Zondags Belevenissen

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van zondag op do 3 okt - 19:20

Ajran is echt heerlijk Krak. In Turkije drinken we het ook altijd. Het is minder zuur als de Nederlandse karnemelk.

Wat Zman betreft: ik hoop dat je het begrijpt. Qua verzorging is hij de liefste man die ik ooit gehad heb. Hij doet echt alles voor me, gevraagd en ongevraagd. Nooit is hem iets te veel. Maar tegelijkertijd wordt ik de hele dag uitgescholden en wenst hij me ik weet niet wat voor ongelukken of zelfs dood. En dat alles luid geschreeuwd. Hij is superdom en maakt alles kapot maar erger is dat hij psychisch dus niet meer goed spoort. Hij is uitermate wantrouwend tegenover andere mensen. Niemand mag weten hoe wij heten, waar we wonen , welke auto van ons is, wanneer we op vakantie zijn, laat staan op bezoek komen. Wij hebben dus nooit een gast afgezien van mijn ex en als die komt sluit Zman zich op in zijn slaapkamer en doet terwijl wij in de huiskamer zitten de voordeur op slot met 5 sloten. Buiten ons huis is hij uitermate vriendelijk tegen andere mensen en niemand zou ooit vermoeden wat zich achter onze voordeur afspeelt, afgezien dan van als hij op straat tegen mij begint te schreeuwen en te vloeken. Ook al bedient hij mij op mijn wenken vind ik hem toch een onaangenaam mens  om mee samen te leven want dat schreeuwen en schelden is erger dan dat je met iemand samen woont die nooit een hand voor je uitsteekt. Eerlijk gezegd zou ik dus graag van hem af zijn albino

Laatst aangepast door zondag op vr 4 okt - 19:42; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van krakkie op do 3 okt - 20:12

Dan toch maar wat vervelends in de ajran mengen?...... arme ziel. Ik snap het wel, maar ik vind het knap van je dat je toch af en toe ook de positieve dingetjes nog weet te beschrijven met de continue-e scheldkannonnade die jij over je heen krijgt.

bearhug

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van Gast op do 3 okt - 23:24

je heb  een  mooi  uitzicht  zondag :P geniet er lekker van  blij  dat de  chinees goed beviel  en  voor zo  weinig  ook nog
Gast
Gast

Bericht van ietwat op vr 4 okt - 19:40

Ja fijn is dat, dat mee kunnen leven doordat het zo goed beschreven is. 
Dan ben je toch even heerlijk uit de alledaagse sfeer.

Hopelijk kun je nog veel genieten tijdens je vakantie en af en toe misschien even alleen weg.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op vr 4 okt - 19:49

Ik vind ons uitzicht zo leuk vanwege de rode daken in contrast met de groene en herfstig kleurende bomen en in de verte het gebergte. albino
zondag

Bericht van ietwat op za 5 okt - 8:53

Het is heerlijk dat je zo'n mooi doorkijkje hebt, en niet plat tegen een andere flat aankijkt.

Als je met regelmaat iets voor zman klaar maakt zou je er bachbloesem druppels van cherry plum door kunnen doen

Op het moment dat er behoefte is aan Cherry Plum kunnen ze het gevoel hebben bijna te ontploffen en zijn ze bang om toe te geven aan hevige opwellingen. Sterker nog, ze gedragen zich soms abnormaal grof en hysterisch ten opzichte van vrienden en familie met onverwachte uitbarstingen van woede.

Daar hoeft ie niets van te merken, in puur water proef je het wel hoor maar door iets met smaak bijna niet. Zeg dat het iets is dat ie graag wil en je hoeft het niet eens te verbergen. Je weet hem vast wel te bespelen, en het zou mooi zijn als het helpt, al is het maar een beetje.
Dat ik aan cherry plum dacht is vanwege de psychotische aard van de verschijnselen die je verteld. Het is niet te duur om te proberen of het werkt, ik kan je mijn flesje helaas niet geven ik heb heel m'n voorraad aan m'n moeder gegeven toen ik op reguliere meds overstapte. Het hielp wel bij mij maar was niet sterk genoeg.
ietwat

Bericht van zondag op ma 7 okt - 23:35

Het is het overwegen waard  Ietje. Als ik weer thuis ben zal ik er eens achteraan gaan. Proef je dat niet in een kop zwarte koffie? En werkt dat ook bij mensen die een karakterverandering ondergaan hebben vanwege een hersenbloeding en op zijn zachtst gezegd "vreemd" zijn geworden?

Het is onze zesde dag alweer en er gebeurt niets bijzonders. Ik mag van Zman niet alleen de deur uit en samen met mij wil hij ook niet naar heel veel plaatsen in de stad. In zijn ogen is het overal gevaarlijk omdat er hier nu behalve zigeuners ook veel zwarten rondlopen. En je weet hoe het gaat; hij lult de hele dag met de receptionisten van ons hotel of taxichauffeurs voor de deur en die zitten hem met hun sterke verhalen over de misdaad hier alleen nog maar meer op te fokken.  We hebben dus steeds ruzie omdat ik nergens heen mag.

Zaterdag gingen we naar de dagmarkt in het centrum. Dat was altijd een heel lange markt net als de Albert Cuypmarkt in Amsterdam en hij ligt in een verlopen wijk. Die markt bleek er niet meer te zijn. Die straat is nu één groot gat met schuttingen er omheen in verband met het uitbreiden van de metro en alles is nu nog meer vervallen dan eerst. Ik wist daar een Billa supermarkt van het type Dirk van de Broek, netjes maar niet zo duur dus. Daar wilde Zman ook niet heen maar ik zette door. Er stond daar een politieagent voor de ingang om de winkel tegen overvallers te bewaken. Ik keek gisteren op internet waar nog meer Billa's zijn en vond er een een halve kilometer hier vandaan, dus gingen we vandaag daar naartoe; Zman weer onder protest uiteraard. Deze Billa ligt dus in een nette buurt en is heel groot en netjes en grenst aan een park waar je lekker kunt zitten. Evengoed stonden hier ook een paar agenten bij de ingang. 
We vonden alles wat we wilden kopen; kersensap, 2 soorten kaas, zout, tandenstokers, servetten, bananen, tomaten en druiven en daar was Zman heel tevreden over.  Achteraf was hij blij dat ik hem gedwongen had want als het aan hem had gelegen hadden we steeds onze boodschappen in de hartstikke dure supermarkt van de Sofia Mall moeten doen. Die is hier ook een halve km vandaan en daar gaan we steeds heen om koffie te drinken. Nadat we onze boodschappen in het hotel gebracht hadden gingen we dan ook weer daarheen voor een bakje troost dat daar net zo duur is als in Nederland. We hebben ons ook weer vergrepen aan een taartje.  Ik kan daar ook lekker het nieuws op internet zien want daar is gratis wifi.
 Ik kwam op het lumineuze idee in dat winkelcentrum een goedkoop toetsenbord voor de desktop te kopen met Cyrillische letters en vond er een voor €7,50 met zowel de Latijnse als Cyrillische letters op de toetsen, handig. Zman snapt er niks van dat het duurste toetsenbord daar €175 kost en het goedkoopste €6,25. Leg dat maar eens uit. Ik zei dat dat in Nederland met bv hoofdtelefoontjes ook zo is; die beginnen bij €1,49 ((Wibra) tot ver over de €100 bij gerenommeerde zaken. Voor elk wat wils dus,  kwestie van kwaliteit. Zman begrijpt dat niet, maar hij vond het wel leuk dat we nu zo'n dubbel beletterd toetsenbord hebben. Nu nog thuis proberen uit te vinden hoe ik de desktop kan omschakelen van Latijns naar naar Cyrillisch schrift. Op de tablet is dat heel makkelijk maar op de desktop heb ik nog steeds niet kunnen vinden hoe dat moet. Het weer is heel mooi geworden dus wat mij betreft niks te klagen( behalve over Zman dan). albino
zondag

Bericht van ietwat op wo 9 okt - 17:32

Wat goed dat het zo goed uitpakte dat je doorgezet had, dat scheelt weer voor de volgende keer.

Of het bij hem ook werkt weet ik niet, het lijkt me van wel maar het blijft een kwestie van uitproberen. Ik denk niet dat je dat proeft in koffie, behalve de fijnproevers natuurlijk, als hij de verschillende koffiebonen makkelijk herkent in de koffie vrees ik dat hij wel merkt dat het anders smaakt. Maar dan zeg je toch gewoon dat het 'andere koffie' is. hiha  Kijken hoe goed ie is in z'n spreekwoorden.

Wel volhouden hoor, dat naar buiten gaan maar jammer dat je er zoveel moeite voor moet doen.
ietwat

Bericht van krakkie op ma 14 okt - 19:42

Zondag stuurde een mooie avond foto van haar vakantie adres. yes

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op di 15 okt - 18:31

Mooi hoor zo de contouren van de stad en berg tegen het avondlicht.
ietwat

Bericht van krakkie op do 17 okt - 15:11

Hoe gaat het daar nu Zondag? Heb je het naar je zin meid?

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 17 okt - 16:14

Helemaal niet. 

Alhoewel we aardig goed weer hebben regent het vandaag str.v.d.d. dus blijf ik lekker in bed. We zijn aan onze laatste week bezig en omdat Zman niks wil en ik niks van hem mag is het hier saai. Ik was erg verkouden geworden met een vreselijke loopneus en een beetje koorts maar dat is nu alweer bijna over. Ik verveel me niet omdat ik de tablet heb maar ik had voor hetzelfde geld  net zo goed thuis kunnen internetten. Ik mis het comfort van Nederland, mijn huis en de kat.
Ik had toevallig een groot overdekt winkelcentrum ontdekt en zag op internet dat dat in maart j.l. geopend is en het grootste is van de hele Balkan.  Gisteren gingen we het bekijken.  Alle dure en zichzelf respecterende merken hebben er een winkel en er is een heel grote supermarkt van Carrefour. Er zijn zalen voor lezingen of cocerten, en veel vermaak voor kinderen op een heel groot open terras waar je ook lekker in de zon kunt zitten wat we dan ook deden. Er is zelfs een kleine ijsbaan waar je schaatsen kunt huren en er moet ook nog een zwembad ergens zijn maar we hebben lang niet alles gezien. Wat ik dan weer zo raar vind is dat dit alles spiksplinternieuw is maar toen ik naar de wc ging bleek de wc bril al half los te hangen en de kraan bungelde heen en weer en er kwam geen water meer uit. Nu we het over vernielzucht hebben, alle plekken in Sofia waar maar enigszins op geschreven kan worden zitten onder de grafity. Samen met de slechte trotoirs vol onkruid en gebroken tegels die omhoog gekomen zijn of juist verzonken, de straten met kinderkopjes die er ook niet meer netjes bij liggen of het asfalt met scheuren, en de lelijke smerig uitziende woonkazernes maakt de stad een rommelige en verlopen indruk. Alleen de straten rondom het parlementsgebouw zien er netjes uit maar omdat daar nu al maanden iedere dag tegen de regering gedemonstreerd wordt met soms vechtpartijtjes en stenen gooien mag ik daar van Zman niet heen. Ik ging een keer naar de boekenmarkt op een plein in de open lucht maar aangezien ik daar niet lekker kon snuffelen omdat Zman pal naast me bleef was ik daar gauw uitgekeken. Ons leven speelt zich af in en rondom het hotel maar daarvoor was ik hier niet gekomen. Conclussie: niks aan. albino
zondag

Bericht van ietwat op do 17 okt - 21:04

Ach arme meid toch, volgende keer toch maar je eerste idee vast houden (alleen gaan) en niet toegeven. Ik vind het echt wel sneu voor je, je had je er toch op verheugd en er een hoop moeite voor gedaan.
ietwat

Bericht van krakkie op do 17 okt - 22:44

Shocked bearhug

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 18 okt - 21:21

Aangezien ik in de krant had gelezen dat die demonstraties tegen de regering haast niets meer voorstellen mocht ik van Zman vandaag zowaar naar de binnenstad om foto's te maken. Maar we waren daar al om 12 uur en dan is het licht niet mooi dus gingen we eerst naar de boekenmarkt. Zman ging op een bankje zitten en ik ploegde een paar dozen door. Kocht 5 boeken: Allice in wonderland in het Duits, een roman van een Bulgaarse schrijver die ik in mijn studietijd ontmoet heb, een boekje met info en tips over geneeskrachtige kruiden waar ook de latijnse namen bij staan, wat erg handig is want ik ken weinig namen van kruiden in het Bulgaars, een boekje over Bulgaarse folkloristische gebruiken en een uit het Turks vertaald boek met verhalen over eenzaamheid. Toen was er anderhalf uur voorbij en vond ik het wel genoeg. Ondertussen had Zman ergens zelf wat gegeten en bracht hij een lekkere bruine bol voor me mee met een platgeslagen gehaktbal (kjufte) en groente erop. Daarna gingen we thee drinken op een terrasje in het zonnetje. Ik had pepermuntthee gekozen en die deed me heel erg goed. Helpt echt tegen verkoudheid. Toen een poos in een park in de zon gezeten. Echt mooi met al die verkleurende bomen. Dan foto's genomen van verscheidene bezienswaardige gebouwen, o.a van de kathedraal waar we ook nog even in gingen. In een orthodoxe kerk staan geen kerkbanken. De gelovigen moeten tijdens de dienst gewoon blijven staan, erg ongemakkelijk. 
Toen ik op straat iemand met een enorme taart voorbij zag komen kreeg ik reuze zin in gebak. We namen een taxi naar de Sofia Mall in de buurt van ons hotel en gingen daar thee drinken met chocoladetaart. Die taart mag 1 keer per week van mij want van deze word je vast en zeker moddervet maar hij is zó lekker, echt jammie! Toen terug naar ons hotel maar omdat we geen zin hadden er weer uit te gaan namen we eten van de Chinees mee. Ik pakte het op onze kamer in kranten en zo bleef het prima warm totdat we gingen eten. Ben heel tevreden over deze dag. albino
zondag

Bericht van krakkie op za 19 okt - 15:32

oh, dat klinkt beter meid! die kjufte klinkt ook heerlijk! lachje

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op ma 21 okt - 11:19

Wat fijn dat je zo genoten hebt. En wat toevallig juist een boekje te vinden van een schrijver die je ontmoet hebt.
:herfstblad:
ietwat

Bericht van krakkie op za 26 okt - 22:27

Hoe gaat t meis? kom je al weer bijna thuis? Ik ben nieuwsgierig hoe de rest van je vakantie verlopen is! yes

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 27 okt - 0:35

We zijn woensdagavond thuisgekomen. De laatste dagen waren best nog wel leuk. Zman had uiteindelijk toch begrepen dat we niet eeuwig zo door konden gaan. Zaterdag gingen we dus met de tablet nog fotograferen in de binnenstad. Zondag maakten we een tochtje, eerst met de tram tot het eindpunt wat al 3 kwartier rijden was en dan een heel eind met de bus naar een heel oud kerkje in wat eens het dorpje Boyana was maar nu een buitenwijk van Sofia is. Jammer genoeg was het kerkje dicht maar we hadden schitterend weer en wandelden wat rond. Zman beweert dat we daar een jaar of 10 geleden ook samen geweest zijn maar ik kan me er absoluut niets van herinneren en herkende ook niks.
Op de terugweg gingen we in dat supernieuwe winkelcentrum, Paradise Center,  waar we al een keer geweest waren eten bij een Servisch restaurantje. Gelukkig hadden we maar één maaltijd besteld omdat die stukken vlees zo groot waren en we niet wisten wat ze er verder nog bij zouden serveren. En dat bleek een wegwerpblad te zijn van 25 bij 30 cm volgeladen met het vlees dat we besteld hadden nl. een pleskavitsj (soort platgeslagen gegrild gehakt) met een doorsnede van ca. 15 cm en verder een dubbelgeklapte pannenkoek, een portie friets en een heel grote berg andijvie-, komkommer-, wortel-, kool-, tomaten-, en radijssalade. En dat alles kostte 3 euro. Ook met zijn tweeën konden we het niet helemaal op. Maar we gingen toch nog op een ander plekje een lekkere coupe ijs eten, ikke walnotenijs, en later thee drinken op het buitenterras daar. Daar kregen we helaas een grote ruzie omdat ik met muntgeld wilde betalen en dat niet mocht van Zman. Ik vind dat snobistisch want munten zijn net zo goed geld als bankbiljetten en ik wilde er vanaf omdat het einde van de vakantie in zicht was. Hij mag het dan niet chique vinden met munten te betalen, ik vind het niet chique op een terras te gaan zitten schreeuwen. albino
zondag

Bericht van ietwat op zo 27 okt - 21:53

Fijn dat de laatste dagen nog grotendeels leuk waren.
ietwat

Bericht van zondag op ma 28 okt - 19:54

Dat hadden wij dus weer. Ik moest naar de dokter en daarna naar de apotheek. Vervolgens een soeppan gekocht bij de Action. Dan gingen we naar AH waar Zman geld wilde opnemen. Er was voor ons een vrouw aan die automaat bezig maar zij kreeg geen geld uit dat ding en ging zich beklagen bij de klantenservice. Ik hoorde dat en zei dus tegen Zman dat hij daar geen geld moest pinnen. Nee hoor, lekker eigenwijs, tóch doen. Hij pinde 50 euro maar er kwam niks anders uit het apparaat dan de bon.feli  De klantenservice kon niks voor ons doen en ook niet voor die gedupeerde mevrouw; we moesten ons maar tot de ING wenden. Wij dus samen met die mevrouw naar het servicepunt van de ING in een boekhandel. Daar konden ze ook niets doen daar die mensen niet in dienst van de ING zijn. We konden wel via de automaat daar achterhalen dat er inderdaad 50 euro van Zman zijn rekening was afgeschreven. Hij nam daar dan maar opnieuw 50 euro op. Het personeel raadde ons aan direct naar de hoofdvestiging van de ING hier te gaan, dus dat deden we. Daar schreven ze alles wat er gebeurd was in de computer op en beloofden dat we zullen worden gebeld. Is nog niet gebeurd.

Daarna naar Kruidvat want ik kon me niet herinneren of ik daar nog ontwikkelde foto's op moest halen (er was niks van ons), naar de Wibra voor vogelvoer voor de komende winter en naar Blokker voor een digitale tijdschakelklok, Tenslotte ook nog een hoop boodschappen bij Dirk gedaan en naar huis. 

Ik begon op internet een tandtechnicus voor Zman te zoeken en een hele rits van die lui te bellen. Op een na zijn het allemaal tandtechnici die geen tanden trekken maar dat moet bij Zman ook gebeuren. Bij die ene heeft Zman zich een half jaar geleden echter misdragen, Jullie weten het onderhand wel: schreeuwen,TAAL  op de muren bonken, met de deuren slaan. Hij wil dus eigenlijk niet meer naar die man maar als hij een beetje vlotte afwerking wil heeft hij geen keus. albino
zondag

Bericht van ietwat op wo 30 okt - 22:13

tja, ik snap het wel dat hij zich daar eigenlijk niet meer durft te vertonen. Maar aan de andere kant die man weet al hoe hij is, zal er dus minder van opkijken als het weer 'misgaat'.

hopelijk is het snel geregeld met het geld, erg vervelend als er niets uitkomt maar het wel afgeschreven is van je rekening.
ietwat

Bericht van zondag op wo 30 okt - 23:33

Die dokter heeft gelachen en mij, toen ik Zman de deur uit gestuurd had, verzekerd dat hij hem binnen afzienbare tijd vast wel terug zou gaan zien. Nou hij krijgt dus gelijk want er is geen andere tandtechnicus hier of in de omtrek van Amersfoort die ook tanden trekt. Ik ga hem morgen bellen voor een afspraak en dan moet Zman maar eerst zijn excuses aanbieden.

De bank heeft vandaag gebeld om de gegevens van Zman te verifiëren. We horen er over 8 dagen meer van. albino
zondag

Bericht van ietwat op vr 1 nov - 18:57

Die hebben ook geen haast zeg. Al dat napluizen kost ze meer dan wat jullie terug moeten krijgen.
Het zou maar aan het eind van de maand gebeuren en je geld is bijna op. Maar ja wat begin je tegen de bank  noidea
ietwat

Bericht van zondag op do 7 nov - 22:02

De bank heeft gisteren gebeld dat ze het geld terug storten. 

Vandaag was het mijn lucky day. Waar eerst de C1000 was zit sinds een paar maanden de Jumbo. Ik vind dat geen fijne winkel en ga er zelden naartoe. Maar nu hadden ze karbonades in de aanbieding dus vooruit. Stond ik in de rij voor de kassa, zag ik een bord hangen waarop stond dat de 4de in de rij de boodschappen gratis krijgt, want "vierde in de rij, kassa erbij". Ik let haast nooit op andere mensen maar nu begon ik op te letten wie er voor me stonden en wat daar gebeurde. Dat waren er 5. Een werd al geholpen dus die telde niet, dan een oude vrouw, een jong meisje en mijn voorgangster met heel veel boodschappen. Toen ik aan de beurt was meldde ik dat ik de vierde wachtende was geweest. Eerst wilde de kassiëre daar niet aan maar ik kon dus een beschrijving van die mensen voor mij geven en wat ze op de band hadden gezet. Toen geloofde ze mij, riep de cheffin en kon ik mijn boodschappen voor 17 euro gratis en voor niks mee nemen, Te gek gewoon! Toen Zman daarna een winkelwagen bij de Aldi ging pakken vond hij ook nog eens 2 euro op de grond. Negentien euries verdiend; dat is meer dan 40 gulden mensen! albino
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: