Zondags Belevenissen

Pagina 10 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van zondag op za 14 mei - 19:12

Het gaas aan de kant waar de hond woont is iets lager, misschien 80 cm. De vorige kat sprong er zonder moeite overheen, maar die mocht dat ook van ons omdat dat geen bange kat was. Die mocht overal heen waar het hem beliefde. Dit is een heel bange kat dus houden wij haar grotendeels binnen. Zman wil het gaas aan de hondenkant nu ook vervangen door een hogere afrastering want we hebben nog gaas genoeg over.

Vandaag weer een hoop gedaan. Ik had in de krant gelezen dat een Russisch folklore ensemble een concert zou geven in een klein kerkje in de binnenstad, maar ik had me vergist in de datum. Dat concert is volgende week pas bleek me toen we die kerk in gingen. 

We gingen ook naar Livera. Het was de laatste dag dat ze 20% korting op hun spullen gaven en ik wilde nou eens een BH die echt goed zit en niet meer eentje van de HEMA. Een verkoopster heeft mij geholpen de juiste maat te vinden met steeds een andere aan te passen. Die BH's zijn peperduur maar nu heb ik dan ook een goede in vleeskleur en ik heb er ook nog een in het zwart besteld. Ze bellen me wanneer die binnen is en daar krijg ik dan ook 20% korting op.

Op de markt koffie gedronken in een leuk klein cafeetje en 1,5 kg aardbeien voor €3 plus 1 kg witlof voor €1,25 gekocht. Die witlof was eigenlijk €1,25 per pond (daar kan zelfs AH niet tegenop met 0,89 per pond) maar we kennen die verkoper en het was de laatste witlof dus gaf hij me een kilo voor die prijs. Die man kan enorm hard schreeuwen als de markt afloopt en hij de prijzen verlaagt en daarom noemen wij hem altijd 'de schreeuwerd'. Ook nog 2 stollen bij Het Stoepje voor 1 euro per stuk. Wij kopen die daar al jaren en die zijn echt lekker, met rozijnen, noten en spijs. Staat Het Stoepje ook bij jullie op de markt?

Verder bij de kleermaker geweest om een broek korter te laten maken. Is dinsdag klaar. Hij doet het altijd voor €5 voor mij omdat ik het anders in Turkije of Bulgarije laat doen en dat weet hij. Het is een Vietnamees dus vindt hij het niet zo raar dat ik afpingel. Moet je eens bij een Nederlander proberen.

Tenslotte gingen we naar AH. Altijd zo raar: je denkt dat je niets nodig hebt en komt dan met voor €15 boodschappen thuis. Maar dan heb je ook wat: gehakt, slavinken, schnitzels, afbakbrood, koffie, radijsjes en kibbeling.
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van krakkie op za 14 mei - 19:37

Ja t stoepje staat hier ook, maar tot nu toe weinig tot niks glutenvrij helaas. 

Ik smul ook weer van radijs... broodje ham kaas mayo radijs... OMNOMNOMMIE.

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op ma 16 mei - 22:48

Nou gaas of niet, de kat maakt al grootse plannen om er overheen te gaan. Ze is een paar keer het terras rond geweest, hier en daar op een plantenkuip klimmend om te zien of ze er zo makkelijker over kan, maar ik liep steeds met haar mee want dit verwachtte ik al. Telkens als ze op een kuip klom begon ik te schreeuwen en dan ging ze er gauw af. 

Het blijft dus voortdurend opletten en met lekker weer niet rustig met de ogen dicht in een tuinstoel liggen. Het is inderdaad moeilijker over dat gaas te komen als het bovenaan naar binnen gevouwen is maar dat gaat niet. Dat gaas zit aan de ene kant aan de muur en vijf meter verderop aan de omheining die de gemeente heeft geplaatst toen ze het mislukte trottoir aan ons als terras gegeven hebben. Dat gaas blijft over zo'n afstand natuurlijk niet staan en daarom heeft Zman er een aantal rotan stokken van de planten tussendoor gestoken. Het gaas blijft nu staan. Echte paaltjes kunnen niet omdat je die niet tussen de groeven van de trottoirtegels krijgt.
zondag

Bericht van ietwat op di 17 mei - 10:33

geef ze een uitdaging en ze worden geprikkeld tot ze hem overwonnen hebben 
ik hoop dat ze binnen blijft
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op di 17 mei - 10:50

Ik ook want ze kan als ze er overheen is dus niet meer meteen terug en in haar paniek zal ze misschien gekke dingen doen. ik zou het heel erg vinden als ik haar kwijt raak.
zondag

Bericht van zondag op di 17 mei - 11:33

Ik heb de notaris net een standje gegeven middels zijn secretaresse. Mijn testament is eindelijk klaar en dat heb ik verleden week ondertekend. Hij gaf me er toen een fotokopie van. In het verleden heb ik bij andere notarissen ook een testament laten maken en dan kreeg je na een paar dagen een aangetekend poststuk met dat testament netjes in een kartonnen kaft. Ik verwachtte dat nu ook maar ontving nog steeds niets en aangezien ik hem nu moet betalen belde ik daarover op. 

Dat meisje zei dat die kattenbelletjes die ik gekregen had met een blaadje ervoor waarop staat TESTAMENT VAN.... het hele gebeuren bij hem is. Ik zei tegen haar dat ze maar tegen hem moet zeggen dat ik het niet chique vind en dat ik het ook raar heb gevonden dat toen ik voor het eerst bij hem kwam hij geen visitekaartjes had en zijn tel. nr. en e-mail adres voor mij op een papiertje heeft geschreven. 

Als je een bedrijf begint moet alles administratief tiptop in orde zijn, zei ik tegen haar en ik had voor mijn €495 wel een wat chiquere uitvoering van het testament verwacht. Over dat hij sommige van mijn mails niet beantwoordde, en als ik dan na maanden op antwoord wachten opbelde zei dat hij ze niet ontvangen had, heb ik het er met haar maar niet meer over gehad. Maar ik vind dat een notaris een zekere status moet uitstralen. Is mijn verontwaardiging terecht of ben ik ouderwets bezig? Deze jongeman is mij iets te flierefluiterig.

N.B. Mijn ex heeft ook contact met hem over een stichting die hij wil oprichten en hij heeft mij al laten weten dat hij ook genoeg van deze notaris heeft en een andere zoekt.
zondag

Bericht van krakkie op di 17 mei - 11:39

lijkt me een flutnotaris....

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 18 mei - 0:50

Af en toe doe ik een poging om hier eens iets op te ruimen en af te danken. In de huiskamer lag een grote stapel tassen en rugzakken onder een tafeltje. Het tafeltje heb ik leeggeruimd en opgeklapt. De tassen en rugzakken gingen gedeeltelijk in de gang en een deel bestemde ik voor de kringloop. Op de plaats waar de tassen hadden gelegen zette ik een kastje dat ik een week of 2 geleden gekocht heb bij de kringloop.Dat kan ik nu dus weer vol gaan zetten. troep genoeg. 

Deze hele operatie deed ik gauw toen Zman ging douchen en zich scheren want anders zou hij zich er weer grenzeloos mee bemoeien en ruzie maken. Hij kwam terug uit de badkamer en vroeg wat die grote tas in de gang te betekenen had. "Die gaat naar de kringloop". zei ik. De poppen meteen weer aan het dansen. Hij ging die tas leeg halen want die wilde hij houden en ook een picknick-rugzak die ik erin had gedaan. Die 2 dingen hadden we van de kringloop en hebben we al jaren in huis en nog nooit gebruikt. Het boodschappenkarretje dat hij laatst kapot heeft gemaakt mag misschien terug naar de kringloop evenals een rugzak met één draagband als ik geluk heb, zucht!

Ik heb ook een doos met boeken gevonden waarvan het de vraag is of jij ze hebben wilt Krak. Ik geef je de titels. Laat me dan weten of je ze wilt hebben.

Dick Francis. Twice Shy.
Dick Francis. Testrit in Moskou.
Dick Francis. Bankier.
Dick Francis. Doodgeverfd.
Ludlum. De aquitaine samenzwering.
Ludlum. Het Omaha conflict.
zondag

Bericht van krakkie op wo 18 mei - 1:27

jaaaaaaaaaaaa! Het Omaha conflict!!!!  die zoek ik al jaren! blij love bliss
testrit in moskou heb ik ook niet... 

de rest heb ik. 

maar lieve schat... wat kost opsturen wel niet...  Shocked  dat is altijd een beetje het punt met boeken he... :( 

Maar het omaha conflict... vorig jaar hier op de markt, zeventiendehands, ...28 euro.... daar ben ik toen flink balend van doorgelopen...

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 18 mei - 15:09

Wááát, 28 euri? Wat een afzetters! Ik heb er destijds 2 euro voor betaald en dat boek kocht ik toen voor jou, weet je nog? Dat was tamelijk kort voordat jullie gingen verhuizen en je alles grotendeels al ingepakt had. In mijn puinbak raakte dat doosje boeken dat eventueel voor jou was bestemd weer geheel op de achtergrond, maar het kwam gisteren weer tevoorschijn. En dit boek is nog helemaal nieuw ook; nog nooit door iemand gelezen, ook niet door mij. Die Francis heb ik gratis op de kop getikt door boekenruil.

Oké meis, je krijgt ze van mij en je hoeft helemaal niks te betalen lieverd, die 2 euri niet en ook geen portokosten. Beschouw het maar als een verlaat kerstcadeau, verjaardagscadeau of vervroegd sinterklaascadeau. hiha Ik hoop dat ik je een beetje op kan fleuren met dit leesvoer. Ik heb al pakpapier opgedoken maar je moet toch effe geduld hebben tot ik het pakje naar de Primera, het postagentschap hier in de buurt, breng. Kan een paar dagen duren voor ik daar weer kom. Ik laat het je weten als ik het opgestuurd heb.
zondag

Bericht van krakkie op wo 18 mei - 16:55

huilen <--- blije traantjes  red
Dat vind ik ontzettend lief van je, en ja, dat was ik helemaal vergeten! 
En haast, daar doen we niet aan! 

gossie, ik vind het zo lief van je!  Hug! roosje Hugz love

Voor mij is het binnenkort verplicht ludlum (en francis) lezen! Hoera! (daar knap ik ZEKER weten van op! )  flowers

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 22 mei - 17:04

Gisteren zijn we naar een optreden van een Russisch koortje geweest. Allereerst het publiek: allemaal ouwe taarten en daar horen wij dus ook bij. Veel van de bezoekers hadden Russische roots. Het koor bestond ook uit ouwe taarten. Ik houd van Slavische volksmuziek en heb op YT ook een Russische afspeellijst, maar ik vind mijn eigen keuze van die volksliedjes veel mooier dan wat we hier te horen kregen. Ik zei daar niets van tegen Zman want hij zit zelf al altijd op alles en iedereen te vitten en ik wil hem niet aanmoedigen. Maar weer buiten zei hij meteen dat hij de keuze van de liederen nou niet zo geslaagd had gevonden.

Wat heb ik toch altijd veel te doen in het stadscentrum. De bestelde bh ophalen bij Livera, de korter gemaakte broek ophalen bij de kleermaker, naar de Action voor keukenrollen, naar de markt voor kaas, stol en aardbeien, naar het sieradenwinkeltje waar alles 1 euro is, naar de Samsung-winkel om de synchronisatie van mijn e-mail op de tablet eindelijk goed te laten instellen (bij BCC was dat al 3 keer niet blijvend gelukt), ergens koffie drinken, naar AH voor komkommers maar dat werd natuurlijk weer een heel mandje vol met ook andere spullen .

Ik kwam weer bekaf thuis. We gingen meteen eten maken want als ik eerst even ga liggen slaap ik zo drie uur.
zondag

Bericht van krakkie op zo 22 mei - 19:14

wauw!  ( <--- ik weet niet hoe goed je het kan zien, maar die smiley loopt met een stuk of zes boodschappentassen te sjouwen)  bigsmile

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 22 mei - 23:33

Laughing Daar heb ik gelukkig Zman voor.
zondag

Bericht van krakkie op zo 22 mei - 23:38

hiha red

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op ma 23 mei - 13:47

Bladzijde 138, en ik ben in happyland.  zen2

Zondag, meis, nogmaals dankjewel!  Dit is echt even een noodlijntje in de depressieput. Zonnestraaltje in mijn hart. 

hairy

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 23 mei - 15:55

Ik ben erg blij dat je er een beetje van opknapt Krak. Maar weet je dat het vaak gebeurt dat juist als je helemaal in de put zit er ineens wat onverwachts gebeurt waardoor je weer opfleurt? Net als bij een plant die verdroogt en slap wordt tot de regen of het gietwater ineens komt en hij weer overeind komt.

Ik ben niet erg gelovig en geef ook maar met moeite toe dat er geesten bestaan. Helemaal ontkennen doe ik ze niet, maar toch geloof ik er niet zo erg aan.

Echter..... heb ik wel steeds het gevoel dat ik een engelbewaarder heb die heel goed voor mij zorgt en mij zoveel mogelijk onheil bespaart. En niet alleen dat, hij brengt me ook dingen die ik graag wil hebben, vooral boeken over de Balkan, Turkije, Iran, Egypte en Afghanstan. Of soms hebben we iets nodig wat in de reclame is en dan wacht er in de winkel nog juist het laatste exemplaar van op ons. Het is een gek geloof van mij maar ik denk dan dat mijn engel dat voor mij bewaard of geregeld heeft. Maf hè.

Ik was ooit in Griekenland en keek vanaf de weg naar de Metheora kloosters die wij daarna gingen bezoeken. Zonder dat ik dat in de gaten had stond ik op de rand van de afgrond die tussen de weg en die kloosters ligt, want de grond waarop ik stond was grijs en de rotsen waarop die kloosters staan ook. Ik zie geen perspektief en zag heel die afgrond niet. Het is echt een wonder dat ik die op het laatste moment opmerkte en net niet naar beneden stortte.

Ik denk altijd dat mijn engel me toen behoed heeft. En nog bij 1001 andere bijna-ongelukken ook. En ook dus als ik in de put zit en iemand zonder dat te weten mij daar dan even uit trekt.
zondag

Bericht van krakkie op ma 23 mei - 19:01

nein Niet zo maf. Iedereen houdt zich wel ergens aan vast, en ik denk soms ook wel eens zoiets dergelijks... 

Wij grappen hier nog wel eens over het vliegende spagetti monster als vervanger van God, maar de laatste tijd met veel pech hebben we toch moeten concluderen dat die goddelijkheid wat tegenvalt nu hij van tarwe blijkt te zijn, en dus niet glutenvrij is  hiha

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 23 mei - 20:33

Ja wat wil je! Het is toch een spagettimonster?! 

Met god heb ik niet zo veel. Ik begrijp niet waarom hij je 'Vader' zou moeten zijn. Een vader beschermt zijn kinderen tegen het kwaad en dat doet god helemaal niet. God is daarom dus helemaal geen 'Liefde' zoals de christenen ons wijs willen maken. 

God is een wetenschapper, waarschijnlijk een chemicus, die de wereld en het hele heelal geschapen heeft als een petrischaaltje. On zich niet te vervelen zit hij de hele dag te kijken wat daarin gebeurt en daar een beetje in te klooien. Aardbevinkje hier, overstrominkje daar, stukkie aarde uitdrogen, ijsbergje ontdooien, fikkie stoken in een bosje, zwart gatje dat ander zwart gatje opslokt en zo; leve de lol hoor. En foutje: mensen geschapen. Had hij dat maar nooit gedaan.

Wel een aardig gebaar dat hij tenminste ook engelbewaarders heeft aangesteld. Die lui moeten ook wat te doen hebben, toch? De mijne is toevallig een heel aardige en zorgzame maar voor hetzelfde geld heb je er een die onverschillig is en misschien zelfs een beetje gemeen. Ik denk dat ze aardiger tegen je zijn als je wat aandacht aan ze besteedt en ze dankbaar bent voor de geboden hulp.
zondag

Bericht van ietwat op di 24 mei - 21:27

hiha bwaha
die van mij zijn gelukkig ook heel goed en zorgzaam

die notaris zou uit z'n ambt gezet moten worden, het gaat om belangrijke zaken dus moet het ook zorgvuldig en gedegen uitstralen
sorry was een eindje terug maar ik wou er toch nog even op reageren.
ietwat

Bericht van zondag op di 24 mei - 22:12

Ach die knul begint pas. Hij moet nog veel leren en daarom gaf ik hem een lesje. bigsmile
zondag

Bericht van zondag op vr 27 mei - 22:48

Wat een gezeik weer. Ik heb ook altijd wat met die elektronica. Gisteren ging ik met de nieuwe tablet op mijn terras foto's maken. Toen ik weer naar binnen ging had ik geen wifi meer. Maar op de desktops en op de oude tablet wel. Ik zocht op de desktop na ik weet niet hoeveel keer proberen de wifi te herstellen de klantenservice van Samsung op en chatte er met hun over. Ze zeiden dat ik die tablet eerst eens op een ander netwerk moest proberen. Maar dat heb ik hier natuurlijk niet. Dus vandaag naar de Samsung winkel. Daar had de tablet wel wifi. Conclusie: de fout ligt bij KPN. Ik daar dus heen gebeld toen ik weer thuis was. Die lieten mij eerst een paar keer het wachtwoord van de Experiabox invullen en vroegen toen of ze in mijn desktop mochten kijken. Alle instellingen en het wachtwoord bleken te kloppen maar mijn tablet accepteert het wachtwoord niet dus geen wifi. Alhoewel er blijkbaar niets mis is met dat ding sturen ze me een nieuwe Experiabox en als het goed is komt die morgen.

Op een dag als alles weer werkt stuur ik je foto's Krak. Hoe is het met Ludlum?
zondag

Bericht van krakkie op za 28 mei - 16:03

da's goed meis, van de foto's. 

Ludlum vordert! ben op bladzijde 347 van 557.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 29 mei - 0:49

Het was vandaag NEE-dag. Ik wilde goed zittende schoenen laten verven bij de schoenmaker: kan niet omdat de bovenkant van kunststof is. Grote fles ketjap bij AH halen: op! Heb me getroost met een kleintje. Geld opnemen met een ING pasje uit een ING automaat: 'Deze automaat is voor alle betaalpassen' lees ik eerst, maar daarna 'Uw pas is niet geldig in deze automaat'. Zou je ze nou niet? Heb wel geld kunnen pinnen bij een ABN-AMRO automaat. Pakje met nieuwe Experiabox is aangekomen bij Primera maar ik mag het niet hebben als ik niet tegelijk de oude inlever. Doe ik dan morgen maar met het risico dat ik naderhand niet weet welke stekkertjes in welke gaatjes moeten bij de nieuwe.  Niet leuk zo'n NEE-dag. nein nope roll eyes
zondag

Bericht van ietwat op zo 29 mei - 13:39

nee dat valt allemaal een beetje tegen. lijkt me.
Gelukkig kon je wel geld pinnen, helemaal zonder zitten is zo'n ramp.

Eerst een foto maken van de stekkertjes hoe ze zitten voor je ze eruit trekt. Dan kun je later op die foto nakijken of je het goed hebt gedaan.
ietwat

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: