Zondags Belevenissen

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zondags Belevenissen

Bericht van Admin op wo 21 aug - 16:32

En, wat heb je nu weer beleefd meis?

Now y'all behave!
Admin
Admin

Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 20-08-13
Leeftijd : 43

http://prettiggestoord.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Zondags Belevenissen

Bericht van zondag op zo 25 aug - 15:54

Zman wilde wat ontdooien in de magnetron. Ik denk even later "Wat begint het hier toch te stinken!" dus ging ik in de keuken kijken. Had hij de ovenfunctie aangezet inplaats van de magnetronfunctie. 
Maar.....  twee dagen geleden zou ik sperziebonen in de magnetron koken. Toen ik ze serveerde bleken ze nog bijna rauw. Bleek ik vergeten te hebben de magnetron van ontdooien op koken te zettten. Twee ouwe gestoorde knakkers dus. albino
zondag

Aantal berichten : 3307
Registratiedatum : 25-08-13
Leeftijd : 74

Bericht van Gast op zo 25 aug - 15:56

haha  dat gaat  lekker jullie mogen wel brandmelder in de keuken hangen
zelfde geld brand de boel  af
Gast
Gast

Bericht van krakkie op zo 25 aug - 16:00

Gelukkig werkt de neus nog prima!
LOL

roosje
krakkie

Aantal berichten : 3519
Registratiedatum : 21-08-13

Bericht van ietwat op zo 25 aug - 21:02

bwaha 
lijkt me ook wel een ingewikkeld ding, bij ons: gas aan gas uit. that's it.
ietwat

Aantal berichten : 2683
Registratiedatum : 24-08-13
Leeftijd : 49

Bericht van zondag op di 27 aug - 23:33

Nee echt niet Iet. Er is een knop voor de functies, dwz magnetron, oven of een combinatie van de twee. Er zijn twee knoppen om de temperatuur van of de magnetron of van de oven in te stellen en er is een knop voor de tijd. Simpel zat dus. Maar als Zman het een poosje niet gedaan heeft weet hij niet meer hoe een en ander werkt. Niet alleen met de magnetron maar bv ook met de tv als we van vakantie terug komen. Het mag een wonder heten dat hij niet vergeet hoe hij moet auto rijden.

Vandaag was hij op zijn eentje naar de kringloop gegaan en kwam thuis met een heel grote, hoge tuinstoel. Zucht, we hebben al zoveel stoelen voor buiten (4 inklapbare tuinstoelen met kussens, 5 witte hardplastic stoelen die permanent op het balkon staan, 2 ligbedden en 2 rotanstoelen) en ik probeer nu juist dingen af te danken en weg te werken. Deze stoel moet je in theorie achterover kunnen klappen en dan heb je echt een zeer luie stoel waar je dan in ligt met je benen heerlijk omhoog. In praktijk blijkt dat trucje echter alleen op te gaan als er niemand in die stoel zit; het ding stond niet voor niets bij de kringloop, toch! hiha Over een poosje moet dat ding de deur weer uit hoor. Ik eis het maar niet meteen want Zman bedoelde het erg goed. Hij weet dat ik van de dokter eigenlijk met mijn benen omhoog moet zitten en dat daar nooit iets van terecht komt. albino
zondag

Bericht van krakkie op wo 28 aug - 9:36

aww dat is toch wel heel lief van hem zeg! red

roosje
krakkie

Bericht van Gast op wo 28 aug - 18:05

haha  dat  is wel erg lief van hem  denkt die  toch beetje aan je bigsmile
Gast
Gast

Bericht van zondag op wo 28 aug - 18:32

Zman denkt heel veel om mijn welzijn. Hij is als de dood dat ik het loodje leg en hij alleen komt te staan dus verwent hij me heel erg met ontbijt op bed, kopjes thee en wat ik maar wil. Hij beseft heel goed dat hij het alleen niet zal redden. Ideaal zou je zeggen, maar dat de hele dag schreeuwen,vloeken, schelden, kankeren, dat breekt mij op. albino
zondag

Bericht van Gast op do 29 aug - 1:31

ja is  jammer dat de afstandsbediening leeg is  en  kwijt anders kon je geluid uit zetten van zman
Gast
Gast

Bericht van krakkie op do 29 aug - 2:04

Het oude plan B.... DUCKTAPE! Laughing bearhug

roosje
krakkie

Bericht van krakkie op di 3 sep - 18:38

Hoe gaat het nu meis? Wanneer ga je weer op vakantie? Laughing

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 3 sep - 18:53

Het gaat helemaal niet goed nein . Gelukkig lonkt Bulgarije. Op 2-10 hoop ik ze, nee me, te zien vliegen. Altijd prettig gestoord. albino
zondag

Bericht van krakkie op di 3 sep - 22:49

Ik hoop voor je dat het snel weer even wat minder erg wordt allemaal meis. EN dat Bulgarije superleuk is! Hug!

roosje
krakkie

Bericht van Gast op di 3 sep - 23:58

mag  ik met je mee zondag
Gast
Gast

Bericht van zondag op wo 4 sep - 1:23

Ja hoor Word. Mag jij de koffers dragen. Laughing 

Krakkie die kathedraal (Aleksander Nevski genaaamd) staat midden in het centrum van Sofia. Zo erg mooi is hij niet (vind ik) en ook niet zo erg oud. Hij was in 1912 klaar. Maar de een na de laatste keer dat ik naar Bulgarije vloog zag ik die kathedraal vlak voor de landing ineens vanuit de lucht. Hij heeft vergulde koepels die op jouw foto grotendeels groen uitgeslagen zijn. Maar toen was hij net weer eens opgepoetst en ik moet je zeggen dat mijn hart van vreugde opsprong toen ik hem zo onverwacht en van zo dichtbij vanuit de lucht zag. De universiteit waar ik gestudeerd heb ligt er ongeveer 100 meter vandaan.

zondag

Bericht van ietwat op wo 4 sep - 20:36

minder dan een maand meis yes
ietwat

Bericht van krakkie op wo 4 sep - 21:42

Mooi!

yes 
 (t was ook een beetje een fotootje om je een beetje uit te dagen er iets over te vertellen, zoals ik wist dat je zou doen,.. hihi,  leuk hoor meis!)
en jouw foto en beschrijving is veeel mooier.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op wo 4 sep - 23:15

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik die 2 foto's van internet geplukt heb. Ik heb uiteraard vroeger zelf ook veel foto's van deze kathedraal gemaakt maar die zijn op papier en zitten ergens in dozen.

Vroeger vond ik Sofia qua architectuur eigenlijk een weinig sprekende stad ook al voelde ik me er over het algemeen wel goed thuis. Nou ja, klein beetje heimwee had ik toch wel naar Nederland, maar dat was omdat ik nou nooit eens lekker met iemand kon lachen. Ik kende de taal niet goed dus grappen maken of begrijpen was er niet zo bij en ik vond ook dat Bulgaren een heel ander gevoel voor humor hadden dan wij. Nu sta ik daar helemaal niet meer bij stil en maak gewoon lol met iedereen, als het zo uitkomt. Nu vind ik ook die stad lang zo lelijk niet meer. Heb oog gekregen voor die 19de eeuwse huizen die ietwat Oostenrijks aandoen. Jammer is dat al mijn vrienden al dood zijn. De stad verandert net als de steden bij ons in rap tempo al doen ze erg hun best het centrum zo authentiek mogelijk te laten en mooi op te knappen. Ondergrondse metro, hoge glazen kantoorpanden, groot winkelcentrum (de Sofia Mall) vlakbij ons hotel Ik koop daar overigens nooit iets want daar haal je alleen maar peperdure merkjeans, -t-shirts, -schoenen en -horloges; je kunt er wel lekker thee drinken, taart eten en gratis internetten dus ga ik er toch geregeld heen. In de buitenwijken veel winkels van de Lidl ook. Maar al die nieuwbouwwijken, waar ik zelden geweest ben, zijn een en al flats dus daar heb je als toerist niks te zoeken. Sofia telt meer inwoners dan Amsterdam nl, zo'n 1,5 miljoen wat niet normaal is op een bevolking van 7 miljoen. Hele dorpen staan leeg. Iedereen wil naar de stad of nog liever naar het buitenland. Nog even en ze bestormen ons. Het Centraal Planbureau zegt wel van niet maar ik neem er vergif op in dat we binnenkort met een nog groter probleem opgezadeld zullen worden dan we nu al hebben met al die Bulgaren en Roemenen. albino
zondag

Bericht van ietwat op za 7 sep - 14:16

Yap, ze halen het hele toekomstprobleem van de vergrijzing over hoop  bwaha 
Het maak niet uit een probleem zal er altijd wel zijn denk ik, en oplossingen zullen er ook altijd wel weer komen. Al staan ze ons misschien niet zo aan.
ietwat

Bericht van zondag op ma 16 sep - 20:41

Vrijdag was Zman jarig en ik had een analoog fototoestel voor hem gekocht. Zijn vorige toestel heb ik in Macedonië verloren, dus daarom vond ik dat hij nog wel een ander cadeau mocht hebben. Maar eerst over dat fototoestel. Ik heb voor mezelf al weer tijden geleden een digitaal toestel gekocht maar ben nooit verder gekomen dan de batterij opladen en er een geheugenkaart voor de foto's in te doen. Er zijn te veel symbolen die je moet onthouden, wat me op mijn leeftijd niet meer lukt, en ze zijn ook te klein zodat ik steeds een loep moet gebruiken. Zman zei na onze laatste vakantie, waarin hij mijn analoge toestel liet sneuvelen, dat hij dat digitale toestel van mij wilde overnemen maar dat wilde ik niet. Maar Zman dramde maar door en door en ging gewoon dat geld op mijn rekening storten. Jullie willen misschien weten waarom ik hem dat toestel niet wilde verkopen en ook waarom ik een analoog toestel voor hem had gekocht. Dat deed ik omdat hij het verstand van een krielkip heeft en ik bij een analoog toestel niet zoveel hoef uit te leggen. Als ik hem dat digitale in handen geef gaat hij mij dagen, nee wekenlang achtervolgen met vragen over die symbolen, de werking van het toestel, hoe je die foto's van de geheugenkaart op internet krijgt, hoe je ze daar opslaat en hoe je ze afdrukt op fotopapier of ze in een e-mail verstuurt. Al die dingen weet ik niet en ik wens met die vragen ook niet tijdenlang geconfronteerd te worden. Soort van zelfbescherming dus. Over andere onderwerpen stelt hij bij voorkeur eindeloze vragen tijdens het journaal, eenvandaag of nieuwsuur, hoe vriendelijk of boos ik hem ook vraag zijn kop nou eindelijk eens te houden. Toen hij vrijdag zijn cadeau kreeg was het of er een bom ontplofte, zo kwaad werd hij. Reden? In het centrum van Amersfoort zit maar één fotograaf en dat is een Iraniër. Een fototoestel van die man kan dus niet deugen. Temeer daar er geen garantie op zit. Immers, die toestellen worden niet veel meer verkocht en de fotograaf is ze aan het uitverkopen met flinke korting. Zman heeft 2 dagen aaneen lopen tieren en vloeken. Het deed mij denken aan die persiflage op de film "Der Untergang". Kennen jullie die? Moet je even op YouTube kijken. Hier is de link.

https://youtu.be/_1Chf5AeXto

Het andere cadeau voor Zman was een tweedehands pc met toebehoren die ik donderdag bij de kringloop voor hem kocht. Dat geschenk viel wel in goede aarde maar hij heeft computerangst. Hij is dol op computers en fantaseert er ook hardop over maar hij heeft dat ding nog niet aangeraakt. Ik heb (met veel moeite, want ik snap die dingen nooit maar uiteindelijk lukte het toch) een thuisnetwerkje gemaakt. Nu ga ik in de favorieten, ook wel bladwijzers genaamd, een map voor hem maken waar ik alle kranten die hij wil lezen instop want zelf zal hij ze nooit durven googelen. In een grijs verleden, voor zijn hersenbloeding, mocht hij ook kranten op internet lezen van mij, maar al die kleine dingetje zoals scrollen, de tekst vergroten met Ctrl + , de pijltjes voor terug bladeren gebruiken en zo, gaven toen al problemen en ik moest dus vaak bijspringen om hem te helpen. Sinds dat infarct heeft hij de pc nooit meer aangeraakt maar wel moest en zou ik van hem verleden jaar een tv kopen waar je ook op kunt internetten. Nog nooit gedaan natuurlijk. Heb geen flauw idee hoe dat moet. Wil het niet weten ook met 2 pc's en 3 tablets in huis.hiha albino
zondag

Bericht van Meesleepbeest op di 17 sep - 2:42

Gooi zn toestel kapot, opgelost LOL 

En voor zn internet, installeer symbaloo op zn pc en je bent al een stuk verder. Hoeft die alleen maar plaatjes aan te klikken van de kranten yes
Je maakt dan een pagina aan waar je zelf tegeltjes op kunt plaatsen, kun je hem de dingen geven die JIJ wilt ;)

www.symbaloo.com red
Meesleepbeest

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 23-08-13

Bericht van zondag op di 17 sep - 10:26

Hé, dat is fantastisch Sleep! Daar heb ik zelf ook veel aan. Ga me daar registreren en dat ding gebruiken. Ook leuk voor op de tablet. Heel erg bedankt voor de tip. albino
zondag

Bericht van krakkie op di 17 sep - 13:54

*slaat Zondag om de oren* bam 

Ik suggereer al jaren symbaloo voor jullie, blah
 ..... en nu zegt Slepie het, en voila?! gaah 

anyway..... succes er mee! Het is echt een fijn ding, symbaloo. clap
Hopelijk maakt het alles wat makkelijker voor jullie.

roosje
krakkie

Bericht van zondag op di 17 sep - 16:14

Lieve Krakkie, luisterr nou eens meisie. We hebben hier van iedereen al heel goeie suggesties voor heel goeie en interessante sites gehad. Maar wat gebeurt er in de praktijk: als je die niet onmiddellijk opslaat op je eigen pc vind je ze in de Vuurvlinder/Prettiggestoord nooit meer terug want je weet niet meer in welke rubriek die tip stond en op welke dag dat geweest is. Tenminste, zo gaat het bij mij. Heb tegenwoordig een geheugen als een vergiet en ook steeds iets van "dat doe ik nog wel een keer". Het zou eigenlijk fijn zijn als we een rubriek GOEDE TIPS VOOR LEUKE EN NUTTIGE LINKS hadden waar je later dan even kunt nakijken wat die links ook al weer inhouden en hun url, www of http adres. Die naam moet natuurlijk korter. Met mijn geheugen als een zeef herinner ik me er niks van dat jij die site al eerder aanbevolen had. Misschien heb ik er toen ook wel niks van begrepen. Misschien lijd ik aan aderverkalking. Wie ben jij ook alweer?hiha  albino
zondag

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: