Zondags Belevenissen

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van zondag op wo 9 maa - 23:26

Dat wijntje van jou heb ik vanavond genomen na de vergadering. We blijven dan altijd een uurtje na-borrelen met de bewoners. Morgen of zo kijken of de geluidsopname gelukt is. Ik kon trouwens meer verstaan dan andere jaren want we hebben een nieuw zaaltje wat ook veel dichter bij ons huis is. De straat waar de brand was is nog steeds afgezet en de politie is ook nog steeds aanwezig maar nu waren we lopend dus geen problemen.
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van krakkie op do 10 maa - 0:24

Ik vind jouw tandarts verdraaid dwingend! Dat is toch verdorie aan jou wat je daar mee wil? .... ik zou in elk geval ergens een second opinion vandaan proberen te halen, om te kijken of ze je naast een tand niet ook nog een poot uitdraaien! 

Blij dat de brand niet jouw gebouw is!

Sterkte met de tanden meis!

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13
Leeftijd : 43

Bericht van zondag op do 10 maa - 1:44

Van die prijzen valt mijn hoektand uit als ik hem in de commode ram.  bigsmile Tandartsen zijn geen oplichters maar wel uitbuiters. Ik heb op internet naar de prijzen van frameprotheses zitten kijken en zag dat mijn tandarts volkomen normale tarieven hanteert. 

De grap zou mij €1800 gaan kosten; €800 voor de bovenkaak en €1000 voor de onderkaak. Ik vind het godgeklaagd omdat je er daarmee natuurlijk nog niet bent. Ik ben oud en mijn tanden dus ook. Bovendien knars ik heel erg. Er kan elk ogenblik weer iets anders in mijn mond stuk gaan, zei ik. Dat was ze met me eens maar er staan nog veel te veel tanden in mijn mond om die te laten trekken en een gebitsprothese te nemen zei zij en dat is ook zo. Ik wacht nu eerst maar eens af wat het opperhoofd mij over een paar weken voorschotelt.
zondag

Bericht van ietwat op do 10 maa - 17:45

nou hopen dat de noodtand het zolang red. Spannend hoor, ik snap dat je niet zit te wachten op het moeten betalen van zulke bedragen terwijl te verwachten is dat er nog meer mis gaat gaan met je gebit. Het opperhoofd moet maar een goede oplossing verzinnen, liefst een goedkopere.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op ma 14 maa - 2:43

De afgelopen dag hebben we voor het eerst buiten in het heerlijk warme zonnetje gezeten en daar koffie gedronken en pannenkoeken met kaasvulling gegeten. Het is nog wel koud maar in ons inpandige balkon op het zuidwesten was het 20 graden dus hoefden we geen jas aan. Ik had eerst 2 wassen gedaan, de bonte en de wolwas en ik heb alles lekker buiten gehangen. Is alweer droog geworden en opgeborgen. Ook heb ik de vlinderstruik gesnoeid. Die takken waren ca 2,5 meter hoog, nu nog maar 60 cm. Het was een fijne dag.

Wat deden jullie?
zondag

Bericht van ietwat op ma 14 maa - 13:55

lekker wandelen in het bos en verder lekker in de kranten gedoken
vandaag een hele vieze hoek naast het gasfornuis helemaal schoongemaakt, dat voelt ook fijn.
ietwat

Bericht van krakkie op ma 14 maa - 16:13

Wij hadden gisteren pa en ma op bezoek, (frits' ouders) en ze namen een glazen roerstaafje voor me mee. De havermoutpap in de magnetron kookte steeds over.... nu met t staafje er in zal t wel beter gaan ;-) 

Verder een schilderijtje gekliederd, (gewoon een paar testjes) en gekeken naar Gold Rush Alaska. 
Wauw.... goudkoorts...

Frits en ik zijn een beetje verslaafd aan deze serie sinds we hem ontdekt hebben... tis erg verslavend om naar te kijken. We zijn aan het "binge watchen"... oftwel... we kijken en kijken en kijken en kijken en kijk... tot drie uur snachts...en dan zijn we van...ow oops, tis bedtijd.... bhahahahaha LOL

Laatst aangepast door krakkie op ma 14 maa - 16:25; in totaal 1 keer bewerkt

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op ma 14 maa - 16:23

brr alaska koud brrrr
ietwat

Bericht van krakkie op ma 14 maa - 16:26

mjah, klopt! ze kunnen maar een x aantal maanden per jaar werken in de mijnen, omdat de permafrost anders niet ontdooit.

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op ma 14 maa - 18:28

oh dan is voor hun de klimaatverandering een zegen. De permafrost schijnt steeds verder te ontdooien wat veel schadelijke gassen de lucht ingooit. Heb ik een tijd terug een docu over gezien op tv.
ietwat

Bericht van zondag op ma 14 maa - 19:18

Waar gaat het naartoe met die klimaatverandering? Hebben we hier straks de subtropen? Of is het straks weer allemaal gewoon als El Ninjo en El Ninja zijn uitgewerkt?
zondag

Bericht van ietwat op di 15 maa - 9:02

ik denk dat zoals het was het niet weer zal worden. We zullen wel erg laat zijn met maatregelen, dat zijn we immers al, dus er zal vast een ander evenwicht gevonden gaan worden

Joost mag weten wat voor effecten het zal hebben als El Ninjo en Al Ninja er niet meer zijn
kan best een groot effect op het ritme van de zeeplanten en -dieren hebben.
ietwat

Bericht van zondag op do 17 maa - 15:44

Bedankt voor je bericht over de Zondagse belevenissen deel 1 en 2. Op de tablet is dat niet altijd even duidelijk omdat je maar een klein scherm hebt. 

Hier is weer een nieuw verhaal over de briljante handelingen van Zman. Eergisteren moesten we boodschappen gaan doen maar net voor we weggingen meldde Zman dat hij nieuwe batterijen moest hebben voor de afstandsbediening van de tv. Hij liet me ook zien dat die batterijen die erin zaten nog niet leeg waren maar de tv wilde toch niet aan. Ik gaf hem nieuwe batterijen; geen resultaat. Zman wilde opnieuw nieuwe batterijen maar toen ik die niet gaf ging hij toen we boodschappen deden voor eigen rekening en kwaad weer nieuwe kopen. De bleken het bij thuiskomst natuurlijk ook niet te doen.

Na het boodschappen doen ging ik zelf maar kijken wat er aan de hand was. Ik trok de stekker uit het glasvezelkastje en deed hem er weer in. Meestal is dat afdoende; dan gaat de tv alle zenders weer laden, maar nu hielp het niet en het viel me ook op dat alle ambi lights van de tv uit waren. Dat hadden we nog niet eerder gehad. De vraag was dus of een van de twee afstandsbedieningen, het glasvezelkastje of de tv zelf kapot was. 

Ik op zoek aan de achterkant van het scherm. Daar bleken heel kleine schakelaartjes te zitten die ik zelfs nog nooit gezien had. Het bleek dat Zman het ambi light daar uitgeschakeld had dus dat schakelde ik weer in. Maar beeld had ik nog steeds niet. Weer die glasvezel stekker eruit en erin, niks. Toen pakte ik een loep en begon dat glasvezelkastje eens grondig te bekijken. Blijkt er een piep-, maar dan ook piepklein aan en uit knopje op te zitten en dat had de kluns ook uit gedaan. Toen dat weer aan stond ging de tv gewoon de zenders opnieuw laden en deed hij het weer. Het geheel heeft me 3 kwartier gekost. Ik zei dat als hij nog eens aan die knopjes zit hij ontslagen is. knipoog

Ik heb daarna de belasting gedaan en verzonden. Is een fluitje van een cent nu ze alles al ingevuld hebben en ik krijg weer een smak geld terug. Ik snap niet dat ze maandelijks zoveel belasting bij mij blijven heffen want het blijkt al jaren dat ze een smak terug moeten betalen.
zondag

Bericht van krakkie op vr 18 maa - 7:33

De ouders van frits krijgen ook een berg geld terug, en wij, samen met 1 wajong, krijgen niets. (moet dit jaar nog invullen, maar de laatste twee jaar kregen we nul terug.) 
ik heb er een hard hoofd in. 

Ik vond het wel loeigrappig dat je tegen Zman zei dat ie ontslagen is als ie nog es aan de knopjes zit!  bwaha
Ontplofte hij nog na de derde keer nieuwe batterijen? 

Ik kan er vreselijk om lachen, maar tegelijkertijd is het vreselijk triest natuurlijk. Mahja, wat kan je doen... vrolijk blijven is overleven denk ik, in dit geval.  bearhug red

Ik vind mensen en hun gedrag op zich reuze interessant. Ik kijk de laatste tijd veel naar Goldrush alaska, en daar zit een vent in, Todd Hoffman... die man die heeft een enorme drang om alles en iedereen te willen controleren. En hij levert VOORTdurend commentaar op ALLES.... op een gegeven moment haalt dat echt het bloed onder je nagels vandaan als kijker.... 
Maar ja, daar doen ze het voor he....aandacht.... tv kijkcijfers.... LOL.  hiha

Er zitten allerlei interessante karakters in die show... Parker, een van de goudmijners, heeft een ouwe opa, van nu 95 jaar oud... en dat is zo'n lief mannetje... iedere keer als hij zn kleinzoon ziet, komt ie hartstikke blij op hem afgewaggelt en wil persé zijn kleinzoon knuffelen. (die is nu 22 en mijnt al goud met opa sinds zijn 9e) Ik ben altijd weer ontroerd als ik dat zie...en dan mis ik toch even mn eigen opa. Op een of andere manier is (meestal) de relatie met opa of oma zoveel beter dan met pa of ma....  fallingheart

Hadden/hebben jullie fijne grootouders?

roosje
krakkie

Bericht van zondag op vr 18 maa - 11:59

Als niets van de belasting terugkrijgt heb je ook niet teveel betaald moet je maar denken. Ik betaal jaarlijks bijna 2000 euro teveel. Waarom? Dat is zo'n 165 euro per maand teveel. Een geluk dat ze het tenminste nog teruggeven en het is ook wel leuk om zo'n smak geld dan ineens te krijgen.

Daar kan ik dan de tandarts van betalen. Ik zit nu te denken of het slim zou zijn de tanden uit mijn onderkaak te laten trekken en een prothese te nemen want die zit in het basispakket en dat scheelt me dan zo'n acht- à negenhonderd euro. Maar ik zie vreselijk tegen dat trekken op en tegen alle ellende daarna van genezen en pasklaar maken van de prothese; er staan nog negen elementen in mijn onderkaak, best veel als ik aan trekken denk.

Het gedrag van Zman vind ik iedere dag weer uitermate boeiend en heel vaak ook vermakelijk. Over die batterijen heeft hij geen woord meer gezegd en ik weet ook niet wat hij met de volle maar door hem afgekeurde heeft gedaan.
Gisteren begon hij weer over Kroatië te zeuren maar ik had al op YT gezien dat dat dorp Selce en het strand daar echt niks is. Bovendien bevestigde mijn ex die woensdag bij ons was dat nog eens. Die zei ook dat steden die daar in de buurt liggen zoals Opatija en Rijeka niks aan zijn.
Ik persoonlijk heb ook iets tegen die enorm lange busreis. Zman kwam somber tot de conclusie dat hij dan toch maar moest vliegen en zijn angst verbijten.
Dan kunnen we naar een interessanter deel van Kroatië gaan, naar Dubrovnik of Split of zo. In Dubrovnik ben ik in het verleden al met mijn Amerikaan geweest. Het is een prachtige stad waar ik best nog eens heen wil.

Of ik fijne grootouders had zou ik echt niet weten. Ze waren alle vier al dood voor mijn geboorte. Ik was wel een beetje jaloers op kinderen die wel grootouders hadden die hen lekker verwenden. Maar mijn jaloezie was niet echt groot want de kinderen van de buren hadden ook geen grootouders; ook die waren al overleden, dus grootouderloos opgroeien leek mij eigenlijk heel normaal.

Tv kijk ik vrijwel nooit afgezien van het journaal een enkele keer. Ik ben meer een lezer dan een kijker. Ik las bv dat men zich beklaagt over de rare afleveringen van Dokter Deen; de gebeurtenissen zouden te onwerkelijk zijn. Mijns inziens is het échte leven en de handelingen van mensen te bizar voor woorden; daar kan een televisieserie niet tegenop.

zondag

Bericht van ietwat op za 19 maa - 18:48

Ik ben opgegroeid met  2 opa's en 2 oma's. luxe hoor. En inderdaad 1 van de oma's hield van verwennen. De andere opa en oma werden leuker naarmate ik ouder werd.

raar van die miniknopjes waarmee je de tv aan en uit kan zetten, die horen toch van duidelijk formaat te zijn.
ietwat

Bericht van zondag op za 19 maa - 19:56

De knoppen van de tv zijn aan de achterkant van het scherm want in principe bedien je dat ding met een afstandsbediening, en omdat we glasvezel hebben met 2 afstandsbedieningen.

Met de ene zet je hem aan en regel je het geluid en met de andere kan je de zenders veranderen. Die 2 apparaten kunnen nog een heleboel meer: programma's opnemen, internet in beperkte mate, spelletjes, tv on demand en weet ik veel wat nog meer.

Dit is een dure smart tv van 900 ballen maar ik heb me er nog nooit in verdiept wat hij allemaal kan en hoe je hem dat allemaal kunt laten doen. Ik kijk haast nooit tv en heb hem alleen voor Zman gekocht omdat hij al die toeters en bellen graag wilde hebben. Maar hij is te dom om die zaken zelf te leren en ik heb er geen zin in ze ter wille van hem te leren en dan steeds bij te springen.

De knopjes aan de achterkant zijn dus voor noodgevallen. Het zijn er maar een paar: aan/uit, hard/zacht en up/down voor de zenders. Ze zijn wel klein, maar niet piep. Het schakelaartje op het glasvezelkastje voor aan/uit is echter wél piepklein want normaal ga je natuurlijk niet van 'via glasvezel kijken met een keuze van -tig zenders' naar 'analoog kijken'. Ik weet niet eens hoeveel analoge zenders er nog in de lucht zijn. Misschien alleen nog alleen NPO 1, 2 en 3.
zondag

Bericht van zondag op za 19 maa - 20:19

Zman had het gistermiddag weer op zijn heupen. Echt meiden, ik val steeds van de ene verbazing in de andere.

Een paar weken geleden was de lamp in het toilet kapot. Zman heeft er totaal geen verstand van dus ik ga over de lampendoos. We hebben een platte plafonier in de wc en daar passen geen spaarlampen in. Er moeten van die kaarslampjes in, met kleine fitting. Nu had ik die een half jaar geleden wel gekocht, maar niet goed opgelet. Het bleken halogeenlampjes te zijn en die mag je met je vingers niet aanraken. Ik was dat allang vergeten want we hadden al jaren geen halogeenlampen meer gebruikt. En denk maar niet dat dat op het doosje staat. Het staat op de kleine klepjes als je de hoofdklep geopend hebt. Ik zag het pas toen Zman de lamp er al in had gedraaid en ik het doosje plat maakte voor de oud papier bak.

Het wax dus geen wonder dat die lamp gisteren al stuk ging. Ik gaf Zman een nieuwe, nu omhuld met de noppenfolie uit het doosje. Toen hij hoorde dat je niet met je blote vingers aan halogeenlampen mag zitten ontstak hij in grote woede, gooide het folie weg, deed de lamp erin en is daarna 25 minuten aan een stuk door tegen mij tekeer gegaan, ik heb de tijd opgenomen. En 2 uur later deed hij het nog eens 15 minuten over.

Volgens hem is halogeen rotzooi als je dat niet mag aanraken en ik koop altijd rotzooi is de boodschap. Hij zou morgen, dus vandaag, wel even zelf de goede lampen gaan kopen. Natuurlijk is hij de deur niet uitgeweest want hij weet helemaal niet welke lampen hij dan moet hebben.
zondag

Bericht van ietwat op za 19 maa - 20:25

wij hebben nog zo'n oude tv met zo'n enorme kont. Maar hij doet het nog prima. 
We kunnen  wel opnemen enzo maar dat is via het kastje van de kpn, waar je de zenders ook mee kiest.

LOL en maar foeteren, gelukkig gaat hij niet op de bonnefooi verkeerde lampen kopen
ietwat

Bericht van krakkie op za 19 maa - 20:41

hiha bwaha LOL red

roosje
krakkie

Bericht van ietwat op zo 20 maa - 10:14

Ga je het bijhouden hoe lang en hoe vaak hij foetert, dan kun je de ontwikkeling zien. Moet je wel willen trouwens, misschien liever niet.
ietwat

Bericht van zondag op zo 20 maa - 11:36

Ik zal geen lijst met tijden gaan bijhouden maar de klok hing daar waar ik zat recht tegenover me, zodoende.Ik ben benieuwd wat hij gaat doen als deze lamp het over 2 of 3 weken ook weer begeeft.
zondag

Bericht van ietwat op zo 20 maa - 12:51

wij hebben enkel spaarlampen, ik heb geen enkele ervaring met halogeen.
ietwat

Bericht van krakkie op zo 20 maa - 12:58

Wij hádden halogeen,.... maar vonden de lampjes steeds te duur.... en toen verroestte het hele armatuur gedurende de drie verhuizingen... en uiteindelijk hebben we de hele boel weggetieft

roosje
krakkie

Bericht van zondag op zo 20 maa - 13:08

Jaren geleden had ik een staande lamp die naar het plafond scheen. Die lampen waren toen mode. Er moest een halogeen lamp in, in de vorm van een glazen buisje. Die lamp staat nog ergens in een stoffig hoekje op Zman zijn slaapkamer en wordt niet meer gebruikt, maar ik heb er in mijn lampendoos nog wel een reservebuisje voor dat ik toen gekocht heb omdat het bericht toen de ronde deed dat dergelijke lampen binnen afzienbare tijd niet meer verkocht zouden worden. Of dat zo is weet ik niet want die staande lampen worden nog steeds bij de kringloop aangeboden en wie zou er nu zoeen kopen als er daar geen lampen meer voor zijn?

Ik heb in mijn appartement zoveel mogelijk spaarlampen maar die passen niet in de plafoniers in de wc en de badkamer. En ook in de wasemkap zit nog een gewoon gloeilampje om dezelfde reden.
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: