Zondags Belevenissen

Pagina 2 van 11 Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van zondag op wo 3 feb - 22:55

Is je 'zeeziekte' weer over? Ik meen dat te destilleren uit je verhaal over de slowcooker. Die foto's zien er reuze smakelijk uit. Ze kunnen zo in de Allerhande.

Ik brouw geen eten maar vakantieplannen. Niet uit vrije wil maar gedwongen door Zman. Het is zo'n rare kwast! Hij vroeg naar mijn plannen en ik mompelde dat we misschien met de bus naar Kroatië gaan. Meteen moest en zou ik die reis van Bolderman op internet opzoeken en ze opbellen. Ik zocht het op maar belde natuurlijk niet. Ik ben geen kip zonder kop. 

Heb eerst al die busreizen nagelezen en gekeken wat je voor je geld krijgt. Ik wil per sé een hotel met een dinerbuffet en daar hebben ze er maar 1 van in Kroatië. Ik heb een heleboel beoordelingen op Tripadviser doorgelezen en een hele bende vragen opgeschreven want alles wat Bolderman over die reis op hun site schrijft is nogal vaag. Morgen misschien maar eens bellen. Hij had gewild dat ik het vanavond nog deed. Waarom zo'n haast?

Ik vind rijden erg leuk maar zulke busreizen zijn gewoon te lang. Ik ben met Zman per bus al eens naar Malgrat de Mar in Spanje gereden. Dat was bijna 1500 km in 1 ruk, verschrikkelijk!

Maar ja, dan hebben we deze keer tenminste geen problemen met zijn vliegangst. En ze doen die afstand ook in 2 etappes. De eerste nacht slaap je in zuid Duitsland in een hotel en de laatste nacht ook. Van hier naar Sibenik is het 1604 km dus zo'n 800 per dag. Dat is nog te doen.

Ik was wel blij verrast dat Zman er toch vanuit gaat dat we ook naar Bulgarije gaan en niet alleen dat. Hij gaat ervan uit dat we weer in augustus gaan naar die jaarmarkt rond de 15de (Maria ten Hemel Opneming). Verleden jaar zei hij dat het weliswaar leuk was maar hij het nu wel gezien had en de volgende keer, dit jaar dus, vroeger in het seizoen wilde gaan. Hij schijnt dat nu vergeten te zijn en ik herinner hem daar natuurlijk niet aan. Lucky me als hij er niet op terug komt! 

Turkije zet ik maar even in de ijskast.
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van krakkie op do 4 feb - 11:14

Nee, ben nog steeds aan het proberen mn hoofd stil te houden.... wiebelbrein. 

Ik vind het leuk waar je ook maar op vakantie gaat. Ik vind de verhalen en foto's altijd heerlijk, OOK van de plannen van tevoren.  Laughing

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op do 4 feb - 13:39

Dank je. lachje
zondag

Bericht van krakkie op do 4 feb - 14:31

ontdek ojuist dt een ntl letters vn mn toetsenbord het niet doen. de eerste letter vn het lphbet, en de kuu en de set. grrrrr.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 4 feb - 14:36

Je z doet het ook niet. Terugsturen die handel. Wel jammer dat je nu weer moet wachten.
zondag

Bericht van krakkie op do 4 feb - 14:48

nou, nee... ik heb mn oude nu maar weer aangesloten, en frits gaat straks bij de mediamarkt dezelfde kopen, daar is ie 1 euro duurder, maar dan kunnen we er tenminste mee terug. 

Ben zat van Bol. Dit is de tweede keer dat we zooi kopen bij bol, vorige keer waren het opslagpotten, en toen had zelfs de nazending een kapotte pot. 

Dit is de laatste keer bij bol. 
Het toetsenbord was overigens prachtig.... ben helemaal teleurgesteld dat ie kapot is.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 4 feb - 14:59

Kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Het toetsenbord zag er geweldig uit. Maar hoe doe je dat nu? Frits koopt een nieuwe bij de MediaMarkt en brengt dan de kapotte later bij hun terug alsof hij die daar gekocht had en vraagt zijn geld terug? Of begrijp ik dat verkeerd? bigsmile bigsmile
zondag

Bericht van krakkie op do 4 feb - 15:28

Hahahahaha, grappig dat je het zegt! Hij stelt net tien minuten geleden hetzelfde voor! Ben je helderziend geworden Knijntje?! 

Maar nee, ik heb de zending retour gemeld bij bol, de bon daarvoor uitgeprint en frits gooit m zo neer bij een kiala punt. (tnt kan ook) gratis retour, en zodra ze de zending bevestigen vanuit bol, dan vervalt de betalingsverplichting. (ben ik blij dat ik achteraf betalen heb gekozen! dat doe ik meestal niet!) 

Dus... zometeen een nieuwe, EN de oude teruggestuurd naar bol. 

Heb geprobeerd even een klacht in te dienen, even te laten weten hoe belabberd hun spullen zijn, .....   gaah  maar hun klachtenformulier doet t niet....  huh

Neeheee, wij hebben nooit boze klanten hoor!....  nein wij krijgen nooit klachten! 

LOL hiha

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 4 feb - 15:43

Die spullen van Bol zijn dus zo beroerd dat zelfs hun klachtenformulier het niet doet. Dat is tekenend. Was Bol niet van AH? Daar deugt ook niet altijd alles. Koop daar nooit hun eigen merk goedkope rookworst. Gewoon niet te vreten. Je weet van tevoren dat er gemalen botten in de rookworst zitten en daar heb ik op zich geen moeite mee. Maar bij AH zijn die botten te grof gemalen dus is het net of je steeds op peperkorrels zonder de smaak van peper bijt. En de smaak van die worst is ook belabberd; niet sappig. Ik koop die rookworst nu bij de Aldi. Beter en lekkerder.
zondag

Bericht van krakkie op do 4 feb - 16:02

Aldi en lidl hebben vaak veel betere spullen. 

Het is niet gelukt....terugsturen. Kiala... is met vakantie en neemt de komende twee weken geen pakjes aan..stond op HUN website...maar niet bij bol. ...GRRR. 

Half uur met de bol chat in de weer geweest om een nieuw verzend adres te krijgen. pfff alsof ik energie te over heb he.... Frits ook kwaad... die is dus ook de nieuwe niet wezen kopen want hij liep te zeulen met die DOOS die hij kwijt moest he... 

GROM... sommige dagen. 

Dat is nog het ergste ... dat het ons zoveel energie kost. Frits ook hoor... we zijn allebei superzwak....wiebelig, ellendig, moe... zijn suikers extra in de war, mijn buik extra ellendig....  

Maar goed, het zijn "eerste wereld" problemen, en in feite is er niets aan de hand. 
Ik ben alleen ellendig, moe, gefrustreerd, en lichtelijk verdrietig. Maar dat kan ook aan de pillen liggen. Rotpillen. Ben nog steeds aan het afkicken. 

Ow well. Ben allang blij dat ik een toetsenbord KAN kopen.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op do 4 feb - 18:23

Ik heb altijd bewondering voor jouw goed kunnen relativeren. bearhug  Bol sucks.
zondag

Bericht van krakkie op do 4 feb - 19:07

red bearhug

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 7 feb - 22:04

De rare broodjes van Zman. 

Ik houd veel van krabsalade en vind die van de Aldi lekker. Zman maakt 's morgens mijn ontbijt. Verleden week kreeg ik een sandwich ijsbergsla-krabsalade-leverworst. Smaakte niet eens slecht. Ik zei niks. Daarna een broodje ijsbergsla-krabsalade-kaas. Echt niet lekker maar ik zei nog niks. Gisteren een broodje krabsalade-vockingworst. Dat smaakte helemáál niet dus heb ik maar eens gezegd dat je vis- en vleesproducten niet moet combineren.
zondag

Bericht van ietwat op ma 8 feb - 13:37

nooit gehad zeeziek op land, op water trouwens ook niet.
Hopelijk gaat het weer snel beter. 

Vakantiebrouwen  Laughing Laughing

Goed idee om de boel gewoon op te nemen en later thuis in alle rust op je eigen volume af te luisteren. Grappig dat zman erom moest lachen, gelukkig maar

Wel apart dat juist die letters het niet meer doen, die liggen zo mooi op een rijtje. Misschien iets over het toetsenbord gegaan/gevallen?
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van ietwat op ma 8 feb - 13:43

vroeger gingen wij altijd naar de aldi, maar ik nam te vaak spullen mee uit die bakken, dan werd het toch nog duur boodschappen doen. 

Lijkt mij ook niet lekker vis en vlees op een broodje.
ietwat

Bericht van zondag op ma 8 feb - 15:09

Neem je in andere supermarkten dan NIET van alles mee uit die bakken Iet?
zondag

Bericht van ietwat op di 9 feb - 15:26

daar hebben ze niet van die spulletjes bakken. 
Tenminste de ah en de jumbo niet en de natuurwinkel al helemaal niet.
ietwat

Bericht van zondag op di 9 feb - 17:26

Ah je bedoelt de non-food spullen. Die laat ik meestal met rust.
zondag

Bericht van krakkie op di 9 feb - 22:33

gatsie! krabsalade met leverworst!   hiha

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 9 feb - 22:49

Ja hij kan d'r wat van! bigsmile

Even een nieuwsgierige vraag: zijn jullie er in inkomen op vooruit gegaan in januari? Ik ben toch zó blij! Ik heb €6,83 AOW meer dan verleden jaar maar mijn pensioen is met €7,10 naar beneden gegaan. Ik ben er dus 27 cent per maand op achteruit gegaan. eww
zondag

Bericht van krakkie op wo 10 feb - 14:51

ik heb een tientje meer per maand, en het gas valt mee. Ook spaghettimonster zij dank geen huurverhoging dit jaar.  bigsmile

maar, totaal nog steeds maar zo'n 15.000 per jaar, met zijn tweeen, dus we komen serieus te kort. 
Van Frits' pensioen is niks meer over straks, en ik krijg niet eens pensioen. Wajong he, dan bouw je gewoon niks op, want dat ben je niet waard. Ziek zijn is geen werken blijkbaar. (oe dat maakt me altijd zo pissig) 

We zijn wel nog steeds bezig met het proces "proberen toch geld te verdienen" 
Nu is daar weer een daglicht lamp voor nodig, een speciale met een speciale kleurwarmte.... kweet t fijne er niet van...frits wel. Anyway... Duur. 36 euro voor 1 lampje.  money...plus verzendkosten....

http://www.truelight.nl/true-light-lampen/led-lampen/true-light-led-lamp-12-watt.html

Dus zitten we weer te wachten wait tot er ooit genoeg geld is om dat lampie te kopen. gaah (je ziet de kleuren niet correct bij t schilderen als je niet een -echte-  daglichtlamp boven je werk hangt..... bij dit grijze prutweer zie je echt niet genoeg om verkoopbaar werk bij te maken! ) Gelukkig hebben we de crockpot gekregen van frits' ouders en hopelijk het schilderkistje met 12 kleuren van Cobra, van mijn vader en zijn vriendin voor Frits' verjaardag. Hopelijk. 

Knijntje, ik ben blij voor je dat t niet meer is dan 27ct er op achteruit. (even afwachten wat de zorgpremie verhoging halverwege t jaar gaat doen....  en andere aanslagen... belastingregels...etc etc etc..) Ik gelóóf nooit zo dat we er werkelijk op vooruit gaan tot ik daadwerkelijk iets overhou!

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 12 feb - 23:23

Ik dacht dat ik gisteren hier een reactie op had gegeven maar ik zie hem nu niet dus nog maar een keer:

Misschien is het een ideetje om je in te schrijven bij onderzoeksbureau's op internet. En dan aan alle enquêtes meedoen zodat je spullen of cadeaubonnen of geld verdient.
zondag

Bericht van zondag op vr 12 feb - 23:51

Meisjes wat vinden jullie van het volgende:

Ik had een mooie busreis naar Kroatië gevonden in de catalogus van Peter Langhout. 17 dagen in het dorpje Selce in hotel Varazdin. Het hotel is 100 m van de zee, heeft 2 zwembaden, een tuin, tv en balkon in/bij de kamer en halfpension in buffetvorm, inclusief drankjes bij het dinerbuffet. Dat klinkt toch goed? Je slaapt op de heen en terugreis een nacht in Zuid Duitsland dus je bent 13 dagen in Selce (Want het is heen en terug 4 dagen rijden). 

In de eerste week is er 6 dagen een excursie naar een van de omliggende steden of naar een natuurfenomeen en de 2de week is geheel ter eigen invulling. Om de zaak af te ronden ging ik Zman gisteravond precies inlichten over wat deze reis inhoudt. Allereerst begon hij te zeiken dat hij niet aan de excursies wil deelnemen. Hij wil alle dagen bij het zwembad liggen. Moet ie zelf weten; in Israël hadden we die film ook al en ik ga rustig alleen met die excursies mee.

Maar toen hij hoorde dat Selce een dorp is en geen stad ging hij helemaal door het lint. Schreeuwde dat hij niet van plan is zijn vakantie in een dorp door te brengen, greep de catalogus, verfrommelde en verscheurde hem. Einde verhaal dus voor mij.

Komt hij vanavond zeggen dat het hem spijt maar dat hij toch wil gaan. Die catalogus is niet meer bruikbaar dus moet ik maar een nieuwe aanvragen is de boodschap.

Nou meiden, ik heb er genoeg van en doe niet meer mee met zijn spelletjes. Hij moet maar eens leren eerst na te denken voor hij iets doet en zich leren beheersen. Het is niet de eerste keer dat hij belangrijke papieren verfrommelt en verscheurt. 

Ik ben dus niet van plan nog een catalogus aan te vragen en Kroatië te boeken. Misschien ga ik dan maar weer op mijn eentje naar Marmaris.

Wat vinden jullie ervan? Weer toegeven of straffen?
zondag

Bericht van krakkie op za 13 feb - 17:37

straffen voelt misschien even lekker, maar helpt waarschijnlijk geen totaal niet. 
Ik denk dat ik dat af zou laten hangen van waar ik ZELF heen wil t liefste... wil je t liefst alleen naar marmaris....doen. Liever toch naar Kroatie?....doen. 
Lekker zelf kiezen meis! Tis de bestemming die JIJ leuk moet vinden, want Zman vindt toch wel iets te zeuren, zeiken en ontploffen. Gewoon niet meer proberen hem te plezieren, maar wel om je eigen wensen denken. 

da's mijn idee in deze. .. 

Ik vind dat dingen invullen online op zich wel een goed idee, maar er zijn zoooo veel foute sites daartussen... renvoordeheuvels

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 14 feb - 0:42

Bedankt voor je goede raad Krakkie. 

In principe had ik veel zin in Selce in Kroatië. Maar als Zman weer eens woest is hoeft het voor mij meteen niet meer. Marmaris vind ik nog steeds leuk, en zeker als ik daar alleen heen ga. Maar ik ken alles al in Marmaris en in Selce zou er wat nieuws te ontdekken zijn geweest.

Het punt is ook dat als er ook maar even iets in Selce niet naar mijnheer zijn zin zal zijn ik daar onmiddellijk de schuld van zal krijgen, net als in Turkije. En ik weet nu dus al na deze woede uitbarsting dat hij Selce in principe afkeurt.  

Ik heb al op internet gelezen dat de kustweg smal is en de Kroaten als gekken rijden. Dat is in Turkije ook zo. En stel dat de Kroaten ons ook geen voorrang geven bij het oversteken op een zebrapad dan heb ik het weer gedaan, net als in Turkije. Verder weet ik via internet ook al dat er geen heerlijke zandstranden zijn maar kleine grint- en rotsstrandjes. Dat vind hij natuurlijk ook niks en daar krijg ik dan ook de schuld van alhoewel hij dat nu al weet.

Ik zal zo meteen een nieuwe catalogus op zijn naam aanvragen, maar of ik Selce ga boeken is nog maar de vraag.

De keuze is dus iets nieuws beleven in Selce met 17 dagen gekanker van monsieur aan mijn hoofd, óf 15 dagen op mijn eentje naar Marmaris. Ik kan natuurlijk ook een andere plaats in Turkije kiezen maar ik ben bijna overal langs de zee al geweest in die meer dan 40 jaar dat ik daar kom en Marmaris vind ik de leukste place to be. 
En die allernieuwste toeristenoorden die ze daar de laatste 10 tot 20 jaar uit de grond gestampt hebben hoef ik niet te zien. Als ik de foto's daarvan op internet of in een folder zie lopen de rillingen van afgrijzen al langs mijn rug. Mijn hotel moet staan in een al lang bestaande stad of dorp.
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 11 Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: