Zondags Belevenissen

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van ietwat op zo 6 dec - 15:58

een reispauze kan nooit kwaad.

Gelukkig zijn er die reviews, heeft mij ook al veel ellende bespaart.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op zo 6 dec - 21:49

Ziezo, het hotel is geannuleerd dus zijn we van die reis af. 

Ik zal Transavia opbellen om te vragen of ze er iets voor over hebben als ik de tickets ook annuleer. Dan hebben ze bijna 2 maanden om ze nog een keer te verkopen. Als ze niks willen geven annuleer ik niet want we zouden toch geen geld terug krijgen; dan kom ik gewoon niet opdagen zodat zij er geen voordeel van hebben. Dat gun ik ze nl niet.
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van ietwat op di 8 dec - 9:55

gelijk heb je.
Maar ik hoop voor je dat ze er wel iet voor terug willen geven
ietwat

Bericht van krakkie op di 8 dec - 13:31

geen restitutie??? jemig... wat achterlijk! Ik zou er idd op staan dat ze mij mn geld terug geven! Je kan schoenen die je koopt ook terugbrengen zolang je het bonnetje hebt... en zolang de vlucht niet heeft plaatsgevonden, kunnen ze hem her verkopen...daar heb je GROOT gelijk in! 

Wat een boeven zijn het ook! 

Wat betreft het forum, ben er nog steeds mee bezig. Het is inderdaad veel werk om het op te schonen. Heel veel oude plaatjes, banners, foto's van de vuurvlinder...die zijn nu weg. Nu van dit forum EN de andere twee nog... 
Ik zei het al... t duurt even. 

Op zich gaat t goed hoor! 
Dan nog iets, Ik wil het forum een moderner uiterlijk geven hier, net als ik gedaan heb met mn andere twee fora, maar dat betekent ook dat jullie moeten wennen aan nieuwe navigatie hier. 

Klik op "welkom zondag" of "welkom Ietwat" rechtsboven in... 

Dan gaat er een menu open. 

Hier kan je alles vinden wat nu ook onder de groene knopjes staat op de hoofdpagina. 

Als jullie hier vast aan willen gaan wennen, dan kan ik straks zo omschakelen, zonder dat jullie meteen 
de weg kwijt raken. 

Ik beloof dat het er hartstikke cool uit ziet straks... maar ik doe het pas als ik klaar ben met opschonen, EN jullie gewend zijn aan dat menu bovenin. 

yes

Laten jullie t weten als je er mee overweg kan? 
(ook komt er dan helemaal bovenin in diezelfde balk, een "thuis" knopje te staan, waarmee je altijd terug kan naar de index pagina. en die blijft zichtbaar op ELKE bladzijde straks. kun je nooit meer verdwalen)

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op di 8 dec - 15:58

Nou Krak, we wennen er wel aan hoor, maar nu zie ik de groene knoppen nog bovenin het scherm. En deze banner vind ik heel erg mooi, dat blauw tegen die gele plekken, prachtig.

Die prijsvechters verkopen goedkope vliegtickets onder de bedinging dat je geen geld terug kan claimen als je ze niet gebruikt. Bij El Al kost een ticket minstens €300 per persoon. De prijs is afhankelijk van de datum die je kiest maar voor minder doet El Al het niet. Dus dat is al minstens €600 samen en dan heb ik het nog niet eens over wat je voor de bagage moet betalen. 

Transavia heeft mij deze tickets verkocht voor €290 voor 2 pers en €70 voor de bagage, eigenlijk echt goedkoop maar in dit geval jammer van de €360. Ik verwacht niet dat ze iets terug willen geven want ik kende de regels toen ik die tickets kocht, maar ik ga het toch proberen. En als niet dan annuleer ik gewoon niet, klaar. 

Het hotel heb ik kosteloos geannuleerd want ik ga natuurlijk geen kakkerlakken subsidiëren voor €1231. En de taxi vanaf het vliegveld naar de stad, een stukkie van nog geen 20 km voor €149 dus dat 2x is ook al €298 plus dat ik 3 weken eten moet kopen. Ze denken toch niet dat ik van de pot gerukt ben? 
Als dat hotel zo mooi was geweest als Booking.com het voorstelde en Zman was meegegaan had ik het tot daar aan toe gevonden, maar voor 1 persoon vind ik het te gek Voor nog geen €1200 boek ik in Turkije 3 weken halfpension voor 2 personen in een hotel met zwembad en tuin, met transfer van en naar het vliegveld + vliegtickets, maar ja, misschien mag je dat niet vergelijken want dat is een pakketreis en dit is individueel.. 

Israël is gewoon heel duur; dat is nu eenmaal zo. Je kunt wel iets, maar niet veel, goedkopere hotels vinden als je bereid bent je badkamer met anderen te delen. Dat is daar heel gewoon maar ik vind het raar. An me nooit niet! Ik ben vies van andere mensen, nog afgezien van het geluid 's nachts als die andere gasten de wc of douche gebruiken.
zondag

Bericht van krakkie op di 8 dec - 20:12

zondag schreef:Nou Krak, we wennen er wel aan hoor, maar nu zie ik de groene knoppen nog bovenin het scherm. En deze banner vind ik heel erg mooi, dat blauw tegen die gele plekken, prachtig.

Dankjewel voor t compliment voor de banner. Ik ben blij dat je t mooi vindt. 

Maar waar het de knoppen betreft... nee hoor... foetsie. En het GING er nou juist om dat je WENT aan de nieuwe manier want straks kan het niet meer anders meis! 

Maar goed... kheb de knopjes maar weggehaald,... degene waarvan de functie in het welkom menu zit in elk geval. 
De rest kan pas als de bovenbalk is aangepast. (facebook troep er uit en zo...en een HOME knop er in)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 8 dec - 23:26

Nu begrijp ik het ff niet helemaal. Ik klik op 'Welkom Zondag' en zie dan dat rijtje mogelijkheden. De index zit daar niet bij maar een knop 'thuis' zie ik ook niet op de banner. Ik zie wel die oude groene knop 'index' dus klik ik daarop. Ik krijg de index maar de knoppen  'welkom zondag' en 'notificaties' zijn nu uit de banner verdwenen. Als jij straks die 2 overgebleven knoppen. te weten 'index' en 'gebruikerslijst' ook weghaalt staat er dan 'thuis' en 'welkom zondag' (voor mij) overal in de banner naar welk onderdeel van prettig gestoord ik ook ga? 

En dan nog ff dit: waarom heet die knop 'home' nu 'thuis'? Mij lijkt het duidelijker als we ons aan de gewoon gangbare terminologie van de computerwereld houden. maar dat is míjn idee, dus doe gewoon wat jij het leukst vindt meis.

Mijn complimenten voor deze mooie banner en al het werk dat je in deze site steekt ten behoeve van slechts 2 prettig gestoorden zoals Iet en ik. Dank, dank, dank.  kus
zondag

Bericht van krakkie op wo 9 dec - 9:22

Laughing  de knop index heb ik nog niet weggehaald, omdat de "home" knop er nog niet is. Die moet in de codering van de site toegevoegd worden, en dat moet slepie doen, want dat kan ik niet.  nein

Dus, pas als de codering gewijzigd is, kan ik uiteindelijk ook die laatste twee knoppen weghalen. (deze twee staan niet als optie in dat welkom menu en dus moet ik ze apart toe laten voegen) 

En inderdaad, straks, als we de codering hebben aangepast, dan staat er bovenin een piepkleine knop, waar een huisje op afgebeeld staat. (de printscreen in dagelijkse dingen laat dat knopje ook zien) 

Het is klein, maar straks inderdaad op elke bladzijde aanwezig.  red yes 

En t wordt ook nog mooier allemaal... ik kan haast niet wachten... maar slepie gaat vandaag boodschappen doen in Duitsland, dus wordt t niet vandaag denk ik. 

nope

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op do 10 dec - 18:01

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op do 10 dec - 18:04

Die lucht die je weer gefotografeerd hebt!!! Hoe KRIJG je het voor elkaar!  red

En ik hoop toch echt dat die vliegebeest niet zo groot is als ie lijkt? ....  bbat

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 10 dec - 19:40

Dat vliegbeest is op ware grootte. Ik vond hem op de laatste dag van onze vakantie op de rugleuning van de stoel op het balkon. Misschien was hij dood want hij bewoog niet. Ik heb op GV gevraagd wat het is maar de geleerden werden het niet eens, plaatsten antwoorden en haalden ze weer weg. Gelukkig had ik niet eerder met zulke beesten daar kennis gemaakt.

Dat schip is een toeristending maar toch wel leuk. De cruisegangers moeten door de mond van de zeegod naar binnen en buiten. De lampjes komen op deze foto wat wazig over omdat het donker is en het fototoestel dan een groter diafragma kiest.

De derde foto is in het kasteel in Marmaris gemaakt. Hij is niet zo scherp omdat ik of Zman met onze tengels op de lens hebben gezeten. De hele serie van het kasteel was dus een beetje mislukt.

Die lucht. Ja, ik moest weer zo nodig de zonsondergang fotograferen vanaf de pier. Maar er kwam al gauw regen, een regenboog en bliksem. Zman werd ontzettend kwaad dat we een beetje nat werden en ik moest dus ophouden met dat prachtige hondenweer te fotograferen. Dat is een van de redenen waarom ik liever alleen met vakantie ga zonder iemand bij me die mij steeds loopt te hinderen.

De laatste is een van de grachtjes van Marmaris. Het zijn de uitlopers van allerlei kleine riviertjes die vanuit de bergen naar zee stromen. In de lente, zomer en herfst zit er weinig water in, maar er zijn altijd wel een paar eenden. Marmaris is een heel gewone stad met heel veel flats en weinig mooie gebouwen. Maar de grachten zien er leuk uit met mooi begroeide wallekanten.
zondag

Bericht van krakkie op do 10 dec - 21:19

Ik vind die lichtjes in de masten van t schip prachtig. Daar kan ik dan weer uren naar staren... (terwijl jij eindeloos het weer fotografeert, plant mij maar op een bankie... ik loer wel om me heen LOL... mag ik mee? ) 

hiha

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 10 dec - 22:13

Je mag mee, op voorwaarde dat je het fotograferen van zonsondergangen niet verstoort. Glutenvrij eten hebben ze in het hotel niet, vrijwel alleen witbrood bij het ontbijt en iedere avond kip in welke vorm dan ook. Je komt tokkend thuis, zeker weten. Ben je er in mei klaar voor?  bigsmile

Tegenover dat schip staan bankjes op de boulevard, dus treffen we elkaar daar.

Nog even over mijn Israël reis: Ik heb de voorwaarden van Transavia bestudeerd en daar staat dat je geen restitutie van je vliegticket krijgt maar ze betalen wel de in rekening gebrachte kosten voor belastingen en toeslagen terug. blij En die zijn volgens mijn e-ticket zowat €96. money Dat is niet weinig dus heb ik maar meteen online het restitutieformulier ingevuld. Ben benieuwd wanneer ik dat geld krijg want dat staat er niet bij. pray
zondag

Bericht van krakkie op do 10 dec - 22:55

Hopelijk voor kerst... altijd fijn, een extraatje rond kerst... 

yes

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op vr 11 dec - 11:23

mooie foto's hoor
jammer van die kasteelfoto's
ietwat

Bericht van krakkie op zo 13 dec - 21:17

(oops verkeerde topic... ben beetje moe, sorry)  Hug!

Als je op POST REPLY klikt, krijg je het GROTE smiley raampje. Althans, die kan je groter trekken met het microscopisch kleine pijltje aan de onderkant van de scrollbalk. Die twee mini diagonale grijze lijntjes rechtsonderin de hoek... ook van de "snel reageren" raampjes. 

Als je die lijntjes beetpakt met je muis, kan je het vak groter slepen. (van zowel de smilies als de reactieraampjes) 

Het vergt enige oefening.... dat wel... ZO piepklein allemaal...daar kunnen we helaas niks aan doen.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 13 dec - 21:29

Gesnopen. Maar wat is er met die mooie kerstboom gebeurd? Had je er nu al genoeg van? Maar deze lekker dikke en lieve sneeuwpop met al die lampjes erboven is ook leuk. Alleen hoop ik dat we deze winter geen sneeuw krijgen. vuur
zondag

Bericht van krakkie op zo 13 dec - 21:31

Ik heb een aantal mooie banners, en we zijn nu in aanloop naar kerst, dus ik dacht, tijd voor een gezellig kleurtje erbij.... en na kerst... weer even wat anders. 

Hier is de wallpaper zonder tekst. Kan je hem zelf op je buroblad zetten als je wilt ;-) 

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 13 dec - 21:48

Je denkt toch niet écht dat ik zou weten hoe ik dat plaatje op mijn bureaublad zou moeten krijgen? faint Ikke dom oud vrouwtje; ikke beetje digibeetje. bigsmile

Maar ik wil hem ook niet op mijn bureaublad hoor want wat zou ik er daar mee moeten/kunnen doen? Of bedoel je dat hij daar dan wallpaper zou zijn? Dat wil ik ook niet want omdat ik slecht zie moet mijn bureaublad helemaal effen zijn. Anders zie ik de icoontjes niet.
zondag

Bericht van krakkie op zo 13 dec - 21:50

Rechts klik op plaatje.
afbeeling opslaan als
kies je buroblad als locatie.... klaar. 

Nu zie je hem OP je buroblad... doe je weer rechtsklik, maar nu op dat bestandje dat op je buroblad staat.... 
en dan kies je "gebruiken als burobladachtergrond"..... (maar dat wil je dus niet dat snap ik wel) 

Zo gaat het bij mij. red

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 13 dec - 23:13

Ik heb dat plaatje in mijn Wordpad opgeslagen en probeerde het via een e-mail aan de buren te slijten omdat ze mij een digitale kerstkaart hadden gestuurd. Maar het plaatje bleek enorm groot te worden dus heb ik het maar niet verstuurd. Ik stop wel zoals ieder jaar een papieren kaartje in hun brievenbus. Ik heb nog voor 10 jaar kerstkaarten in voorraad.

Ander onderwerp: Ik zie hier misschien iets over het hoofd. Kan niet ontdekken hoe ik jullie een PB kan sturen.
zondag

Bericht van krakkie op ma 14 dec - 0:27

Klik op Welkom Zondag boven in beeld. 
klik op Mijn privé berichten
daar kan je een nieuw bericht maken. 

Je kan ook op iemands naam klikken onder het plaatje, en dan op contact, en dan op privé bericht.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 14 dec - 0:44

Zie, dat ik daar moet klikken om het hele rijtje te zien te krijgen was ik alweer vergeten. Zeefteef. LOL
zondag

Bericht van krakkie op ma 14 dec - 1:02

Ik ben zelf ook nog een beetje aan het wennen... maar ik vind het toch wel zo mooi dat ik t graag wil houden zo....  red

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 14 dec - 3:00

Ik vind het ook heel mooi geworden Krak. Houden zo hoor.
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: