Zondags Belevenissen

Pagina 4 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van zondag op di 1 maa - 9:16

Bij mijn Amerikaanse vriend heb ik eens ergens aan de kant van de weg een lekke band moeten verwisselen, onder zijn bezielende leiding en dat lukte ook. Hij kon zelf niets doen omdat hij toen wegens een ongeval op krukken liep, maar zijn instructies waren glashelder.
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van ietwat op di 1 maa - 11:33

dat is ook leuk, vlak voordat je naar het ziekenhuis moet de accu leegtrekken. Gelukkig wist jij hoe je met het apparaat moest werken. of sprak het voor zich?
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op di 1 maa - 11:49

De eerste keer zo'n ding aansluiten spreekt echt niet voor zich. We hadden hem nog nooit gebruikt en de handleiding, die ik na de koop al flink bestudeerd had toen Zman dat een paar weken geleden vroeg, is ook niet op alle punten even helder en duidelijk.

Ik deed het dus naar beste kunnen. Er ging een lampje dat eerst aan was uit toen ik de snelstartknop indrukte en dat staat niet in het boekje dus ik dacht al dat het mislukt was maar nee; toen Zman de auto vervolgens startte deed de motor het weer.

Nu ik het eenmaal goed weet is het doodeenvoudig. Maar Zman is een gevaarlijke gek. Toen hij dat ding een paar weken geleden uitpakte wilde hij dat apparaat even in de huiskamer proberen en daar hebben we geen accu staan. Ik had gelezen dat je de klemmen eerst op de accu moet zetten voordat je de stekker in het stopcontact steekt dus heb ik hem dat even proberen toen verboden.

Laatst aangepast door zondag op wo 2 maa - 8:05; in totaal 1 keer bewerkt
zondag

Bericht van krakkie op wo 2 maa - 6:49

wel zo veilig... t huis hoeft nou ook weer niet in de fik....

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op wo 2 maa - 23:31

Een kleine ramp maar voor ons persoonlijk een grote.

Mijn koel- en vrieskast zijn 18 jaar oud. Ik had al enige tijd opgemerkt dat er op de elementen van mijn vriezer een sneeuwafzetting was ontstaan. Ik realiseerde me niet dat hij langzaamaan ging ontdooien en weet het aan dat hij meer dan vol was en al heel lang niet door mij ontdooid. Maar ja, hij zat echt stikvol met voornamelijk vlees, veel te veel om een dagje in kranten in de koelkast of in mijn 2 koelboxen op te slaan. cube  We begonnen de laatste tijd dus wat frequenter iets uit de vriezer op te eten. Twee dagen geleden bleek ineens alles ontdooid te zijn en er was natuurlijk ook een waterballet daarbinnen. Ik heb hem nog wel op snel invriezen gezet maar tevergeefs. Hij deed het niet meer. 

Gisteravond heb ik alle vlees in plastic zakken gedaan om weg te gooien. Ik durfde het risico niet te nemen om er nog iets van op te eten. Jammer vooral van de 4 moten wilde zalm die ik voor Pasen bestemd had en een geluk dat we in het weekend juist een grote rollade hadden opgegeten. 

De kat was het niet mee eens dat ik alles wilde weggooien en begon aan een zak met karbonades. Volgens haar waren die nog goed dus hebben we die voor haar in de koelkast gelegd en krijgt ze er steeds stukjes van. Haar dag kan niet meer stuk. Ze krabt nu van achteren aan mijn bureaustoel om mijn aandacht te trekken en gaat dan voor de koel-vries combinatie zitten wachten. Zij is bepaald niet dom, de lieverd.  cat hug

Toen ik alles uit de vriezer had gehaald bedacht ik ineens dat ik een inboedelverzekering heb maar wist niet of deze ramp daaronder valt. Wij vanmiddag naar de verzekering. Die wisten het ook niet en belden het hoofdkantoor. Ze legden me de vraag voor wat ik dacht dat de waarde van het weggegooide vlees was. Ik zei op goed geluk "Tussen de 80 en de 100 euro". Ze schrijven nu 90 euro over; een pleister op de wonde. 

Nu dus op zoek naar een nieuwe inbouw-vriezer en ook een dito koelkast, want die is ook slecht na 18 jaar intensief gebruik. Ik heb 2 inbouw nissen dus moet ik 2 aparte apparaten aanschaffen. money We zijn al even bij de Media Markt geweest maar die hebben nu niet veel keuze staan en de man die er alles van weet was er ook niet. Ga binnenkort BCC en Expert proberen maar ook op Kieskeurig.nl kijken want de Media Markt kan ook voor mij bestellen als ik daar iets van mijn gading kan vinden. Maar ik wil die apparaten eerst in het echt zien.
zondag

Bericht van ietwat op vr 4 maa - 16:15

logisch en je wilt het natuurlijk wel ingebouwd hebben, moeten ze ook even netjes doen.
Wel fijn dat je 90 euro's terug krijgt van de verzekering.
ietwat

Bericht van zondag op vr 4 maa - 21:51

Het brengen, inbouwen en afvoeren van de oude kasten kost bij de Media Markt €75, dat valt me nog mee. Ik ben vandaag nog niet op zoek geweest; het heeft niet zo'n haast want we hebben nog een andere vriezer die zo moeilijk te ontdooien en dan schoonmaken is dat we hem maar als voorraadkast zijn gaan gebruiken. Zal hem van het weekend leeghalen en weer in het stroomnet prikken.
zondag

Bericht van krakkie op za 5 maa - 21:47

Blij dat je in elk geval weer wat nieuw vlees kan kopen van t verzekeringsgeld. ;-) EN fijn dat je NOG een vriezer hebt... geeft je de tijd om de juiste uit te zoeken,. 

volgens fitsie is Liebherr het meest kwalitatieve merk, (dat wás zo in elk geval) en hij heeft er redelijk lang info over opgezocht. Ook LG kwam redelijk goed uit de bus. 

De helft van wat in de winkel staat aan merken, komt zelfs uit dezelfde fabriek, en de gemiddelde "man die er alles van weet"  is tegenwoordig een gehaaide verkoper die eerst probeert uit te vissen hoeveel je te besteden hebt, en vervolgens een blij praatje houdt over hoe goed die en die koelkast/vriezer wel is. 
Heel dapper vraag jij: "hoe lang gaat ie mee?"..... (wij keken laatst de canadese keuringsdienst van waarde over koelkasten en vriezers en fornuizen) en de verkoper vertelt je geheid tussen vijf en tien jaar. (de meesten gaan tegenwoordig een jaar of vier, vijf mee, voor er IETS kapot aan is en een dure, 200 euries reparatie nodig is) 

Hou dus rekening met hoeveel je wil betalen voor een jaar of vier, vijf, en daarna steeds groter risico.

volgens consumentenbond is een LG koel vries combi erg goed. 
Frits zegt: koop géén whirlpool.

roosje
krakkie

Bericht van Meesleepbeest op za 5 maa - 22:03

Hallooo  hairy

LG en Liebherr maken ook veel apparatuur voor de horeca ensow, dus vandaar dat ik daar wat meer vertrouwen in heb. Liebherr is wel een stuk duurder dan de weggooi kasten van Whirlpool ensow.

Ik kom trouwens even je kat redden.... Zou je hem aub geen varkensvlees willen geven?
Dat kan namelijk een virus hebben wat de ziekte van Aujezszky kan veroorzaken. Als je kat dit krijgt gaattie vrijwel zeker naar Maarten  faint

En aangezien er nogal wat vlees is, vooral gehakt, wat nieteens uit Europa komt maar uit Afrika.... tja

redcat
Meesleepbeest

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 23-08-13

Bericht van zondag op za 5 maa - 22:53

Meisje van de Media Markt zei ook Liebherr. Bedankt voor het zoeken Frits.

Alles wordt tegenwoordig zo gemaakt dat je het na een paar jaar moet weggooien. Mijn wasmachine is nu 27 jaar oud en het enige dat ik eraan heb laten doen is een nieuwe manchet aan de deur. Kom nu nog eens om die kwaliteit!

Ik heb die andere vriezer leeggemaakt en gestart. Een raar apparaat. Heeft geen enkele knop om wat dan ook te regelen en alleen een logo van het merk Exquisit met 3 sterren dus hij gaat tot -18 graden. Geen typenummer of niks. Een sleufje voor het afvoeren van het water als hij ontdooid is heeft hij ook niet en daar de bodem een opstaand randje heeft moet je blijven dweilen tot hij al het ijs ontdooid heeft, heel vervelend. Wij kochten hem ooit omdat we erg veel eten invroren en deze een laag energieverbruik had volgens zo'n energielabel met rood, oranje, geel, groene strepen.

Wat de kat betreft zijn we na 1 avond met dat vlees opgehouden Frits want madam wilde haar droogvoer niet meer en ik wil geen verwend kreng in huis. Ze heeft het nog 1 dag volgehouden geen brokken meer te eten en om vlees te zeuren; daarna keerde de rust terug.
zondag

Bericht van krakkie op za 5 maa - 23:26

Meis! je HEBT de goeie vriezer! die met géén toeters en bellen... kom nog maar es om die kwaliteit... voila, je hep m al!  wijn

roosje
krakkie

Bericht van zondag op za 5 maa - 23:50

LOL Ja als je het zo bekijkt! Maar ik had graag een sleuf en tuitje gehad om het dooiwater af te voeren. We hebben besloten voorlopig niet achter een koelkast en vriezer aan te gaan nu we deze weer aangesloten hebben. Ik keek nl even naar de door de Consumentenbond geteste Liebherr vriezers en die zijn over het algemeen 85 cm hoog terwijl ik er een zoek van 66 hoog. Door dat kijken drong het wel tot me door dat ik ook moet opmeten hoe diep hij mag zijn want daar had ik helemaal niet aan gedacht; weer wat geleerd. Ik wacht tot de koelkast het ook opgeeft voor ik weer ga zoeken.

De leukste koel-vriezer vond ik die die de zus van mijn Amerikaan in New York had. Een heel breed en hoog ding dat ook ijsklontjes en crushed ice produceerde; super de luxe, en dat was in 1984. Wij gebruikten die ijs mogelijkheden allemaal heel veel.

Vorige week stond er zo'n bakbeest bij de kringloop voor €95. Die kon alleen ijsblokjes maken maar met spijt in het hart moesten we elkaar toegeven dat hij met geen mogelijkheid in ons open keukentje (meer een kookhoek) past, echt zonde.
zondag

Bericht van ietwat op zo 6 maa - 11:58

waarom zou iemand zo'n mooi ding nou wegdoen
ietwat

Bericht van zondag op zo 6 maa - 16:45

Wie zal het zeggen? Emigratie, overlijden, verhuizing, nieuwe keuken?

De heldendaden van Zman. Ik schrijf deze dingen niet op om maar tomeloos op hem te vitten maar omdat ik elke keer weer stomverbaasd ben dat iemand zo kan zijn als hij is en dat wil ik dan vastleggen.

We hebben onlangs een tweede boodschappenkarretje bij de kringloop gekocht omdat Zman steeds aangeeft dat hij geen rugzak wil dragen. Die maakt zijn kleren kapot beweert hij.

Verleden week boodschappen gedaan met de twee karretjes. Het zijn gewoon 2 hoge tassen op kleine wieltjes en een buitenvak met een rits. Je kan er alleen mee rijden als je de kant met dat buitenvak boven houdt bij het slepen. Zman sleept dat ding echter zonder te kijken of hij de goede kant boven heeft achter zich aan, wat een hoop geschraap van de pootjes op de stenen oplevert. Ik vermaan hem maar hij gaat gewoon door hoor.

Het ding wilde op een gegeven moment niet meer rijden; een wieltje stond nu dwars. Thuis bleek dat het plastic balkje waarin dat wieltje en de pootjes gemonteerd zijn gebroken is. Hij probeerde dat met een lucifervlammetje nog te lijmen wat natuurlijk niet lukte. Dus dag boodschappenkarretje.

We kochten vorige week 2 blisters met halogeen lampen bij de Action. Zman is nooit voorzichtig; propt alles maar zonder te kijken in de rugzak, laat de rugzak onderweg een paar keer vallen en gooit hem thuisgekomen met een smak op de grond.

Die blisters lagen nog op tafel. Ik wilde ze gisteren opruimen maar toen ik ze oppakte hoorde ik meteen iets rammelen en dat is in de winkel niet zo geweest. Ik durf er vergif op in te nemen dat hij er de oorzaak van is dat een of meerdere lampen kapot zijn.

Nu een leuke. We gingen gisteren rundergehakt kopen bij AH; de reclame is 3 pakken van 500 gram voor 6 euro. Zman wilde eigenlijk maar 2 pakken en zei dat je dan goedkoper uit bent. Nee suffie, zei ik, want 1 pak kost 3 euro dus 2 pakken 6 euro, want dan zijn die pakken NIET in de reclame. We kochten de 3 pakken en ik heb de vriezer dus gestart, maar Zman begrijpt het nog steeds niet met die prijs van het reclame-gehakt.

Wat hij ook niet snapt is als 1 kg losse tomaten bv 2 euro kost maar een heel kistje bij onze Turkse winkel 4 euro, en je moet daar op het laatst dan wat van weggooien omdat je de 6,5 kilo uit het kistje niet op tijd opkrijgt, je nog steeds veel goedkoper uit bent dan met die losse tomaten. 6,5 kilo kosten los 13 euro terwijl het kistje dus 4 euro kost. En ook al gooi je er 2 kg van weg dan heb je nog 4,5 kilo voor 4 euro terwijl je daar los 9 euro voor zou hebben betaald. Snapt hij niet.

Overigens gooien we haast niets van zo'n kistje tomaten weg want Zman is gek op tomaten. Ik denk dat we nog niet eens aan 1 kg afvaltomaten komen per kistje.
zondag

Bericht van krakkie op zo 6 maa - 19:39

zondag schreef:..............

De heldendaden van Zman. Ik schrijf deze dingen niet op om maar tomeloos op hem te vitten maar omdat ik elke keer weer stomverbaasd ben dat iemand zo kan zijn als hij is en dat wil ik dan vastleggen.

.......................................

We kochten vorige week 2 blisters met halogeen lampen bij de Action. ......................

Dus dáárom koop jij een blisterverpakking halogeen lampen, niet omdat je in een goed verlichte vuurtoren woont, of zoveel licht nodig hebt, maar omdat je hoopt tenminste één lamp HEEL thuis te krijgen!  LOL

Slimme meid!  soleil bigsmile

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 6 maa - 20:18

Ah... jij hebt me door. bwaha Maar zonder gekheid, het is dweilen met de kraan open met Zman. Mooie of goede spullen gaan er onherroepelijk een keer aan.

Ik heb 2 mooie glazen kandelaars maar durf ze nooit te gebruiken. Ik heb ook een mooie heel hoge glazen vaas van wel 60 cm. Heb hem in een hoekje tussen boekenkast en tv gepropt omdat ik bang ben dat hij die anders ook weer per ongeluk kapot maakt. Mooie dingen moet je vooral uit het zicht houden.

Gisteren waren we bij de AH en daar kijk ik de laatste tijd steeds of ze lege wijndozen hebben. Die zijn lekker stevig en uitermate geschikt om er boeken in op te bergen. Die dozen worden niet te zwaar, sinaas-appeldozen wel. Ik wil mijn boeken die eerst overal lagen tegen Zman beschermen. Er liggen er nu geen meer op de eettafel, zijn computertafel en op de grond.

Ze hadden nu een heleboel wijndozen dus pakte ik er 4. Zman begon meteen tegen mij tekeer te gaan. Hij snapt niet waarom ik boeken verzamel en nog minder waarom ik ze inpak.
zondag

Bericht van krakkie op ma 7 maa - 11:22

Hm, slimme jij! Wij doen onze boeken in van die grote plastic curverboxen, die hebben we nog van drie verhuizingen geleden, op zich best handig, lekker stevig, met deksel, en t blijft schoon. Maar ja... ZWAAR is t wel! bijna 35 kilo per kist, en dat mag bij verhuizen eigenlijk niet... voor die lui is een kist van 25 kilo zo'n beetje de limiet... (al sjouwden ze deze gewoon mee LOL)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 7 maa - 12:15

Ik ga nooit meer verhuizen behalve dan tussen 6 plankies. bigsmile Ook al is mijn stulpje te klein, het bevalt me hier meer dan goed. Het punt met die dozen is voor mij dat ik ze zelf nog moet kunnen tillen. Na mijn hartaanval heb ik nog maar kippenkracht en zijn sinaasappeldozen door mij niet meer op te beuren. Met die wijnflessendozen is dat nog makkelijk en ze hebben ook deksels. Ik neem alleen onbeschadigde dozen mee naar huis. Vanmiddag weer effe kijken of ze er nog hebben.
zondag

Bericht van krakkie op ma 7 maa - 13:29

PAS jij tussen zes plankies? Ik niet hoor!  hiha

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 7 maa - 19:40

Jij krijgt een kingsize kist hoor, maar pas over een jaar of 50. Niet voordringen! knipoog
zondag

Bericht van krakkie op di 8 maa - 5:05

hiha bwaha

Hey, jij hier?.... samen delen?  LOL bwaha hiha

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 8 maa - 15:51

yes

Bah vervelend! Gisteravond voelde ik aan een hoektand die al een week gevoelig was. Bleek die los te zitten. Dus vanmorgen meteen gebeld en om 12 uur kon ik komen. De tandarts maakte een foto en zei dat het op zich al een stifttand was en zij beschouwt hem als verloren want die pin is gebroken. Zij stelde weer een frame voor maar ik heb er al 2 gehad. De eerste zat meer dan 20 jaar prima maar toen moest ik een nieuwe hebben en die zat vreselijk rot; deed altijd zeer wat de tandarts er ook aan deed. Op het laatst gebruikte ik hem niet meer en ik weet niet eens waar dat ding gebleven is. Zo'n frame kost ca. 800 euro en ik maakte dus bezwaar. Ze wil het nu overleggen met de oppertandarts maar die man is met vakantie. 

Ik moet volgende week woensdag bellen voor het resultaat van de besprekingen. Ben benieuwd of mijn hoektand er dan nog in zit. Ik heb hem niet eens in de commode geramd maar toch is tie gebroken. Ze zei al dat een implantaat of een brug nog duurder zijn, lekker is dat. Echte geldwolven die tandartsen. En aan mijn bovengebit ontbreekt afgezien van deze hoektand alleen 1 achterste kies, maar in mijn onderkaak ontbreken 5 kiezen dus merkte ze op dat ik daar eigenlijk ook een frame moet hebben. Ja ik ben daar gek! Zestienhonderd of meer euro terwijl ik van de verzekering maximaal 500 euro per jaar terug krijg. Boehoehoe.....  huilen
zondag

Bericht van zondag op di 8 maa - 17:12

De gebroken tand is er al uit gevallen dus morgenochtend om half 10 trekken ze de rest die er nog in zit. Bleghhhhh!!!
zondag

Bericht van krakkie op wo 9 maa - 12:44

Belachelijk die prijzen! 
Daar valt je hoektand toch spontaan van uit! ,..... mjah, zie je wel!  bwaha

Gewoon lekker zonder hoektand verder leven.  yes Laughing

Sterkte lieverd! Tand trekken is nooit leuk. Ik hoop dat je vanaaf met een wijntje kunt relaxen. 

knuffelz!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 9 maa - 14:20

De tandarts besloot een nood-tand op te bouwen op de brokkelige stomp die er nog stond in plaats van hem nu al te trekken want het opperhoofd is voorlopig met vakantie. Ze bellen pas over een paar weken om mij een plan voor te leggen. Hopelijk houdt die nood-tand het tot dan uit. 

Ik heb er nogmaals op gewezen dat ik bezwaar heb tegen €1600 voor frames maar zij zegt dat ik weinig keus heb. Zonder hoektand is ook niet zo'n goeie optie omdat ik beneden al 5 kiezen mis en het opperhoofd heeft zich er al over verwonderd dat ik toch nog goed kauwen kon. Als ik deze tand verlies en het gat laat voor wat het is wordt het eten nog een stuk moeilijker. Nu loop ik met een verdoofde bek rond. Koffie drinken ging echt moeilijk. 

Er is hier vlakbij gisteravond laat een heel grote brand in een leegstaand schoolgebouw geweest. We hebben er niks van gezien of gehoord. De brand was moeilijk te doven en er is asbest vrij gekomen. De wegen zijn hier nog steeds afgezet en politie en brandweer rijden nog heen en weer. We konden ons huis maar heel moeilijk weer bereiken. Ik zie wel weinig maar heb Zman door de kleine straatjes geloodst.

Vanavond moeten we naar de jaarvergadering van de VVE van ons blok. Ik ga proberen het geluid op te nemen en later zien of ik alles met behulp van mijn bluetooth speaker alsnog kan verstaan.
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: