interessant vind. Hij stormde meteen naar binnen en kwam terug met een doos lucifers om dat beest in brand te steken. Zou je hem nou niet? bam Net een klein kind. Ik verbood het hem natuurlijk en heb hem uitgelegd dat dat beest nectar zuigt en stuifmeel in zijn pels krijgt dat hij dan aan de stampers van weer andere bloemen van die struik afgeeft. Dat wist hij helemaal niet en dacht dat wespen en hommels waardeloos zijn en alleen bijen ermee door kunnen.

O Krak wat ben ik toch blij dat je die pizza eruit gegooid hebt. Nogmaals mijn dank. Nu zijn en blijven we lekker onder elkaar.
zondag

Bericht van krakkie op di 26 jul - 22:40

Zo is het meis! Ik vind het ook fijner. Blijkbaar willen we gewoon geen nieuwe leden meer, we zijn te privé geworden. Prima hoor, vind ik helemaal niet erg, maar nou hoef ik me ook niet meer druk te maken over nieuwe leden. Ze kunnen zich nu niet meer aanmelden. 

Ga je trouwens vliegen met klm? t lijkt er op dat ze gaan staken.../ acties voeren. ik hoop maar dat jullie vlucht dinsdag gewoon vertrekt.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 27 jul - 10:05

Nee er zijn maar 2 luchtvaartmaatschappijen die rechtstreeks op Sofia vliegen en dat zijn Bulgaria Air en Wizzair. Wij vliegen nu steeds met Bulgaria Air vanaf Schiphol, want Wizzair gaat alleen vanaf Eindhoven en dat is qua tijd niet haalbaar voor ons. Omdat het een lijnvlucht is krijg je een broodje ham-kaas, een flesje water en koffie of thee met een stuk chocola. Als ik naar Turkije of zo ging vloog ik met zo'n touroperator als Corendon, Transavia of Martinair en dan moest je alle etenswaar dik betalen.

De vertrektijden zijn bij Bulgaria Air ook beschaafd zodat we niet de hele nacht op Schiphol hoeven te wachten. Het vliegtuig gaat heen om 10.15 en terug om 07.10. Het is 2.40 uur vliegen dus dat valt reuze mee ook al plst Zman haast in zijn broek van angst. Ik zag gisteren dat er nog 2 Oxazepam-metjes in de la liggen. Ik zal hem ze heen en terug geven. Helpt natuurlijk niks maar dat hoeft Hij niet te weten. Als IK zeg dat het helpt gelooft hij het. Het is net een groot kind.
zondag

Bericht van ietwat op do 28 jul - 15:44

de kracht van de suggestie is immens    lachje

Wel fijn dat je nog wat van de dag over hebt na de reis.
ietwat

Bericht van zondag op do 28 jul - 17:35

Dat je na je reis nog wat aan je dag hebt is geweldig. In Sofia ga ik altijd eerst even geld pinnen op het vliegveld en dan met een taxi naar ons hotel. De taxi kost ca. 8 euro. Kamer in bezit nemen, even kletsen bij de receptie en de straat op. Ha, we shop till we drop vanaf de eerste dag. boodschappen roll eyes bwaha
zondag

Bericht van ietwat op do 28 jul - 20:06

en zie al die nieuwe spullen en kleren thuis maar weer eens opgeruimd te krijgen
ietwat

Bericht van zondag op do 28 jul - 22:20

Ja dat lukt dus van geen meter. huilen Mijn kledingkast is overvol dus heb ik ook kleding opgeslagen in 4 grote plastic bakken en daar zijn verleden jaar na Bulgarije nog 3 van die stevige plastic tassen die je in de supermarkt voor 1 euro of zo (bij Dirk vorige week al 1,35} kan kopen bij gekomen. 

Ik probeer wel kleren die niet meer passen of die ik niet meer leuk vind af te danken aan de kringloop. Maar Zman zit dan weer in die klaar gezette plastic zakken te neuzen (er is werkelijk niets waar hij zich niet tegenaan bemoeit) en haalt er weer dingen uit die volgens hem niet weg mogen. 

Ik heb al in geen tijden in zíjn kledingkasten gekeken want ik kan het niet aanzien dat hij al zijn t-shirts en korte broeken daar onopgevouwen, dus opgefrommeld, in gooit. En de helft van die t-shirts stinkt want hij gooit ze gedragen terug. Gisteren kwam hij dus met de stapel t-shirts en mouwloze hemden die hij op vakantie wil mee nemen. Ik keurde er een aantal af omdat die dus gewassen moeten worden. Vandaag draagt hij echter een t-shirt dat hij weer uit de wasmand opgediept heeft. Hij denkt misschien dat moeders het niet ziet maar moeders ziet dat wel. Dat gaat morgenavond toch echt (nachtstroom) in de was. 

Het is niet zo dat hij geen nette kleren aan wil, integendeel. Maar als ze er niet vuil uitzien en geen vlekken hebben vindt hij dat hij ze best nog kan dragen ook al stinken ze naar zweet. Ik vind van niet maar ik heb het opgegeven me ermee te bemoeien.

Ik kijk een heel enkele keer naar zo'n programma van extreme verzamelaars op tv en dan zie je bij voorbeeld zo'n vrouw met bergen en bergen kleren op de grond; een hele kamer vol. Zulke mensen snap ik dus niet. Ik heb wel veel te veel maar ik houd het wel een beetje bij, dus een bak met zomerjurken, een bak met zomervesten, een bak met wintervesten, een tas met t-shirts korte mouw, een tas met t-shirts lange mouw, een plank met truien enzovoorts. Soort bij soort, anders vind je nooit meer wat terug.

Mijn Amerikaan was ook zo slordig met zijn kleren; alles verfrommeld in zijn kasten maar hij had geen werk (bij de Vrije Universiteit ontslagen filosoof omdat ze die faculteit opdoekten) en deed voortdurend de was. Bij hem mocht niks stinken maar hij hanteerde de methode van de teil met gewassen kleding eenvoudigweg boven het wasrek om te keren en leeg te schudden. Netjes ophangen was er bij hem niet bij. Kleren voor het wassen binnenstebuiten keren en het geld uit zijn zakken halen ook niet. 

Mannen? Zucht! Zijn jullie mannen netjes met hun kleren?
zondag

Bericht van krakkie op vr 29 jul - 2:30

hahahahaha, iet, dat plaatje! hahahahaha

Gelukkig is mijn kerel hartstikke netjes met kleding. Netter dan ik zelfs. Hij houdt niet zo van vouwen, maar voor de rest houdt hij wel van schoon en kleedt zich desnoods drie keer per dag om als hij loopt te zweten. (ik intussen ook, eigenlijk best fijn, gewoon effe schoon aan trekken) 
Waar het op het OPRUIMEN van de kleding aan komt... ehm...zijn we allebei nie zo goed, maar dat komt ook omdat we geen kasten hebben. Ik heb een deel van mijn kleding maar in een koffer gestopt. En de meest gebruikte dingen, (capri broeken, t shirts, handdoeken en ondergoed) dat ligt gewoon op een plankje hier. soms niet eens gevouwen, maar ja, we zien dan ook nooit iemand....dus waarom.... onze energie is zo beperkt dat koken er vaak niet eens van komt, laat staan was vouwen.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op vr 29 jul - 10:54

de was en het in de kast ruimen is hier mijn werk, strijken ook maar dat loopt altijd achter. Hier ligt alles redelijk netjes opgevouwen op stapels in de kast en de shirts hangen.

Eigenlijk is heel het huishouden mijn taak alleen de tuin heb ik overgedragen en afwassen doen we om de dag 's avonds samen. 

Eigenlijk is de was bijhouden het gedeelte van het huishouden dat ik het beste doe. Mijn man draagt trouwens shirts wel eens te lang en sokken ook.
ietwat

Bericht van zondag op vr 29 jul - 13:41

Zman draagt zijn onderbroeken veel te lang en hij is er maar moeilijk toe te krijgen nieuwe te kopen en aan te trekken. Veel onderbroeken zijn van het vele gebruik flodderig geworden en daar erger ik me aan. Waar ik me ook aan erger is dat hij na het plassen zijn geslacht niet droog dept dus zie je altijd een natte plek op zijn flodderige onderbroek waarvan hij het ook niet nodig vindt de elastieken rand netjes glad te doen. Daar zitten dus allemaal vouwen en kronkels in. Hier thuis loopt hij vaak alleen in een onderbroek rond, geen gezicht. Af en toe zeg ik er iets van maar dat helpt niks. Tot mijn grote vreugde heeft hij voor de vakantie ook 5 nieuwe onderbroeken ingepakt behalve die ouwe meuk.

Mijn schone handdoeken, baddoeken en washandjes liggen netjes gevouwen op stapels in een open kast in de badkamer. Maar ook daar is het een zooitje met ingeklapte wasrekken, een wasmand, een gigantische voorraad kleerhangers en plastic zakken en een flinke voorraad wasmiddelen. Verder staan er ook nogal wat paren schoenen van Zman. Hij heeft een schoenenkast in de gang maar die is vol want hij blijft maar dure kwaliteitsschoenen bij de kringloop kopen. Hij heeft werkelijk prachtige schoenen maar er is geen plaats voor.

Wij hebben van alles veel. Misschien komt dat door onze erbarmelijke omstandigheden na de oorlog; een soort van traumatisch verzamelen van de kleding en schoeisel die ons toen ontbraken.

Strijken doe ik nooit. Ik vind het leuk om de was te doen en alles heel netjes kreukvrij op te hangen en op te vouwen. Van ander huishoudelijk werk houd ik niet. Zman veegt en stofzuigt en hij wil altijd koken, wat niet altijd even gelukkig uitpakt. Als ik echt lekker wil eten, afgezien van de gerechten die hij wel goed klaar kan maken, kook ik zelf. Hij wast alles af.

Maar dit huis, dit huis is gewoon te klein voor mij. Soms voel ik me net Alice in Wonderland die ineens enorm groot wordt en niet meer in het huis past. Met een wanhopig gezicht kijkt zij door een raam en steken armen en benen door de ramen naar buiten.
zondag

Bericht van krakkie op vr 29 jul - 16:55

hiha bwaha red

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op za 30 jul - 13:45

bwaha hiha LOL
dan kun je huis mee op vakantie nemen. Hoe zouden ze die handbagage rekenen in het vliegtuig?
ietwat

Bericht van zondag op zo 31 jul - 0:33

bigsmile

Zman had weer wat bedacht. Wij gaan in Bulgarije altijd bij een boer, baj Dimo, flessen rakija kopen. Zelf drinken we niet maar die geven we dan cadeau aan mijn ex voor alle dingen die hij voor mij doet.  cham

Het zijn levensgrote al gebruikte wodkaflessen van 1,7 liter en Zman had mijn ex gevraagd ze leeg weer terug te geven. Ik sta er altijd versteld van hoe snel mijn ex zo'n grote fles rakija  van ca, 50% leeg heeft. Dat spul brandt je strot uit.  wijn

We hadden 2 lege flessen terug gekregen en nu vraagt Zman zich af of we ze mee terug naar Bulgarije zullen nemen. Het blijkt helemaal niet waar te zijn dat baj Dimo daarom gevraagd heeft. Dat heeft Zman zelf bedacht.

Ik kijk morgen of ik ze inpak. Bulgaren zijn niet zulke grote zuipers als Russen maar ze kunnen er wel wat van en stoken zelf hun rakija en maken ook zelf hun wijn.

'Baj' is de respectvolle aanspreektitel voor een oudere man en baj Dimo is in de tachtig. Ik hoop dat hij nog leeft.
zondag

Bericht van ietwat op zo 31 jul - 10:55

50 % dat is stevig, zal die wel lekker zwalken als ie daarvan gedronken heeft.

Tja anders moet je een andere stoker zoeken, ga je dat doen of laat je het er dan bij?
ietwat

Bericht van zondag op ma 1 aug - 2:40

Godzalmekrakepitten! Wat moet ik toch met zo'n lummel? Verleden jaar had ik de 2 trekkers van de ritssluiting van de koffer met van dat groene binddraad aan elkaar gemaakt zodat die lui van de bagageafhandeling op de vliegvelden niet zo gauw even iets uit je koffer kunnen jatten.

Zman had dat draad, weer thuis gekomen, zo ongelukkig van zijn koffer verwijderd dat een van die trekkers half gedraaid zat wat mij nu veel last bezorgde zijn koffer open en dicht te doen. Er zat nog binddraad, wat dus ijzerdraad is, aan de trekker wat ik er niet af kon krijgen. Dus zei ik tegen Zman dat hij een tangetje moest nemen en dat draad eraf knijpen. Heeft hij de hele trekker eraf geknepen. Een kluns in het kwadraat.

Als baj Dimo niet meer leeft vragen we of zijn stiefzoon stookt of anders iemand weet die zelf rakija maakt. Oreshak is een boerendorp dus denk ik dat we wel gauw een andere leverancier zullen hebben.
zondag

Bericht van ietwat op do 4 aug - 16:08

waar de trekkers vastzitten kun je soms wel een draad vastmaken en daarvan een lusje maken waarmee de koffer te openen is. 

anders wordt het shoppen voor een nieuwe koffer vrees ik. Of red je je er wel mee?
ietwat

Bericht van zondag op do 4 aug - 22:18

Krak ik heb mijn verslag van de eerste 2 vakantiedagen eigenlijk weer in de verkeerde rubriek gezet. Is het mogelijk ze hierheen te verplaatsen?

We redden ons wel met die koffer Iet. Ik zal wel een lusje aan die rits maken.

Zman ging weer ontbijt en een krant voor mij kopen; dat is vaste prik. Het is hier mooi weer, 28 graden en een beetje wind zodat je niet stikt. Vanmiddag nog wat geshopt maar slechts een paar kleine dingen gekocht. Weer koffie en taartjes bij onze vaste patisserie die "100 gram" heet. Ik weet niet of die taartjes 100 gram zijn maar gisteren ontplofte ik bijna na dat chocolade ding. Ik zei tegen die serveerster dat ik nu een minder machtig taartje wilde en zij raadde me een frambozentaartje aan. Ben bang dat dat bijna net zo calorierijk was als die bonk chocoladecrème van gisteren, want de bodem en de rand waren wederom van chocolade. Ik zal wel moddervet weer thuis komen.

Na die taart en heerlijke cappucino gingen we naar een ons al bekende horlogemaker. Ik had 2 polshorloges meegenomen die nieuwe batterijen behoefden en die kosten hier maar €2,50.

Na die taart hadden we geen zin meer om te gaan eten. We namen alleen een kop kippensoep en de Shopska salata die we altijd nemen en Zman maakt die ook thuis vaak. Het is een salade van blokjes komkommer, tomaat en paprika met geraspte sirene (feta) erover. Bulgarije heeft lang met Griekenland in de clinch gelegen over van wie die salade nu eigenlijk is en Bulgarije heeft die slag gewonnen. Shopska salata behoort al enige tijd, jaar of 2 geloof ik, tot het cultureel erfgoed van Bulgarije en is beschermd.

We praatten nog een poosje met een oude man die bij tijd en wijle op een muurtje accordeon zit te spelen met een busje voor de goede gaven voor zich. We hebben hem andere jaren ook al gezien en gesproken. Hij is beroeps artiest geweest, zegt hij, en hij heeft me een cd met opnames van hem beloofd. Die moeten we morgen op die plek komen ophalen. Ik ben benieuwd of ik hem echt krijg en wie deze man eigenlijk is.

En dan nog dit: Bulgaren maken er altijd een zooitje van. Ze hebben wel kritiek op rotzooi maar niemand voelt zich verantwoordelijk en niemand ruimt die zooi op.

Toen wij dinsdagmiddag hier aan kwamen zag ik dat er 5 meter van de ingang van ons hotel een grote berg afval rondom de 2 daar staande containers lag. Gisteren was die zooi alleen nog maar aangegroeid. Ik werd ontzettend boos en kafferde de receptionist uit. Het kost 5 minuten om die troep op te vegen en in de containers te deponeren, maar nee hoor! Gooi maar op de straat zodat er ratten en muizen komen.

Ik zei tegen hem dat door die troep niet alleen de hele straat naar beneden gehaald wordt maar dat het ook een schande is voor dit hotel. Hij haalde er zijn schouders over op en vond dat de gemeentelijke vuilophaaldienst daar verantwoordelijk voor is. Ik was eigenlijk van plan er foto's van te maken en naar de krant die ik altijd lees te sturen, maar toen ik vanmiddag beneden kwam was de troep weg, niet te geloven! Misschien was het toevallig de vuilophaaldag maar het kan ook zijn dat hij het zich toch aangetrokken heeft dat ik zo tegen hem uitgevaren was.

Dit was het weer voor vandaag.
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven