Zondags Belevenissen

Pagina 11 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van zondag op zo 29 mei - 14:07

Die stekkertjes zijn allemaal dezelfde doorzichtige, maar dat maakt niet uit. Ik plak er zo meteen eerst heel kleine etiketjes met nummertjes op voor ik ze eruit trek. Heb er helemaal geen zin in om deze hele klus af te ronden want dan zitten we zonder internet, tv en telefoon en zie dat allemaal maar weer aan de gang te krijgen. Want het is niet alleen de Experiabox omwisselen maar ook alle apparatuur voorzien van het nieuwe password. Weet ik veul waar dat moet of kan? Ik ga nog effe slapen tot 4 uur hoor nacht ."Stel uit tot morgen wat je gisteren al had kunnen doen".
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van ietwat op zo 29 mei - 14:35

slaap lekker
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van krakkie op zo 29 mei - 17:19

bwaha red

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op zo 29 mei - 22:51

Shit wat een rotwerk was dat. De gebruiksaanwijzing bij de nieuwe modem klopt natúúrlijk niet met de werkelijkheid en omdat ik de oude box niet meer had kon ik die instellingen ook niet met de nieuwe vergelijken. Ach dat had trouwens ook niet helemaal geholpen want sommige snoertjes moeten nu in andere contacten. Ik ben tijden met die snoertjes bezig geweest en daarna tijden om de 2 tv's, de 2 desktops en de 2 tablets te voorzien van het nieuwe password en wifi. Uiteindelijk deed alles het weer behalve de telefoons. Net mobiel met KPN gebeld en die hebben me de telefoonstekker uit de box laten halen en in een ander gat pluggen. Maar ik had het precies gedaan zoals op de tekening in de gebruiksaanwijzing. Die is dus fout. De telefoons doen het nu ook weer. Wat een opluchting. Nu ga ik effe kijken of mijn iTV Online het ook weer doet.
zondag

Bericht van ietwat op ma 30 mei - 13:41

handig zo'n gebruiksaanwijzing die fout is. Zullen ze bij kpn ook wel heel blij mee zijn, daar krijgen ze natuurlijk heel vaak telefoontjes over.
ietwat

Bericht van zondag op ma 30 mei - 13:56

Ik heb ook tegen die man gezegd dat ik het stom vind dat je de oude box moet inleveren op het moment dat je de nieuwe ophaalt of thuisbezorgd krijgt. Dan kan je de diverse kabeltjes dus niet vergelijkenderwijs overzetten. Het argument is dat die boxen duur zijn en ze zeker willen weten dat ze ze terug krijgen. Maar ik ben allang blij dat ik niks hoef te betalen en alles weer werkt. In 2016 kan je echt niet meer zonder internet.
zondag

Bericht van ietwat op ma 30 mei - 16:51

nope  echt niet nope
ietwat

Bericht van krakkie op di 31 mei - 10:49

Vreselijk! Ik moet er niet aan denken!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 10 jun - 21:53

Zman weer helemaal door het dolle. Ik moest 10 laurierkersen, 4 zakken tuinaarde, 6 specietroggen die we als bloembakken gebruiken en 2 grote zakken hydrokorrels van hem kopen om alle randen van ons terras af te zetten. Dit omdat hij bij de 16 laurierkersen die we al hebben gezien heeft dat ze als kool groeien. Hij zat zo geweldig te zeuren dat ik hem maar zijn zin heb gegeven. We komen nu nog 2 laurierkersen tekort en we moeten nog eens 4 zakken tuinaarde erbij hebben. Als we die ook hebben gehaald en geplant zijn we helemaal door de laurierkersen aan 2 kanten en andere bomen en struiken aan 1 kant ingesloten. Ook het tuinhek is niet meer te openen; daar staan nu ook bakken voor. 

Ik heb een kapitaal uitgegeven maar nu zowat alles geplant is en langs de omheining staat vind ik het niet méér vooruit gegaan dan hoe het eerst was met voornamelijk berkenboompjes en maar aan een kant laurierkersen. Misschien komt dat nog, volgend jaar, als alles weer gaat bloeien en 30 cm de hoogte in gaat. 

In het midden van ons terras hebben we 2 "perken" met bloembakken, min of meer in een kring, 2 kringen dus.

Voel me net Doornroosje. Haar kasteel waar ze in een glazen kist lag was ook helemaal ingesloten en overwoekerd door planten. Maar bij haar kwam er een prins op een wit paard langs die haar wakker kuste en dat zie ik hier nog niet gebeuren. nein

Binnenkort kan niemand ons meer zien maar wij zien dan ook niks meer. noidea
zondag

Bericht van ietwat op vr 10 jun - 22:14

och jammer is je uitzicht weg. Misschien kun je kijkgaatjes snoeien.
ietwat

Bericht van krakkie op zo 12 jun - 12:42

tussen groen zitten kan ook heel fijn zijn... ;-)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 12 jun - 13:30

Ja dat vind ik ook heel fijn maar ik wil ook kunnen zien wat er buiten mijn terras gebeurt. Er is nog één plek waar ik uitzicht heb. Daar staat een kuip waaruit een wingerd groeit en die heeft zich verstrengeld met de gemeentelijke omheining. Zman wil die ook weghebben en daar 2 laurierkersen zetten maar dat wil ik niet hebben. Ik ga die wingerd niet opofferen aan zijn lauriermanie.
zondag

Bericht van ietwat op zo 12 jun - 14:31

een beetje afwisseling in begroeiing is ook wel zo leuk.

maar alles dicht bouwen met die laurierkers past wel in het plaatje dat ik ondertussen van hem heb. Nou vooral dat dicht dan.
ietwat

Bericht van zondag op di 14 jun - 23:46

Vanmiddag is onze 85 jarige buurman voor zijn appartement van zijn fiets gevallen. Zman was net buiten en heeft hem opgepakt en op het trottoir half zittend tegen de muur gezet en kwam daarna mij roepen, hevig schreeuwend natuurlijk. Ik pakte de telefoon mee en ging kijken. De buurman zei dat hij dacht dat zijn bovenarm gebroken was. Ik belde 112 en vroeg om een ambulance. Ze stuurden een verpleger op een motor. Die belde toen nog eens om een ambulance en belde de schoondochter van de buurman. De ambulance bracht de buurman naar het ziekenhuis. Ik snorde terwijl ze hem inlaadden nog gauw zijn mobiel in zijn huis op en gaf hem die mee. Hij zal die vast nodig hebben om zijn kinderen en mensen van zijn kerk te bellen.

Vanavond kwam die schoondochter even langs om te bedanken en te zeggen dat die arm niet gebroken is maar hij wel een polsfractuur heeft. Morgen wordt hij geopereerd. Ik beheer intussen zijn sleutels. In deze buurt wordt heel veel ingebroken en ik schrok er dan ook van dat de buurman maar 1 slot op zijn deur blijkt te hebben en heb die schoondochter daarop gewezen. Dat die kinderen (hij heeft er 6) en hun partners en de kleinkinderen dat nou niet zelf zien; ik snap dat niet.

Ik ben bang dat de buurman hier de langste tijd heeft gewoond of er moet een goed vangnet georganiseerd worden. Twee jaar terug is hij in zijn huis gevallen en kwam toen ook al in het ziekenhuis terecht.
zondag

Bericht van ietwat op do 16 jun - 10:31

sommige mensen hebben geen oog voor inbraakgevoeligheid. die gaan door het leven alsof het niet bestaat, denken er niet aan en voelen zich veilig. Mijn man is er ook zo-eentje. Ik daarentegen controleer elke avond de sloten op de deuren.
ietwat

Bericht van krakkie op do 16 jun - 12:03

onze linker buurman trekt ook zo de deur achter zich dicht, en dat is het dan. Wij doen hem toch echt op slot als we weg gaan! 

En idd ook savonds, alles op slot. Toch, ... ook wij hebben de fiets wel eens per ongeluk buiten laten staan... drie dagen lang. Oeps. Maar, niet gestolen gelukkig. ;-) 

Hopelijk gaat het snel weer beter met buurman.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 16 jun - 16:21

Het gaat maar zozo lala met de buurman heeft zijn zoon vanmorgen tegen Zman gezegd. Hij weet niet wanneer zijn vader het ziekenhuis mag verlaten.
zondag

Bericht van zondag op zo 26 jun - 19:37

De buurman ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ik heb hem daar een keer opgebeld. Hij wilde niet zeggen hoe het met hem ging en met mij praten ook niet. "Dat doen we thuis wel" was de boodschap. Een zoon heeft de sleutel bij mij opgehaald en ik kon er niet meer uit krijgen dan dat zijn vader een longontsteking heeft. Stugge eigenwijze Friezen.

Vanuit onze slaapkamers kijken wij tegen de betonnen achterkanten van garages aan die aan de overkant van ons straatje zijn. Ik vind het al 18 jaar een lelijk gezicht en wilde er dit jaar iets planten in een richel van nog geen 10 cm breed. Maar er staan altijd auto's geparkeerd dus je komt er niet bij. Verleden jaar heb ik daar heel veel stokrozen gezaaid maar er zijn er maar 2 opgekomen die dus volgend jaar hopelijk zullen gaan bloeien.

Vanmiddag keek ik uit het raam en kon mijn ogen niet geloven; drie lege parkeerplaatsen. Ik als een speer naar mijn terras om wat stekken uit mijn bloembakken te trekken. Ik heb nu een berkenboompje, een eikenboompje, een stokroos en een els (denk ik) geplant. Ben benieuwd of ze aan zullen slaan. De grond daar is slecht; meer zand dan aarde. Ik zag dat iemand er blauwe druifjes heeft geplant. Die zijn uitgebloeid en ik heb er helaas niets van gezien toen ze bloeiden door al die auto's. Er is ook al een ander eikje geplant zag ik en dat doet het goed. Ik hoop dat we die lelijke betonnen muur over een paar jaar nog maar gedeeltelijk hoeven te zien.
zondag

Bericht van zondag op zo 26 jun - 21:47

Whahaha, Zman weer. Ik mag de wc deur niet meer op een kier laten staan want er zou zomaar een slang uit de pot kunnen kruipen. Heeft ie in zijn krantje gelezen. bwaha
zondag

Bericht van ietwat op ma 27 jun - 18:51

een slang, leuke krantjes leest hij.  hiha  bwaha

hopelijk slaan je boompjes aan, niets zo vervelend als een kale betonnen muur.
wel gieten als het nog erg warm wordt.
ietwat

Bericht van zondag op wo 6 jul - 22:22

Vandaag ben ik flink aan het experimenteren met het fototoestel op mijn tablet geweest. Over 3 weken gaan we met vakantie en dan moet ik er goed mee kunnen werken. Heb mijn eerste video gemaakt, van de kat. En ook de eerste panoramafoto's genomen. Dat zijn heel langgerekte foto's, in de breedte, zoals een banner.

Ik heb ook een proefabonnement op SeniorWeb genomen. Ik krijg daar al driekwart jaar de nieuwsbrieven van. Is een website voor ouwe sufferts zoals ik, die zitten te klooien met hun pc, laptop, tablet of smartphone. Internetten voor dummies dus. Als je lid bent helpen ze je met je problemen en ze hebben ook allerlei virtuele clubs en communities, echt iets voor mij. Communities vind ik heel leuk. Als ik mijn lidmaatschapsnummer (dat is dan je gebruikersnaam) heb gekregen duik ik erin.

Ik hoop dat ze me kunnen helpen die printer eindelijk eens aan de gang te krijgen; ik heb hem al een jaar maar verder dan fotokopiëren ben ik niet gekomen, alhoewel hij wel een keer de vliegtickets voor Israë heeft afgedrukt, maar dat dan ook zes keer. Daarna heb ik hem nooit meer aan de praat gekregen en gaf hem ook geen opdrachten meer die dus eerst niet uitgevoerd worden. Want anders krijg ik dat straks weer dat hij ze plotseling -tig keer gaat printen en ik nog steeds niet weet WAT dat printen nou triggert.
zondag

Bericht van zondag op zo 10 jul - 19:55

Vandaag de was buiten gedroogd, opgevouwen en opgeborgen. Zman is en rare kwast, dat weten jullie wel. Vaak gaat hij zijn eigen was doen, met de hand. Hij gooit gedragen t-shirts altijd opgefrommeld in zijn kast en ik weiger om eraan te gaan ruiken om vast te stellen welke vuil zijn. Maar nu had hij ineens 6 t-shirts in de wasmand gegooid. Ik vond het verdacht. Die zijn nu dus weer schoon en toen ik ze hem opgevouwen teruggaf deed hij ze meteen in zijn koffer. Dat was dus de clou; hij wil die shirts mee op vakantie. 

Ik heb ook een kapotte koffer weggegooid en 3 koffers klaargezet voor de kringloop. Zman wil alles maar bewaren, kapot of niet dus dit ging weer met het mes op de keel en ik weet niet of hij toch niet stiekem koffers weer gaat terugzetten.

Verder heb ik 4 planten verpot. Dat is ook een heel werk want als ik voorover buig heb ik meteen pijn in mijn rug. Het was vandaag zo heet dat de kat maar in de bloembakken ging liggen; ze probeerde er een paar uit. Heeft ze nog nooit eerder gedaan. Nu is Zman met de tuinslang alle planten aan het spuiten. Hij geeft ze veel te veel water maar dat is hem niet bij te brengen.

Ook nog wat spullen een nieuwe plaats in huis gegeven; een mand met fotospullen, en 2 manden met elektronica en toebehoren. Alles hoopte zich maar op in mijn slaapkamer. 

Huishouden van Jan Steen. Maar misschien slaag ik er OOIT in orde in de chaos aan te brengen.
zondag

Bericht van krakkie op zo 10 jul - 22:41

Het inpakken en voorbereiden zijn avonturen op zich  red

roosje
krakkie