Zondags Belevenissen

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van krakkie op vr 8 apr - 17:01

fallingheart

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op za 9 apr - 21:28

Heb ik weer, gggrrr!!!

Donderdagavond zat ik lekker naar muziek op YT te luisteren terwijl ik mijn online krant las. Ineens patsboem alles weg en voor ik besefte wat er gebeurde zat de pc Windows 10 op te laden. Ik heb het hem maar laten afmaken omdat hij steeds zei dat ik de pc niet moest uitschakelen. Toen het eindelijk klaar was moest ik de voorwaarden accepteren maar dat wilde ik niet omdat ik gewoon mijn Windows 7 terug wil dus kon ik de pc niet meer gebruiken. Er was wel een knop 'niet accepteren' maar die durfde ik ook niet aan te klikken omdat ik de gevolgen daarvan niet weet. Ik had al eens op Seniorweb gelezen dat je van alles en nog wat moet doen om Windows 7 weer terug te krijgen en ik heb ook van iemand op internet een link voor die procedure gekregen; je krijgt er een maand de tijd voor. Ik vind het bijzonder onbeschoft van Microsoft dat ze zonder mijn toestemming mij Windows 10 hebben opgedrongen. Vanmiddag heb ik bij de Media Markt gevraagd of mijn bestanden, e-mails en foto's er nog zijn als ik de voorwaarden accepteer. Ze zeiden ja dus heb ik het net gedaan. In plaats van Edge koos ik weer voor Chrome als standaard browser. Als ik iTVOnline van KPN kijk heb ik IE nodig maar daar reageert de pc niet op. Ik kan ook geen Cyrillisch meer typen. Wat er nog meer ontbreekt moet ik nog ontdekken. Ik ben d'r weer mooi klaar mee, gggrrrr!!!!

We hebben ons vanmiddag 2,5 uur de blubber gewerkt op ons terras. Alle laurierkersen zijn geplant en de Intratuin heeft ons 10 euro opgelicht want 3 kostten er 9 euro en 5 stuks 7 euro. Tuurlijk alles als 9 euro afgerekend. Ik zei al tegen die cassiere dat er iets niet klopte maar zij bleef erbij. Dus maandag mijn tientje ophalen en nog meer tuinaarde bij de Gamma kopen. Zes zakken bleek krap-aan genoeg maar ik heb die violen nog staan en een paar boompjes hebben nieuwe aarde nodig. 

Zman zei kattig dat die violen niet eens bloeien dus het is en blijft rotzooi in zijn ogen. De stakker begrijpt niet dat dat bloeien nog wel even op zich zal gaan wachten.

Zoals jullie weten maakt Zman alles kapot. Om in mijn bakken te graven heb een klein schepje met een dik en stevig plastic heft. Hij heeft kans gezien het heft te breken. Niets is veilig voor hem.
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van krakkie op zo 10 apr - 8:47

windows 10..... ik heb gelukkig mijn automatische updates UIT geschakeld...waardoor die zogenaamd verplichte windows 10 er NIET in komt bij mij. Ik heb nog meer gedaan om die download te voorkomen.... al kan ik me niet meer herinneren wát precies. 

In elk geval weigerde ik om die download mee te nemen. Ik weiger windows 10. Flikker op, ik ben tevreden met 7, en ik heb niet gevraagd om deze ongevraagde update! 

Vieze honden zijn het bij microsoft.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 10 apr - 8:57

Windows 10 blijkt erg mee te vallen als ik gewoon mijn Chrome browser gebruik. Ik merk dan niet eens dat ik in 10 zit in plaats van in 7. Al mijn documenten, mails en foto's zijn er nog. De iTVOnline kan ik ook weer gebruiken en ik kan alweer Cyrillisch typen. Beetje zoeken en alles komt weer op zijn pootjes terecht.
zondag

Bericht van krakkie op zo 10 apr - 15:50

soleil clap

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 11 apr - 0:25

Alhoewel we in de zoveelste ruzie zitten heb ik toch maar iets aan de vakantieplanning gedaan. 

De ruzie: maakte die gek me vannacht wakker om me te vertellen dat de nieuwe bak (voor een boom die verplant moet worden in een grotere) niet op de door mij geplande plek zal passen. Ja da's lekker belangrijk om 4 uur in de nacht als je ligt te slapen! Ik zie het morgen wel als we nieuwe tuingrond hebben hoor. Hij zat er vandaag de hele dag over door te drammen. Had koffie voor me op de balkontafel gezet maar omdat ik die niet stante pede op kwam drinken heeft hij hem weggegooid. Ik besloot om de rest van de dag dan maar in de slaapkamer door te brengen in plaats van in het zonnetje. Wel jammer maar beter dan dat voortdurende gezeik aan mijn kop.

De vakantie: Ik heb geen bal zin om naar Kroatië te gaan. Ik ben oud en zwak en zit niet meer te wachten op nieuwe avonturen. Geef mij nu maar platgetreden paden. Daarom ga ik ook zo graag naar Marmaris en Sofia. We hadden al besloten Kroatië te laten schieten en daarom niet 3 weken maar 1 maand naar Bulgarije te gaan. Vanavond heb ik vliegtickets naar Sofia zitten zoeken en besloten dat we 2-8 vertrekken en 30-8 weer thuis komen. Wat ik raar vind is dat de tickets nu duurder zijn dan verleden jaar. Met die lage olieprijzen had ik juist het omgekeerde verwacht.
zondag

Bericht van krakkie op ma 11 apr - 5:04

Ik hoop dat je een heerlijke maand gaat hebben straks!  yes

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 11 apr - 18:48

We gingen vanmiddag naar een TUI reisbureau om vliegtickets te kopen. Op internet staat bij WTC.nl dat een ticket voor 1 persoon €234,72 kost op de door mij uitgekozen datum. Maar bij TUI kost zo'n biljet €278; zij doen geen zaken met WTC. Heel aardig meisje daar. Ze gaf me het tel. nr. van WTC en ik heb net gebeld. Kreeg te horen dat alhoewel die prijs van 234 op internet staat een biljet €269 kost. Belachelijk, doei! Ik zei dus dat ik het wel ergens anders ga kopen. Morgen moeten we kattenbrokjes halen en vlakbij die winkel is een reisbureau. Ik ga het daar maar proberen.
zondag

Bericht van krakkie op ma 11 apr - 19:42

het kan erg bevredigend zijn om luid en duidelijk te zeggen: dan ga ik dat lekker ergens anders kopen. doei!... 
bwaha

Ik hoop dat je een goeie deal vindt.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op ma 11 apr - 19:50

lekker weer vakantieplannen.  lachje

Gelukkig valt windows 10 toch mee.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op di 12 apr - 18:02

Nou moe! Wat ik nou weer beleefd heb. We gingen naar de kringloop omdat we ook naar de Gamma moesten voor de tuinaarde en die winkels zijn vlakbij elkaar. Ik zag een fototoestel dat me interesseerde en nam dat mee naar een bankstel om het daar op mijn gemak te bekijken. Maar als je door de zoeker keek was alles zo klein dat ik het terug zette. Bij het weggaan vergat ik mijn stok en dat merkte ik toen we bij de Gamma aangekomen waren dus wij meteen terug. Toen ik bij de kringloop naar binnen liep kwamen er net 3 kerels naar buiten en eentje had de wandelstok in zijn hand maar er zat een gele prijssticker op dus dat kom mijn stok niet zijn, dacht ik. Ik vroeg bij de kassa, ik keek bij het bankstel, ik vroeg in het café, geen stok. 

Ik weer naar buiten maar die 3 kerels liepen daar nog dus stapte ik op ze af en vroeg mijn stok terug. Ik kon bewijzen dat het de mijne was want die had een witte plastic ring die zij intussen weggegooid hadden en ik had met een witte draad het kapotte polsbandje aan elkaar genaaid. Ja klopte, maar die hadden ze net voor 1,50 gekocht van een kale oude man zeiden ze. Bij de kassa werkt helemaal niet zo'n type, maar ik met een van die mannen en de stok weer naar binnen. Hij zag die kale man daar rondlopen dus bracht hij me bij hem. Ik zei dat ik een kwartier geleden mijn stok vergeten had en hij hem nu al verkocht had. Ja, zei die vent laconiek, dat doet hij altijd als hij iets vergetens van bezoekers vindt want het is hier de kringloop. 

Ik zei dat ik het onbeschoft vind, dat hij achtergelaten spullen eerst een tijd hoort te bewaren en dat hij de koper de 1,50 terug moest geven. Dat deed hij. Ik heb mijn stok terug maar er zit een luchtje aan de zaak. Die kale werkt helemaal niet bij de kassa maar in het magazijn en ik denk dat hij spullen aan zijn vriendjes verkoopt zonder dat ze langs de kassa gaan.

Mijn tientje van de Intratuin heb ik terug. De 2 zakken tuinaarde heb ik ook maar die was wel 50 cent per zak duurder geworden en nu geen 3de zak gratis meer.

Ook langs het reisbureau gegaan maar nog steeds geen vliegtickets. Zij kwamen op een prijs van €304 pp. Ammehoela! Ik heb net mijn ex opgebeld om te vragen of hij die tickets even voor mij kan regelen, ik kan nl nog steeds niet met die nieuwe printer afdrukken. Dus morgen even met de paspoorten en creditcard bij hem langs.
zondag

Bericht van ietwat op wo 13 apr - 14:37

da's ook wat, even iets vergeten en dat het dan al verkocht is. Ook raar, iets kopen maar dan niet bij de kassa betalen, dan snap je toch dat er iets niet klopt.
ietwat

Bericht van zondag op wo 13 apr - 16:59

De wereld is vol met oplichters.

Mijn ex heeft de tickets geregeld maar ik gaf mijn livemail e-mailadres op en daar kan hij niet bij. Ik moet die e-tickets dus naar hem mailen om ze te printen. Ik had op Zman's verzoek mijn sexy blauwe laarzen en jurkje aangetrokken om de vrouw van mijn ex een beetje op de kast te jagen, maar zij wist van mijn komst en was hem gesmeerd. Ex vond de outfit toppie.

Hierna reden we naar Nijkerkerveen waar een 2-de hands Toyota onderdelen firma is. Zman heeft een radio-cd speler voor in de auto gekocht. Onze radio was al een paar maanden kapot.

Dan weer bij de kringloop naar binnen voor koffie omdat we er toch langs kwamen. Ik heb een soort van kniekussen annex tablet-tas gekocht. Er zitten 2 ritsvakken in. een voor de tablet en een voor kleine spullen. Aan de ene kant zit er binnenin een harde plaat zodat je daar de tablet op kunt leggen en de zachte kant leg je op je knieën. Je kan hem natuurlijk ook als hoofdkussen gebruiken op het strand en dan je geld en paspoort in die vakken doen. Handig ding, ook in bed.
zondag

Bericht van krakkie op wo 13 apr - 17:04

Kijk dat klinkt nog eens als een handig ding!

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op do 14 apr - 15:46

goede vondst
ietwat

Bericht van zondag op do 14 apr - 16:36

Er zit ook een handvat aan en oogt daardoor als een tas.

Vorige week heb ik informaties ingewonnen over of ik bij mijn zusje begraven kan worden en dat kan. Het kerkhof is niet meer actief in gebruik maar bijzettingen kunnen wel en het is een gekocht graf met nog 2 plekken. Zman wil bij mij begraven worden dus als hij eerder mocht gaan kan ik hem alvast daar laten begraven. Lekker liggen onder een heel dikke beuk; echt een fijne plek, maar nou nog effe niet.

Kijk dat krijg je nou van alle ophef over terrorisme en de daadwerkelijke aanslagen. Mijn dromen zijn meestal saai en noch vrolijk, noch treurig. Meestal zit ik in mijn droom in de organisatie van de een of andere cursus of ik droom dat ik de bus naar school mis en dat ik mijn eindexamen van de middelbare school niet haal en nog een jaar langer op die rotschool moet blijven.

Maar nu droomde ik dat ik in mijn universitaire tijd een paar jongens had leren kennen. Het moet dus in Bulgarije zijn geweest alhoewel de omgeving niet overeen kwam met de werkelijkheid. Die jongens ontmoette ik af en toe toevallig op een terras als ik daar thee ging drinken. Ze waren alleen kennissen, meer niet.

Ik kwam erachter dat zij  terroristen waren. De droom eindigde ermee dat ik in een taxi sprong om me naar het dichtstbij zijnde politiebureau te laten brengen om ze aan te geven. 

Ik heb nooit iets met terrorisme te maken gehad en ik ken ook geen Marrokkaanse jongens, maar kennellijk worden mijn gedachten toch doordrenkt van de tegenwoordige dreigingen. Dat is treurig en dat wist ik niet van mezelf want ik loop buiten niet angstig rond.
zondag

Bericht van zondag op do 14 apr - 22:53

Krak ik heb ook zo'n balletjesgoot voor Roemen gekocht en vanmiddag in elkaar gezet. Zij vond het erg leuk zolang ik erbij bleef en mee deed maar toen ik weer ging internetten hield zij het ook voor gezien. Speelt Toekie er nog mee?
zondag

Bericht van krakkie op vr 15 apr - 9:22

Ja hoor, maar heel erg op zijn eigen momenten, en het duurde een paar dagen voor ik kon ophouden met hem uitnodigen en mee te spelen. Nu doet ie het helemaal zelf, maar hij vindt het natuurlijk het leukst als ik af en toe ook mee doe. 

Hij speelt vooral in de schemering, sochtends en savonds, en af en toe als ik hem er toe weet te verleiden. 
Het helpt wel om de eerste week of zo gewoon lekker samen te spelen, zodat hij t speelgoed als fijn gaat zien. 

En soms sta ik voor lul... speel ik met dat ding... en tittytat gaat lekker naar me zitten kijken...  hiha
En ook al gehad dat ie midden in de nacht er mee bezig ging.

En we hebben hem een beetje anders in elkaar gestoken dan eerst, en waarschijnlijk gaan we hem NOG een keer ombouwen tot een smallere baan. (het zijn er twee aan elkaar) 
En dat het balletje licht geeft is ook super leuk... (als je dat mini plastic flapje gezien hebt tenminste wat je uit het balletje moet trekken om de batterij te activeren...?) 

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 15 apr - 12:01

Ik kon kiezen uit 2 soorten en nam de goedkope van 13,50 omdat ik niet wist of zij er blij mee zou zijn. Deze heeft geen gesloten cirquit maar de vorm van een slang. Toen ik gisteravond al in bed lag is ze er weer mee aan de gang gegaan en vanmorgen ook. Van een verlicht balletje is mij niets bekend. Moet daarvoor nog eens in de gebruiksaanwijzing kijken. 

Ik ben heel blij dat ze er nu zelf mee speelt want zij is jong en krijgt veel te weinig beweging. We doen wel samen een spel dat ik 'Tststs' noem. Zij rent dan keihard heen en weer van de voordeur tot de balkondeur en terug en ik moet dan ergens op de loer staan en 'tststs' roepen als zij langsschiet. 

De kunst is ook voor haar in haar ren de geweven kleden, 3 stuks over een afstand van 15 meter, in de gauwigheid op een hoop te smijten, elk kleed op zich natuurlijk, niet de drie samen. Ik moet ze dan weer glad leggen en beginnen we opnieuw. 

Telkens als ze bij de voordeur is waar een droogloopmat ligt rolt ze daar op haar rug van het lachen. Maar dat rollen en lachen duurt soms erg lang. Ik verstop me intussen in een van de slaapkamers bij de deur en kijk steeds om het hoekje. Dat oogcontact is onderdeel van het spel. Als ze uitgelachen of uitgerold is gaat ze in sluiphouding liggen wachten tot ik weer kijk en dan flitst ze langs. Wat kan die meid lopen zeg!  

Ze vind dit spel erg leuk en nodigt me vaak uit het met haar te doen. Daarom ben ik blij dat ze nu ook wat anders heeft waarbij ze moet bewegen. Als jij me niet op dit ding attent had gemaakt had ik nooit van het bestaan geweten. Hartelijk bedankt Krak, ook namens Roemen.
zondag

Bericht van krakkie op vr 15 apr - 12:08

Graag gedaan! Ik speel zulke jacht spelletjes ook met toekie, alleen doet hij het renwerk, en hij moet niet proberen hier een zooitje te maken  hiha

Het speelgoed zag frits toevallig bij de zooplus online, waar we altijd grit bestellen, dus dat was leuk. 

Maar wat kunnen ze hard lopen he... die van ons is ook vier keer de trap op en af voor ik goed en wel de keuken door gestiefeld ben...  bwaha

roosje
krakkie

Bericht van zondag op za 16 apr - 21:23

We hebben weer hard gewerkt op ons terras. Dat was afgesproken voor dit weekend maar Zman was verschrikkelijk kwaad toen ik eraan begon. En dat zonder hem te vragen mee te helpen. Ik doe nu eenmaal liever alles alleen als het even kan, maar dat staat hij niet toe.

Enfin, de dingen werden gedaan zoals ik het gepland had; boompjes en planten verplant en alle bollen bij elkaar in een kuip gezet. Daarna alle kuipen die hetzelfde zijn langs de grenzen van ons terras gezet. Hadden we nog nooit eerder gedaan; alles stond eerst door elkaar op een rij, groot, klein, bruin en zwart. Het ziet er nu verbluffend netjes uit en Zmans humeur fleurde helemaal op. Des te meer omdat ik hem de hemel in prees voor dingen die hij eigenlijk niet zelf bedacht of gerealiseerd had. Ach wat kan het schelen. Als hij daar nou blij mee is, goed hoor. Rest nu alleen nog de violen te planten maar zolang het regent kan je die rustig een maand in hun tray's laten staan is mijn ervaring.
zondag

Bericht van ietwat op zo 17 apr - 11:23

sterke plantjes violen
fijn dat het zo mooi is geworden.
ietwat

Bericht van krakkie op zo 17 apr - 12:26

Wat leuk dat het zo netjes werd! En knap van je om hem te prijzen, ... zal toch wel helpen zijn humeur iets te verbeteren en zn gescheld te verminderen. 

En idd, taaie rakkers die violen! Je zou eens een foto moeten nemen van je nette terras! mail m gerust naar mij, dan zet ik m hier als je dat wil.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op za 23 apr - 11:19

Iets heel raars. Ik wilde met mijn nieuwe tablet foto's van mijn terras nemen. Ik zette dus het fototoestel in de tablet aan en zag mijn huiskamer op het scherm, maar toen ik naar buiten stapte werd het scherm direct zwart. Een stap naar binnen en ik zag alles weer. Ik meende dus buiten niets te kunnen fotograferen, maar gisteren nog maar een keer geprobeerd. Hetzelfde resultaat maar ik blijk wel 'blind' te kunnen fotograferen dus zie ik op mijn scherm niet WÁT ik fotografeer. Naderhand kan ik die foto's binnen bekijken en ze eventueel bewerken. Er moet toch een manier zijn om buiten wat ik wil fotograferen ook op mijn scherm te zien maar ik heb die manier nog niet gevonden.

The never ending story of Zman. Er is vrijwel niets van wat ik doe of zeg waarover Zman niet kwaad wordt. Daar ben ik aan gewend maar soms leidt dat tot komische situaties die ik jullie dan graag vertel. Ik hoop dat ik jullie er niet mee verveel want ik kan me goed voorstellen dat jullie denken "Daar heb je haar weer met haar Zman verhalen".

Toch gauw nog even een verhaaltje voor jullie gaan protesteren. Verleden week had ik weer eens een pak kant en klare pannenkoeken gekocht. Ik vind ze lekker met een plak belegen kaas erop en dan dubbel geslagen 40 of 50 seconden in de magnetron. Maar als je zo'n pannenkoek dubbel slaat breekt hij. Dat kan mij niet schelen maar Zman was daar weer zo verbolgen over dat hij mij sommeerde geen pakken pannenkoeken meer te kopen. nein

Aangezien ik zelf wel uitmaak wat ik wil eten kocht ik gisteren toch weer een pak. Dus een scheldpartij van hier tot Tokiyo van hem terwijl we naar huis liepen. Hij zou er niets van eten, hij zou zelf wel pannenkoeken bakken die niet zouden breken en zo maar door. Maar we waren nog geen half uur thuis of hij maakte zonder me iets te vragen 2 porties pannenkoeken met kaas klaar; uit dat pak uiteraard. bwaha

Tien dagen geleden vliegtickets van Bulgaria Air gekocht. Ik had Zman van tevoren gewaarschuwd dat die niet geannuleerd kunnen worden en je de datums niet kunt veranderen. Overigens weet ik helemaal niet of dat waar is aangezien ik te lui was de voorwaarden te lezen, maar dat hoeft hij niet te weten en ik ga er maar vanuit want bij Transavia is dat zo.
Nu wil hij natuurlijk weer wat anders en vindt hij de maand die hij zelf voorgesteld heeft te lang. Nou ik ga het echt niet meer veranderen hoor, of het nu kan of niet. Zeikert!
zondag

Bericht van ietwat op za 23 apr - 17:32

ha ha, die pannenkoeken. Vond hij ze stiekem toch te lekker om te laten staan.  yum
ietwat

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: