Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van krakkie op vr 26 aug - 21:31

Ik kon er echt maar ééntje betalen. t zal helaas moeten wachten tot later, hoe fijn ook de aanbieding. Vind t wel heel lief dat je aan me dacht.  red yes bearhug

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op za 27 aug - 19:00

Ik denk heel vaak aan jullie. En vooral als Zman weer wat uithaalt. Jullie zijn de enigen die van de hoed en de rand weten en als hij wat uitvreet zit ik dat meteen in gedachten aan jullie te vertellen. bwaha

Het laatste wat hij nu weer bijna gedaan had:  roll eyes

We gingen gisteren om 10 uur naar bed want we moesten om 5 uur opstaan. Ik liet de tablet opladen in de salon maar Zman wilde de tablet bij oms in de slaapkamer omdat we dan beter het alarm (de wekker)  van dat ding zouden horen. Ik had bij mezelf gedacht dat ik de tablet in de loop van de nacht wel zou ophalen bij een van de vele keren dat ik moet plassen. Maar Zman wilde daar niks van weten. 

Ik zei dat hij hem dan maar moest pakken. Als de tablet oplaadt wordt die lader heel warm en dat is heel gewoon maar daar wist Zman niks van dus toen hij dat hete ding voelde raakte hij over zijn toeren en dacht dat er iets kapot was. Wilde hij die lader onder de kraan gaan houden! Nou vráág ik jullie, stroom en water...! Ik gaf dus een flinke schreeuw, pakte hem dat ding af en gaf hem een standje. curse

Na 2,5 uur in de bus zijn we dus weer terug in Sofia, heerlijk! Ik ben maar wat blij. Was wel een mooie tocht. We zagen de zon opkomen. En wat zijn de bomen in 3 weken al bruin geworden zeg. Toen we 6 aug. naar Troyan gingen was alles nog groen. 

Vanmiddag naar het winkelcentrum want Zman wilde nog een t-shirt. Maar hij kan zeer zelden iets van zijn gading vinden. Hij wil geen ronde halsopening meer. Hij wil minstens een v-hals en nog liever een polohemd maar hij vindt die kragen allemaal te hard, zowel hier als thuis. 

We gingen dus onverrichterzake wat drinken bij "100 gram" en Zman nam een lekker gebakje bij zijn koffie. Ik heb me flink gehouden en alleen een potje thee leeggedronken.  koffie
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van krakkie op za 27 aug - 19:22

PFFF, hij zou zichzelf, jou en t hotel nog electrocuteren zeg! yikes! 

Hier trouwens ook de eerste gele blaadjes aan de lindebomen. Het is ook wel heel heet geweest zonder regen. Nu voor vanavond wat donder en hoosbuien verwacht, maar volgens mij gaan die overal vallen behalve hier in Emmen. Om een of andere vage reden drijven al die wolken vaak aan twee kanten om ons heen! 

(drentse heuvelrug?)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 28 aug - 19:14

Ons hotel ligt in een zijstraat van de Bulevard Stambolijski. Die boulevard is omzoomd door eikenbomen en die 'regenen' nu eikels. Ik geloof dat dat in Nederland pas in oktober gebeurt.

Het was heel aangenaam weer vandaag. Wel 26 graden maar er stond een lekkere wind waardoor het goed uit te houden was. We gingen naar een heel grote kringloopwinkel die voornamelijk kleding verkoopt. Zman had meteen 2 poloshirts met zachte kragen te pakken en ook 2 t-shirts met een v-hals. Ik kocht 2 bloesjes met korte mouwen en 2 shirts. Echt mooie spullen dus wij zéér tevreden. 

Daarna weer naar de Mall om bij '100 gram' uit te blazen. Zman weer met gebak maar ik ben opnieuw van de taartjes afgebleven! clap 

Daarna zijn we bovenin de Mall Servisch gaan eten en dat was zo lekker dat we dat morgen, onze laatste dag, nog een keer gaan doen. Naar 'huis' lopend werd ik weer bekogeld met eikels dus heb ik er maar 2 opgeraapt om thuis op te kweken. flower 8

Laatst aangepast door zondag op ma 29 aug - 20:52; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Bericht van krakkie op zo 28 aug - 20:13

Ik krijg gewoon zin in dat bord lekker servisch eten... 
En wat fijn dat jullie de goeie shirtjes / en blouses konden vinden! 

En mn complimenten op jouw taartloosheid!  Laughing

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 29 aug - 15:43

Ja die honderd gramse taarten.... Gisteren nam Zman die chocoladetaart die we daar dit jaar voor het eerst aten. Dan houdt Zman me een hapje voor maar de laatste 2 dagen hapte ik niet want als ik dat doe wil ik er ook een bestellen. Ik schat die taart gauw op 800 calorieën daar een gewone chocoladereep al meer dan 500 kcal. bevat. Het is gewoon een hele maaltijd en als ik er aan denk loopt het water me in de mond. Straks gaan we daar weer thee/koffie drinken maar ik sluit mijn ogen voor de gebakjes en vooral voor die chocoladetaart. Ze hebben daar erg lekkere Marokkaanse groene thee met mint. Die ga ik bestellen.

Geen taart dus want ik wil Servisch eten. Dus een pleskavits, salade met feta en een kleine portie patat. De pleskavits is een platgeslagen hoeveelheid gehakt die geroosterd maar toch lekker sappig is. Ook hebben ze er niet mee geknoeid door er brood of paneermeel door te doen. 

Wij gaan ons NU aankleden om te gaan eten, jippie!
zondag

Bericht van zondag op ma 29 aug - 21:01

Goh wat is de wereld toch klein. Na het eten gingen we via de roltrappen weer naar de begane grond en hoor ik ineens een vreugdekreet en werd ik omhelsd. Bleek een nichtje dat overmorgen naar Griekenland gaat. Ik had haar in geen jaren gezien maar we mailen wel eens. Ik vond het een erg leuke ontmoeting. 

Dat heb ik ook eens in Macedonië gehad. Toen was ik met mijn ex in the middle of nowhere op een camping waar ze ook houten slaaphokjes verhuurden en daar kwamen we een goede kennis uit Den Haag tegen.
zondag

Bericht van krakkie op ma 29 aug - 21:53

Wat leuk meis, de onverwachte ontmoeting! (en wat fijn dat je weer zo lekker gegeten hebt!)

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op di 30 aug - 9:32

zo ik ben weer bij gelezen. Wel bijzonder dat je je nicht trof precies op het juiste moment ergens zijn. Het klink toch wel als een fijne vakantie ondanks de harde bedden en het af en toe mindere eten. 

Gelukkig kwam het kruiden vrouwtje net op tijd thuis, en ging de bus niet te vroeg. 
Geniet nog maar even lekker van Sofia met z'n zachte bedden. En dan lekker terug naar de kat.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op di 30 aug - 18:36

Ik ben al Thuis Iet. Was natuurlijk weer een mijl op zeven. We stonden om half 4 op. Om 4 uur met een taxi naar het vliegveld. Ik werd meteen met een rolstoel naar de gate gereden maar ons vliegtuig ging om 10 over 7 dus wachten. We waren om half 9 Nederlandse tijd op Schiphol. Wachten op de koffers. Die van Zman kwam al gauw maar de mijne niet. Eindelijk kwam hij en de rolstoelassistent pikte hem voor mij op van de band en zei meteen dat er iets lekte. O jee, de rakija dus. We keken maar meteen in de koffer. Een fles rakija aan gort. 

Omdat ik hem in een handdoek had gerold hadden we een zeiknatte handdoek vol scherven. Meteen maar een foto van gemaakt voor de verzekering of schadeclaim bij Bulgaria Air. Koffer was op een hoek kapot en het wielenstelsel ontwricht zodat hij niet meer kan rijden. 

Wij met de 'rolstoelert' naar het bureau waar je schade kan melden. Moest een formulier invullen maar zij doen verder niets voor je. Meisje gaf mij e-mailadres van Bulgaria Air en zei dat ik de schade moest fotograferen en als ze niks willen vergoeden bij mijn reisverzekering moet aankloppen.

Dan naar bureau STA. Je moet zelf een taxi regelen maar de chauffeurs van die taxibedrijven komen je daar oppikken. Ik belde Valys. Moest heel lang wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg. Die zei dat we over 3 tot 5 kwartier een taxi zouden hebben. Mooi niet dus.

Ik na 5 kwartier daar klagen. Die STA lui zagen dat er een taxi van Valys naar ons onderweg was. Die kwam natúúrlijk nooit opdagen. Die mevrouw ging op een gegeven moment  zelf Valys bellen. Wij weer zitten. Valys belde mij. Ja sorry maar vertraging, over 20 minuten is de taxi bij u. Ja busje komt zo hoor! Duurde dus nog 40 minuten. Er waren al 2 passagiers aan boord en die moesten eerst weggebracht worden. Een tamelijk dichtbij Schiphol, de andere ergens in Naarden. En dat kostte dus weer de nodige tijd. Ik was zo kwaad dat ik geen fooi heb gegeven.

Thuis maar meteen de natte koffer uitgepakt. Alcohol maakt gelukkig geen vlekken. De natte kleren in de wasmachine, de droge opgeruimd. Maar de koffer is naar de Filistijnen.

De planten binnen staan er goed bij. Ik geef nooit iemand een sleutel maar zet de planten al jaren gewoon in bakken water en dat vinden ze prima. De planten buiten zijn minder erg beschadigd of dood dan ik vreesde. Slechts een enkele heeft het loodje gelegd.

Morgen de kat ophalen.
zondag

Bericht van krakkie op di 30 aug - 18:56

Oh my goodness.... wat een reis!!! Jeetje. Nog een geluk dat de schade niet erger was, maar wat ergerlijk... Helemaal niet fijn, ten eerste je fles drank kwijt, en ten tweede een zooitje en kapotte koffer....wauw.. ik zou NIET blij zijn. (jij ook niet, tuurlijk) 
Ik haat valys.... Ik reis niet meer met ze.... ik reken op een duurdere taxi tegenwoordig, sinds ze niet meer alleen vervoer garanderen. Ik heb er recht op, maar krijg het niet. 

Heb ik niks aan dus. Ik heb nu een prijs afspraak met een gewoon taxi bedrijf... paar euries minder dan normaal... en dat bevalt goed. Tis toch altijd wel een rib uit ons lijf, even naar het ziekenhuis en terug (vier kilometer totaal of zo?...) 18 euro. 
maar geen gedonder meer, en personen auto als we daar om vragen, ipv busje waar ik niet meer in kom. EN alleen vervoer. 

Wat fijn dat je planten het zo goed overleefd hebben!!
En ow wat zal Roemen blij zijn als ze weer thuis is, en ik vermoed jij net zo! IK mis haar zelfs... beetje raar, maar zoals jij het gemis beschrijft voel ik dat ook een beetje.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op di 30 aug - 22:38

Ik hoop dat je van iemand de schade vergoed krijgt. Schandelijk dat ze zo ruw met de koffers omspringen.

Dat ze valys niet fatsoenlijk kunnen regelen, levert vast niet genoeg op of zo. 

fijn dat je planten het goed overleeft hebben en die in de tuin ook bijna allemaal. Komt toch fijner thuis.
ietwat

Bericht van zondag op wo 31 aug - 19:05

Heerlijk weertje vandaag. We hebben de kat opgehaald. Eerst wilde ze zich niet laten pakken. Ik moest haar uiteindelijk aan haar nekvelletje uit een van boven gesloten doos slepen. Maar thuisgekomen was en is ze dolgelukkig en kan gewoon niet ophouden me kopjes te geven.

We gingen eten inslaan bij de Aldi en de Dirk. De Aldi heeft alles op het gebied van beddengoed in de reclame. Ik kocht een 2de matras voor Zman, een matrastopper voor mijn bed en 2 matrasbeschermers, voor ons allebei een. Zman had al 2 matrassen bovenop elkaar maar eentje is oud en vindt hij veel te zacht. Die wordt dus afgedankt. 

Ook 2 kleurboeken voor volwassenen bij de Aldi gekocht. Ik heb al wel een paar kleurboeken van de Action en veel heb ik er nog niet in gekleurd maar je weet hoe dat gaat. Als die rage voorbij is kan je nergens meer aan zo'n kleurboek komen, vandaar. Dus als ik dement ben en ook niet meer kan lopen zie ik mezelf aan het kleuren zitten.

Vanmiddag al stelde Zman voor koffie te gaan drinken bij de kringloop. Ik kon daar geen nee tegen zeggen en dat was maar goed ook. Jullie weten dat ik een overdaad aan kleren heb en daar vond ik een werkelijk enorme plastic opbergbak die ik meteen inpikte. Zo'n grote heb ik nog nooit gehad en misschien kunnen al mijn kleren die nu in grote plastic tassen staan er wel in. Dat zal de netheid van de slaapkamer een ietsepietsie verbeteren.

Ik heb ook de balen van Valys want een rit met hun gaat zelden vlekkeloos.
zondag

Bericht van ietwat op wo 31 aug - 22:36

altijd fijn als je bij de aldi dingen kunt vinden en helemaal als ze het ook nog in de aanbieding hebben

Kleurboeken blijven gelukkig altijd goed
ietwat

Bericht van krakkie op do 1 sep - 0:30

Ik ben blij voor je dat de kat weer thuis is, EN zo gelukkig is!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 1 sep - 13:02

De kat loopt over van liefde. Ze sliep vannacht stijf tegen me aan, beetje gevaarlijk want misschien plet ik haar. Er was een stapel kleren omgevallen en die versperde de deur zodat ze de kamer niet uit kon om naar haar wc te gaan. Met veel kopjes tegen mijn blote been wekte ze me en zag ik wat er aan de hand was. Zij gauw naar haar wc en ik naar de onze. Gisteravond sprong ze alweer een paar keer op de rugleuning van mijn bureaustoel, in mijn nek dus.

Ik moet aan het kleren opruimen en mijn bed veranderen beginnen maar geen zin, dus uitstelgedrag. nope nein koffie bigsmile
zondag

Bericht van krakkie op do 1 sep - 16:49

Soms is het gewoon lekker om te zeggen: ah, nee, getsie, geen zin in vandaag. Morgen weer een dag.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op do 1 sep - 18:41

en als het geen zin te lang duurt elke dag een klein beetje
ietwat

Bericht van zondag op za 3 sep - 22:04

GEEN ZIN duurt bij mij voor dit soort werk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang. Ik zit liever te klooien op de sites van 'mijn' community's. 

Ben bijvoorbeeld al 2 jaar lid van Columbus Travel. Nog nooit ontdekt hoe je daar een foto kan plaatsten en dat is nu juist de clou van die site. Maar sinds ik Windows 10 heb, heb ik ook dropbox. Nog nooit naar omgekeken, maar van de week begon die te zeuren dat ie bijna vol is dus ging ik me eindelijk eens met hem bezig houden. En toen kwam ik op het lumineuze idee dat ik met dropbox dus foto's op Columbus kan plaatsen. Het blijkt een heel gedoe maar ik heb er tot nu toe 3 neer kunnen zetten. Ik ben al blij met elke avond een. 

Niet dat de handelingen nou zo moeilijk zijn maar als ik de foto's van dropbox oproep om er een uit te kiezen verschijnen ze zo klein dat ik niet kan zien of ze eigenlijk goed genoeg zijn om op zo'n globetrottersforum te plaatsen. 

Morgen ga ik dat anders aanpakken. Dan ga ik eerst foto's in dropbox op normale grootte bekijken en schrijf ik de datums en de nummers van de foto's die ik wil plaatsen op een lijstje en kies vanaf dat lijstje.
zondag

Bericht van zondag op zo 4 sep - 21:06

Bah, na zo'n lange vakantie is er heel veel administratief werk. Op zich nog niet eens zo erg ware het niet dat ik er niet rustig aan kan werken. Kat leidt af en vooral Zman zit me steeds   te hinderen. Gisteren had ik tot 14.00 uur geen internet vanwege de grote KPN storing.

Vanmiddag de schade aan mijn koffer en de bijbehorende documenten gefotografeerd, een Engelse mail geschreven en de hele handel naar Bulgaria Air opgestuurd. Zman vond dat ik mijn adres en gironummer niet mocht geven en daar maakt hij dan dus ruzie over omdat ik dat natuurlijk wél doe. Hoe zouden ze me anders kunnen betalen? Nou moe! Die man is compleet gestoord.

Daarna kon ik niet meer in Hotmail komen op mijn pc. Hij blijkt ineens IE op mijn bureaublad te hebben gezet maar daar heb ik nooit om gevraagd. Ik gebruik altijd Chrome en IE alleen voor iTV Online. Als ik nu via Chrome in Hotmail zou willen moet ik de tijdzone opgeven{Amsterdam} maar die accepteert hij niet dus kan ik alleen nog via IE in Hotmail, blègh!

Ondertussen loopt mijn postvak IN vol met complimenten van de globetrotters voor mijn laatst geplaatste foto. Dat is wel leuk maar nu moet ik weer reacties schrijven, andermans foto's becommentariëren en zelf nieuwe foto's om te uploaden uit gaan kiezen.

Servicekosten voor ons appartement betaald maar die kwam zaterdag terug want 1 cijfer in het gironummer verkeerd geschreven dus een nieuwe giro uit moeten schrijven. En Zman maar zeuren dat hij mij geld wil overmaken voor de hotelovernachtingen. Ik heb al tig keer gezegd dat hij moet wachten tot ik alle giro-afschrijvingen van de vakantie binnen heb. Werd zo geïrriteerd door dat gezeik dat ik heb gezegd dat ik volgend jaar weer op m'n eentje naar Turkije ga. EN MISSCHIEN DOE IK DAT NOG OOK!!!

Verder probeer ik iets leuks voor Zman z'n verjaardag volgende week te bedenken, bv het nieuwe Reuzenrad in Scheveningen. Wil hij niet. De dierentuin hier waar we nog nooit zijn geweest. Wil hij niet. Hij wil met de auto ergens heen. Waarheen? Weet hij niet. Uit eten? Ja, nee, liever Chinees halen en thuis eten want hij schaamt zich voor zijn scheve mond waar wel eens wat uitvalt.

Nu moet ik nog een parkeervergunning aanvragen, een lijst met te bestellen medicijnen maken en die morgen doorbellen, de tandarts benaderen, mijn haar wassen, dinsdag de medicijnen ophalen en naar de diabetes verpleegkundige.

Laatst aangepast door zondag op ma 5 sep - 18:54; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Bericht van krakkie op zo 4 sep - 22:21

Meid meid wat heb je het druk! 

Wat hotmail betreft... misschien gewoon een andere tijdzone opgeven?  je kan t proberen... amerika of zo...

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 7 sep - 17:13

zo da's een hoop te regelen. Hopelijk komen jullie er op tijd uit wat leuk is voor z'n verjaardag.

Leuk zo'n site waar je je reis foto's aan andere reizigers kunt laten zien. Is toch anders lijkt me reizigers onder elkaar.
ietwat

Bericht van zondag op wo 7 sep - 23:13

Ben gisteren bij de diabetes verpleegkundige geweest. Suiker is 15.2 dus stuurde ze me door naar het ziekenuis voor bloedprikken. Daar ben ik vanmorgen geweest. Als ze de uitslag heeft belt ze me; misschien moet de medicatie omhoog.

Ik had meteen ook papieren recepten meegenomen voor de apotheek alhoewel de assistente die vrijdag daar al doorgegeven had. Maar ik ken die Pappenheimers daar onderhand. Ze beweren altijd dat ze geen bericht van de dokter hebben ontvangen. Dat ging nu weer net zo en dat is de 5de keer. Ik sprong uit mijn vel! 

Vanmorgen weer naar de apotheek geweest en nu heb ik bijna alles binnen. Verder heel veel boodschappen gedaan bij de Aldi, Dirk en Lidl en ook bij de kringloop. Wat houten spullen daar gekocht; een broodtrommel, een fruitschaal en een draaiplateau. Ben gek op hout. De broodtrommel, met zo"n rolluik is natuurlijk praktisch en wij bewaarden het brood tot nu toe in de koelkast na eerst een plastic brooddoos te hebben geprobeerd die helemaal niet beviel. Maar die fruitschaal kocht ik omdat ik hem heel mooi vind.
zondag

Bericht van ietwat op do 8 sep - 9:18

wat een gedoe zeg bij die apotheek. Hopelijk valt het mee met je suiker. 

doet je trouwens afvragen of de arts het wel naar die apotheek stuurt, bij ons hebben we maar 1 apotheek maar bij jullie zijn er vast veel meer.
ietwat

Bericht van krakkie op do 8 sep - 11:52

Ik zou ook uit mn vel springen... gelukkig denkt ietje na. Zou inderdaad best kunnen dat de dokter t steeds naar een andere apotheek stuurt of zo... Dat het tot vijf keer toe niet aan zou komen is wel HEEL raar. 

Zo'n houten rolluik broodtrommel wil ik ooit ook nog eens. Op dit moment bewaren wij ons zelfgebakken brood in doeken. In plastic beschimmelt het binnen een paar uur... halve dag, zoiets. 
In doeken blijft t drie dagen goed, soms vier of vijf, afhankelijk van hoe vochtig t weer is. 

Ik duim ook dat je suikers goed zijn meis. Laten we hopen dat je niet hoeft te gaan spuiten.

roosje
krakkie

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven