Zondags Belevenissen

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van krakkie op wo 23 dec - 19:36

Ik ben opgevoed als atheist. Maar ook ik mocht anderen niet storen op zondag.....dat heette gewoon goed fatsoen. 
Laughing

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op wo 23 dec - 20:34

zondag schreef:Mijn gekke broer is zelfs protestant geworden omdat hij zo graag in de kerk die lijvige psalmen mee wilde blèren. Niet normaal!

Ik zie het nu pas. Ik bedoelde niet lijvige psalmen maar lijzige. (de nieuwe tablet weer bezig). Nu wilde ik dat verbeteren maar ik zie nergens een knop waarmee dat kan Krak. Overal staat alleen een knop Quote.

Iet zei jij niet laatst dat jij ook zo'n woorden aanvuller hebt en dat je dat handig vindt? Ik snap dat niet. Kijk je dan steeds onder het typen welke woorden hij voorstelt en klik je dan op dat wat je nodig hebt? Ik wil, maar kan dat ding op de tablet niet uitschakelen. Ik kijk nooit naar wat hij voorstelt want ik kan maar met 1 vinger typen en kijk naar de toetsen.
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van krakkie op do 24 dec - 14:34

achteraf verbeteren kan vrij kort....daarna verdwijnt die knop.... dat zit in de code van het forum, .... als dat anders moet, moet slepie dat doen.... en dies effe bezig een lekker broodje te bakken.... 

edit: fitsie zegt dat t een instelling is... kzal effe loeren.

edit 2: voila. done. als t goed is heb je nu weer een edit knop? 
(ik heb ALTIJD een edit knop omdat ik admin ben en ik kan dus niet ZIEN of t nu goed is)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 24 dec - 16:50

Ja de knop staat er nu bij ieder bericht van mij. Lieve Slepie,  brave Slepie,  knappe Slepie dank je wel en jij ook Krak. sunny
zondag

Bericht van krakkie op do 24 dec - 17:46

koffie red

fitsie heeft een cake / kerstbroodje gebakken... glutenvrij en met banaan en rozijnen... ERG lekker geworden. 

90 gr Boekweit meel
30 gr teffmeel
30 gr amandelmeel (of fijngemalen amandelen)
3 bananen
3 eieren
1.5 tsp wijnsteen bakpoeder
1.5 tsp kaneel
2 tbs suiker
1 tbs honing
snufje zout
Vulling, deze keer 2 handen witte rozijnen

1uur @ 160c

He verdorie,...weer in jouw topic! Nouwja... ruikt t hier ook naar cake... LOL

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 24 dec - 18:25

Ach joh wat maakt 't nou uit waar je het neerzet. 

Dat brood ziet er lekker uit maar ik heb net 2 plakken stol op. 

Zman is nu bezig Bulgaarse banitsa te bakken. Dat is bladerdeeg gevuld met feta. Er komen ook eieren aan te pas. Ik denk dat het deeg daarmee ingewreven moet worden maar ik ga maar niet kijken want anders zeg ik weer wat en wordt hij woest. Hij bakt dit gerecht al jaren met kerst en nieuwjaar en ik laat hem maar aanprutsen. Naderhand is hij apetrots op zichzelf en prijs ik hem de hemel in. Iedereen blij. cook yum
zondag

Bericht van krakkie op do 24 dec - 21:37

Dit broodje IS ook onze stol. (zonder tarwe en zo)  We hadden zelfs spijs gehaald, maar het beslag bleek VLOEIBAAR! ....tja,.... en op vloeibaar beslag kan je geen spijs laten rusten in het midden van je broodje... dus... eerst maar es een recept vinden wat niet zo vloeibaar is. 

Bladerdeeg met Feta klinkt ook heerlijk. Ik was ook van plan om morgen of overmorgen even een schaal gevulde eitjes te maken.  verder hebben we zalige smulkoekjes en ja ja ..eindelijk PALING!!! 2x100 gram. 
JOEPIEDEPOEPIE! Morgen paling! Morgen paling! yam yam yam! (zoooo lang naar uitgekeken!)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 24 dec - 21:43

Wij hebben morgen gerookte zalm. Ben ik gek op. En 's avonds hertenbiefstuk. Die zouden we vanavond eten maar Zman was erg laat zijn bladerdeeg gaan bakken en toen het klaar was gingen we daarvan smikkelen dus van een kerstdiner kwam niks. Hindert ook niet, morgen is er weer een dag.
zondag

Bericht van zondag op vr 25 dec - 23:37

Vanmorgen de gerookte zalm op vers afgebakken broodjes met roomboter. Dat eten we anders nooit dus pure luxe voor ons. Lekker! Vanavond hadden we de hertenbiefstuk, heerlijk sappig mals zacht vlees. Die at ik voor het eerst en laatst in Roemenië. Ik was daar op wintervakantie met mijn Amerikaanse vriend en wij gingen daar naar een bioscoop met restaurant. Je zat gewoon te eten terwijl je naar de film keek. Dat had ik ook nog nooit meegemaakt dus én het hertenvlees én die bioscoop hebben toen een onuitwisbare indruk op mij gemaakt. Die hele vakantie heeft trouwens een onuitwisbare indruk op mij gemaakt want wij zaten in een dorp vlakbij Brasov en zagen daar met eigen ogen welke ontberingen het volk leed. Winkels vol met flessen wijn in alle schappen maar geen hap eten op een paar aardappels na. De sneeuw lag 30 cm hoog maar de mensen hadden maar 2 uur per dag stroom en geen verwarming. Mijn vriend kwam op een wandeling in een begrafenis terecht. De dode was gestorven van de honger werd hem verteld. Er was een kunstschilder die stiekem het hotel binnen geslopen was. Zij gaf mij 2 van haar schilderijen en ik gaf haar mijn suéde laarzen. Zij vertelde ons de ergste dingen over het regime en de securitate, de geheime politie.

Maar wij toeristen hadden het goed met een lekker warm hotel en heerlijk kersteten en daarna een dansfeest. Huiveringwekkend.vonden we het. Kort na die vakantie is die Roemeense revolutie uitgebroken die eindigde in het neerschieten van Ceausiescu en zijn vrouw, vandaag precies 26 jaar geleden. Je hoort er vandaag niets over op radio of tv. Iedereen is het allang vergeten maar ik niet. Dat proces mag dan een wassen neus zijn geweest wat natuurlijk niet goed te praten is, maar aan die twee monsters is niets verloren gegaan is mijn mening.
zondag

Bericht van krakkie op za 26 dec - 9:19

Heftige geschiedenis. Nu dat je het zegt herinner ik me wel dat dat op het nieuws was, over ceausiescu. 

Smul ze vandaag! Wij gaan ook smullen...

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op za 26 dec - 19:36

inderdaad heftig, ook de confrontatie met de armoede terwijl je zelf lekker warm in het hotel zit.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op za 26 dec - 21:07

Ja dat was zo confronterend. Wij hadden het zo leuk met lekker eten en rollen in de sneeuw. We gooiden sneeuwballen en hadden veel pret maar tegelijk voelden we ons schuldig ten opzichte van die arme mensen en machteloos om iets aan hun situatie te verbeteren.
zondag

Bericht van zondag op za 2 jan - 3:45

Ja hoor, het was amper 1 januari of Zman heeft alweer wat kapot gemaakt in het nieuwe jaar; "per ongeluk" natuurlijk, zoals hij altijd zegt. Dit keer heeft hij het handvat van een maatbeker gebroken. Er sneuvelt hier jaarlijks heel wat door zijn toedoen. Ik ga het eens noteren. roll eyes
zondag

Bericht van zondag op za 2 jan - 4:26

De laatste tijd gooien we onze lievelingsmuziek op Prettig Gestoord. Ik ben gek op Leonard Cohen. En nu ga ik jullie ook even vervelen met mijn meest favoriete Bulgaarse lied.

Het gaat over een lam dat gaat blaten en daardoor de hele kudde aan het blaten brengt. De herder vraagt wat er is; heeft hij misschien niet genoeg te eten? Het lam vraagt aan de herder waar zijn moeder is. De herder antwoordt dat hij dat schaap 's morgens aan de Turkse handelaars verkocht heeft voor een handvol goudstukken. Het lam herinnert hem er dan aan dat de kudde in de rivierbedding van de Tundzja stond te grazen toen het water ineens opkwam. De kudde stond daar in het midden en de herder kon er niet meer bij en liep huilend langs de oever, denkend dat hij de hele kudde had verloren. De moeder van het lam heeft de kudde toen gered en veilig aan land gebracht waarop de herder beloofde haar horens te vergulden en haar poten te verzilveren. "Waarom heb je haar verkocht aan die wrede slagers?" vraagt het lam. De herder gaat huilen en fluit spelen en die fluit vertolkt dan zijn tranen.

Ik vind dit keer op keer zo'n ontroerend lied. Het grijpt me steeds aan en ze mogen het rustig op mijn begrafenis draaien.

Laatst aangepast door zondag op za 2 jan - 17:14; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Bericht van ietwat op za 2 jan - 16:54

mooi verhaal
Leonard Cohen vind ik ook goed.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op za 2 jan - 17:18

Ken je dit lied van Cohen?  De tekst is symbolisch en gaat eigenlijk over het vermoorden van de Joden in Auschwitz.

-------

http://prettiggestoord.actieforum.com/viewtopic.forum?t=79
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40