Zondags Belevenissen

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van krakkie op zo 20 maa - 13:14

Ze komen wel steeds meer op de proppen met vervangende lampjes. Steeds meer soorten fittingen etc krijgen passende lampjes... behalve dan de extreem speciale zoals wasemkap en mogelijk jouw staande lamp.... hangt maar net van de fitting af. Ik hou erg van onze staande tafellampjes... tis eigenlijk een melkglas melkpak met open bovenkant... en in de onderkant zit een fitting geschoefd met zo'n plastic draaidop, en die kan er dus uit.... Zo fijn, kan je zo die hele glazen lamp schoonmaken, zonder fitting en lamp er in... En je kan dus een vervangende fitting er in zetten als je een ander soort lampie wil....   red soleil

helaas is er laatst eentje gebroken... de lamp zelf. bats.... kapot. snif.

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3380
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van zondag op zo 20 maa - 13:17

Jé wat handig. Wel zonde dat er een gebroken is want zo een vind je natuurlijk nooit meer.
zondag

Aantal berichten : 3157
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van zondag op wo 23 maa - 16:56

Deze week is het alles Bach wat de klok slaat en ik vind het heerlijk. Vanavond de Matthäus op de radio, vrijdag en zondag een van de passies op tv. Ik vind het wel raar dat de EO op zondag nog met die passie op de tv komt; dat is mosterd na de maaltijd, toch? Dan is Jezus al verrezen. bigsmile

Er zijn ook veel programma's met toelichtingen op Bach en zijn muziek op de media, maar ik kan ze niet meer verstaan hoe hard ik radio, tv, pc of tablet ook aanzet. De spraak is als het ware te wollig geworden voor mijn oren. Gelukkig kan ik de muziek nog steeds horen ook al is de kwaliteit nu minder. wow

Met Zman is geen land te bezeilen. Maandag stelde ik voor om dinsdag met de auto boodschappen te gaan doen en daarna koffie te gaan drinken bij de kringloop. Hij begon meteen te brullen dat we deze week niet meer met de auto gaan want in verband met Pasen zouden mensen in ons blok wel logé's krijgen en dan zou hij zijn parkeerplek verliezen als hij wegrijdt. Dat er ook mensen uit ons blok weggaan komt niet in hem op.

Gisteren wilde hij toch ineens met de auto boodschappen gaan doen; hij kwam er zelf mee. Nou mij best. Lekkere tiramisu gekocht en een straatbezem. Daarna naar de kringloop. Kocht hij het zoveelhonderdste t-shirt met opdruk van het Amerikaanse leger, erg stoer, maar hij haat Amerika dus nou vraag ik je.

Ik kocht een plastic bak en een rieten mand om al die kleren van hem die niet meer in zijn kast kunnen wat netter op te bergen. Ik vond ook een cd kast en 6 kopjes (noem je die zo?) om rakija uit te drinken, van mijn geliefde Bulgaarse boeren aardewerk. Wij drinken er geen rakija uit omdat ik dat niet lust en Zman ook geen alcohol tot zich neemt. Ze gaan naar de vitrinekast.

Ik heb al zulke kopjes maar als ik iets Bulgaars zie koop ik het meestal, temeer omdat dit aardewerk uit het stadje Troyan komt waar vlakbij wij steeds op vakantie gaan. En we zijn ook eens in die fabriek geweest; een belevenis op zich te zien en horen hoe het gemaakt wordt.
Wel heb ik een paar weken geleden een Bulgaarse fruitschaal van hetzelfde aardewerk bij de kringloop laten staan; heb er hier geen plaats voor.

Zman klaagt er altijd over dat hij te weinig mensen spreekt en buiten is. Ik zeg dan dat hij gewoon naar buiten moet gaan en met mensen moet gaan praten. Ikzelf heb daar helemaal geen behoefte aan en als we geen verplichtingen hebben blijf ik in bed. Hij wil echter niet zonder mij de stad in, pech voor hem. Ik kan me best voorstellen dat hij zich eenzaam voelt maar ik vind niet dat ik dat probleem voor hem moet oplossen; dat moet hij zelf maar doen en dat is makkelijk genoeg.

Vanmorgen was er een flyer in de bus van een huis-aan-huis blad. Ze zoeken bezorgers in deze buurt. Ik zei dat dat misschien iets voor hem zou zijn. Dan komt hij buiten en spreekt nog eens iemand. Razend werd hij, want kranten bezorgen vindt hij minderwaardig werk. Om van het geschreeuw af te zijn heb ik de slaapkamerdeur op slot gedaan zodat hij me niet lastig kan vallen. Al een paar uurtjes lekker rustig hier. lachje
zondag

Bericht van ietwat op do 24 maa - 21:07

Alleen naar buiten is wel een betere uitgangspositie om mensen te ontmoeten. Ben benieuwd of hij het gaat doen.

mijn vader werkt bij Overijssels landschap daar heeft hij hele fijne contacten en lekker buiten bezig zijn.
ietwat

Aantal berichten : 2589
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op do 24 maa - 23:00

Zman gaat alleen maar voor het blok naar zijn auto waar hij dan een beetje aan prutst. Dan ziet hij de bewoners weggaan en thuiskomen en maakt een praatje. Heel zelden gaat hij zonder mij naar AH om daar koffie te drinken en zo mogelijk met iemand te praten. Als we in de kringloopwinkel zijn praat hij daar in het café ook met een hoop kerels terwijl ik dan bij de boeken ga kijken. Het gepraat van weinig ontwikkelde mannen, en daar hoort Zman zelf ook bij, is in mijn ogen slap gelul en daar heb ik geen boodschap aan. Wel zien we daar geregeld dezelfde 3 Joegoslaven en dan praat ik ook wel eens voor de lol mee om te zien hoeveel Servisch ik me nog herinner. Ik heb die taal maar 1,5 jaar gestudeerd. De ene is een Macedoniër, de tweede een Kroaat en de derde komt uit Kosovo.
zondag

Bericht van ietwat op vr 25 maa - 15:02

een hele goede reden om lekker vaak naar de kringloop te gaan bigsmile . Ik snap wel dat hij contact met zijn 'soort' mensen nodig heeft
veel mensen gaan in de voortuin werken voor het praatje met de voorbijgangers, maar aan de auto werken kan natuurlijk ook.
ietwat

Bericht van zondag op vr 25 maa - 15:13

Dat is ook zo, maar wat ik niet snap is dat hij vrijwel nooit eens iets in zijn eentje onderneemt terwijl ik nou juist heel graag wat zonder hem of wie dan ook onderneem. Zo zonde dat het in Turkije zo onrustig is, anders was ik zó weer verdwenen naar Marmaris. Het gaat me echt aan m'n hart.huilen
zondag

Bericht van krakkie op vr 25 maa - 18:39

bearhug bearhug bearhug

roosje
krakkie

Bericht van zondag op za 26 maa - 21:30

Hihihi lol. Omdat het mooi weer was vandaag en ik de lente in mijn bol heb deed ik vandaag een blauw kort jurkje met elastaan aan, een glanspanty erbij en suède blauwe kmielaarzen, hetzelfde blauw maar iets donkerder dan het jurkje. Ik liet de outfit aan Zman zien voor we boodschappen gingen doen en hij knikte goedkeurend en zei dat ik eruit zag als een jonge blom, leuk. 

Onderweg maakten we even een praatje met een man die in gezelschap van zijn setter op een bankje zat  en een vrouw met knalrode wangen die in haar kinderwagen 2 kleine hondjes rondreed in plaats van een baby. De man zei meteen dat dat jurkje (25 cm boven de knie) in combinatie met die laarzen mij bijzonder goed staan "Hip!" vond hij het en die vrouw was het met hem eens. Ik was blij met de complimenten. 

Na koffie gedronken te hebben wandelden we door het centrum en verscheidene oudere mannen bekeken mij van top tot teen en staken dan hun duim goedkeurend op. Niet tegen mij hoor, maar tegen Zman, alsof ik zijn bezit was. Ik moest daar erg om lachen want wie verdient die complimenten nou, ik of Zman?! 

Zman vond het overigens prachtig en gloeide van trots. Mijn ouwe kop in aanmerking genomen heb ik het er vandaag dus goed vanaf gebracht.

Mannen houden blijkbaar erg van korte rokjes, lange benen en knielaarzen. Maar dit bracht mij iets in herinnering. 

Toen ik 17 was volgde ik balletlessen. Ik vond de directeur van die school, een redelijk bekende hedendaagse componist (hij is al dood en zijn muziek vond en vind ik afgrijselijk), een ontzettend goed uitziende man, echt een stuk. Direct contact had ik nooit met hem alhoewel ik dat graag gewild had, maar ik kwam hem in de gangen van die school vaak tegen en zei hem dan gedag in de hoop dat hij mij ook zou zien. Nou vergeet het maar; hij groette zelfs niet terug. 

Aan het eind van het jaar had onze balletgroep een uitvoering in een theater. Mijn ouders vonden het de moeite niet waard te komen kijken wat ik een bittere pil vond. Ik had nog nooit mijn ogen opgemaakt, want ik kan niet zien wat ik doe met mascara en eyeliner. Maar de andere meisjes vonden dat ik zo niet het podium op kon en maakten mijn ogen op. We dansten een stuk uit het Zwanenmeer. Ik was maar heel middelmatig maar heb mooie lange benen en dat is een pré bij ballet.

Wat gebeurt er? 'HIJ'  zat ook in de zaal en toen het pauze was kwam hij naar me toe en sprak me aan. Dan ging hij even weg en kwam even later terug en overhandigde me een rode roos. Hij vroeg of we elkaar na de voorstelling konden zien. Ik was totaal verbluft, maar toen hij alweer weg was en het optreden verder ging werd ik ineens woedend. Mij het hele jaar niet zien staan en nu ineens om een ontmoeting vragen nu ik mooi opgetut was. 

Na de voorstelling ben ik er als een speer vandoor gegaan en heb hem nooit meer gezien want het volgende jaar heb ik me niet meer voor ballet opgegeven. Niet vanwege hem hoor maar omdat ik eindexamen voor mijn middelbare school had gedaan en geslaagd was.

Wat ik wil zeggen is dat mannen toch wel erg gauw warm lopen voor een mooi opgeverfd uiterlijk. Ik ben niet knap, lelijk ook niet, maar gewoon heel middelmatig. Maar omdat ik een albino ben zie ik er wel bijzonder opvallend uit en verscheidene mannen hebben dat witte haar en die blauwe ogen aantrekkelijk gevonden. Alleen had ik dat nooit door. Pas later heb ik me gerealiseerd wie er op mij vielen.  huilen LOL
zondag

Bericht van krakkie op za 26 maa - 23:57

Wat een prachtig verhaal weer meis... ben alleen zo moe dat ik morgen even reageer. beetje chaos hier... doodmoe. zzzz. totmorruguh!

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op zo 27 maa - 12:51

ben je denk ik goed vanaf gekomen, zulke mannen als die balletschoolhouder dat zoek je toch niet.

Leuk dat dat jurkje zo leuk stond met die laarzen
ietwat

Bericht van zondag op zo 27 maa - 14:56

Krakkie, wat is er meis? Waarom is het een chaos bij jullie?

Ja Iet, dat jurrukkie samen met die laarzen houden we erin. Die laarzen gaan strak langs je benen zonder te knellen Ze zijn van suède en zonder voering. En omdat ze zo mooi aansluiten lijken je benen niet dikker wat bij andere knielaarzen vaak wel het geval is. 

Nadat ik jullie mijn verhaal hier boven had verteld begon Zman zelf weer over mijn outfit van die middag. Hij was nog steeds trots op alle complimentjes die hij van andere mannen over mij gekregen had. De eerste die wij ontmoet hadden is de man van die vreemde vrouw waar ik jullie al eens over verteld heb, die vrouw die met bloemen in haar haar rondloopt en kennelijk op Zman valt. 

Die man was nu alleen en hield ons staande. Normaal wisselen we een paar woorden en gaan dan weer verder, maar nu bleef hij maar praten en praten. Ik dacht dat dat was omdat hij nu eens een keer zonder zijn vrouw was, maar Zman zegt dat die vent zijn ogen niet van mij kon afhouden en ons daarom aan de praat hield. Kan zijn, maar ik heb van dat kijken niks gemerkt en daarom niks over hem gemeld hierboven. hiha
zondag

Bericht van krakkie op zo 27 maa - 15:36

Ben blij dat je je zo lekker voelde in je mooie kleren meis! Dat kan toch wel erg fijn zijn, complimentjes.  bteeth (fijn pasen!! ) 
------------------------------------------------------------------------------------------------
En wat betreft de chaos... dat is emotionele chaos. Mijn vader en zijn vriendin komen hier op bezoek op mijn verjaardag, en ik heb er totaal geen zin in.
 Ik weet niet of ik het ooit verteld heb hier, maar ik ben vroeger misbruikt door mijn vader. tussen mijn achttiende en vierentwintigste. Pas daarna vocht ik mezelf vrij... maar ik was compleet kapot, op alle fronten.  ikbenok

In elk geval, ik heb nu een lieve hubby, loveit  maar het geeft altijd weer chaotische stress als mijn vader langs komt.   wait (al ben ik blij dat ie een vriendin heeft... pff) 
En mijn vader... is emotioneel ook gestoord/kapot/getraumatiseerd, en nu nog mn bek opentrekken heeft geen enkele zin. Alleen al het feit dat ik dan zelf alles weer opnieuw moet beleven... no thanks.  eww

Ik heb dus altijd de zenuwen als ie langs komt, (1x per jaar) en mijn vader WEET niet eens dat wat hij gedaan heeft misbruik was... hij vond het heel normaal. Like I said.... geestelijk kapot. 

Mede hierom vind ik het altijd weer fijn om jullie "dagelijkse dingen" te lezen. Geeft wat normaliteit aan mijn eigen leven. 
Niks is echt normaal hier. Ik lig de hele dag op mn buik, en "normaal" is uitzondering hier. 

Anyway... ik zal blij zijn als de dertigste weer voorbij is. En op de 31e komen ze hier de meters vervangen, dat vind ik ook altijd een thuis-invasie. Ik hou niet van vreemde mensen in mn huis.

Rond deze tijd voel ik me altijd een beetje zielig. Mijn beide ouders hartstikke gestoord, en ja, soms wil ik ook wel eens een lieve ouder die gezellig langskomt, ... zo een die weet wat je graag wil hebben of nodig hebt, ..... of zo een die het niet uitmaakt als je geen gebakje hebt staan.... (gluten) of zo een die je gewoon een knuffel komt brengen. 

Gelukkig zijn frits' ouders hartstikke lief hoor, maar het gemis blijft. De kans om te zeggen, pa, ik zit aan de grond... of pa, ik heb een weekje hulp nodig... of mam, kan je een keertje shoppen voor ons?.... of, mam, kom es lekker een middagje kletsen?!... Of samen een broodje bakken..... weet ik het. Ik wéét niet eens hoe een fijne ouder voelt. 

zucht.  sigh 

tantrum  

Wat dit alles betreft, ben ik blij dat ik jullie vriendinnen mag noemen.  flower 6
Op sommige momenten voel ik me gewoon verschrikkelijk eenzaam, zelfs als fitsie me platknuffelt. (en gelukkig doet ie dat ook)  cat hug

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 27 maa - 21:57

Hahaha, Zman heeft het nog steeds over die jurk en laarzen. 

Hij wil dat ik de volgende keer dat ik mijn ex zie bij hemzelf thuis die outfit weer aantrek. Zijn vrouw is verleden jaar met pensioen gegaan en nu dus ook thuis. Zman haat haar omdat ze ooit haar auto niet wilde verzetten om hem, Zman, ook een parkeerplaats te geven. Hun straat is heel erg nauw en hun huis ligt op een hoek. Je kan daar echt niet met goed fatsoen voor de huizen parkeren, ook niet als je half op de smalle stoep gaat staan. Maar mijn ex heeft een oprit en als zijn vrouw met haar auto tot hun gevel was gegaan, of in hun garage, zou Zman ook een plaatsje voor zijn auto, zijn heilige koe, hebben gehad. Hij vergeeft haar dat nóóit of nóóit!

Nu moet ik de laarzen en de jurk dus aan om haar te laten knappen van afgunst. Daar zou Zman zich dan erg over verkneukelen. 'Schadenfreude ist die beste Freude' en die wil Zman wel beleven met haar.
Zij is erg lelijk en ik, stommeling, heb me dat bij een woordenwisseling ooit laten ontvallen. Dat spijt me en ik wou dat ik het niet gezegd had want zulke woorden doen pijn en die vergeet je je hele leven niet meer. Ik heb later wel mijn excuses aangeboden maar dat helpt natuurlijk niets; gezegd is gezegd. What's in a word? Nou, heel veel.

Bovendien weet ze dat mijn ex veel van mij houdt en dat is ook zo leuk niet voor haar. In het begin van hun relatie heeft mijn ex tegen haar gezegd dat als zij ooit zou of zal proberen tussen hem en mij te komen haar koffers bij de deur staan. Zij is dus altijd zeer beleefd en correct tegen mij.
En toen hij zijn huidige huis nog niet eens zo bar lang geleden kocht wilde zij hem daarbij financieel helpen maar hij stond dat niet toe ook al moest hij toen een vette hypotheek nemen. Hij wilde dat zij op geen enkele manier vat op hem zou kunnen hebben. Ze zijn de beste vrienden en zouden elkaar in alles bijstaan, maar ik denk dat zij meer van hem houdt dan hij van haar.

Wat het vervangen van de meters betreft, dat hebben ze bij mij ook al gedaan, zowel water als elektra/gas en telefoon/tv/internet. Het gaat hartstikke gauw dus maak je geen zorgen. Wel even opletten dat jullie gas weer brandt als ze die meter verwisseld hebben.

Krak wat jij over je vader schrijft wist ik niet en vind het schokkend. Ik wil daar over nadenken en er op een later tijdstip op ingaan want het maakt veel bij mij los. Je hebt dus iets tegoed van mij, oké?
zondag

Bericht van krakkie op ma 28 maa - 13:39

dat snap ik meis, en dat is prima. Ik heb het eigenlijk altijd voor me gehouden, ... kon er nooit over praten. Maar dit is zo'n klein, en zo'n veilig soosje, dat ik voor t eerst dacht.... waarom hou ik het geheim?... ik voel me er klote door... 

speciaal elk jaar rond mn verjaardag want dat is de verplichte hallo periode, om het maar even zo te noemen, en ik ben nog niet bereid het contact compleet te verbreken, al heb ik niets met ze. 
Helaas heb ik ook geen broers of zussen of andere familie die van me houdt. Ik mis dat echt. 

Wat de meters betreft, dat is fijn om te horen dat dat snel gaat! 

En meis.... lekker je mooie outfit aandoen hoor! Die vriendin van je Ex die heeft daar hoogstens een paar uurtjes mee om te gaan, toch? Zman blij. ;-)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 28 maa - 14:13

Wat ik graag wil weten Krak is of ik, als ik inga op wat jouw vader je misdaan heeft, dat later als ik er spijt van krijg dat ik hier iets over geschreven heb, dat ene bericht kan wissen. Of jij als ik je dat dan zou vragen.
zondag

Bericht van krakkie op ma 28 maa - 15:00

absoluut. Je kunt gerust vertellen, en dan later kunnen we het wissen als je dat wilt. Geen probleem. Ik snap wel dat je dit soort dingen niet wil laten staan voor altijd.
Ik waarschijnlijk ook niet... Maar dan heb je misschien een gaatje in je avonturen.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 28 maa - 16:04

Welaan dan. Wat jouw vader gedaan heeft is onvergefelijk in mijn ogen. Maar het is toch je vader. Ik weet niet hoe ver hij met jou gegaan is daar je schrijft dat hij er zich niet eens bewust van is dat hij jou misbruikt heeft. Ik maak daaruit op dat hij je niet gepenetreerd heeft want dat zou niemand, ook een dader niet, normaal vinden tussen vader en dochter. Maar wat hij dan ook met jou gedaan heeft, het blijft altijd erg voor jou en met die pijnlijke last moet jij leven. Dat is niet gemakkelijk meis en ik begrijp heel goed dat je de zenuwen krijgt als hij op je verjaardag komt. Maar jij bent een moedige vrouw en dat bezoek komt ook wel weer om. Ik ben heel blij voor je dat je Frits hebt en ik vind het geweldig van hem dat hij jou zo goed steunt en ook lief knuffelt, want iedereen heeft knuffels nodig maar er zijn heel veel mensen die knuffels moeten ontberen.

Ik schreef dat jouw bekentenis heel veel bij mij losmaakt. Je snapt vast al waar ik heen wil. Ik heb 4 broers en ik moet je eerlijk zeggen dat ik diep in mijn hart een grote minachting voor mannen heb, want alle 4 waren ze op de keper beschouwd schoften. De oudste, die al dood is, nam mij als meisje van een jaar of 11 af en toe met de fiets mee naar een afgelegen plek in de natuur en daar moest ik hem dan aftrekken. Dat heeft maar kort geduurd. 

De tweede sloop 's avonds naar mijn slaapkamer en kwam in mijn bed waar ik ook hem af moest trekken. Dat duurde een langere tijd totdat ik op het idee kwam om mijn deur op slot te doen. 

De derde heeft mij verkracht. 18 jaar geleden heb ik hem met dat feit geconfronteerd. Hij erkende het en vroeg vergiffenis. Alhoewel ik hem altijd een rotjong heb gevonden, ook voor die verkrachting, probeerde ik hem te vergeven maar in mijn hart voelde dat niet zo. Ik had mijn vriendin over die verkrachting verteld maar zij werd zijn geliefde en op een dag durfde hij mij voor de voeten te werpen dat die verkrachting nooit heeft plaats gevonden en zij ging hem bijvallen dat zij niet mij maar hem geloofde. Sindsdien wil ik geen van beiden meer zien; zij zijn later getrouwd. 

Al deze misbruikfeiten hebben plaats gevonden toen ik een jaar of 11, 12 was. Maar toen ik een jaar of 16 was kwam nummer vier die 4 jaar jonger dan ik is ook nog eens met de vraag of hij seks met mij kon hebben. Ik heb hem een verschrikkelijk grote bek gegeven en hij is er nooit meer op terug gekomen. 

Hoe die jongens zo geworden zijn weet ik niet want mijn vader was een doodgoeie vent die zoiets nooit zou hebben gedaan.

Later ervaringen met mannen zijn ook niet gunstig geweest. Mijn ex is een heel correcte man op seksgebied, op alle gebieden eigenlijk, en hij is mijn grootste vriend maar ik vond er niks aan met hem in bed; kon er echt niet warm voor lopen. Jammer want wij hebben dezelfde kijk op dingen en dezelfde humor. 

Met mijn Amerikaan was het wel leuk in bed maar ik realiseerde me wel dat hij meer met mij sliep omwille van het orgasme dan vanwege zijn liefde voor mij. Hij ging ook vaak vreemd. Toch heb ik 14 leuke jaren met hem gehad omdat ik aan dat vreemdgaan niet al te zwaar heb getild. Hij was een narcist pur sang en ik begreep dat hij, een zeer mooie en aantrekkelijke man, gewoon geen nee tegen een vrouw die hem wilde kon zeggen want dan zou ze hem niet meer aardig vinden en dat risico kon hij natuurlijk niet lopen.

Met Zman valt niet te praten en te leven maar in bed vind ik hem de beste van allemaal. Hij is in bed heel lief voor mij en als ik nee zeg respecteert hij dat en laat hij me met rust. Ik vind hem lichamelijk gezien na 18 jaar nog steeds opwindend. Jammer dat hij niet goed in zijn hoofd is.

Ik heb heel lang mijn best gedaan mannen te vinden waar je gewoon bevriend mee kan zijn zonder dat seks een rol speelt maar er nooit een gevonden afgezien van mijn ex na de scheiding.

Die psychiatrisch verpleegkundige vond dat ik over die verkrachting door mijn broer aangifte moet doen. Daar voel ik niets voor. Ik word dit jaar 72; dan ga ik toch geen oude koeien van 60 jaar geleden uit de sloot halen?! En net als jij zegt; dan moet je alles weer herbeleven. De details ben ik vergeten, die liggen ergens begraven in mijn hersenen en laat dat zo blijven alsjeblieft.

PS., ik heb met niemand van de familie meer contact en daar ben ik blij om.
zondag

Bericht van ietwat op ma 28 maa - 17:43

sterkte de komende dagen Krakkie
Ik vind het heel knap dat je hem überhaupt nog binnenlaat.

Wat een verhalen zeg, wat had ik dan een rustige gelukkige jeugd. Mijn broers hebben me altijd met rust gelaten en m'n vader was/is een schat.

Ik heb van die gewone ouders, ik vergeet wel eens wat een mazzel dat is.
ietwat

Bericht van krakkie op ma 28 maa - 18:17

Om eerlijk te zijn, ik heb een nog veel groter misbruikt verleden. Van mijn 6e tot mijn 9e moest ik elke vrijdagmiddag naar een vriendin van mijn moeder, en die had twee zonen en een dochter, wouter, jules en mareille,  en die leefden samen met nog twee gezinnen met drie 16 jarige jongens.... 
mijn moeder ging op die vrijdag in wageningen studeren, en kon dan niet op tijd thuis zijn en dat gezin wilde mij wel opvangen tot zaterdag middag. 
Ik had na de eerste keer meteen een knoop in mijn maag als ik er heen moest. Vanaf woensdags was ik al bang... 
Je raad het al, ik sliep op wouters kamer. De details ... ik herinner me vooral het gevoel te stikken, om het maar even zo te stellen. 

vanaf mijn 9e was mijn moeder klaar met haar studie, (ik vertrouwde haar toen al niet, instinctief, want waarom zou ik anders niks gezegd hebben?  Ze VROEG niet eens of ik het naar mn zin had daar) 

Daarna, op mn veertiende, op vakantie met mn moeder in zuid frankrijk. Toen ben ik echt verkracht. de douche in gesleurd... en wat daarna gebeurde is nu een zwarte vlek die ik me weiger te herinneren. 

Op mijn 17... 18e.. daar ergens, besloot ik mijn vader te zoeken, (kende ik niet) en ik vond hem. Dat had ik beter niet kunnen doen. Hij wilde mij best opvangen, en aangezien ik op dat moment weggelopen was bij mn moeder en half en half ondergedoken zat bij het andere zwarte schaap van de familie, namelijk Tantje Jan... Ome jaqueline... de transsexueel van de familie. 
Gek genoeg heeft DIE me nooit iets verkeerds gedaan. 

Mijn vader echter... Ik was op mijn achttiende eigenlijk zo'n zeven jaar oud...geestelijk..emotioneel... en toch al zwaar getraumatiseerd. Wist ik veel. Mijn vader was niet agressief, en dat maakt het nog erger. Hij gebruikte mij voor zijn plezier, vond dat heel normaal, al praatte hij er natuurlijk nooit over. Hij is echt gek. gestoord. psychotisch. weet ik het. 

Verstoord wereldbeeld. 
Pas toen ik 24 was en nee zei, ging er denk ik een lichtje branden. En ik heb drie bibliotheken moeten lezen voor ik begreep dat het NIET normaal was wat er gebeurde. 
Ik zag nooit iemand behalve hem. Had geen vrienden, geen kennissen, geen internet, geen computer, niemand om te bellen of mee te praten, en dit vertel je nou niet bepaald in de supermarkt he. 

Wist ik veel dat er zoiets bestond als "hulpverlening"..... Dat leerde ik later pas. 
Pas op mijn 32e wist ik me werkelijk uit zijn klauwen te bevrijden door niet meer in hetzelfde huis te wonen en voor het eerst op mezelf te wonen. Oh gosh de vrijheid!!!! 

Ik ging bijna dood aan de vrijheid zelf. Nooit gehad. Nooit ervaren. 
Ik besloot uiteindelijk, onder andere door het lezen van de Aardkinderen Serie van Jean M Auel, dat verkrachting en slechte ervaringen overkoombaar waren, mits je er aan werkte en jezelf kon vergeven , en je je uit de situatie kon bevrijden. Grootste valkuil: het opnieuw laten gebeuren. 

Nadat ik dat gelezen had,... een fictief karakter zo levens echt beschreven dat ik het mij aantrok... dat dit karakter leerde dat sex ook plezier kon inhouden.... ik wilde mezelf dat niet ontzeggen.

(straks verder... de overwinning. En ik wil ook nog even op jullie reageren )

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op ma 28 maa - 19:09

och meiden toch
ik val hier stil van

bearhug bearhug bearhug
ietwat

Bericht van krakkie op ma 28 maa - 21:17

Ietje meis, ik ben alleen maar blij dat je zulke fijne, normale ouders en familieleden hebt! 
red

Ik moet toegeven dat het me goed doet, om het eens te vertellen. Voor zover ik dat kan. Ik blijf het best moeilijk vinden. 

@Zondag, wat jij meegemaakt hebt moet toch ook je gevoel voor veiligheid vermorzeld hebben  huilen bearhug net als voor mij. De mensen waar we op moesten kunnen vertrouwen.... 
Ik had al eens gelezen over je moeder, en ik geloof dat je niet bij haar terecht kon.  bearhug
En voor mij heeft het ook geen zin om nu nog "aan de bel te trekken". Wat doe ik daarmee behalve mezelf onderdompelen in nare belevingen, en dan moet je maar zien of men je gelooft. Bovendien ruineer ik dan pa zijn relatie, en als ie er alleen voor komt te staan is de zorg voor hem weer voor mij. No thank you! PASS. 

In elk geval... mijn overwinning is dat ik door de aardkinderen serie te lezen,  zover kwam dat ik (in dat boek) kon lézen over verkachting, pijn, eenzaamheid.... en in dit geval, dus ook de ommekeer. En dat was voor mij het lampje wat aanging in mijn uiterst zwarte wereld... 

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het voor mij was om een positieve sexuele ervaring te lezen, ...en meer dan een. Dat boek is uiteindelijk hartstikke erotisch, maar het nam een aantal keer herlezen voor ook ik zelf eens iets prettigs ging voelen, ipv angst en pijn, maar het gebeurde wel! 

Dat bracht mij er uiteindelijk toe om te denken, fuck mijn leeftijd, ik ga daten! ... .... 
Paar rare kerels ontmoet... 
en toen vond ik daten ook maar niks. Mannen met een emotionele intelligentie van een theelepeltje... 

Toen heb ik een profiel op een datingsite gezet... (in tweede instantie pas de goeie... in het engels bijvoorbeeld, om de kneuzen er tussenuit te wieden haha, en dat hielp) 

toen ...ontmoette ik mijn frits. En ik ben gelukkig met frits. 
We zijn op het moment allebei lichamelijk niet echt in staat tot sex, maar ook dat vinden we niet zo erg. Ik heb zelf nooit echt een "yearning"  gevoeld om veel sex te hebben, maar we knuffelen extreem veel. 
Ik vind het nu uiteindelijk best prettig om sex te hebben... zolang het eerste moment van penetratie maar eenmaal voorbij is. Om een of andere reden blijft me dat de rest van mijn leven pijn doen. (tis maar kort gelukkig, en fitsie is lief en langzaam) Uiteindelijk kan ik dus best genieten van sex, maar ... t hoeft voor mij net zo lief niet. Meestal helpen we onszelf, zogezegd. 

Maar zonder geknuffel kan ik niet. Dat is voor mij belangrijker...daarmee voel ik veel meer dat iemand van me houdt of zo. 

@Zondag, ik ben blij dat je nu een lekkere vent naast je hebt, al issie dan een beetje nuts ;-)

roosje
krakkie

Bericht van zondag op ma 28 maa - 22:58

Mijn ervaring met sex is dat het na mijn 50-ste ineens veel aantrekkelijker en lekkerder werd. Dus meiden, er staat jullie nog veel leuks te wachten als jullie net zo in elkaar zitten als ik. red   hiha Ik heb ook van vrouwen boven de 50 die ik ken gehoord dat hun libido juist afnam. Een kennisje van mij zei op haar 55-ste verjaardag tegen haar man dat ze niet meer met hem wilde vrijen en hij wat dat betreft zijn heil maar ergens anders moest zoeken. Dat heeft ze me zelf verteld. Dat echtpaar was dik bevriend met mijn ex en toen wij gingen scheiden stond die man meteen bij mij voor de deur om samen de koffer in te duiken. 

Met een andere vriend van mijn ex ging het net zo. Met een docent van de universiteit die steeds in mijn bibliotheek kwam idem dito. De rest van de lange lijst zal ik jullie besparen.

Met Zman vrij ik lekker maar omdat hij zo maf is en ik me daar vreselijk aan erger gaan er maanden overheen voor we weer wat doen. Hij zou elke dag wel willen maar ik niet omdat er absoluut geen geestelijk contact is. Ik vrij net zo lief met mezelf. bigsmile Sex is lekker maar ik vind het onbelangrijk. Dezer dagen houd ik me steeds bezig met de Matthäuspassion en met het zoeken van Bulgaarse en Joegoslavische teksten van volksliederen voor mijn "boeken" die ik op Wordpad daarvan maak. Ik moet de teksten die ik vind vergelijken met uitvoeringen op YT, en zo mogelijk verbeteren en/of de gegevens aanvullen. Kijk, zúlke dingen houden mij bezig. Daar heb ik groot plezier in en daar draaien mijn gedachten omheen, om sex draaien mijn gedachten nauwelijks.

Neem vandaag: Zman is zojuist alweer tegen me uitgevaren voor iets onnozels; ik moet stantepede een giro'tje voor de servicekosten van ons blok invullen. Ik vind morgenochtend vroeg genoeg. Hij praat de hele dag in eindeloze monologen over de islam, terrorisme en aanslagen. Mij wordt de hele tijd voorgehouden waarom ik niet naar Turkije moet gaan. Maar dat punt is helemaal niet aan de orde verdomme, want ik heb zelf de vorige maand al besloten dat ik deze keer niet ga. Maar zijn gewauwel gaat maar door en door, ook al vraag ik hem zijn waffel te houden. Ik geef nog maar zelden antwoord en gedeeltelijk hoor ik ook niet eens meer wat hij zegt ook al tettert hij het aan mijn oren, want dan concentreer ik me op iets anders en neem zijn gezemel niet meer op.

Maar we hadden het over misbruik. Ik denk dat ik geen enkele kerel écht vertrouw. Ik had een leuke huisvriend, een weduwnaar, 13 jaar ouder dan ik en ik beschouwde hem als een soort oudere broer. We zagen en belden en fietsten heel erg vaak met elkaar maar natuurlijk heeft hij het verpest door om sex te vragen. En met een heleboel andere vriendschappen die ik met mannen aanknoopte ging het precies zo. Het lijkt of mannen alleen maar sex, sex, sex in hun hoofd hebben terwijl ik aan heel andere dingen denk en met heel andere dingen bezig ben.

Ik heb 1 heel grote liefde in mijn leven gehad maar hoe hechter de band werd des te duidelijker werd het dat hij op zijn minst bi-sexueel en zelfs misschien homo was. Dat vind ik op zich nog om overheen te komen ook al moet je dan misschien afzien van sex, maar ik kwam erachter dat hij zijn lichaam ook verkocht en van mij ook rijker wilde worden, en toen konden we niet meer samen door een deur.

Net als jij Krak houd ik heel erg van knuffelen en Zman ook. Zelfs als we kwaad op elkaar zijn lopen we toch nog steeds hand in hand, aaien elkaar en liggen als lepeltjes in bed. Maar de meeste tijd slaapt hij in zijn eigen slaapkamer en ben ik liever alleen in die van mij.

Krak ik heb die boeken van de Aardkinderen, maar nog niet gelezen. Ik weet trouwens niet of ik alle delen heb.

Het is fantastisch Krak dat jij en Frits elkaar gevonden hebben en Iet dat jij een lieve man en een normale familie hebt. Dat is een echt fijn bericht.
zondag

Bericht van zondag op di 29 maa - 22:31

Ik wil 2 aspecten nog even nader belichten Krak. Over je moeder schrijf je "ik vertrouwde haar toen al niet, instinctief, want waarom zou ik anders niks gezegd hebben?"

Ik geloof je wel dat je je moeder toen al niet vertrouwde maar het verzwijgen van seksueel misbruikt te worden hoeft niet persé aan wantrouwen te liggen. Ik heb thuis ook nooit wat verteld aan mijn ouders om de doodeenvoudige reden dat praten over zo'n onderwerp totaal taboe was. Ik schaamde me er teveel voor om daarover te beginnen, maar vond nooit dat IK iets verkeerd deed en heb de schuld altijd bij mijn broers gelegd. Ik heb mezelf dus niet hoeven te vergeven.

Wat mijn eigen moeder betreft, zij was geen slecht mens of slechte moeder maar zat wel vol met streken en was behoorlijk eigenwijs. Wilde altijd de schijn ophouden en was bereid daarvoor te liegen waar ik haar voor minachtte. Want een ouder hoort perfect te zijn; dat vond ik als kind tenminste. Dat een ouder ook maar een mens is besefte ik later pas. 

Mijn ex man was in onze schooltijd al mijn beste vriend en hij was gek op mij. Wij hadden dezelfde hobby's en dezelfde humor maar ik voelde me lichamelijk niet zo tot hem aangetrokken. Mijn moeder wist dat wel maar zat onophoudelijk te zeuren "Kind neem hem nou maar. Die liefde komt later wel". Hoeveel keer ze dat wel niet herhaald heeft, bah! Zij heeft mij dat huwelijk gewoon opgedrongen. Toen ik ging scheiden heeft ze wel erkend dat ze zich vergist had; dat is tenminste IETS.
zondag

Bericht van krakkie op wo 30 maa - 6:20

Ik weet niet precies of het wantrouwen was...of gewoon onkunde dat ik niet wist HOE er over te praten... ik was zes he... toen het begon. 

De ene keer dat ik teruggeweest ben naar mijn moeder, nadat ik haar vijftien jaar niet gezien had... vertelde ze me dat ze vroeger zelf aangerand was door haar broer (de nu transsexuele ome jaqueline) en dat ik zo verschrikkelijk op hem leek nu ik een bril droeg.... 

dank u.... ik lijk dus op jouw verkrachter mam?..... well..thanks... ik voel me een stuk beter nu mam! ... pfff

maar t gaf wel inzicht in waarom ze me niet moest. huilen  Behalve dan dat ze ook nog mijn huisarts opspoorde en probeerde mij psychotisch te laten verklaren...  roll eyes

Ik ben verder nooit getrouwd geweest. En ik geloof niet dat fitsie wil trouwen tot ie geld heeft om t netjes te doen. (en dat kan mij nou weer niet bommen... ik wil gewoon gevraagd worden... maar ik denk dat ik dat wel kan vergeten voorlopig...snif)
begrijp me niet verkeerd, hij houdt van me en dat is een wonder voor mij, dus in dat opzicht zal ik nooit klagen. 
Maar soms... dan wil ik toch wel heel graag het gevoel hebben dat ik voor altijd bij iemand hoor.

roosje
krakkie

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven