Zondags Belevenissen

Pagina 3 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van zondag op zo 14 feb - 1:32

Onderezoeksbureau's. 

Allereerst sta ik hier ter plaatse al meer dan 20 jaar bij een bureau ingeschreven. Zij roepen mij zelden op maar als ik in aanmerking kom betalen ze ook goed.

Eind november stond er in het AD een berichtje over geld of bonnen verdienen bij onderzoeksbureau's online. Ik heb me toen bij de daar genoemde ingeschreven. En inmiddels ook weer bij 2 geloof ik uit laten schrijven. Tot nu toe heb ik wel punten verdiend maar die zijn nog niet genoeg om er iets voor te krijgen.

TOLUNA vind ik het allerleukste bureau want die hebben ook een soort van community van de leden en dat is wel leuk. Maar pas daar op dat je niet op een van de GIFTIES klikt. Dat kost je alleen maar punten en de kans dat je het begeerde artikel ook echt krijgt is zeer gering.

Verder sta ik ingeschreven bij

OPINIELAND

STEMPUNT

WAARDEVOLLE MENING

Omdat de krant ze had genoemd lijken ze me wel betrouwbaar. Vragen over gezondheid en inkomen beantwoord ik altijd met de knop 'weet niet/wil ik niet zeggen' want ik vind dat dat niemand wat aangaat, ook een onderzoeker niet. Soms is er geen 'weet niet/wil ik niet zeggen' knop bij de vraag over de hoogte van je inkomen en ben je verplicht iets te kiezen en dan geef ik het allerlaagste bedrag dat ze noemen op. Moet je zelf weten; je kan voor de lol ook het allerhoogste bedrag aanvinken.

Misschien heb je iets aan deze informatie Krak en Frits kan natuurlijk ook meedoen. Lees de voorwaarden en beloningen bij die bureau's er eens op na of het iets voor jullie is.
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van krakkie op zo 14 feb - 15:35

Over je vakantie: 

Doen alsof je marmaris boekt en alleen gaat, en dan lekker in je uppie naar selce in plaats daarvan? .... mjah, dat vergt even wat gegoogel tegenover zman dan, denk ik... 
Ik zou het ook niet zeker weten....  Hug!

Ik zal die buro's eens nakijken, ik vind het interessant. Ik heb ze genoteerd. Wanneer ik er aan toe kom weet ik niet precies. Ik heb een meloen op mn schouders met nog steeds een wiebelbrein... ik lees niet zo veel op t moment, maar ik kom er vanzelf aan toe!

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op zo 14 feb - 15:59

Dat zal niet lukken Krak. Die bus naar Selce vertrekt hier bij het station en het vliegtuig naar Turkije op Schiphol. En als ik alleen ga wil hij me altijd naar het vertrekpunt brengen. Er is geen ontkomen aan die man.

En alleen naar Selce lijkt me trouwens niet zo fijn omdat ik er nog nooit geweest ben en maar 16% zie. Als ik er een keer geweest ben wordt het een andere zaak.

Maar zo'n lange busreis had ik alleen voor ogen in verband met de vliegangst van Zman, de ondankbare hond. Ik word niet blij van 2 dagen achter elkaar in de bus zitten. Destijds naar Malgrat de Mar vond ik het een bezoeking en toen was ik nog veel gezonder dan nu. Je kan je kont niet keren in die bustoiletten joh.
zondag

Bericht van ietwat op zo 14 feb - 17:15

Ik zou lekker een reisje voor je alleen boeken, even pauze van al die rare streken.

Afleren zal hij het nooit dus straffen heeft geen zin maar even een adempauze voor jezelf heeft wel zin.
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van krakkie op ma 15 feb - 6:34

Dat was ik even vergeten dat je niet meer zo goed ziet. Dat helpt niet mee natuurlijk. En het was ook maar een halfslachtig voorstel want ik snap wel dat je dat sowieso niet doet. ;-)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 15 feb - 9:39

Ik doe het inderdaad niet maar ik zit wel al 2 jaar te piekeren hoe ik naar Bulgarije kom zonder dat hij meegaat. Dan moet ik hem laten denken dat ik naar Turkije ga, want hij heeft er zich bij neergelegd dat ik daar op mijn eentje heen ga. Alleen naar Bulgarije mag ik beslist niet van hem. Dat vindt hij te gevaarlijk.

Ik weet nu eindelijk zo'n beetje hoe ik dat aan moet pakken maar dat vergt enig zoekwerk in de vertrektijden van de diverse vliegtuigen naar Sofia in Bulgarije en naar Dalaman of Bodrum, de vliegvelden in Turkije mbt Marmaris. En ook in de aankomsttijden op Schiphol van die vliegtuigen.

Waar een wil is is een weg, maar doe ik het of doe ik het niet? Dat wordt een heel georganiseer en wat vertel ik hem als ik terugkom? Het beste niks want anders gaat die truc nooit meer op. Maar 14 dagen Sofia is een beetje teveel van het goede; dat wordt saai na een week.

Ach dagdromen! Laat maar!
zondag

Bericht van krakkie op di 16 feb - 0:15

doorreizen via bulgarije? knipoog je kan altijd zeggen dat het vliegtuig uitweek.....  bearhug roosje

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 16 feb - 2:39

Hé dat is een mooie smoes voor de terugkomst in Nederland. Van Schiphol ongemerkt wegkomen is niet zo moeilijk want die vliegtuigen richting Marmaris vertrekken vaak om vijf uur 's morgens en het vliegtuig naar Sofia vertrekt vaste prik om 07.10 uur. Kwestie van vroeg inchecken dus.  knipoog

Nee verdikkeme, dat gaat ook niet want dan is hij nog bij me (hij gaat altijd tot het gaatje) dus jouw idee kan ook voor de heenreis. Dan zeg ik dus dat ik in Sofia moet overstappen.  nein

Maar voorlopig vind ik het allemaal te veel gezeur aan mijn hoofd dus maar effe niet.

Toch maar weer terug naar de busvakanties? Ik heb ook nog een catalogus van Maaskant aangevraagd.

Meiden het is nog wel koud maar vanmiddag zag ik op mijn terras dat het voorjaar eraan komt. Er is een hyacint in bloei, de narcissen staan in knop, de forsythia begint te bloeien en de violen staan er fleurig bij.  flower 5
zondag

Bericht van krakkie op di 16 feb - 11:07

Meis, wat klinkt je tuintje heerlijk!  red

En ik hoop oprecht dat je NIET met de bus gaat meis! De laatste tijd heb ik zo veel ongelukken gezien met die dingen.... brbrbr. Veel meer dan met vliegtuigen. Nou ja.... Je verzint er vast iets op.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op za 20 feb - 19:52

een lastige kwestie hoor. Ik kan zo gauw even niets verzinnen, nou ben ik ook heel slecht in smoesjes
ietwat

Bericht van zondag op za 20 feb - 21:24

Ach Iet, ik ben misschien wel goed in het uitdenken maar niet in het uitvoeren. Het is me allemaal te gecompliceerd. Ik houd eigenlijk van gewoon recht voor z'n raap de waarheid zeggen. Ik krijg van Zman steeds instructies over wat ik tegen welke kennis moet zeggen want hij verzint steeds wat anders over dezelfde dingen en die vergeet ik en zeg dan gewoon de waarheid als ze me iets vragen. Van hem mag niemand weten waar we wonen dus de ene keer heeft hij beweerd dat we bv in de wijk Liendert wonen en de andere keer woonden we in de Koppel. Dat soort dingen. Weet ik veel wat hij tegen wie heeft gezegd en het interesseert me ook niet.

Hij wilde niet mee naar de nieuwjaarsreceptie van ons blok omdat hij de buren niet mag. Die zijn in zijn ogen koud en onbeleefd. Ik moest daar zeggen dat hij niet thuis was. Onze buurman van 85 was er ook en vroeg naar hem. Prompt zei ik "Hij is thuis" terwijl ik dus "Hij is niet thuis" had willen zeggen. Die man is een beetje doof dus moest ik het herhalen en zei toen het 'goede' antwoord. Later wilde Zman nauwkeurig weten wie er naar hem gevraagd hadden.

Dat is toch flauwekul allemaal.
zondag

Bericht van zondag op za 20 feb - 21:27

O Krakkie, wat een heerlijk voorjaar schotel je ons hier voor in de banner. Was het maar vast zover.
zondag

Bericht van krakkie op za 20 feb - 23:56

Ik had er ook behoefte aan.... maar tis echt nog winter... mams zei dat de crocussen en sneeuwklokjes dik in bloei staan.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 21 feb - 0:10

Zeg Krak, licht mij eens even voor. Als ik bv al mijn belevenissen zou willen wissen met de edit knop blijven ze dan bij de beheerder toch staan? Wees niet bang dat ik dit grapje zal proberen hoor maar ik wil het weten in verband met een ander forum. Ik vind het HIER veel te leuk om mezelf te wissen.

En ook zou ik willen weten hoe ik mezelf op dat forum waar het me niet meer bevalt moet uitschrijven. Uitloggen is niet genoeg want dan ben ik nog steeds lid.
zondag

Bericht van krakkie op zo 21 feb - 0:36

ehm.... hier kan je na een x tijd als het goed is niks meer wissen.... Ik weet niet hoe dat ingesteld is op "een ander" forum. Dat verschilt per forum, and de software waar dat mee gemaakt is. Hier is het een instelling, of je wil dat gasten en leden na een x tijd nog kunnen editen of niet. 

Als het goed is, kan jij oude posten niet wissen. Kan je er zelfs niet meer in om ze te veranderen. Soms kan je er per post toch nog in, en dan zou je de tekst kunnen wissen en kunnen vervangen door een rij puntjes als ie geen leeg tekstveld accepteert. 

Verder moet je dan je account opheffen. Geen idee hoe dat moet bij een ander forum, ook dat verschilt per alles. 
Ik weet niet eens hoe het hier moet,.... behalve dan dat ik natuurlijk in het admin panel accounts kan verwijderen. 

Dus ehm... ik voel me niet erg nuttig hier voor je.... sorry!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 21 feb - 0:46

Dat van die puntjes is al een nuttige tip Krakkie. Ik zou dus moeten beginnen bij mijn jongste schrijfsels en zien hoe ver ik kom. Maar ik heb toch auteursrecht op mijn eigen publicaties? Weet jij daar iets van?
zondag

Bericht van zondag op zo 21 feb - 13:51

Maar wat ik dus ook wilde weten is of een beheerder nog alle posts in bezit heeft ook al wist de schrijver ervan ze.
zondag

Bericht van krakkie op zo 21 feb - 14:17

Onwaarschijnlijk. gewist is gewist denk ik. Er kan een backup zijn van t hele forum, dat wel, maar hoe dat precies zit weet ik eigenlijk ook niet.  nein

In mijn idee.... weg is weg.   red

Dat is ook waarom de edit knop later verdwijnt, om gaten te voorkomen. Ik zou een moment kiezen tussen twee uur en vijf uur snachts om dit te doen.... dan zijn er meestal niet veel moderators online. 

enneh... FOEI.  Laughing

Auteursrecht...tja... in feite wel, maar je weet ook dat je het openbaar gooit op het moment dat je online post. Juridisch gezien heb je waarschijnlijk geen poot om op te staan tenzij je overal voortdurend ©️ bij zet.   (control alt c)  uhm

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 21 feb - 15:15

Hihihi, stoute Zondag! Maar ik heb nog niks gedaan hoor.

Hoe is het eigenlijk met de onrust op jouw farmers forum afgelopen?
zondag

Bericht van krakkie op zo 21 feb - 18:23

ehm, goed, want ik ben allang weer vergeten waar dat over ging.....  uhm

69 leden intussen, waarvan zo'n 15 a 20 elke-dag-hele-daggers.  koffie
Die spelen allemaal zeer actief farmerama, en daarom komen ze ook de hele tijd op mijn forum. Erg gezellig en ze vinden het leuk dat ze lekker persoonlijk mogen doen. (forum dichtgegooid ook voor google en BP de spel organisator van farmerama) Op het officiële forum (the dark side, haha) mag dat dus niet, en elk persoonlijk dingetje wordt daar meteen ge edit, verwijderd, bestraft en platgestampt, dus vandaar dat mijn forum geliefd is.  clap EN ze zijn allemaal verliefd op de smilies.  flower1 (heb er daar nog eens zo veel als hier denk ik....) 

Mijn vijftien meest actieve leden bereiken ook nog eens gemakkelijk alle overige spelers, omdat ze zo'n beetje de langst aanwezige spelers van het hele stel zijn. Erg fijn als er stront aan de knikker is in de game, en we met zijn alle willen protesteren tegen BP bijvoorbeeld. ;-)

En soms inderdaad als er problemen zijn komen ze bij mij allemaal mekkeren, maar dat eindigt vaak in gezellig overleg over hoe we met zijn allen OF gaan winnen, OF iemand de les gaan lezen, OF juist een stapje terug doen.... puur door de meningen te bespreken. Erg leuk. Ben daar, nu ik er over denk, best een beetje trots op, dat ik toch al jaren en jaren nu bezig ben met fora onderhouden. Jammer dat ik er geen abonnementsgeld op kan vragen haha.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op do 25 feb - 17:01

klinkt heerlijk zo samen, mag je ook best trots op zijn
ietwat

Bericht van zondag op do 25 feb - 19:39

Lijkt mij ook leuk daar bij jou Krak.
zondag

Bericht van krakkie op do 25 feb - 22:03

Is t ook! Tis alleen in t engels. Tja. (en dat vaak al met moeite want ze zijn zweeds, noors, deens, Usa oost, Usa west, Usa Midden, Australie, Zuid Africa, etc etc...

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 1 maa - 3:08

Vandaag moest ik naar het ziekenhuis voor bloedprikken en plas inleveren. Zman ging al 1,5 uur voor vertrek in de auto zitten met de verwarming aan, met als resultaat dat de auto niet wilde starten toen we zouden vertrekken. Hij heeft een paar maanden geleden een acculader gekocht waar hij de ballen van snapt, dus of ik het apparaat maar even wilde bedienen. Vooruit dan maar weer! Ik regelde het en de auto startte. We waren keurig op tijd in het ziekenhuis.
zondag

Bericht van krakkie op di 1 maa - 6:12

bwaha bearhug

roosje
krakkie