Zondag's Belevenissen Deel 4

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondag's Belevenissen Deel 4

Bericht van krakkie op vr 19 aug - 15:51

sorry dat ik zo laat ben meis... ik zat bij de dokter vanochtend. (krasoog... moest ik naar laten kijken.) zalfje gehad.

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op vr 19 aug - 16:19

Is dat die kat van Jan, Jans en de Kinderen?

Vanmorgen onweerde en regende het maar nu schijnt de zon. Het is wel benauwd. Misschien krijgen we nog meer onweer. Ik heb bijna alles ingepakt en we hebben de zaterdagnacht in het andere hotel al gereserveerd.

Gisteren had iemand ons een restaurant in de kelder van het gemeentehuis gewezen en daar hebben we vanmiddag gegeten. Het restaurant heet heel toepasselijk "Bij de burgemeester" (При Кмета).  Maar ook hier was het eten van eenzelfde laken een pak, wel lekker maar niks bijzonders. Volgens mij kook ik zelf beter en lekkerder dan de Troyanse restaurants. Het is wel fijn dat het daar zelfbediening is.

Het wordt hier al herfst. Sommige bomen kleuren al geel of bruin. Ik begin naar huis te verlangen en wil mijn kat.
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van krakkie op vr 19 aug - 20:14

Ik heb toevallig vanmorgen buiten bij de dokter -tijdens het wachten op de taxi - eens heel goed naar de bomen en struiken gekeken, op zoek naar tekenen van herfst. 

NIETS! geen verkleurd blaadje te vinden nog... 
Nou wordt het hier komende week wel heet.... dus dan kan het ineens snel gaan. 

Ik kan me voorstellen dat je je kat mist meis! Je went zo aan zo'n beessie... en je houdt toch heel veel van haar. 
Wanneer vliegen jullie weer terug?

ps: yup dat is de rooie kater van jan jans

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 19 aug - 20:50

Het is me altijd al opgevallen dat de bomen hier eerder verkleuren dan in Nederland. Niet alle bomen, maar bepaalde soorten waarvan ik geen flauw idee heb welke dat zijn.

We vliegen de 30-ste terug.
zondag

Bericht van zondag op za 20 aug - 11:19

Het is toch niet te geloven hè. Zman weer in de bocht. Hij liet de receptioniste een taxi bellen. Ik hoorde iets van Mars maar zat er te ver vandaan om te horen waar dat over ging. In de taxi zei de chauffeur "Naar hotel Mars dus". En Zman braaf "Ja". Wat is het toch een achterlijke gepenkop. We zijn hier èn verleden jaar èn vorige week voor informatie geweest en nog een derde keer om te reserveren. En nòg weet hij niet dat dit hotel Troyan
Plaza heet. Hoe hij aan Mars komt is mij een raadsel.

En meiden, dit is een prachtig hotel. We hebben een heel grote kamer en dito balkon, vaste vloerbedekking, een lekkere fauteuil, 2 grote spiegels, douche met schuifwand, badkamer met föhn, telefoon en aparte scheerspiegel, kledingkast met planken, handdoeken met gouden monogrammen en aparte doeken als badmatten. Zelfs gouden spreien. Natuurlijk ook tv, koelkast en wifi maar dat heeft het andere hotel ook. Kost hier €35 per nacht inclusief ontbijt. Ik zou hier willen blijven maar Zman staat erop dat we morgen naar de Militaire Club teruggaan. Jammer. Dus dag balkon, grote spiegels, plankenkast, badmatten, ontbijt en badkamer die niet volledig onderloopt als je een douche neemt.

Zman vindt dit iets voor volgend jaar, maar ik heb in mijn achterhoofd dat ik niet meer met hem op vakantie ga. Maar daar zwijg ik vooralsnog over want zeg nooit nooit en niets veranderlijker als een mens.

Komt de hittegolf er al aan?
zondag

Bericht van krakkie op za 20 aug - 12:52

morgen nog niet, maar daarna wel!  meid meid wat een avonturen met zman! koffie

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 21 aug - 11:16

We zijn weer terug in de Militaire Club. Het is hier ook wel leuk hoor alleen minder luxe. Maar aan gouden gordijnen, spreien, en monogrammen in de handdoeken heb je tenslotte toch niks. Daar lag vaste vloerbebekking, hier ligt laminaat; ook goed.

Ik snap nu waarom de gasten die over het modem beschikten de stekker er steeds uit trokken. Er is hier in de slaapkamer maar een stopcontact, dus wil je een nachtlampje aansluiten of je smartphone/tablet/laptop opladen dan moet het modem eruit.

Het is vandaag zondag en we vertrekken hier a.s. zaterdag, tijd zat voor buskaartjes zou je zeggen. Maar nadat we de koffers boven hadden gebracht is Zman als een gek naar het busstation gehold en ook weer terug om mij te vertellen dat er op zaterdag alleen 's morgens om half 7 en 's middags om half 5 een bus naar Sofia gaat. We waren het er over eens dat het de ochtendbus moet worden want het is bijna 3 uur rijden. Zman is nu weer weg om kaartjes te kopen. Het busstation is heel dichtbij.

Laatst aangepast door zondag op zo 21 aug - 22:35; in totaal 2 keer bewerkt
zondag

Bericht van krakkie op zo 21 aug - 19:00

nahja, denk maar zo, je hoeft zelf niet te rennen voor de buskaartjes. Wel effe kijken of ze de goeie kant op gaan. LOL

hm, misschien nog tijd om een stekker contactdoosje te kopen? ... of te leen te vragen? .... boom

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 21 aug - 22:28

bwaha Ik heb de buskaartjes goed gelezen om te zien of we wel de goede kant opgaan. hiha Je weet maar nooit met Zman.

Vanmiddag gingen we naar een groentenmarkt om fruit te kopen. De eerste vijgen van het seizoen gekocht, 1 euro per kilo en een watermeloen van 4 kg à 20 cent per kilo. Perziken 75 cent per kilo en nog een gele meloen waar ik de prijs niet van weet. Zman pakt het altijd groots aan waar het fruit betreft maar dan sjouwt hij zich ook rot.  boodschappen

Ik vind zo'n markt een genot om te zien. Zoveel verschillende tinten rood, groen, paars en geel door elkaar; een lust voor het oog. Op de terugweg op een terrasje neergestreken voor chocoladeijs en koffie en daar ontdekte Zman dat hij zijn zonnebril verloren had. Dat is de tweede deze vakantie. Hij terug naar de markt, maar niet gevonden bij die kramen. Het zijn goedkope zonnebrillen hoor maar dat doet er niet toe. Zonder zonnebril is toch lastig.

We hebben al eerder koffie en ijs op dat terrasje genomen; Zman herinnert zich daar niets van maar ik heb er foto's van. Ook moet hij zich op straat steeds oriënteren waar we zijn en het hotel waar we verleden jaar al informatie hebben ingewonnen en nu vannacht geslapen hebben herkende hij van de week niet eens. Hij is dementer dan ik. bigsmile

Bij het avondeten is mijn nood-hoektand afgebroken. Die zat er vanaf 9 maart. Zolang ik geen pijn krijg ga ik niet naar een tandarts.

Hè heerlijk dat appartement! Zman met de tv in de slaapkamer en ik languit met de tablet op de bank in de salon. Eindelijk eens een keer op mezelf.  clap Alleen de kat ontbreekt.

Vlak voordat we vanmorgen ons hotel van 1 nacht verlieten en op de taxi wachtten zag ik dat ze een plankje boeken voor de gasten hebben en heb daar net op tijd een boek van Jordan Raditsjkov weggekaapt. (Dat mag). Toen ik studeerde heb ik kennis met hem gemaakt. Hij was een echte goede schrijver, ik bedoel, eentje die talent had en weinig naar de pijpen van de communisten danste. Hij is al enkele jaren dood. Ik heb weinig van hem en ben blij met dat boek.
zondag

Bericht van krakkie op ma 22 aug - 12:10

red conf2  whoohoo voor de boek vangst!!

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op ma 22 aug - 13:57

wij hebben op vakantie altijd een verlengsnoer bij ons, Huisjes hebben vaak te weinig stopcontacten bovendien hebben ze vaak andere vormen stekkers. 

Hopelijk gaat het goed met je hoektand. 
Altijd fijn een boek tijdens de vakantie, en dan nog wel van iemand die je kende.  bigsmile
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op di 23 aug - 6:47

Anders heb ik ook altijd een verlengsnoer of verdeelstekkers bij me maar deze keer juist niet. Maakt niet uit. Het modem doet het sowieso niet meer.

Gisteren kregen we een mega onweer. Beetje eng want wij zaten in restaurant Riverside. Dat is eigenlijk een openluchtrestaurant waar ze grote zeilen over gespannen hebben. Maar die zeilen zitten aan metalen palen. Ik was dus niet zo blij met onze verblijfplaats ook al zaten we droog. We hadden dik anderhalf uur ook harde wind en stortende stortregens. Terug in het hotel dus geen wifi, maar als je een poos wacht vindt de tablet de wifi van Riverside. En andersom is dat ook zo. Als we in Riverside zitten en de tablet hun wifi niet kan vinden verbindt hij me uiteindelijk met het hotel. Kwestie van geduld en een beetje aan de tablet prutsen. Riverside ligt hooguit 100 meter hier vandaan maar op de andere oever van de Osum.

Later op de avond, het onweer was al dik voorbij, viel de stroom aan deze kant van de rivier uit, maar ik heb een knijpkat zaklamp dus dat was ook geen probleem. Na een half uur had deze wijk weer stroom maar het modem blijft dood. nacht
zondag

Bericht van krakkie op di 23 aug - 11:19

stekker er uit.... twee minuten wachten.... stekker er weer in... als ie dan nog dood is... issie echt dood.
of even kijken of er zo'n micro micro micro reset knopje zit ergens....

fijn dat je niet gelectrocuteerd bent daarzo!  hiha

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 23 aug - 18:12

Ja ik was een beetje bang om gelectrocuteerd te worden. yes

Vandaag maar eens nergens gegeten maar gewoon brood met kaas op onze kamer, nee, in onze suite dus. Zman had vanmorgen ook 2 taartjes gehaald en vanavond eten we nog watermeloen.

Een broodje sirene (feta) vind ik eigenlijk lekkerder dan een 3 gangen maaltijd in een restaurant.

De cheffin hier heeft wat aan het modem en alle snoeren die hier liggen gerommeld en nu doet hij het weer.
zondag

Bericht van krakkie op di 23 aug - 23:42

blij blij dat je weer wifi hebt!  Het is hier nu heet geworden. Wij zijn een beetje gesmolten, en we doen ook niks met t eten. boterhammetje. plakje meloen.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 24 aug - 11:43

We hebben nog een gele meloen liggen, lekker.

Het wordt vandaag maar 23 graden en ze voorspellen ook wat regen. Ik zie dat het voorlopig goed heet is in Nederland en ik ben bang dat dat me mijn planten op mijn terras gaat kosten. De buren moeten ze water geven maar ze kunnen er niks van. Het lukt ze niet eens om hun eigen planten mooi te houden want ze geven veel te weinig water. Ik heb echt zin om naar huis te gaan en te redden wat er te redden valt. Nog een week.

De bedden in de kamer die we eerst hiernaast hadden waren hard maar deze in de suite zijn nog veel harder, net planken. Je weet gewoon niet hoe je moet gaan liggen. Heupen en rug doen pijn en je wordt er steeds wakker van.
zondag

Bericht van ietwat op wo 24 aug - 12:42

ah niets zo erg als slechte bedden. Dan raak je langzaamaan geradbraakt.
wifi is ook belangrijk.

Wij willen as vrijdag naar de dierentuin van Emmen, hopelijk is het dan iets koeler.
ietwat

Bericht van krakkie op wo 24 aug - 14:24

Heetste dag van de week!!!! 31 graden, zeggen ze nu. Fitsie roept: die grote open vlakte in de dierentuin??? stay home!! de bomen zijn nog niet groot genoeg om schaduw te geven! 

Of je moet er van houden, in de hitte heen en weer sjouwen.  De kassen zijn ook allemaal heet, volgens mijn schoonvader. (k ben er zelf nog niet geweest) 

Misschien even een paraplu meenemen tegen de ergste zon, als je toch besluit te gaan! Maar ik vermoed dat je de neiging krijgt te willen gaan zwemmen met de olifanten...  sunny

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 24 aug - 16:28

nee als het dan 31 graden wordt zullen we wel volgende week gaan, we hebben vakantie hè, alle tijd aan ons.
ietwat

Bericht van zondag op wo 24 aug - 17:23

Bij jullie is het warmer dan bij ons, hahaha. Dat hoort toch niet? Het is hier 24 graden en bewolkt. Zo vind ik het hartstikke lekker. lachje

Vanmiddag gingen we weer 'Bij de burgemeester' eten en eindelijk vond ik het nu eens echt smakelijk. Ik had mijn eeuwige Shopska salata van komkommer, tomaat en paprika met geraspte feta erover (waar ik zeer aan verknocht ben, en eigenlijk iedere dag bestel) een aardappelsalade en een bijzonder lekkere aardappelkjufte (kõfte).

Moet thuis eens even in mijn Bulgaarse kookboek kijken hoe je die maakt want die is voor herhaling vatbaar. Er zit veel bonenkruid in.

Over bonenkruid gesproken, morgen moeten we naar Oreshak voor het bonenkruid van Tinka. Hopelijk is het voldoende gedroogd.

Ik realiseerde me ineens dat ik al 3 dagen geen vlees heb gegeten. Dat lukt me in Nederland niet maar hier zit ik er helemaal niet mee. Het laatste vlees, gefrituurde kip, was zondag toen mijn tand afgebroken is. Ik heb daar nu een lelijk gapend gat want hij is afgebroken totaan het tandvlees, maar last heb ik er niet van. Ze zullen dat restant toch moeten trekken als ik weer thuis ben en als ik daaraan denk word ik bij voorbaat al niet goed. roll eyes nope nein

Dat ik geen vlees eet heeft niets met de tand te maken; het staat me momenteel gewoon een beetje tegen.
zondag

Bericht van zondag op do 25 aug - 22:02

Het is vandaag mijn pechdag.

Gisteravond hield het internet er ineens mee op alhoewel ik gewoon verbonden was. Zman ging daar vandaag ruzie met de cheffin van het hotel over maken. Alhoewel zij een kijvende Kenau blijkt te zijn kon zij daar natuurlijk ook niks aan doen. Daarnet is het internet ineens teruggekomen dus schrijf ik jullie maar gauw voor het weer weg is.

We gingen naar Oreshak voor het bonenkruid. We wilden de bus van 10 over 11 nemen maar die blijkt alleen op feestdagen te gaan. We moesten tot 10 over 12 op het busstation wachten. Ik wilde een flesje Fanta limon in het café'tje daar. Hadden ze niet en Zman kwam terug met een flesje ananaslimonade van een onbekend merk. Dat bleek je reinste bocht.

Goed, wij naar baj Dimo. Bleek Tinka de afspraak vergeten en in Troyan op de donderdagmarkt te staan met haar kruidenhandeltje. Waarom zegt dat mens dat dan niet tegen mij als ik een afspraak maak? Dat zou ons de reis naar Oreshak hebben bespaard. De markt is naast het busstation. 

Baj Dimo wist niet waar ze het bonenkruid opbergt. Ik was nijdig want we misten de bus van 1 uur terug en die gaat ook maar een keer per uur en om 3 uur gaat er helemaal geen bus. Die van 2 uur moesten we dus coute que coute  halen. Om 10 voor 2 kwam Tinka thuis, kochten we het bonenkruid en haalden we de bus van 2 uur.

We gingen vanavond in Riverside eten. Ik bestelde weer kippenlever met uien maar kreeg stukjes varkensvlees met uien. Het verschil was moeilijk te zien  maar na één hap protesteerde ik dus en werd het bord weggenomen. Foutje, bedankt! 

Ik heb een half uur op mijn lever en gebakken aardappelen moeten wachten. Zman was al klaar met zijn schnitzel met champignonsaus toen ik eindelijk aan mijn eten kon beginnen.

Lekker dagje.

Morgen inpakken en zaterdag om 5 uur opstaan voor de bus van half 7 naar Sofia. Ik ben wel blij dat ik weer naar de grote stad ga en vooral naar een fatsoenlijk bed. Nog 2 nachten plankslapen. Ben ik een fakir?
zondag

Bericht van krakkie op vr 26 aug - 8:43

hiha bwaha  Ach arme meid! Ik denk dat je je fakir diploma wel verdiend hebt! 

En dat gereis... ai ai ai... en mensen die dan gewoon vergeten dat je afgesproken hebt... dat gebeurt dus ook gewoon overal. 

Ik hoop dat je het nog twee nachtjes volhoudt, op die plank! Ik gun je dat zachtere bed van harte. Ik HEB een zacht bed en nog kan dat soms als plank voelen... maar ik vermoed, vergeleken met dat bed van jou nu.... dat je echt je fakirsdiploma hebt. 

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 26 aug - 10:55

Wat een leuk plaatje Krak. Ik moest echt lachen. 

Ik geloof dat ik zo'n beetje uitgereisd ben. Dat gevoel heb ik al vanaf oktober. Ik kijk reikhalzend uit naar aanstaande woensdag, als we de kat kunnen ophalen. Nog 1 nachtje rotbed en dan nog een paar dagen in Sofia om weer bij te komen. 

Zaterdagochtend kunnen we dit aardige, maar o zo slaperige stadje vaarwel zeggen. Zman loopt maar "Volgend jaar..." dit en dat maar ik geloof dat ik nergens meer heen ga. Het gescheld en gekanker van Zman zal niet minder zijn maar thuis is het wel makkelijker te ontlopen. 
Wat ik op reis zijnde mis is niet alleen de kat maar ook het bezig zijn met mijn planten op het terras. Oost, west, thuis best.

Tinka is 79 dus kan ik het haar niet eens zo kwalijk nemen dat ze de afspraak vergeten was. Ik vergeet tegenwoordig ook van alles en ik ben pas 72. Wat ik haar wel kwalijk neem is dat ze niet tegen mij gezegd heeft dat ze donderdags altijd op de markt in Troyan staat.
Ik wilde eerst 5 zakjes bonenkruid van haar afnemen maar Zman wilde er 10 en ik gaf me meteen gewonnen met in mijn achterhoofd dat ik hier nooit meer terugkom. Dan heb ik de eerste jaren dus voorraad.

Krak ik heb net de aanbiedingen van de Aldi vanaf 31 aug. bekeken. Ze verkopen dan alles voor het bed o.a. de prachtigste katoenen dekbedovertrekken, met liefelijke bloemetjes. Ik meen dat je bij Aldi ook online kan kopen. Hopelijk heb je nog wat aan dit nieuws. Stuur wat je al bestelde gewoon terug.
zondag

Bericht van krakkie op vr 26 aug - 15:00

Die ik besteld heb blijkt perfect. SUPER lang, voelt lekker zacht, hij is prachtig, en niet duur. Ik ben dus heel tevreden met deze. (was 14,95) plus verzend. 

maar ik zal eens even kijken!!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 26 aug - 16:41

Die van de Aldi zijn wel duurder. Voor jouw maat 20 euro geloof ik.
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: