Zondags Belevenissen

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van krakkie op di 17 sep - 16:36

hiha bwaha  I know meis, ik weet het. Het geeft ook niks. Maar ik vond het wel frappant. En je hebt gelijk... ik zal es een plek maken voor weeweeweetjes.

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van Meesleepbeest op di 17 sep - 18:56

Is ook wel een tijdje geweest toen we dat aan iedereen vertelde dat men opeens niet meer kon aanmelden daar... das een paar jaar geleden ofzo haha
Meesleepbeest

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 23-08-13

Bericht van ietwat op di 17 sep - 22:16

Hopelijk gaat ie het fototoestel toch nog waarderen

Goed hoor zo'n thuisnetwerk aanleggen, zou ook niet weten hoe dat moet. Je wordt lui wat leren betreft als je een computerman in je huis hebt.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van krakkie op di 17 sep - 22:18

Zelfs IK weet niet hoe ik een netwerk moet maken... dat soort dingen laat ik aan slepie over Laughing

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 18 sep - 0:14

Ik weet het ook niet hoor. Moest een hoop dingen op schermpjes invullen en telkens als het vastliep ging ik weer een stapje terug en vulde wat anders in of vinkte wat anders aan tot die pc eindelijk ook ook kon internetten. Mijn ex zegt dat ik dat niet had moeten doen. Wat had ik dan wél moeten doen? een kabel van die pc naar mijn experiabox leggen? Ca. 15 meter waar je je nek over breekt en eigenlijk niet op mag trappen. Nog afgezien van het aansluitprobleem. Kan je de ene pc draadloos laten werken en de andere met een kabel op dezelfde experiabox? Ik krijg echt hoofdpijn van de tegenwoordige techniek. albino
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van krakkie op ma 30 sep - 10:29

Je bent niet de enige hoor die hoofdpijn krijgt van de techniek... nein 

Hoe gaat het Zondag? Heb je al weer een fijne vakantie in het vooruitzicht? of ben je even klaar met reizen. (ik vermoed dat de kou je straks wegjaagt hier?)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 30 sep - 11:38

Nog een beetje te vroeg voor halloween maar ik begrijp dat je aan je banners werkt Krak. Een griezelige kat hoor, glowing in the dark. 
Over mijn op handen zijnde vakantie. Dat wordt weer een heel verhaal, maar dan hebben jullie wat te lezen. We vertrekken dus overmorgen. Gewoonlijk reizen we met reguliere vliegmaatschappijen, maar mijn ex had mij dit keer Wizzair aanbevolen omdat je dan nergens over hoeft te stappen wat we normaal altijd moeten als we naar Sofia, (Bulgarije) gaan. Wizzair is een Hongaarse lowbudget maatschappij die tussen Nederland en allerlei voormalige oostbloklanden vliegt. Je moet dus alles per internet regelen; net iets voor mij, suffert als ik ben met computers. Weken geleden ben ik bij m'n ex geweest om tickets te boeken en ons hotel in Sofia te reserveren. Dat ging toen al allemaal moeilijk maar lukte uiteindelijk toch. Mijn ex had gezegd dat ik de instapkaarten 3 weken voor vertrek per email zou krijgen maar dat bleek dus niet te kloppen, dwz je moet daar tegen die tijd zelf inloggen om bij die instapkaarten te komen. Mijn ex ging zelf intussen ook op vakantie, maar hij zou die kaarten dus voor mij organizeren. Voordat hij wegging kwam hij bij mij langs om die kaarten van internet te plukken maar a. bleek het te vroeg om ook aan de instapkaarten voor mijn terugreis te komen en b. deed mijn nieuwe printer het niet dus besloten we dat het dan maar na zijn vakantie moest. Achteraf bleek de printer overigens niks te mankeren; alleen was zijn stekkertje losgeraakt maar aan die simpele mogelijkheid hadden we natuurlijk niet gedacht.knipoog 

Hij kwam dit weekend terug en vanmiddag kan ik de instapkaarten bij hem ophalen. Gered door de bel dus (ja ik zat er erg over in). De koffers staan gepakt maar ik ga er weer een paar t-shirts uit halen en er wat warmers indoen want in Bulgarije blijkt het net zo koud of nog kouder dan hier en ook regenachtig. Vorige week was het daar nog snikheet. De Bulgaarse krant meldt dat het de komende week kloteweer blijft maar in onze tweede week zal het beter worden zeggen de weerprofeten. Nu alleen nog een Valystaxi naar Eindhoven Airport regelen en morgen de kat naar het pension brengen, pfffff! De volgende keer vlieg ik weer met een reguliere maatschappij hoor want zo'n low budget is met al die toeslagen voor bagage en weet ik veel niet eens erg veel goedkoper. Het voordeel is wel dat je niet hoeft over te stappen wat ook altijd tot stress leidt want de ene keer heb je nauwelijks de tijd je volgende vliegtuig te halen en de andere keer zit je een halve dag op je volgende vlucht te wachten. En dan is het ook nog eens de vraag of ze je koffers ook overgeladen hebben; verleden jaar niet dus. Gewoon thuisblijven is geloof ik nog de beste optie.hiha albino
zondag

Bericht van krakkie op ma 30 sep - 12:18

bwaha Hahahaha, meis wat een klucht weer! Ik snap wel dat niet over hoeven stappen heel fijn is... ik zou er niet zo goed tegen kunnen hoor, dat wachten op het vliegveld. Ik zou me dood vervelen, want geld uitgeven wil ik dan niet, en verder is wachten gewoon wachten...blegh!

Ik wens je in elk geval heel veel plezier op je vakantie, en ik hoop dat het daar gauw weer warmer wordt! sunny soleil

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 30 sep - 19:00

Ik heb ze, ik heb ze, ik heb ze! Die instapkaarten dus. En de taxi heb ik ook al gereserveerd. Wachten op een vliegveld vind ik niet zo erg. Dan gaan we koffie drinken, boekje lezen, taxfree shops bekijken waar we natuurlijk niks kopen want die zijn nog duurder dan gewone winkels, meegebrachte broodjes opeten en op ons gemakje naar het toilet. 
Wat ik wel erg vind is als je als een gek naar je volgende vlucht moet rennen op een jou totaal onbekend vliegveld. De ene keer is het Wenen, de andere keer München, Düsseldorf of Stuttgart. Deze keer dus geen overstapperij. De vlucht duurt 2 uur en 10 minuten. Maar die taxi komt ons wel  belachelijk vroeg halen, dat dan weer wel. Het is 1 uur en 25 minuten rijden naar Eindhoven zegt de Valys-mevrouw, maar ze mogen er 3 uur voor nemen en daar heb je je maar bij neer te leggen. roll eyes 

Weet je dat je dit jaar 150 km extra van de Valys krijgt Krak? albino

Laatst aangepast door zondag op do 3 okt - 12:51; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Bericht van krakkie op ma 30 sep - 21:10

Ja, ik kreeg er bericht van, maar volgens mij alleen voor de mensen met een laag kilometer budget. Ik heb nog bijna mijn hele hoge km budget over dit jaar omdat ik alsmaar niet kon zitten, en dus ook niet kon reizen.

Anyway, ik hoop dat je reis heerlijk snel en soepel verloopt meis, en dat het even droog is als je aan komt! yes

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 30 sep - 21:37

Ik heb normaal 450 km per jaar en Zman ook. Nu dus 600 voor ieder, als je er nog niks van gebruikt zou hebben. Heeft Sleep ook een pasje? Ben benieuwd hoeveel km ze volgend jaar geven.

Hoe gaat het nu met je? Helpt dat glutenvrij eten om je gezonder te voelen? albino
zondag

Bericht van krakkie op ma 30 sep - 23:24

Slepie heeft geen pasje, hij kan met het openbaar vervoer reizen. Maar dat geeft verder niet, ik had ruim 2200 km voor dit jaar.

Het gaat moeizaam met mij. We hebben moeite op de been te blijven. Koken lukt steeds niet, dus eten we soep, pizza, lasagne en andere zooi die we niet lekker vinden.

Wordt aan gewerkt. Verder helpt koorts en griep niet mee om trek te hebben natuurlijk.
We moeten echt uitzieken, of we willen of niet!

Ik hoop dat je een heerlijke vakantie hebt meis, en ik hoop ook dat je internet hebt daar, zodat je ons gezellig op de hoogte kan houden van je (meestal grappige en of spannende) avonturen! Of van het lekkere eten en je leuke gesprekken met mensen.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op di 1 okt - 9:16

fijne vakantie zondag, gelukkig dat het allemaal goed gekomen is met de kaarten. Nu nog hopen dat het weer bijdraait of tenminste meevalt.

Druiven schijnen goed te zijn om aan te sterken Krakkie, alleen zal Sleepie daar vrees ik beter af kunnen blijven, of niet maar dat weet ie zelf het best.
ietwat

Bericht van krakkie op di 1 okt - 16:55

De laatste tijd best veel druiven gegeten. (die nu in de winkel lagen waren klein en onrijp... komende week kiwi's in de aanbieding geloof ik. ook lekker)

roosje
krakkie

Bericht van Gast op di 1 okt - 22:51

krak  dan moet je  kiwi  gold eens  probeeren die  zij wat soeter dan  de groene  kiwi
Gast
Gast

Bericht van krakkie op wo 2 okt - 1:22

yes

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 2 okt - 8:51

yap, wij zijn ook van de gold serie lachje
ietwat

Bericht van krakkie op wo 2 okt - 10:29

Ben benieuwd of Zondag in Bulgarije ook lekkere kiwi's eet....

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 2 okt - 17:58

Kiwi's? Die zullen hier wel peperduur zijn. straks gaan we chinezen want dat is lekker dichtbij. Ze koken daar wel niet zo goed als onze Chinees in Amersfoort, maar het kan ermee door. Ik wil ook niet naar iet of wat deftiger restaurants want Zman zijn eetgewoonten zijn abominabel en door zijn scheve mond valt er ook vaak wat eten uit. Bij een tweederangs Chinees restaurant met slechte verlichting is dat echter niet zo'n probleem.

We hebben net onze hotelkamer in bezit genomen. Het is zwaar bewolkt en 11 graden maar het is gelukkig droog. Reizen via Eindhoven vonden we niet zo geslaagd maar dat komt grotendeels doordat we dat vliegveld nog helemaal niet kenden. Nu weet ik dus wat en hoe maar ik en vooral Zman vinden Schiphol prettiger. Eindhoven is ook dubbel zo ver. Ik moet gaan. Dag dag allemaal. albino
zondag

Bericht van krakkie op wo 2 okt - 20:26

Veel plezier! yes

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 3 okt - 0:29

Dank je. Het eten bij de chinees viel goed uit. Ze koken nu beter en ze hebben ook wat aan de verlichting gedaan met dien verstande dat ze overal kale spaarlampen ingedraaid hebben. Op zich is dat naargeestig licht maar omdat de wanden roze geverfd zijn valt het effect nogal mee. Ik had kip met pinda's besteld maar dat bleek een enorme schotel met ook veel stukken nog net knapperig gekookte paprika en blokjes wortel; het geheel in een lekkere saus. Ik houd ervan dat de groente niet te gaar is en vond het smakelijk maar ik kon het niet op want we hadden ook nog soep en een salade besteld. Ik liet het grootste deel van mijn eten in een doggybag inpakken. Heb ik morgen een koud chinees ontbijt. Als het niet smaakt kan ik het altijd zelf nog weggooien. Zman at met moeite zijn portie varkensvlees met groente op. We dronken samen een 1,5 literfles mineraalwater bij ons eten en de rekening bedroeg voor ons samen hele €12,50. Voor het geld hoef je het dus niet te laten maar de volgende keer nemen we samen maar 1 schotel want 2 blijkt dus veel te veel. Toen we weer buiten kwamen bleek het te regenen maar ik had 2 opvouwbare parapu'tjes bij me en strompelden we over de verschrikkelijke trottoirs van onze straat weer terug naar ons hotel. De trottoirs in Sofia zijn een echte ramp. De tegels liggen schots en scheef, zijn omhoog gekomen of verzonken en ontbreken vaak geheel. Gaten zijn al dan niet provisorisch met bobbelig cement opgevuld en er groeit overal onkruid. Kortom, je breekt er je nek. Het is onmogelijk ze met een kinder-of invalidenwagen te berijden. De rijweg is weinig beter; stukken asfalt die niet naadloos op elkaar aansluiten of hobbelige kinderkopjes en overal grote plassen als het regent.

Tot verleden jaar moesten we in dit hotel per dag twee euro voor de tv en ook twee euro voor wifi betalen, dus samen vier en dat was voor drie weken dan 84 euro, maar nu is de tv gratis geworden en wifi kost nog maar 1 euro per dag; een aanzienlijke meevaller dus. Dit is een backpackershotel dus heb je weinig confort maar het ligt dicht bij het centrum, is goedkoop en de lakens en handdoeken zijn er altijd kraakhelder wit. Maar je hebt bv geen kleerkast dus je kleren blijven in de koffer. Er zijn wel 4 kapstokhaken. Voor glazen en zeep moet je zelf zorgen. Wel is er een houder met vloeibare zeep in de piepkleine doucheruimte waar wel een wit toilet en kraan met oranje wasbakje zijn maar geen echte wastafel er omheen zodat je je toiletspullen niet kunt uitstallen. Er zijn wel 2 kleine nisjes in de wand waar je wat kwijt kan. Het is een beetje behelpen maar dat vinden we niet echt erg.  Dit is een hotel van de easyJet hotelketen en alles is in oranje en wit. Ik waan me dan ook voortdurend in een hotel van de ING bank. knipoog Je hebt samen maar 1 stoel maar omdat we hier zo lang zullen zijn heb ik ze onder druk gezet er nog een te geven en die bleek uit hun eigen kantoortje te komen. Een tafel of nachtkastjes ontbreken, vandaar dat ik 2 stoelen wil want die fungeren dus  vaker als nachtkastjes dan als zitmogelijkheid. We zitten op mijn verzoek op de 7de etage met uitzicht op het westen. Dan kan ik hopelijk foto's van zonsondergangen maken. Ik had hier een eerdere keer heel mooie gemaakt maar ze per ongeluk of liever uit onnozelheid van de tablet gewist. Dit hotel is erg in trek en nu behoorlijk vol. Het is weer een heel verhaal geworden. Hoop dat ik jullie er niet mee verveel.albino

Laatst aangepast door zondag op do 3 okt - 12:48; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Bericht van krakkie op do 3 okt - 2:12

Ik verveel me nooit bij jouw verhalen! Ik vind het altijd heerlijk om te lezen. (moet ook altijd even op me inwerken) Je laat altijd een sfeer van de plaats waar je bent achter red

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op do 3 okt - 11:56

Na het lezen,.... ik voel me alsof ik een heerlijke uitgebreide maaltijd heb gegeten, gewandeld heb over gevaarlijk hobbelige stoepjes, en genoten heb van het uitzicht. yes

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 3 okt - 12:35

Je beleeft het dus een beetje mee Krak. Dat is dan ook mijn bedoeling voor de thuisblijvers. Ik ben thuis een boek over Moskou aan het lezen van Raymond van den Bogaard "Moskou aan zee". Ik ben nooit in Moskou geweest maar als ik die artikeltjes over het alledaagse reilen en zeilen daar lees maak ik het zelf ook allemaal mee, heel leuk. Zman heeft vanmorgen allerlei lekkere broodjes gevuld met sirene = feta  en spinazie gehaald en voor mij ook 2 halve liters ajran = een soort karnemelk met zout. Ik heb ze al opgedronken en het overgebleven chinese eten van gisteren opgegeten. Smaakte nog best. Zman bracht ook 4 verschillende kranten voor me mee. Ik had niks gevraagd want ik heb internet en een boek maar hij vond dat ik wat te lezen moest hebben. lachje Ik houd vandaag een luierdag, het is toch koud en buiïg en er staat veel wind. De zon is af en toe ook te zien. Ik stuur een foto van ons uitzicht per mail. koffie albino

en krak voegt die even toe:
zondag

Bericht van krakkie op do 3 okt - 14:29

Karnemelk met zout????  huh 
nope eww    Meis, hoe kóm je er bij... BLEEEGGHHH!!! 

Mooi uitzicht wel, is wel duidelijk even géén Nederland soleil
En Zman is best lief voor je, zo nu en dan he? al schreeuwt ie waarschijnlijk nog steeds de boel bij elkaar, hij haalt vanalles voor je, en neemt zelfs iets te lezen voor je mee. toch lief. (ben blij dat er af en toe best ook nog wat liefs in hem zit, en niet alléén maar gescheld.)

Ik zie net, helemaal rechtsonderin de foto iets wat IK nou mooi vindt... van die oude, rommelige, maar nog twintig jaar meegaande daken... vooral die helemaal rechtsonder. :lol:dat schuurtje/huisje is zo weggelopen uit een schilderij van vermeer of monet.
Geniet ervan meis, van je vakantie! sunny

roosje
krakkie

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende