Zondags Belevenissen

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van ietwat op ma 14 dec - 10:19

mee eens 
lekker houden zo
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van krakkie op ma 14 dec - 20:45

red flowers

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op di 15 dec - 22:10

Vandaag is het de sterfdag van mijn zus dus reden we naar het kerkhof om haar graf te bezoeken. Toen lag er 20 cm sneeuw, nu is het 13 graden. De zon scheen lekker toen we naar Veenendaal reden. Ik heb weer het zoveelste vaasje bloemen op haar graf gezet. In mei gaan we weer want dan is/was ze jarig. Den wil ik eens wat anders voor haar meenemen.

Vervolgens reden we naar de kringloop. Zman kocht een loodzware computertas om zijn documenten thuis in te bewaren en een lichte, eigenlijk ook voor een laptop, om documenten mee te nemen. Hij wil per sé zulke tassen omdat er mooi A4-tjes in gaan en ze ritssluitingen hebben. Tot nu toe had hij geen documententas en nam ze mee in een rugtas, maar dat staat niet zo chique.
Ik kocht een zo goed als nieuwe boodschappentas op wieltjes voor 2 euro.

Ook nog boodschappen bij Dirk en Aldi gehaald; natuurlijk weer van alles vergeten ook al had ik het op een lijstje staan. Morgen dus nog maar een keer, lopend. Ik sla al van alles voor kerst en oudjaar in. Wij eten nooit erg luxe met de feestdagen. Een eenvoudige varkensrollade is ons al goed genoeg. Maar nu ga ik eens duur doen en koop ik voor kerstmis hertenbiefstuk. Dat heb ik maar 1x in mijn leven gegeten, in Roemenië, en het was ontzettend lekker. yum

Laatst aangepast door zondag op di 15 dec - 22:30; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van krakkie op di 15 dec - 22:19

Wat lief dat je leuke dingen voor je zus mee neemt.  flowers    (en nu gelukkig even geen sneeuw nog...) 

Wij zijn ook al aan het inslaan voor kerst en oud en nieuw. Vooral de vervanging van de oliebollen en appelflappen,   cook   bedacht ik dus vanavond, dat we daar vanteVOREN over na moeten denken. 
Heb dus bij de glutenvrij winkel online nogmaals gebruik gemaakt van de sinterklaas aanbiedingen die nu voor half geld weggaan. Amandelspeculaas, pepernoten, en zelfs de amandel kerstkransjes dr ook maar bij gedaan. (plus een paar van de gewone pizzabodems) 
Ik denk dat we dat, samen met wat toastjes, en andere lekkere dingen echt wel genoeg vinden. 

We komen er steeds meer achter dat we helemaal niet zo houden van al dat gevreet. 
Versta me niet verkeerd, we houden van lekker eten, maar het TEVEEL, dat vinden we helemaal niet meer zo fijn. 

Bovendien.... en stuk brie hangt er bij mij meteen letterlijk bij aan...  LOL

(niet dat ik ophou met brie eten of zo... ...tuurlijk nie... ) 

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 15 dec - 23:18

O je brengt me met je brie op een idee. Ik heb al Boursin in huis maar wil ook nog blauwschimmelkaas. Wij houden ook niet van al dat gevreet. Ik zie er geen been in om met de feestdagen gewoon boerenkool met worst op tafel te zetten en hoef geen 5 gangen diner.

Maar ik koop dus wel een paar dingen die ik anders te duur vind zoals die blauwschimmelkaas waar ik gek op ben, die knoflookkaas van Boursin en ook een pakje gerookte zalm. Dure bubbels doen wij nooit. Ik houd helemaal niet van champagne maar ben dol op cider die bovendien ook nog eens heel goedkoop is. Vanmiddag 4 flessen gehaald. wijn We hebben ook walnoten, ongezouten cashewnoten, cocktailnootjes, zoute pinda's, stickjes voor dipsaus en verscheidene dipsauzen (ik ga er maar 1 openmaken hoor), stokbroodjes en kruidenboter. Ik moet ook nog walnotenijs of stracciatella-ijs en aardappelkroketjes halen. En oliebollen natuurlijk na de kerst. Je kunt Zman ermee doodgooien, zo lekker vind hij ze. Hij zou ze wel het hele jaar willen. Mag niet van mij. Pf
zondag

Bericht van krakkie op wo 16 dec - 0:21

En door jou denk ik nu aan gevulde eitjes... goeie vervanging voor t altijd aanwezige bakje ragout denk ik... daar zit tarwe in, maar gevulde eitjes kan best... 

Jaja, we houden echt van lekker eten! Het hele jaar!  LOL

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 16 dec - 1:23

Wat is er mis met fruit dat jullie het niet verdragen? An apple a day keeps the docter away, toch?
zondag

Bericht van krakkie op wo 16 dec - 9:17

Er is bijna geen zoet en rijp fruit hier, ... alles is onrijp, hard, zuur, etc...  huilen

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 16 dec - 11:11

och mijn hemel ik moet nog beginnen met de boodschappen
maar dat komt wel goed, tijd zat.

Het zal hier wel gourmetten worden, en een kerstfilm als toetje
ietwat

Bericht van zondag op wo 16 dec - 11:32

KRAK: Bananen? Meloenen? Kiwi''s?  Druiven? Mango''s? En dadels?

Ik bof met mijn Turk die het fruit vaak tegen afbraakprijzen verkoopt. En niet alleen dat het weinig kost, het is ook erg rijp en moet gauw verkocht worden. Ik mag van Zman geen druiven meer kopen omdat ik hem verteld heb dat daar veel suiker in zit. Maar vorige week nam ik dan maar een kist grote gele meloenen, 7 stuks, voor 3 euro. Ze zijn heerlijk zoet. Er zijn er nog 3 over. 
Als je aardbeien koopt moet je nooit die grote joekels nemen. Die zijn opgepompt met water en helemaal niet zoet. Die kleine zijn juist lekker. Zelfs nu in december kan ik op de markt 3 pond voor 3 euro krijgen.

IET: Tijd zat maar ik koop vroeg in zodat ik straks niet in overvolle winkels hoef te shoppen en ook pak ik nu de reclames van spul dat ik anders te duur vind en dat straks uitverkocht blijkt
zondag

Bericht van krakkie op wo 16 dec - 15:26

Bananen, SOMS... meestal groen en niet na-rijpend. Kiwi's.... hard en onrijp, meloenen, heel soms een goeie rijpe zoete, ... Druiven... hard, neon groen en zuur. De blauwe... hard en zuur. Mango: alleen bij de groenteboer en mega duur en ook niet altijd te krijgen. Dadels.... die lust ik niet. Vijgen wel, maar na twee heb ik genoeg. 

Ik kom bij je wonen. Potverdikke. Zelfs NU nog ZOETE aardbeien? .... ikke jaloers! (slepie gaat deze week bij de natuurwinkel op zoek naar de zoete sinaasappels)  yes

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 16 dec - 19:25

Hoe bepaalt hij of ze zoet zijn Krak? Met de mandarijnen die ik gisteren bij Dirk haalde vind ik het zoals altijd weer een gok. Ik heb ze nog niet geprobeerd.

Ik doe juist moeite om de wat groenere bananen te vinden zodat ze niet zo gauw bederven. Kiwi's rijpen na, meloenen ook.

Ik verbaasde me er ook over dat die groenteboeren op de markt nog steeds aardbeien verkopen, en niet duur ook. Wij doen ze in stukjes gesneden in de yoghurt.
zondag

Bericht van krakkie op wo 16 dec - 20:37

Door ze te kopen. Eerst twee. En als ze zoet zijn meer. Maar we zijn nu ZO vaak tegen gekomen dat t niet te eten was, dat we eerst testen tegenwoordig. 

Jaar na jaar gooiden we fruit weg gewoon omdat ik t niet kon eten, en hij ook niet van zuur houdt. Tis echt te gek voor woorden hier. Maar goed, tis het ENIGE nadeel tot nu toe... slechte voorziening van vers fruit. RIJP fruit. 
En dat narijpen werkt alleen als t fruit niet werkelijk onrijp geplukt is.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op za 19 dec - 9:48

dat is zeker goedkoop fruit kopen
Wij eten niet zoveel fruit, van ons drietjes eet ik nog het meeste en ik kom niet eens altijd aan m'n twee stuks per dag.
ietwat

Bericht van krakkie op za 19 dec - 14:35

Ik kom niet aan mn twee stuks per máánd....  nope

MAARRR... nu.. gisteren. Slepie's ouders kwamen langs de natuurwinkel en die hebben twee zakken sinaasappels meegenomen. Navels, en pers. Test test. (weet nog niet hoe ze smaken) 

Frits nam echter eergisteren (?) ook een zak Bollo's mee van de Emté, (ook sinaasappels) en die zijn ZOET deze keer.... twas een risico, maar in dit geval...eindelijk... ZOET zoet. 

En nu heb ik gisteren TWEE sinaasappels tegelijk opgegeten... Ik had het gevoel dat de vitaminen ZO door mn tandvlees naar binnen gezogen werden... SLUUUURRRRRPPPP...... jah...dát had ik effe nodig! jeetje! 

yes

En ik heb nog meer. JOEHEOOEOEOEOE!!!  soleil yeah

roosje
krakkie

Bericht van zondag op za 19 dec - 19:19

Als die andere nu ook maar zoet zijn. Bij die mandarijnen van mij is de ene wel zoet en de andere niet. We liepen daarstraks over de markt en ik zag weer die aardbeien, 3 doosjes van een pond voor 3 euro. Maar deze keer heb ik ze niet gekocht omdat we nog veel fruit hebben.

Ik heb mezelf aan mijn haren uit bed gesleurd; al de 3-de keer deze week. Ik had een paar berichtjes uit de krant geknipt van dingen die ik wilde zien.

Eerst naar een kerk dichtbij ons huis. Daar is morgenmiddag kerstzang en daar wil ik eigenlijk heen maar daar moet je kaartjes voor hebben en die kon je bij die kerk kopen. Verkoop bleek tot 3 uur dus kwam ik net te laat. Morgen proberen of ze die kaartjes ook nog aan de kerkdeur verkopen.

Dan naar een andere locatie in dezelfde straat waar een kunstmarkt was. Volgens de krant met muzikale omlijsting maar die was er niet. Wel mooie dingen gezien maar alles duur natuurlijk want die kunstenaars moeten er ook van leven.

Dan naar het marktplein. Daar staat de St. Joriskerk die je nu vanbinnen mocht zien. Volgens de krant kon je dan ook een kopje koffie of thee krijgen. Niks van koffie of thee gezien en aan een protestantse kerk is ook weinig bezienswaardigs. Wel kreeg ik een dikke kaars mee naar huis; toch leuk. Op de markt kochten we niks maar we gingen naar de HEMA om daar koffie met een taartje te nemen voor 1 euro pp. koffie

Thuisgekomen zat Zman nog eerder achter zijn pc dan ik achter de mijne. bigsmile Dat is nog niet eerder vertoond.

Onlangs vroeg Zman of ik hem wilde leren mailen maar toen ik een e-mailadres in Hotmail (Outlook dus) voor hem wilde maken mocht dat niet van hem. Hij is altijd doodsbang dat iemand zijn naam of adres te weten komt ook als ik een adres onder een nickname zou maken; totaal paranoïde. Ik vind dat wel jammer want ik kan nooit met hem mailen als ik op mijn eentje in Turkije zit. Even verklappen: hij heet Jimmy, JIMMY!!! wow Laughing

Meiden ik heb jullie kerstkaarten ontvangen waarvoor mijn dank. Wat een mooi vredig landschap Iet. Je krijgt er een nostalgisch verlangen van naar de tijd toen de wereld nog vredig was.
Krak ik druk op dat zwarte ding en op de kerstboom; ik druk naar achteren en ook van boven naar beneden maar er beweegt en gebeurt niks. Wat doe ik fout?

zondag

Bericht van krakkie op za 19 dec - 19:52

Je moet t doorzichtige gedeelte omhoogduwen. Het boompje zelf komt omhoog, niet het zwarte deel. Hij gaat aan als ie omhoog staat. 

Dus van achter af, duw je tegen t doorzichtige deel, zeg maar in de top van t boompje zelf. 

red Je drukt m als t ware UIT het kaartje... 

(niet t mooiste plaatje, maar t laat zien wat ik bedoel) 

Khad er zelf ook even mee zitten klooien...daarom hadden we achterop "duwen" gezet met een minipijltje bij de top van t boompje...  hiha

Hij komt trouwens helemaal uit china. 
wijn

Je kan m trouwens altijd vertellen dat we hem Zman genoemd hebben omdat we "ahum" niet weten hoe hij heet! ...

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op ma 21 dec - 16:29

Kaart van zondag ontvangen, die van Krakkie is nog even onderweg. 
Leuk om zo dingen te doen die in de omgeving georganiseerd worden, ik heb daar nooit tijd voor of als we in het weekend wel tijd hebben dan heb ik de puf niet. 
Komt vanzelf wel als ik met pensioen ben denk ik maar.
ietwat

Bericht van krakkie op ma 21 dec - 16:39

Dan heb je dán ook nog wat leuks te doen  koffie

Die kerstkaartjesbezorging verschilt nogal. Bij de helft van de mensen is ie binnen, bij de andere helft nog niet... Ik hoop maar dattie op tijd komt!  knipoog

Laatst aangepast door krakkie op di 22 dec - 15:37; in totaal 1 keer bewerkt

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 22 dec - 0:42

Ik heb het begrepen Krak en het boompje uit het frame gedrukt zodat het lichtje ging branden. Hartstikke leuk. Bedankt hoor.

Jim weet helemaal niet dat hij hier Zman heet en dat ik dikwijls over zijn circusnummers hier schrijf. Als tie 't wist zou hij uit zijn vel springen van woede en dan moest ik dat weer van de muren af krabben en dat moeten we niet hebben zo net voor kerstmis.
Wat zou het toch een leuke man zijn als hij niet zo sacherijnig en zo oliedom was.

Ik wilde gisteren naar die kersdienst en hij niet maar hij had ook geen zin om daar bij die kerk 1,5 uur op mij te wachten dus ging hij maar mee. Die kerk is 300 meter van mijn huis dus had hij rustig thuis kunnen blijven maar nee, ik moet bewaakt worden.

Het was een 'n beetje saaie dienst met veel door een koor gezongen liederen van Huub Oosterhuis waar ik niet van houd.
Maar we mochten wel lekker meezingen bij 4 kerstliederen: Hark the Herald Angels Sing, Once in Royal David's City, The First Nowell en O come all ye Faithfull. Heerlijk!
zondag

Bericht van krakkie op di 22 dec - 15:39

Dat klinkt zalig meis... lekker meezingen! 

Ik kan me voorstellen dat je dat leuk vind... Dat klinkt ook vast prachtig in de kerk..... 

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 23 dec - 9:55

lekker zingen kan de hele dag goedmaken
ietwat

Bericht van zondag op wo 23 dec - 12:35

Mijn gekke broer is zelfs protestant geworden omdat hij zo graag in de kerk die lijvige psalmen mee wilde blèren. Niet normaal!
zondag

Bericht van ietwat op wo 23 dec - 15:21

kun je toch echt beter de katholieken kiezen, lang zo streng niet. lachje
zelf ben ik gereformeerd opgevoed, maar dan wel met de Franse slag gelukkig. Wij mochten best veel op zondag, alleen andere mensen storen dat niet.
Nu woon ik in katholieken land, lekker relaxed
ietwat

Bericht van zondag op wo 23 dec - 16:27

Ik geloof dat hij bij het Gereformeerd Verbond of zoiets is gegaan, in ieder geval bij een hele strenge groepering. In aanmerking genomen dat hij een kleine oplichter is en ook andere scheve schaatsen heeft gereden vind ik dat nogal opmerkelijk en ook behoorlijk geschift. Wie denkt hij in de maling te nemen, God of mij? Ik denk dat wij daar beiden niet intrappen.

Wij zijn katholiek opgevoed maazr als klein kind moest ik daar al niet veel van hebben.
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: