Zondags Belevenissen

Pagina 9 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van krakkie op zo 24 apr - 15:58

hiha bwaha red  Knijntje, dit zijn vermakelijke verhalen om te lezen, en als ik me ooit eens geen zin heb, kan ik het toch over slaan? Tot nu toe heb ik me nog nooit geroepen gevoeld je verhalen niet te lezen, en ik ben altijd blij als er weer een nieuwe aflevering is! 

Dat is hoe het voelt. Jij hebt tenminste nog avondturen te vertellen! Wat moet ik over mn dag zeggen? 
Ik lig op mn buik, speel farmerama, hou mn fora bij en verga van de pijn. Dat is het dan wel. Oh, nou ja, de kat ligt lekker bij me, en ik heb een mooie desktop foto gevonden. 

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik jouw verhalen leuker vindt? Ik kan nou al niet wachten op de verhalen over gemier en gemeier voor, tijdens en na de vakantie...  hiha

Echt, jouw moeilijkheden geven mij t gevoel dat ik t prima heb... snappie?  hart

Ik denk trouwens dat Zman veranderd is in een zwaar geval van autisme na zijn (wat was het?) beroerte/infarct? 
Als ik zie dat alles perfect moet gaan, hij obsessief is voor t plekkie van de auto, en... jaja... een BREKENDE pannenkoek...  LOL

Gek genoeg kan ik me daar wel een beetje in vinden... ik zou me daar ook een beetje aan ergeren. Al koop ik ze dan nog steeds, als ik ze lekker vindt. ;-)))

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op zo 24 apr - 16:41

Ik ben blij te lezen dat je mijn kletspraatjes nog leuk vindt. Ik modder dus nog maar even verder.

Voor ik met Zman in zee ging was me al wel duidelijk dat hij niet bepaald de slimste was maar in mijn verwatenheid dacht ik toen dat ik hem wel wat kon leren. Ik hield er echter geen rekening mee dat hij helemaal niets WIL leren en dat zegt hij ook gewoon.

Na zijn herseninfarct is hij erg veranderd. Eerst was hij een hartstikke gezellige man, na het infarct een grote sacherijn en zuurpruim. Eerst hielp hij me wel in de huishouding maar erna is hij daarin fanatiek geworden en dat is irriterend. Van de andere kant is hij in een hoop dingen hulpbehoevend geworden. Bij voorbeeld: hij wil altijd koken maar ik moet het vlees zouten en kruiden. We hebben sinds 2 weken een nieuwe koekenpan en nu moet ik er steeds olie of vloeibaar spul in doen als hij wat wil bakken of braden. Als hij een brief naar de brievenbus gaat brengen moet ik eerst zeggen of die in de linker of de rechter gleuf moet. Als hij een giro'tje uit wil schrijven (wij doen alles nog op papier) moet ik dat uitschrijven. In de supermarkt pakt hij behoorlijk vaak de verkeerde dingen. Dat soort werk. Het is net een klein kind; mamma moet alles in goede banen leiden. Stel dat ik eerder dood ga, wat moet hij dan? Hij kan zich absoluut niet alleen redden. Daar maak ik me zorgen over.

Mijn ex is vrijdag langs geweest. Ik had hem gevraagd Zman zijn pc die geen internetverbinding kon maken weer bedrijfsklaar te maken zodat die niet steeds zou vragen op mijn pc zijn krantje te mogen lezen. Mijn ex heeft een stick met een cd'tje voor Zman z'n pc gekocht en heeft dat geïnstalleerd. Nu heeft Zman internet maar ik moet de pc aanzetten en zijn krant opzoeken. Op den duur durft hij dat waarschijnlijk wel weer zelf als ik ervoor zorg dat Windows 7 er bij hem weer zo uit gaat zien zoals hij het van zijn kapotte pc kende.

Nog even over de brekende pannenkoek: die breekt op de vouwlijn als je hem dubbel slaat. Wat hindert dat nou? LOL
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van ietwat op zo 24 apr - 17:22

wie had dat nou gedacht dat je op jou leeftijd nog een kind hebt

omdat hij zo weinig zelf kan denk ik dat hij vrij snel in een soort verzorgingstehuis komt. Nadat hij z'n huis een keer heeft platgebrand gaat men vast wel inzien dat hij het niet kan, zelfstandig wonen.

maar voorlopig blijf je maar lekker bij ons hoor
met al die smakelijke verhalen breek je onze dagen
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op zo 24 apr - 20:26

Daarnet heb ik me afgemeld bij 3 onderzoeksbureau's. Je kunt punten sparen wat je wilt maar iets krijgen ho maar terwijl je hartstikke veel tijd aan die enquêtes kwijt bent. Bovendien laten ze je eerst een hoop vragen beantwoorden en dan lees je dat je niet in de doelgroep valt. Ik blijf alleen lid van die club die ook een community heeft want dat is leuk. Overigens heeft die club dezelfde streek met vragen beantwoorden en dan lezen dat je afvalt. Maar de community is gezellig en de diehards 'kennen' elkaar enigszins, zoals op GV. Ik hoor natuurlijk ook bij de diehards anders zou ik er niks aan vinden.
zondag

Bericht van ietwat op zo 24 apr - 22:22

grappig, ik heb bij onderzoeken altijd direct al de neiging hard weg te rennen.
Maar leuk dat jullie elkaar enigszins kennen. Nooit verwacht dat dat kon met dat soort sites.
ietwat

Bericht van krakkie op ma 25 apr - 9:48

een brékende pannenkoek vind ik nog niet zo erg.... een SCHEEF brekende pannenkoek....net naast de vouwlijn... aaaaaah!!! 
hiha

Misschien kan je bij je huisarts aankaarten, dat als jij overlijdt, dat Zman echt opgevangen/opgenomen moet worden. 
Misschien moet je eens een dossiertje schrijven wat een soort handleiding voor de toekomstige begeleiders van Zman zou kunnen zijn. JIJ weet perfect hoe er met hem omgegaan moet worden, en wat hem kalmeert en wat niet. 

T blijft ellendig natuurlijk, dat snap ik best. Ik vind het dapper van je, dat je doet zoals je doet. ;-)

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op ma 25 apr - 9:50

Beseft Zman eigenlijk dat hij een herseninfarct gehad heeft?
En was je er bij toen het gebeurde? ik vraag me wel eens af of ik de symptomen zou herkennen als zoiets met mijn frits zou gebeuren!... brbrbrbr, griezelig idee.  bearhug

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 25 apr - 14:17

De handleiding om met Zman om te gaan, wat hem kalmeert en wat niet zou ik ook wel eens graag willen lezen. Een paar dingen weet ik wel, bv dat je nooit het woord 'kanker' moet noemen (daar is zijn moeder aan overleden toen hij 9 jaar was en dat is dus traumatisch voor hem); dat je in het algemeen nooit over ziektes of dood moet praten; dat je nooit over ongelukken en incidenten met of in vliegtuigen moet praten; dat je ook niet over de islam, Erdogan of de verrichtingen van IS moet praten; dat je hem de hemel in moet prijzen over zijn kookkunst (ook al is het soms bagger), over zijn auto, over zijn sterke spieren en over zijn bedprestaties (de gewone mannendingen dus). Waar ik me ook aan houd is dat ik nooit achteraf roep "zie je nou wel..." als hij terugkomt op gedane uitspraken. Dat vind ik nl reuze flauw omdat ik wel weet dat ik 9 van de 10 keer gelijk heb.

Ik doe zo veel mogelijk mijn best hem in het gareel te houden maar een handleiding zou ik er niet voor kunnen geven. Wel een goeie tip van jou om de huisarts op de hoogte te brengen; daar had ik nog niet aan gedacht en ga ik doen als ik daar weer eens kom.

Hij weet wel dat hij een hersenbloeding heeft gehad maar verder reikt zijn kennis niet. Hij wil daar ook niets over weten. Hij beseft wel dat hij ruwer en onbeleefder is geworden maar heeft niet in de gaten dat dat samenhangt met die hersenbloeding. Hij vindt dat het komt door mijn gedrag dat hem noopt ruw uit de hoek te komen en te tieren.

Hij heeft die hersenbloeding gekregen terwijl hij op de fiets was. Ik was daar niet bij. Hij kwam thuis met de boodschap dat hij zich niet lekker voelde en omdat het november was dacht ik aan griep. Een uurtje later meldde hij dat hij zich nog beroerder voelde en belde ik de dokter. Die kwam en zei dat wij als de donder naar het ziekenhuis moesten want het kon wel eens een herseninfarct zijn. En dat bleek het ook te zijn. Toch stuurden ze hem na het onderzoek weer naar huis en na een aantal bezoeken bij een internist hoeft hij nooit meer terug te komen voor controle. Dat vind ik raar en heb daar ook wel eens wat van gezegd maar ze blijven erbij. Hij heeft natuurlijk wel medicijnen die hij de rest van zijn leven zal moeten blijven innemen.
zondag

Bericht van zondag op di 26 apr - 21:12

Bedankt voor het overzetten van die tekst Krak. Hoe is het nou met je misselijkheid en de pijn aan je handen en polsen?

Het realiseren van de vakantie is weer een stapje dichterbij gekomen. Vliegtickets had ik al via e-mail ontvangen maar ik weet nog steeds niet hoe ik die laserprinter van het pc scherm moet laten printen dus stuurde ik ze naar mijn ex en die heeft ze toen geprint en van de week aan mij gegeven. Gisteravond begon ik een hotel in het stadje Troyan, Bulgarije, op internet te zoeken. Wij hebben daar vorig jaar een hotel bezocht om te zien of dat in aanmerking komt. Maar het is te duur en Troyan heeft niet veel hotels. Zman had van iemand toen we daar in een cafetaria zaten gehoord dat de Militaire Club daar ook een klein hotel heeft en dat dat goedkoop is. Ik durfde er niet op te rekenen dat ze ook niet-militairen en dan ook nog eens buitenlanders wilden hebben. 

Vanmiddag opgebeld en ja, we mogen daar overnachten in een tweepersoons kamer met wifi, tv en een koelkast voor 15 euro per nacht. cool Ze hebben maar 5 kamers en die mevrouw die ik sprak zei dat we net op tijd zijn want vanwege die ambachten- en jaarmarkt in het naburige dorp Oreshak waar we verleden jaar ook zijn geweest en de plechtigheden in het klooster daar is alles al bijna volgeboekt in de hele streek. We moeten natuurlijk maar afwachten of dit hotelletje naar onze zin is maar wij stellen nooit veel eisen. Zman wil tv kijken en ik wil internetten. En als de kamer, de badkamer en het beddengoed schoon zijn ben ik tevreden. De foto's op internet zagen er goed uit. vaca

Zman moest natuurlijk weer gek doen. Als je 'hotels Troyan Bulgarije' googelt krijg je maar 1 hotel in de stad zelf te zien en de rest is in de streek daar. Maar ik heb een papieren plattegrond van Troyan en daar staan 5 hotels op getekend, echter zonder namen erbij. Terwijl ik het internet afzocht (ik had mijn toetsenbord intussen naar Cyrillisch omgeschakeld want in het Bulgaars googelen levert in dit geval meer op) ging hij het hotel in Sofia, waar we al jaren komen, opbellen om te vragen of zij namen en telefoonnummers van hotels in Troyan voor ons konden opduiken. Best wel een goed idee zullen jullie denken. Ja, maar niet om kwart over 10 's avonds wat in Bulgarije dus kwart over 11 is. holy Ik vind dat onbehoorlijk. Vandaag zou hij horen of ze iets gevonden hadden. Nee natuurlijk. Van de 5 hotels heb ik er zelf 4 gevonden en met het hotelletje van die Militaire Club zijn we uit de brand.

De kat hebben we vanmiddag laten inenten. Ze was zo bang dat ze in mijn handtas probeerde te kruipen maar die was dicht. Toen drukte ze zich maar heel vast tegen mij aan. petcat Rest nog het dierenpension reserveren.
zondag

Bericht van ietwat op wo 27 apr - 11:58

begint al aardig vorm aan te nemen die vakantie van jullie.
arme kat, zo bang en dan het verstopplekje ook nog gesloten
ietwat

Bericht van zondag op vr 29 apr - 1:04

Ik had als vervolg op onze telefonische reservering van een hotelkamer in de Militaire Club een e-mail daar naartoe gestuurd waarin ik de afspraken opsomde en om een bevestiging vroeg. Die stuurden ze in een bijlage maar die kon ik niet openen op mijn pc. Ik dacht dat ik weer de grote ezel was maar stuurde hun weer een mail dat ze de tekst van die bijlage even moesten kopieëren en in een gewone e-mail aan mij moesten sturen en dat deden ze.

Maar ik wilde toch nog weten waarom ik die bijlage van hun niet heb kunnen openen en liet mijn ex die vandaag kwam even kijken. Hij kon hem ook niet openen en zei dat het een heel rare bijlage is want het is wel een pdf document maar eindigt op .com en dat hoort niet, zegt hij. ik ben dus niet de grote suffert, hoera!

Na veel koffie en kletsen gingen we aan de slag. Ik haalde ca. 400 Bulgaarse gramofoonplaten uit de kast en noemde de nummers daarvan op. Hij keek in zijn administratie of hij die al had. Het was veel werk en ik was blij toen we eindelijk klaar waren.

Nog even iets anders; niet lachen hoor. Ik ben met mijn nieuwe tablet bij BCC geweest om te vragen waarom ik niets op mijn scherm zie als ik buiten foto's wil maken. De verkoper ging zelf even met het ding buiten kijken en kwam terug met de mededeling dat ik zelf de oorzaak van die 'fout' ben omdat ik de helderheid van het scherm (dus de hoeveelheid licht die het geeft) tot een minimum beperkt heb. Ik word nl verblind door een fel lichtend scherm (binnen), maar om buiten foto's te maken moet ik die helderheid gewoon op het maximum zetten. Zo simpel is het. Ik voelde me wel een beetje stom, dus ging weg met het schaamrood op de kaken. red
zondag

Bericht van ietwat op vr 29 apr - 10:43

zou ik ook niet opgekomen zijn hoor.

lijkt me inderdaad een hoop werk 400 lp's langs nummer voor nummer
ietwat

Bericht van zondag op za 30 apr - 19:56

Hè ik kan toch z.o kwaad worden op de computers. Nu zit ik achter die van Zman en probeer daar mijn eigen Hotmail te installeren, in Windows 7, met Chrome. Ik googel Hotmail dus en zie een site waar je daar kan inloggen in die lijst staan. Ik klik daarop en moet dan mijn e-mailadres en wachtwoord opgeven. Welk wachtwoord ik ook probeer, hij weigert me Hotmail te geven. ëén wachtwoord vindt hij op zich niet verkeerd maar is in het verleden al eens gebruikt dus of ik maar even een nieuw wachtwoord wil verzinnen. 

Ik geef dus een nieuw wachtwoord en hij geeft me een scherm waar ik weer mijn e-mailadres en wachtwoord op moet geven. Doe ik. Krijg nu een scherm waarop hij meldt dat hij een verificatiecode op mijn mobiele telefoon stuurt die ik in moet vullen. Mijn mobiel staat uit en zit in mijn tas in de slaapkamer dus die opgehaald en dat ding eruit gehaald en aangezet. Krijg natuurlijk géén bericht; ben je gek?! 

Op de site is de mogelijkheid om de verificatiecode in te vullen intussen ook verlopen en is de melding verschenen dat ik hem nogmaals moet aanvragen. Doe ik. Er komen nu 2 berichten tegelijk op mijn mobiel. Ik vul de laatst gestuurde code op de site. Ik blijk intussen geen internetverbinding meer te hebben dus dat eerst weer in orde gemaakt en zie nu eindelijk mijn Hotmail mails, o.a. eentje van Prettig gestoord. Die klik ik aan. Moet ik weer inloggen en zit nu kwaad aan jullie te berichten, want als ik zo meteen uit Hotmail ga, hoe kom ik er dan later weer in? Moet ik hem nu aldoor googelen als ik mijn mails wil zien of zet hij hem op de taakbalk. Dat zullen we zo zien.
zondag

Bericht van ietwat op za 30 apr - 21:36

wat een gedonder en gedoe zeg
ik  hoop voor je dat hij een snelkoppeling maakt, anders moet je dat zelf toch maar even doen. Is toch geen doen steeds via google
ietwat

Bericht van krakkie op zo 1 mei - 17:13

ik dank de hemel op mn blote knietjes dat die mail van mij het nog blijft doen... ik zou niet weten wat ik precies moest als live mail t opgaf... mijn live mail heeft AL mn email accounts in zich, ook de hotmails. ... Ik ben tegenwordig niet meer op de hoogte met hoe alles zit. Ik was xp expert en tot op zekere hoogte windows 7, omdat ik die zelf heb, maar dat is t dan ook wel.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 1 mei - 19:27

Ik was daarstraks helemaal ziedend. Niet op Zman hoor maar op mijn pc. Na een hele middag buiten zitten wilde ik mijn Hotmail-mails bekijken maar moest opnieuw inloggen. Heb dus net een nieuw wachtwoord. Dat weet ik uit mijn hoofd en dat staat ook in mijn blauwe wachtwoorden-boekje. Fluitje van 1 cent dus. Nou dat dacht je maar. 

Begon die pc weer te zeiken dat het wachtwoord fout was. Paar keer opnieuw proberen, niks. Oude wachtwoord dan maar ingevoerd, niks. Blauwe boekje erbij, niks. Ik ging nu niet meteen een ander wachtwoord regelen want dan sturen ze van Microsoft weer een SMS op mijn mobiel. Proberen, proberen en nog eens proberen, niks. muur Ik leunde moedeloos achterover in mijn stoel en zag het toen ineens; mijn toetsenbord stond nog op Cyrillisch. Geen wonder dat hij mijn wachtwoord niet moest. bwaha Wat een stommerd ben ik toch!

Buiten het fototoestel van mijn nieuwe tablet uitgeprobeerd. Doet het nu prima en ik kan er ook mee zoomen.

Zman heeft gisteren mijn haar geknipt. Ik vind dat een kwelling maar uiteindelijk zit het wel netjes. Nog 3 maanden tot de vakantie dus dan kan ik in Bulgarije mooi weer naar de kapper zonder gemarteld te worden. kus
zondag

Bericht van krakkie op zo 1 mei - 23:05

hiha bwaha red fontein

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 3 mei - 21:07

Oei dat was op het nippertje. Omdat we pas over 3 maanden met vakantie gaan dacht ik dat ik niet zo erg hoefde op te schieten met het reserveren van een plek voor de kat in het dierenpension. Ik belde ze vanmiddag en toen bleek alles vol. Maar ik ben daar al jaren een goede klant en het brengt natuurlijk wel geld in het laatje als ze een dier een hele maand kunnen opnemen. Bovendien is Roemen een vriendelijke en niet agressieve kat. Dus zei die mevrouw dat ze toch nog een poging voor mij ging doen. Een half uur later belde ze terug dat ze toch een plekje voor Roemen hebben. Het is een pak van m'n hart.
zondag

Bericht van ietwat op za 7 mei - 10:09

pff dat valt mee
toch wel zo fijn als ze in een bekend pension kan verblijven

Wij hebben de dieren ook wel eens naar een pension gebracht maar de laatste keer konden ze gewoon thuis blijven omdat een buurvrouw ervoor zorgde. Dat was toch wel extra fijn voor ze, zeker nou het konijn blind wordt is op zijn eigen plek blijven wel zo fijn.
ietwat

Bericht van zondag op ma 9 mei - 23:28

Zo schattig! Soms zijn Zman en ik niet tegelijk op ons terras. Als ik binnen ben met de kat gebeurt er niets maar als hij binnen is met de kat en ik buiten gaat zij hard miauwen, eigenlijk huilen als een baby, zegt Zman. Zij wil bij mij! cat hug
zondag

Bericht van krakkie op di 10 mei - 20:33

fallingheart

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op wo 11 mei - 11:15

multi  dat is inderdaad erg schattig en lief
ietwat

Bericht van zondag op vr 13 mei - 22:50

Van de week hebben we 2 rollen gaas gekocht om het terras nu helemaal af te rasteren. Want de kat kreeg steeds meer de smaak te pakken van het weglopen. Naar de rechterkant kon ze al niet want daar woont een grote hond en daarom hadden we die kant al bij de vorige kat van gaas voorzien. Zij rende dus aldoor naar de linker buren maar die mensen hebben de pest aan katten en met dit warme weer en hun kleinkinderen op visite hebben zij steeds de balkondeur open. 

Zman wilde gaas van 1,20 meter hoog maar dat vind ik hartstikke lelijk staan. Gelukkig hadden ze bij de Praxis maar gaas van 1 meter hoog en dat was mij genoeg. Vandaag heeft Zman het gaas aangebracht. Hij is iemand met twee linker handen. Eerst wilde hij dat ik erbij bleef terwijl hij eraan werkte maar ik zei dat ik het niet wilde zien want dat zou maar tot ruzie leiden. Ik ben pas gaan kijken toen het klaar was en ik moet zeggen dat het er prima uit ziet. 

Nu kijken wanneer de kat erover klimt of springt.
zondag

Bericht van ietwat op za 14 mei - 10:51

spannend, anders moet er nog een laag op dan zit je met 2 meter hoog gaas.
Maar ik heb nog nooit een kat in gaas zien klimmen.
ietwat

Bericht van krakkie op za 14 mei - 17:56

Als je de bovenste rand naar binnen vouwt... is het een stuk moeilijker om er over te springen..

roosje
krakkie

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven