Zondags Belevenissen

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van zondag op zo 15 dec - 19:46

Die steel raakte op een centimeter na het aanrecht. Je kon je vingers er niet eens meer goed omheen krijgen. Maar hij merkt geeneens dat het ding onderste boven zit; heel vreemd. Vanavond hadden we rijst en die wilde hij gaan koken in het nieuwe steelpannetje dat nog kleiner is dat het kapotte. Zou hij dement worden of is dat nou gewoon gebrek aan concentratie? Als ik ook maar even niet oplet doet hij weer wat raars. De laatste tijd snuit hij, als hij in de keuken bezig is, zijn neus steeds in de theedoek. Nou lekker is dat!  nope  albino
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van krakkie op zo 15 dec - 21:24

gatverdamme! ook fijn als je je net afgewassen glas even wil afdrogen... ben benieuwd wat hij zegt als hij een snotglas thee voor gezet krijgt.

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op ma 16 dec - 1:06

Zodra ik het zie of hoor gaat die theedoek in de was en vanavond heb ik het hem weer voorgehouden dat dit zo niet door kan gaan. Het is ook nergens voor nodig want vlakbij de theedoek-haak staat een rol keukenpapier. Nu heeft hij beloofd dat hij de theedoek met rust zal laten. Eerst zien, dan geloven.  albino
zondag

Bericht van ietwat op ma 16 dec - 10:20

Zou goed kunnen dat er meer aan de hand is, wellicht moet je de symptomen eens overleggen met de ha. Met wat mazzel krijg je een hulp, of een budget om zelf iets te regelen (als dat nog bestaat). 
Ik pak voor elke afwas een schone theedoek, maar er wordt dan ook niet vaker dan 1 keer per dag afgewassen.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op di 17 dec - 20:41

Er gaat hier iets fout. Opnieuw dus.

Laatst aangepast door zondag op di 17 dec - 20:49; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Bericht van zondag op di 17 dec - 20:44

Zondag zijn we naar een concert van Jiddische liefdesliedjes geweest. fluit  Die zangeres, Niki Jacobs, had een mooie stem en het begeleidende bandje was ook goed, maar toch "pakte" het mij niet, jammer. Het zal wel meer met mijn innerlijke gesteldheid te maken hebben gehad dan met hun wijze van uitvoering. Ik had helemaal mijn dag niet. noidea  Had een veel te dikke jas aangetrokken voor dit tamelijk zachte weer en was ook een leren handschoen kwijtgeraakt, merkte ik onderweg. Gelukkig bleek die later thuis in de slaapkamer op de grond te liggen. Maar in de concertzaal merkte ik ook nog eens dat ik een spiksplinternieuwe oorbel van het paar dat ik voor het eerst droeg verloren had en dat moet onderweg zijn gebeurd want die kwam niet meer boven water ook al speurden we op de terugweg de straten af.

Maandag zijn we naar het graf van mijn zusje gereden, ca. 25 km hier vandaan. Dat doen we altijd met haar verjaardag en sterfdag. Het was schitterend weer met 11 graden, wat 5 graden hoger is dan de gemiddelde temperatuur voor de tijd van het jaar. soleil  Toen zij stierf, nu 63 jaar geleden, lag er 20 cm sneeuw. Ik had een kunstkerstboompje voor haar gekocht. Heeft zij ook eens een keer Kerstmis. Toen we weer in Amersfoort waren gingen we naar de kringloop om koffie te drinken. Die is daar goed en goedkoop en het café'tje is ook gezellig dus we zitten daar heel vaak. 

Zman had onlangs een ovenschaal gebroken en ik vond daar meteen een andere van hetzelfde formaat, voor 80 cent. Verder waren er helemaal geen ovenschalen; het was de enige. Dit gebeurt mij vaker, dat ik iets moet hebben en het daar dan meteen vind en ik heb dan het gevoel dat een goede geest, wellicht mijn engelbewaarder, het er daar voor mij heeft neergezet (of laten neerzetten) omdat hij het waardeert dat tweedehands spullen mij niet te min zijn. Ja lach er maar om; dat doe ik zelf ook, maar stiekem geloof ik het half en half.
En ik vond ook nog 4 puntgave wijnbekers van het Bulgaarse traditionele aardewerk dat ik verzamel, echt van die oude stijl van vóór de tijd dat ze gingen knoeien met de kleuren van de verf. Wat ze er tegenwoordig in Bulgarije van produceren vind ik absoluut niet mooi en koop ik dan ook niet. De wijnbekers gaan we met Kerstmis en Oud en Nieuw in gebruik nemen. wijn  De ovenschaal heb ik gisteravond al meteen gebruikt om drumsticks in te braden. Was weer lekker. yum  albino
zondag

Bericht van Gast op wo 18 dec - 22:36

Berg  de  schaal  maar  goed op  :P
Gast
Gast

Bericht van zondag op vr 20 dec - 23:23

We hebben een nieuwe afvalcontainer die alleen voor de twee flatblokken hier is. Daar ben ik wel blij om want mensen van een dwarsstraat en de wijk die aan de onze grenst maakten steeds onze containers vol en smeten wat ze niet meer kwijt konden ernaast. Nu hebben we een ondergrondse container die je moet openen met een pasje dus kunnen ze er niet meer bij.

Aan het eind van de dwarsstraat stonden eerst glas-, papier- en plasticcontainers. Die zijn nu ineens weg. Ik belde kwaad de Rova op. Ja mevrouw, die staan nu daar en daar. Is 6 keer zo ver hebben de buren, een gehandicapt echtpaar, nagemeten. In deze twee  flatblokken wonen over het algemeen oude mensen. Ik heb een kwaaie mail naar de Rova gestuurd dat ik mijn afval verder niet meer ga scheiden maar alles voortaan in de nieuwe container ga donderen want die nieuwe plek is me veel te ver lopen, temeer daar ik slecht ter been ben en ook niet veel kan dragen in de hand waarin ik mijn stok heb. Alleen als we met de auto naar de Lidl gaan nemen we nu de troep mee want daar staan ook van die verzamelcontainers.
Ik vind het belachelijk dat dienstverlening steeds verder ingekrompen wordt, Er zijn hier ook al een aantal oranje brievenbussen verdwenen.

Van jonge mensen mogen de oude niet zeggen dat vroeger alles beter was en dat is ook niet zo, maar sommige dingen waren wel écht beter. We kregen 3 keer per dag post. Dat hoeft nu natuurlijk niet meer met al die e-mail, telefoon en SMS mogelijkheden. 
Alle leveranciers kwamen haast iedere dag aan de deur. De bakker en de melkboer iedere dag. De groenteboer 2 keer per week. De visboer, peteroliumboer, kolenboer, schillenboer en voddenboer 1 keer per week. De kruidenier kwam met een boodschappenboekje opnemen wat je nodig had en het naderhand afleveren. De was werd opgehaald en schoon weer terug gebracht. En dat terwijl wij vier kilometer van het dichtstbij zijnde dorp woonden. Als je nu een dienst aan huis wilt moet je er dik voor betalen. albino
zondag

Bericht van krakkie op za 21 dec - 1:32

He-le-maal mee eens!  yes  stomme bezuinigingen. slaat compleet door, en slaat nergens meer op

roosje
krakkie

Bericht van Gast op zo 22 dec - 22:22

Haha ach  scheelt  meeste  troep  word  ook  bij  de afal verwerking geschijden hoor :P opapier  blik  plastik
kan gewoon bij mekander in
Gast
Gast

Bericht van ietwat op ma 23 dec - 11:58

Er is veel wegbezuinigd maar dat geeft ook dat de prijzen niet de pan uit gestegen zijn. Als iemand de boodschappen moet komen brengen moet die zijn kosten en loon toch in de prijs doorberekenen. Als je die prijzen dan vergelijkt met de supermarkt die niets brengt (en dus die kosten niet heeft) zijn ze logisch duurder.

Ik werd er bij het bejaardentehuis nog op aan gesproken dat we de post van hun (kaartjes die zijn willen verzenden) moesten meenemen, zij wilden die service gratis, terwijl het bedrijf de kosten wel heeft, die chauffeur gaat echt niet voor niets werken. Iedereen wil altijd alles voor bijna niets. Ik vond dat als ze vindt dat wij het voor niets moeten doen ze het zelf ook bereid zou moeten zijn het voor niets zou te doen.
ietwat

Bericht van zondag op ma 23 dec - 12:45

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt Ietje. Je zinnen zijn een beetje verward of door elkaar gekomen. Dit is wat ik eruit opmaak: 

jij brengt post bij een bejaardenhuis en daar vragen ze je de post die zij eigenlijk op de bus moeten doen gelijk ook maar even mee te nemen. Jij vind dat daarvoor betaald moet worden. Maar wat moet die vrouw die dat voor niks gedaan wil hebben dan zelf ook voor niks doen?

Al die leveranciers en diensten die vroeger asn huis kwamen zullen dat heus wel in de prijzen van hun producten en diensten verdisconteerd hebben. Voor niks gaat alleen de zon op en valt er regen.  albino
zondag

Bericht van Gast op di 24 dec - 22:25

Huis aan huis srv  was altijd  wel ietsjes  duurder anders  kon dat  nooit  uit
maar  met  de hoge  brandstofkosten tegenwoordig  lukt dat bij de meeste  helemaal niet meer

Ja snap dat ook niet  helemaal iets ze betalen toch  post  zegel?
Naja  snap  wel dat je niet van  iedereen  de  post  mee kan nemen  die  bezorgt moet worden in andere wijken
plaatsen landen  nee die  moetten ze zelf op de  bus  doen  vaak is er wel 1 in  zoon bejaardehuis
Gast
Gast

Bericht van ietwat op wo 25 dec - 14:02

Sorry voor m'n verwarde verhaal.

De mensen die het bejaardentehuis runnen zijn gewend de kaartjes die de bewoners willen versturen te verzamelen en dan mee te geven met de postbode (die daar vroeger met de auto kwam). Tegenwoordig heeft de postnl geen autoritten meer dat is allemaal in een nieuw autobedrijf opgegaan. Willen wij dat ze met de auto ergens naar toe gaan dan zullen we ze moeten inhuren. Vroeger was zo'n ophaalservice makkelijk geregeld, even tussendoor. Maar tegenwoordig kan dat niet meer zo.

Hun bakken met kaartjes moeten naar het postkantoor gebracht omdat de brievenbussen versmald zijn er er maar weinig kaarten tegelijk door kunnen. Dus wie brengt ze dat is de vraag, zij zijn van vroeger af gewend dat ze dat niet zelf hoeven doen, maar het is nu anders vrees ik.

mbt voor de verwarring, mijn hoofd werkt nog steeds niet echt naar behoren. ik heb geen overzicht,vergeet alles en spring van de hak op de tak, lekker chaotisch onrustig. Gelukkig zit er al wel vooruitgang in.
ietwat

Bericht van zondag op wo 25 dec - 16:40

Nou ik begrijp het nu prima dus ik merk er niets van dat je soms chaotisch bent. Daar dacht ik ook eigenlijk niet aan. 

Als ik een stuk zit te schrijven ga ik soms de zinnen veranderen en dan staat het oude er ook nog zodat het een puinhoop wordt temeer daar ik de cursor soms ook nog op de verkeerde plaats heb staan en iets nieuws dat me invalt ga typen. Ik moet dan later heel goed nalezen wat ik nu weer bij elkaar geknoeid heb en het overbodige wissen. Mijn teksten zien er op zo'n moment veel erger uit dan dat stukje van jou en ik dacht dat iets dergelijks het geval was.

Maar fijn dat je je nu helderder voelt en dat is ook te zien aan 
wat je nu schrijft.  albino
zondag

Bericht van ietwat op wo 25 dec - 22:25

lachje
ietwat

Bericht van Gast op wo 25 dec - 23:21

Haha  ach  jho  iedereen schrijft  wel wartaal haha
maar  dat is  wel  leuk  lezen  dan ga je  teminste  echt  na  denken  over het verhaal wast je  leest
maar is helemaal  duidelijk  allemaal :P
Gast
Gast

Bericht van zondag op wo 25 dec - 23:30

Weer een snertdag wat Zman betreft. Ik vind het wel fijn als hij zich kwaad in zijn kamer terugtrekt na een hoop gescheld. Dan kan ik heerlijk wat voor mezelf doen zonder steeds gestoord te worden met zijn malle ideeën. Daarnet wilde hij dat ik de monteur van onze auto opbel om hem een prettige feestdagen te wensen, Ik peins er niet over. Die man is geen vriend maar gewoon een vriendelijke monteur. En moet je zien hoe laat het al is, al over slven.

De aanleiding voor zijn ruzie maken was deze keer dat er, toen ik nog sliep, een zwarte aan de deur is geweest met een kaartje van het een of ander en die wilde dus geld hebben. Zman heeft het kaartje niet aangenomen maar hem wel 1 euro gegeven, niet omdat hij hem dat gunde maar om niet voor rascist versleten te worden wat hij overigens wel is. De buurman stond nl in zijn deuropening te kijken en luisteren. Toen hij het mij later vertelde vond ik dat het dom was dat hij het kaartje niet aangenomen heeft want twee jaar geleden kwamen er 2 verschillende mensen met een kaartje van dezelfde krant. De eerste bleek later een oplichter te zijn geweest met vervalste kaartjes. Nou dat had ik niet mogen zeggen dus Zman ging weer helemaal door het lint. Toen hij uiteindelijk in zijn kamer zat ben ik het vlees gaan braden en heb ondertussen een chocoladetaart gemaakt. taart  Ik perste met alle kracht die ik heb de slagroom uit die kartonnen pakjes en werd toen ineens helemaal niet goed. Dat is de tweede keer dit jaar. Ben naar het toilet gestrompeld en heb daar een poos gezeten met een glaasje water tot ik me weer goed voelde. Heb het niet aan Zman verteld want ik wil volgend jaar 'n keer alleen op vakantie en dat vind hij toch al niks vanwege mijn zwakke gezondheid.

We aten lekker en de kat deed de voor-afwas want er was veel jus van de Croma op de borden achtergebleven en die vond hij jammie.   redcat  :xmastree1: albino
zondag

Bericht van krakkie op do 26 dec - 13:16

Och meis toch! Wat een ellende met die vent van jou... *zucht* 

Enneh, meis, misschien volgende keer proberen een groter gat in het pakje slagroom te knippen? dan hoef je niet zo te persen meid! 
Je moet nog effe mee hoor! Je moet wel je vakantie halen he?! 

Dikke kerstknuff van mij.  bearhug

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op do 26 dec - 16:54

geen krachtsinspanningen voor jou meid, straks lekker op vakantie. Wel een geluk dat zman even op z'n kamer zat.
ietwat

Bericht van zondag op do 26 dec - 17:13

Ja "zucht", dat denk ik ook altijd als er weer wat geks of vervelends gebeurt. Maar je hoeft geen medelijden met me te hebben hoor, dat heb ik zelf ook niet. Ik schrijf een gedeelte van alle gekkigheid die hier plaatsvindt niet op om zielig over te komen zodat ik sympathie van jullie krijg, maar omdat ik me steeds grenzeloos verbaas en als het ware gefascineerd ben door het doen en laten van Zman. Je moet niet vergeten dat hij voor hij die hersenbloeding kreeg een heel leuke  lieve aardige vriendelijke man is geweest. Daar denk ik dan aan als hij het weer op zijn heupen  heeft. En ondanks zijn slechte humeur en opvliegendheid tegenwoordig kan hij ook heel lief zijn. Dan brengt hij me ontbijt op bed en achtervolgt me voortdurend met kopjes thee en bekers melk. Éen kuchje van mij en hij vraagt al of ik water wil.

Wat ook heel raar is dat hij me het ene moment uitmaakt voor rotte vis, dan wenst hij me dood, blind en alle verdere slechts, maar een paar minuten later is hij dat dan kennelijk vergeten en doet weer gewoon aardig en komt met thee, met een ongevraagd vest, een gepelde mandarijn of iets anders vriendelijks. Hij is eigenlijk veel liever voor mij dan ik het voor hem ben. Ik ben niet zo van het verzorgende type. albino 

PS., Ja die doosjes van de slagroom zal ik voor de volgende taart, misschien met nieuwjaar, goed open knippen. Ik heb tegenwoordig kippenkracht en van de inspanning om dat spul eruit te krijgen viel ik dus haast flauw.
zondag

Bericht van krakkie op vr 27 dec - 15:56

Ik ben het met je eens hoor meis... het heeft een vreemde fascinatie om te zien wat er allemaal voor geks gebeurt met een brein wat beschadigd is geraakt. Daarom is het ook fijn om je verhalen te lezen, zelfs als dat sympathie op levert, ....de mens is nou eenmaal nieuwsgierig aangelegd. (ik wel in elk geval) 

Ik snap best dat je nog steeds van hem houdt om wie hij was.  knipoog  En ik vind het knap dat je toch ook zijn vriendelijkheid nog kan zien, en niet alleen de vervelende dingen.  yes

roosje
krakkie

Bericht van Gast op za 28 dec - 20:39

Weet je  al wel waar je heen wilt gaan  op  vakantie alleen?
Gast
Gast

Bericht van zondag op za 28 dec - 21:41

Nou kijk hè, ik ben slechtziend, héél slechtziend mag ik wel zeggen. Daarom is het voor mij moeilijk om als ik ergens in het buitenland aankom zonder hulp de bagageband te vinden en daarna de hostess van de betreffende touroperator of de bus waarmee ze je naar je hotel brengen. Maar als ik naar Marmaris ga dan landen we meestal op Dalaman (soms op Bodrum, heel vervelend) en ik ben daar al zo vaak geweest dat ik weet waar ik voor het visum moet gaan betalen, waar de douane is, waar de bagageband is en waar het hok van Corendon staat waar je je moet melden om te horen in welke bus je moet en de bussen staan dichtbij achter dat hok. 
Naar Marmaris durf ik dus wel alleen. Naar andere plaatsen ook wel maar dan moet ik steeds mijn handkijker op het vliegveld gebruiken en dat vind ik lastig omdat je alles tegelijk moet dragen, je voucher, je paspoort, geld voor het visum, je handtas en je handbagage. Ik ga het liefst naar ons vertrouwde hotel in Marmaris want dat ligt in het centrum van de stad met een mooie tuin, groot zwembad, wifi bij de receptie en een grote boekenkast, vriendelijk personeel en goed eten. Ik weet waar het leuk shoppen is en waar de leuke terrasjes,  goedkope eethuisjes en supermarkten zijn. Ik weet ook met welke bussen ik in Mugla, Icmeler of Turunc moet komen en waar de markten daar zijn. Marmaris is dus een optie. 
Maar wat ik ook in gedachten heb is een reis naar Cappadocië. Dat ligt ook in Turkije en dan land je op Antalya. Daar ben ik niet zo erg bekend op het vliegveld. Ben er vaak geland maar de laatste keer was bijna 10 jaar geleden. Maar ach, het maakt ook niks uit. In deze jaren met Zman heb ik ook moeten overstappen in Wenen, München of Düsseldorf en die sufferd kan ons vliegtuig op Schiphol niet eens vinden, (wat daar toch hartstikke makkelijk is), laat staan op die vreemde vliegvelden. Ik ben altijd degene die de borden leest en zegt waar we heen moeten. In feite kan ik dus overal heen maar Turkije en Bulgarije trekken me het meeste aan.  albino
zondag

Bericht van ietwat op zo 29 dec - 16:52

Ik zou zeggen het gaat om lekker relaxed vakantie, dus zo veel mogelijk extra stress vermijden. Maar niet naar een plek die saai geworden is omdat je er al zo vaak geweest bent. Ik denk, als ik je zo hoor, dat je je best zult redden, zolang je maar overstaptijd genoeg hebt. En een handige tas om je heupen/taille voor alle papieren ed, snel bij de hand als het nodig is en verder niet in de weg. 
Maar dat je een beetje huiverig ervoor bent snap ik, maar je moet maar bedenken dat je op het vliegveld niet alleen bent, bijna iedereen is wel bereid even iets voor je voor te lezen. De brutale heeft de halve wereld, en als je het aardig weet te brengen kom je nog verder.
ietwat

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: